Rosszul olvassa be nyitás után az infra a kódot és letiltja a befecskendezést. Gyujtás, minden van, az önindító forgat, csak éppen nem kap befecskendezést.Van valami ötletetek, hogy mit lehet csinálni, vagy hova vigyem?
Én nem vagyok szaki, de munkatársammal egyet tudok érteni, miszerint, a termosztát az egy folyamatos ki-be kapcsolást végez, hogy a vízhőfokot állandó értéken tartsa.
Egy netes tanácsadást beraktam ami a téli felkészítésre hívja fel a figyelmet:
Ellenőrizzük a termosztát működését, sőt, meglétét is! Igen fontos alkatrész, amely biztosítja zárt állapotában a motor gyors bemelegedését, majd nyitás után a megfelelő hűtést. Ha cseréljük, mindenképpen olyan termosztátot vásároljunk, amelynek lemezén egy kis furat van, ez biztosítja ugyanis, hogy zárt állapotban minimális áteresztés legyen a külső kör felé is. Így a termosztát nyitásakor már nem lesz annyira hideg a hűtőben lévő folyadék - ez ugyanis gondot okozhat, amikor beömlik az egyébként közel üzemi hőmérsékletű belső körbe.
A termosztát ellenőrzése egyszerű, bár igényel némi tapasztalatot, vagy legalább egy kis realitásérzéket. A hidegen beindított motornál fogjuk meg a vízhűtő alsó és felső csövét, és figyeljük a hőmérséklet-különbséget! Normális működés esetén az üzemi hőmérséklet alatt a felső cső lényegesen melegebb, mint az alsó, ugyanis amíg a termosztát nem engedi keringeni a hűtőfolyadékot a külső körben, addig az alsó cső nem fog jelentősen melegedni.
Amikor a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, megindul a keringés a vízhűtőben, és az alsó cső villámgyorsan "hozzámelegszik" a felsőhöz.
Ha ez így működik, akkor a termosztát rendben. Ha az alsó cső hidegen is együtt melegszik a felsővel, akkor a termosztát folyamatosan nyitva van (esetleg nincs is), ha később sem melegszik, vagy csak nagyon lassan, akkor állandóan zár. Előbbi esetben nehezebben melegszik a motor, ezt extrém kopást, túlfogyasztást eredményez. Utóbbi esetben a hűtőkörben minimális keringés van, ez alapos túlmelegedéshez, komoly motorkárosodáshoz vezethet.
-A-osztályos mercim volt, abban volt olyan fűtétés, hogy -20 fokban pólóban is lehettél pár perc után! A kiegészítő fűtés használata + 95%-ban el van takarva kartonnal a hűtőm és mégsem megy fel üzemire, ami könyv szerint valahol 80-90 között van....na ezt kell valahogy megoldanunk!
Amennyiben valaki bogarászik itt (szerelő, szaki, mester) aki tudja a megoldást, azt kérem jelezze...
én csak azt nem értem, hogy ha termosztát rossz akkor 2 perc alatt szétfőzi a vizet(eltörik a belsejében a bimetal stb.), magyarán nem nyit ki. ez az autók 97% igy van.
Ennél meg Gy Ferenc kedvéért sem megy feljebb nálam 40-nél.
De én türelmes gyerek lévén ezt is lenyelem. Ami a bajom, hogy a termosztát a motor egyenletesebb felmelegedését szabályozza csak. DE MIÉRT KELL MÉG 300 KM UTÁN IS KIFAGYNOM A FÜLKÉBŐL. Nem melegedett volna fel????????
Nekem 99-es évjárt, akkor lehet nem fogsz tudni segíteni. Majd legfeljebb lefozózom a sajátom és elküldöm, ha stimmel, akkor tovább fotózgatunk... :))
Én úgy olvastam ill. úgy írták ha jól emlékszem, hogy valahol a bal oldalon kell keresni ha szemben vagy a motorral. Ahogy megy a levegőszűrőhöz a cső, valahol a cső alatt.
szinglikiraly írta ha jól emlékszem, hogy házzal együtt lehet cserélni, kb 15eFT. Amennyiben tuti ez a hiba, akkor én cseréltetném....de én sem tudom, hogy valóban ez lenne-e a hiba gyökere....amennyiben van valami haladás az ügyben, kérem sikíts! :)))
fotót ha minden jól megy, a hétvégén legkésőbb megoldom.....
Te próbáltad a termosztátot megnézni,vagy kicserélni?Mert a termosztátnak pontosan ez a szerepe,hogy addig ne tudjon átfordulni a víz amíg a motorban nem éri el a termosztát nyitási hőmérsékletét.Nekem előző autóm egy Ford escort volt,annál kinnt Németországban a termosztát nem nyitott ki,de akkor nyár volt és egyszerüen megoldottam,mert kivettem és csak a hazaérkezés után tettem bele másikat.
