nezd, ha egy 80-as radiatort atloba kotsz, semmi problema nem lehet belole. ugyhogy biztonsagosabb lefele csalni. amugy meg also bekotesu radiatort kell hasznalni, es nem kell ezen agyalni.
Felülnézeti kép, a kék a falban futó 15mm-es réz vízcsövet ábrázolja. A feketék a fal széleit jelzik, a barna a tégla, a piros egy könyök, a két zöld pedig egy-egy csap (konyha, fürdő). A feladat a könyök cseréje. Egy arasznyi szakaszon bontottam ki eddig a falat.
A probléma az, hogy hiába olvasztanám meg a forrasztásokat, nem tudom kihúzni a könyököt, mert ha egyik irányba húzom, akkor másik vége akad. Elvághatom a könyököt az ív közepén, akkor kijön két darabban. De hogy megy vissza az új? Meg lehet oldani anélkül, hogy végigbontanám a falat valamelyik irányban az egyik csapig? Másképp megfogalmazva: van arra esély, hogy x távolságig kibontva lesz annyi rugalmassága a csőnek, hogy be tudjam "pattintani" az új könyököt?
Ha ez nem járható, akkor arra gondoltam, hogy a könyöktől húsz centire elvágom a csövet, berakom a könyököt, és egy muffal kötöm össze a vágás helyén a csöveket. Ez akkor működne, ha a 15mm-es muffok közepén belül nem lenne egy kis ütköző perem, és lehetne csúsztatni a muffot a csövön. De ahány muffot néztem, egyiket sem tudom ráhúzni teljes hosszában az egyik csőre, a csövet a helyére illeszteni, és a muffot középre húzni.
Van egy ilyen http://tusor.unas.hu/spd/1680024/Westen_Quasar_D_24_i kombi kazánom. (Ez a digitális változat, nem a tergetős.) Mikor megnyitom a vízcsapot, akkor rögtön kapcsol, hogy munka van. Eljut 34 fokig és ott megakad, hallom, hogy megy, de már nem olyan intenzíven. Pár másodperc után, 10-15-20, rákapcsol és felfűti a vizet a beállított hőfokra. Az a kérdésem, hogy ezt az időt nem lehet valahogy kiiktatni, vagy lerövidíteni?
Illetve előfordul, hogy nem tartja a beállított hőfokot. Itt nem a párfokos termosztátos, vagy mágneskapcsolós eltérést értem, mert gondolom valahogy úgy van megcsinálva, hanem 10-15 fok eltérés. Tusolás közben elég zavaró tud lenni.
Sajnos nem sok mindent lehet állítani rajta kívülről, a használati melegvíz hőfokát, illetve a fűtésvíz hőmérsékletet, meg ezeknek a be-kikapcsolását.
A kazán nem régi, éppen elmúlt egy éves, de ha jól emlékszem, akkor újkorától fogva ilyen. Nem hiszem, hogy valami elromlott, esetleg valami beállítási probléma lehet, amit szakinak kellene beállítani?
Illetve én nem állnék neki, mert nem vagyok szaki, csak amolyan "hobby-barkácy" emberke, így meg nem túl ildomos belefogni. Bár fene tudja, hirtelen ebben is elbizonytalanodtam.
Gyakorlatilag kell benne kazántestet cserélni, mindenfelé folyik, csöpök, stb. Ha már csak azt megnézem, hogy egy szerelő jó egy napig eldolgozik afelújításával, és mennyi anyagot kell hozzá venni, akkor máris kijön :-(.
Ez világos. Csak igen zavaró tényező az évente gyakorlatilag feleslegesen elégetett több 10, 50, 70, vagy nem tudom mennyi m3 gáz. Ezért hajlanék őrláng nélküli verzió felé. Akiknél iylen van ismerősi körben még nem panaszkodtak rá, hogy probléma lenne vele x év után.
szal ott van a 2 szivattyú, az egyik a tartályba szív vissza, a másik a tartályból a kazánba és abba jön bele a másik (gyanítom a radiátor) visszatérő.
így van kötve biztos. ezért kérdeztem, hogy nem magasabban kellene a tartályból az elmenő melegvízet vennie, vagy középen is ugyanolyan meleg a víz?
hajdu D150 a típusa, 150 literes állótartály, azzal az 5 kötési ponttal amit rajzoltam, plusz a teteje, meg van egy hőfokmérő rajta. akciós volt, a mester meg azt mondta pont jó lesz :)
most, hogy már tudom, mit kéne venni, a jelenlegi rendszerre tudnál mondani valamit? teljesítményfokozás, jól van e így, más kötés, egy két biszbasz ide oda. :)
meg esetleg a kérdésekre rá tudnál e nézni így a rajz birtokában, amiket tegnap írtam?
