Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2012.03.20 0 0 59896

nezd, ha egy 80-as radiatort atloba kotsz, semmi problema nem lehet belole. ugyhogy biztonsagosabb lefele csalni. amugy meg also bekotesu radiatort kell hasznalni, es nem kell ezen agyalni.

 

vajk

Előzmény: kicsiati (59890)
Prefetto Creative Commons License 2012.03.20 0 0 59895

Rá szoktam kalapálni egy hulladékdarab csőre, akkor kitágul, hogy áttolós legyen.

Előzmény: Lacivill (59894)
Lacivill Creative Commons License 2012.03.20 0 0 59894

A toldobol ki kell hekkelni az ütközöt, fúróval stb.

Előzmény: kivi (59893)
kivi Creative Commons License 2012.03.20 0 0 59893

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni. Először is egy rajz:

 

 

Felülnézeti kép, a kék a falban futó 15mm-es réz vízcsövet ábrázolja. A feketék a fal széleit jelzik, a barna a tégla, a piros egy könyök, a két zöld pedig egy-egy csap (konyha, fürdő). A feladat a könyök cseréje. Egy arasznyi szakaszon bontottam ki eddig a falat.

 

A probléma az, hogy hiába olvasztanám meg a forrasztásokat, nem tudom kihúzni a könyököt, mert ha egyik irányba húzom, akkor másik vége akad. Elvághatom a könyököt az ív közepén, akkor kijön két darabban. De hogy megy vissza az új? Meg lehet oldani anélkül, hogy végigbontanám a falat valamelyik irányban az egyik csapig? Másképp megfogalmazva: van arra esély, hogy x távolságig kibontva lesz annyi rugalmassága a csőnek, hogy be tudjam "pattintani" az új könyököt?

 

Ha ez nem járható, akkor arra gondoltam, hogy a könyöktől húsz centire elvágom a csövet, berakom a könyököt, és egy muffal kötöm össze a vágás helyén a csöveket. Ez akkor működne, ha a 15mm-es muffok közepén belül nem lenne egy kis ütköző perem, és lehetne csúsztatni a muffot a csövön. De ahány muffot néztem, egyiket sem tudom ráhúzni teljes hosszában az egyik csőre, a csövet a helyére illeszteni, és a muffot középre húzni.

 

Van ötletetek?

mrkiki Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59892

Üdv!

 

Van egy ilyen http://tusor.unas.hu/spd/1680024/Westen_Quasar_D_24_i kombi kazánom. (Ez a digitális változat, nem a tergetős.) Mikor megnyitom a vízcsapot, akkor rögtön kapcsol, hogy munka van. Eljut 34 fokig és ott megakad, hallom, hogy megy, de már nem olyan intenzíven. Pár másodperc után, 10-15-20, rákapcsol és felfűti a vizet a beállított hőfokra. Az a kérdésem, hogy ezt az időt nem lehet valahogy kiiktatni, vagy lerövidíteni? 

Illetve előfordul, hogy nem tartja a beállított hőfokot. Itt nem a párfokos termosztátos, vagy mágneskapcsolós eltérést értem, mert gondolom valahogy úgy van megcsinálva, hanem 10-15 fok eltérés. Tusolás közben elég zavaró tud lenni.

Sajnos nem sok mindent lehet állítani rajta kívülről, a használati melegvíz hőfokát, illetve a fűtésvíz hőmérsékletet, meg ezeknek a be-kikapcsolását.

A kazán nem régi, éppen elmúlt egy éves, de ha jól emlékszem, akkor újkorától fogva ilyen. Nem hiszem, hogy valami elromlott, esetleg valami beállítási probléma lehet, amit szakinak kellene beállítani?

 

Köszi

maszibmw Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59891

Nálam a 120-asok még nincsenek átlóba kötve, és semmi bajuk. A 160-asom viszont már átlóban van.