De most a Vitonál az a baj,hogy nem találom a termosztátot.Néztem az árát a Frid car-nál de nem olyan vészes,4-5000 forintért van.Remélem holnap jobb idő lesz,és akkor mégegyszer nekilátok a keresésének.Valahol közvetlenül a motor után kell lennie,a hütő előtt.A kiegészítő fűtést nem próbáltam még.A motortér melyik részéről csináljak képet?
Nekem egy 1997es 110D túrbós változat van.Nagyon elhanyagolt állapotban volt ,de most már kezd kinézni valahogy.
Nálam is élő probléma hogy nem megy fel a vízhőfok 60 fok fölé, és gyenge a fűtési teljesítmény.....
Neked van kiegészítő fűtésed, amit a műszerfalról kapcsolhatol? Amennyiben azt használod is ugyan ez a jelenség? Nekem igen.
Pár napja egy kartonlappal 95%-ban eltakartam a hűtőt, de talán pár fokot ha javult a helyzet. Próbáltam már 30 km menet után alapjáraton (5-10 perc járás)hátha feljebb megy, de semmi. Ha használom a kiegészítő fűtést, ha nem....
Kérnék majd tőled egy fotót a motortér bizonyos részéről, ha nem tudsz rá szakítani valamikor egy kis időt...
Fogyasztáshoz csak annyit, hogy hidegben elék sokat járatom mostanság alapjáraton (a váltom 1 és 2 sebességet hidegen nehéz kapcsolni) így most kerek 8-at mértem....igaz nem is hajszolom....
- ha nyitott motorháztetőnél benézek a motortérbe, jobb oldalon a szervó olajtratáj és az ablakmosó között van egy fekete dobozka. Egy 112-es motorját meg tudtam nézni, ott két kábel csatlkozik ebbe a dobozba. nekem a felső be van csatalkoztatva, de az alós nincs, le van szigetelve. Tud valaki segíteni milyen funkciója van ennek a kábelnek? Az tisztán látom hogy nem Merci megoldás... :)( ez az izzító reléd maradványa amit valamiért kiiktattak)
- Indításkor az izzító szimbólumot még nem láttam világítani. Indítás rendben, hol és hogyan tudom megnézni, gyorsban hogy a műszerfalban van-e gond kis lámpával, vagy valami biztosíték hiba is lehet? Azt hogy valóban izzít-e, azt ki fogom mérni műszeresen.
(ezek a tünetei ha nincs izzításod)
-kicsit nekem nehéznek tűnik a reggeli indítása (pedig nincs is olyan bazi hideg). 4-5 másodpercig is forgat, mire elapja. Reggel ez normális jelneség, azért kérdem mert nekem csak kisebb cm3 autóm volt....nincs viszonyítási alapm, hogy normális jelenség-e....melegen sokkal hamarabb beröffen( és ez a majdnem végeredmény)a végét ne várd meg mert sokba kerül.
Hogy lehet meghívót szerezni oda?Vagy esetleg valaki aki le tudja tölteni és emailba átküldené?Mert a neten semmilyet nem találtam,csak olyat ami német nyelvü könyvre utal.
Mivel még nem régen vagyok Vito tulaj, lennének még kérdéseim.
-kicsit nekem nehéznek tűnik a reggeli indítása (pedig nincs is olyan bazi hideg). 4-5 másodpercig is forgat, mire elapja. Reggel ez normális jelneség, azért kérdem mert nekem csak kisebb cm3 autóm volt....nincs viszonyítási alapm, hogy normális jelenség-e....melegen sokkal hamarabb beröffen
- váltóm reggel olyan kemény, alig bírom 1-ből kettőbe rakni. Bovdent a váltókartol el lehet érni, hogy egy kicsi olajat csurgassak a házba, hátha az segít?
- nem működik a fordulatszámmérőm. 99es évjárat. óracserén kívül más javítási lehetőség?
- ha nyitott motorháztetőnél benézek a motortérbe, jobb oldalon a szervó olajtratáj és az ablakmosó között van egy fekete dobozka. Egy 112-es motorját meg tudtam nézni, ott két kábel csatlkozik ebbe a dobozba. nekem a felső be van csatalkoztatva, de az alós nincs, le van szigetelve. Tud valaki segíteni milyen funkciója van ennek a kábelnek? Az tisztán látom hogy nem Merci megoldás... :)
-Alapjáraton rázza a a levegőszűrő műanyag házat....másnak is produkál ilyet...éppen hogy megfogom, már nem is zörög. Nem találtam semmi olyan fület, csavart ami esetleg laza lenne....
Segítséget előre is köszönöm mindenkinek.
Természetesen még mindig keresek részletes szerelési könyveket.....
Köszönöm az infót,én nem találtam ezt meg,nekem azt írta ki mindig,h megszüntették.De sajnos így sem tudom letölteni mert nem lehet regisztrálni.Várok még,hátha tud valaki segíteni valami linkkel,infoval ahol van használati-javítási leírás 110 td 1998 as vitohoz.