Köszi szépen akkor csak egy nyomáskapcsolót teszek rá , Még annyi lenne,hogy ahogy nézegetem ezeket a kapcsolókat mind csak 1100 w-os motor kapcsolásához elegendő. nekem viszont a motorom 1300 watt , Létezik olyan kapcsoló ami visz ekkor amotort is direktbe mágneskapcsoló nélkül?
Viszont igy akkor nem értem Prefetto válaszát,a kattogós részt
Nálam állandó lenne a vizvétel mert egy 1 köbös tartályból szívja a vizet és abba folymatosan nyomatom is.
"Ha van egy szivattyúd, amit egy 3/4 slaggal kiküldesz, akkor nem kell a nyomáskapcsoló.
De ha el akarod zárni a slagot, netán a házba bevezetni a vizet, kell a tartály+kapcsoló, mert lassabb vízkivételnél pár másodpercenként kattogna az egész, ami megöli. Tartálynál azzal a benne mozgó kb. 20 literrel játszik, azt töltögeti újra.
Nem bonyolult. Árulgatnak pár literes tágulási tartályokat ilyen célra, de az faság, valami nagyobb kell."
" Viszont nekem ez nem lenne lényeg csak annyi,hogy ha elzárom a csapot kikapcsoljon a szivattyú, és ha kinyitom elinduljon. Akkor elég lenne egy nyomáskapcsoló és egy mérő óra rá?"
Igen ehhez elég egy nyomáskapcsoló. Óra nem is kell a te szivattyúdhoz mert a slagot nem tudja széttépni.
Nem azért van tartály, hogy ne kelljen várni amí felépül a nyomás csapnyitáskor. Nyomás azonnal van ahogy bekapcsol a szivattyú.
Hanem mondjuk engedsz egy vödör vizet vagy csak kezet mosol, akkor be sem kapcsol a szivattyú mert ehhez elég ami a tartályban van. A szivattyú és a kapcsoló kímélése miatt van tartály,hogy nem kapcsoljon ki-be egy pohár víz engedésekor.
Általában lehet állítani a kapcsolókat. Az enyémen lehet a be és a kikapcsolási nyomást is külön-külön. (Két csavar rugó ellenében, egyszerű) Ebből nem érdemes használtat venni szerintem.
most hazudjam azt a válaszokért, hogy végeztem, vagy tényleg olvassak el 35ezer hozzászólást ?:D azután már mehetek a fűtésszerelő bizonyítványért automatikusan :)
Köszi! Kipróbálom. Közben megtaláltam a fényképeket. Mijen jó készíteni képeket egy felújítás során! Elvileg a bal oldali az előremenő, de azért kipróbálom. Viszont azt néztem, hogy a fürdőszobai törölköző szárítós radiátor fordítva van bekötve. Működik rendesen. Majd megnézem melyik fele melegszik. Sanszos, hogy a torlónál fog. :-(
A lefolyórendszer legmagasabb pontját szokták kivezetni a tetőbe szabadon, azt strangszellőzőnek nevezik. Ha lerobog 10 liter víz, akkor az maga után rántja a levegőt is, ha nincs szabad levegő, akkor lerántja a szifonokon át is, ezt a hangot hallod. Kiránthatja a vizet a szifonból, budiból, és akkor büdös lesz a lakás. Ha nem akarsz nagyon nyúlkálni, be lehet tenni kisméretű szívószelepet szinte bárhová, de gyakorlat teszi a mestert:)
Ha van egy szivattyúd, amit egy 3/4 slaggal kiküldesz, akkor nem kell a nyomáskapcsoló.
De ha el akarod zárni a slagot, netán a házba bevezetni a vizet, kell a tartály+kapcsoló, mert lassabb vízkivételnél pár másodpercenként kattogna az egész, ami megöli. Tartálynál azzal a benne mozgó kb. 20 literrel játszik, azt töltögeti újra.
Nem bonyolult. Árulgatnak pár literes tágulási tartályokat ilyen célra, de az faság, valami nagyobb kell.
Köszi szépen a választ már kezdem kapizsgálni a dolgot. Viszont lenne még kérdésem.
Ezek szerint a tartály azért kell csak ha megnyitom a csapot azonnal legyen nyomás. A tartály küszöböli ki a csap nyitás és a szivattyú indulása közötti időben a nyomást. Viszont ha nekem ez nem lenne lényeg csak annyi,hogy ha elzárom a csapot kikapcsoljon a szivattyú, és ha kinyitom elinduljon. Akkor elég lenne egy nyomáskapcsoló és egy mérő óra rá? Így is működne a rendszer a tartály nélkül? Így nem károsítja a szivattyút?
A nyomáskapcsoló az állítható vagy gyárilag van beállítva és ez nem módosítható. Ha esetleg használtat vennék akkor mire érdemes figyelni, mennyire tartósak ezek a kapcsolók, vagy nem érdemes használtat venni.
Én csak locsolásra használom így nem szükséges az azonnali nyomás ki tudom várni, míg a szivattyú elindul és megcsinálja nyomást.