Előzmény: nixon70 (59889)
kicsiati Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59890

Szerintem az azért túlzás. A földszinten a 150-es radiátorok csontra egy oldaba vannak bekötve. A 180-as, és a 190-es van átlóba.

A tetőtérbe csak max 150-esek lesznek azért kérdeztem.

 

Viszont most megnéztem a törölköz szárítós radiátort a fürdőbe, és fordítva van bekötve. A torlónál kezd el melegedni. Így használjuk már 3 éve. :-)

Még jó, hogy azt nem én csináltam. Azt egy szakember csinálta.

Egyébként van jelentősége, hogy fordítva van bekötve, ha nem szabályozom le a torlóval?

Előzmény: nixon70 (59889)
nixon70 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59889

120-tól felfelé.

Előzmény: kicsiati (59880)
nixon70 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59888

:)))

Ha fűtésszerelőit nem is,de egy vegyestüzelésű kurzus elvégzéséről kaphatsz igazolást!:-D

Előzmény: megatoner (59872)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59887

Ez világos (szívattyú nincs benne, a hálózati nyomást használja, legalábbis ha az adott típusról bezsélünk).

Előzmény: Prefetto (59851)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59886

Illetve én nem állnék neki, mert nem vagyok szaki, csak amolyan "hobby-barkácy" emberke, így meg nem túl ildomos belefogni. Bár fene tudja, hirtelen ebben is elbizonytalanodtam.

Előzmény: Törölt nick (59885)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59885

Gyakorlatilag kell benne kazántestet cserélni, mindenfelé folyik, csöpök, stb. Ha már csak azt megnézem, hogy egy szerelő jó egy napig eldolgozik  afelújításával, és mennyi anyagot kell hozzá venni, akkor máris kijön :-(.

Előzmény: Teaway (59838)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59884

Ez világos. Csak igen zavaró tényező az évente gyakorlatilag feleslegesen elégetett több 10, 50, 70, vagy nem tudom mennyi m3 gáz. Ezért hajlanék őrláng nélküli verzió felé. Akiknél iylen van ismerősi körben még nem panaszkodtak rá, hogy probléma lenne vele x év után.

Előzmény: cucu (59844)
megatoner Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59883

szal ott van a 2 szivattyú, az egyik a tartályba szív vissza, a másik a tartályból a kazánba és abba jön bele a másik (gyanítom a radiátor) visszatérő.

 

így van kötve biztos. ezért kérdeztem, hogy nem magasabban kellene a tartályból az elmenő melegvízet vennie, vagy középen is ugyanolyan meleg a víz?

 

hajdu D150 a típusa, 150 literes állótartály, azzal az 5 kötési ponttal amit rajzoltam, plusz a teteje, meg van egy hőfokmérő rajta. akciós volt, a mester meg azt mondta pont jó lesz :)

 

most, hogy már tudom, mit kéne venni, a jelenlegi rendszerre tudnál mondani valamit? teljesítményfokozás, jól van e így, más kötés, egy két biszbasz ide oda. :)

 

meg esetleg a kérdésekre rá tudnál e nézni így a rajz birtokában, amiket tegnap írtam?

 

köszi

Előzmény: joevagyok68 (59882)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59882

A hőcserélő környékén elég nagy a zavar...biztos így van kötve...? :-))

És csak ennyi szivattyú van ?

A padlóhoz nincs külön szivattyú ?

 

A 150literes hajdu, az pontosan tipusra miféle ?

Mert puffernek kicsi...indirektnek (HMV) pont jó lenne.

 

Itt egy normális pufferes bekötés

http://www.szakszer.hu/sites/default/files/jó_javasolt%20bekötés.JPG

 

Vegyél

egy min 1500literes puffert....160eFt

http://www.szakszer.hu/sites/default/files/MG_puffer_kisker_ár_HONLAPOS.pdf

veszel egy ESBE VTC511 DN32  60 fokos szelepet...kb 20-25 eFt

veszel 2 db ESBE VTA..... sorozatból kb 18eFt/db...egy a radiátor körhöz, egy a padlófűtéshez..

tágulási tartályt 250 literest...50-60eFT

némi cső, csapok,légtelenítő,  termosztátok

+ munkadíj...

nem lesz az 1milla...

 

 

 

Előzmény: megatoner (59879)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59881

Van aki szerint 140cm-től felfele.

DE

Mintha itt írta volna valaki a 180-at....

Előzmény: kicsiati (59880)
kicsiati Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59880

Mekkora radiátor méretnél érdemes/kell keresztbe kötni a radiátort?

600-as lesz a magasságuk, és DK-ak.

megatoner Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59879

Előzmény: megatoner (59878)
megatoner Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59878

itt a kép

 

az elmenők és a visszajövők kb. 20 métert utaznak az osztóig, onnan tovább.

 

hőcserélő azért kellett, mert nem melegítette a padlót a tartályból kijövő víz eléggé önmagában

 

köszi aki ránéz

Előzmény: megatoner (59877)
megatoner Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59877

nagy vagy! :)

 

 

rajzot megcsinálom majd és fellököm. köszi előre is

Előzmény: joevagyok68 (59873)
ja69 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59876

Köszi szépen akkor csak egy nyomáskapcsolót teszek rá , Még annyi lenne,hogy ahogy nézegetem ezeket a  kapcsolókat mind csak 1100 w-os motor kapcsolásához elegendő. nekem viszont a motorom 1300 watt , Létezik olyan kapcsoló  ami visz ekkor amotort is direktbe mágneskapcsoló nélkül?

 

Viszont igy akkor nem értem Prefetto válaszát,a kattogós részt

Nálam állandó lenne a vizvétel mert egy 1 köbös tartályból szívja  a vizet és abba folymatosan nyomatom is.  

 

"Ha van egy szivattyúd, amit egy 3/4 slaggal kiküldesz, akkor nem kell a nyomáskapcsoló.

De ha el akarod zárni a slagot, netán a házba bevezetni a vizet, kell a tartály+kapcsoló, mert lassabb vízkivételnél pár másodpercenként kattogna az egész, ami megöli. Tartálynál azzal a benne mozgó kb. 20 literrel játszik, azt töltögeti újra.

Nem bonyolult. Árulgatnak pár literes tágulási tartályokat ilyen célra, de az faság, valami nagyobb kell."

 

Előzmény: guresz (59874)
Tade15 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59875

Köszi a választ.Utána nézek a dolgoknak.

Előzmény: Prefetto (59870)
guresz Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59874

Viszont nekem ez nem lenne lényeg csak annyi,hogy  ha elzárom a  csapot kikapcsoljon a szivattyú, és ha kinyitom   elinduljon. Akkor elég lenne egy nyomáskapcsoló és egy  mérő óra rá?"

 

Igen ehhez elég egy nyomáskapcsoló. Óra nem is kell a te szivattyúdhoz mert a slagot nem tudja széttépni.

Nem azért van tartály, hogy ne kelljen várni amí felépül a nyomás csapnyitáskor. Nyomás azonnal van ahogy bekapcsol a szivattyú.

Hanem mondjuk engedsz egy vödör vizet vagy csak kezet mosol, akkor be sem kapcsol a szivattyú mert ehhez elég ami a tartályban van. A szivattyú és a kapcsoló kímélése miatt van tartály,hogy nem kapcsoljon ki-be egy pohár víz engedésekor.

Általában lehet állítani a kapcsolókat. Az enyémen lehet a be és a kikapcsolási nyomást is külön-külön. (Két csavar rugó ellenében, egyszerű) Ebből nem érdemes használtat venni szerintem.

Előzmény: ja69 (59867)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59873

NEM..NE ezt olvasd végig !

Hanem a vegyestüzelésűt !

Vagy nem is...inkább a pufferest ! 

Vagy mindkettőt ...

:-))

 

"ne kelljen egy rakat fát eltüzelnem és reggelre is meleg legyen?"

HŐSZIGETELJ !

Az ESBE-től nem lesz meleg a lakás reggelre !

 

"ami nem milliós kiadás "

Akkor 500eFT lehet ? :-)

1500 literes puffer , ESBE VTC a puffer körbe, 2db ESBE VTA , 1 a radiátorkörbe, 1 a padlőkörbe..és fűtheted a puffert 90 fokig.

 

Miért van hőcserélőzve a rendszer ?

Miért kellett külön választani a kettőt ?

 

Esetleg egy rajz a rendszerről ....?

 

 

Előzmény: megatoner (59855)
megatoner Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59872

:D

most hazudjam azt a válaszokért, hogy végeztem, vagy tényleg olvassak el 35ezer hozzászólást ?:D azután már mehetek a fűtésszerelő bizonyítványért automatikusan :)

 

valaki esetleg más ötlet?

Előzmény: nixon70 (59859)
kicsiati Creative Commons License 2012.03.19 0 0 59871

Köszi! Kipróbálom. Közben megtaláltam a fényképeket. Mijen jó készíteni képeket egy felújítás során! Elvileg a bal oldali az előremenő, de azért kipróbálom. Viszont azt néztem, hogy a fürdőszobai törölköző szárítós radiátor fordítva van bekötve. Működik rendesen. Majd megnézem melyik fele melegszik. Sanszos, hogy a torlónál fog. :-(

Szép kis szerelők vannak.

Előzmény: nixon70 (59866)
Prefetto Creative Commons License 2012.03.18 0 0 59870

A lefolyórendszer legmagasabb pontját szokták kivezetni a tetőbe szabadon, azt strangszellőzőnek nevezik. Ha lerobog 10 liter víz, akkor az maga után rántja a levegőt is, ha nincs szabad levegő, akkor lerántja a szifonokon át is, ezt a hangot hallod. Kiránthatja a vizet a szifonból, budiból, és akkor büdös lesz a lakás.  Ha nem akarsz nagyon nyúlkálni, be lehet tenni kisméretű szívószelepet szinte bárhová, de gyakorlat teszi a mestert:)

Előzmény: Tade15 (59862)
Prefetto Creative Commons License 2012.03.18 0 0 59869

Ha van egy szivattyúd, amit egy 3/4 slaggal kiküldesz, akkor nem kell a nyomáskapcsoló.

De ha el akarod zárni a slagot, netán a házba bevezetni a vizet, kell a tartály+kapcsoló, mert lassabb vízkivételnél pár másodpercenként kattogna az egész, ami megöli. Tartálynál azzal a benne mozgó kb. 20 literrel játszik, azt töltögeti újra.

Nem bonyolult. Árulgatnak pár literes tágulási tartályokat ilyen célra, de az faság, valami nagyobb kell.

Előzmény: ja69 (59867)
zzzzolee Creative Commons License 2012.03.18 0 0 59868

Három parapetes konvektor fűt (konyha, nappali, kisszoba) és egy nyitott égésterű átfolyós melegítő van a fürdőben.

Az kéményt az átfolyóshoz három éve újította fel a társasház, így egy hagyományos, nyitott égésterű

kazánhoz meg kellene feleljen.     

Előzmény: Zöldár (59857)
ja69 Creative Commons License 2012.03.18 0 0 59867

 

Köszi szépen a választ már kezdem kapizsgálni a dolgot. Viszont lenne még kérdésem.

 

Ezek szerint a tartály azért kell csak ha megnyitom a csapot azonnal legyen nyomás. A tartály küszöböli ki a  csap nyitás és a szivattyú indulása közötti időben  a nyomást. Viszont ha nekem ez nem lenne lényeg csak annyi,hogy  ha elzárom a  csapot kikapcsoljon a szivattyú, és ha kinyitom   elinduljon. Akkor elég lenne egy nyomáskapcsoló és egy  mérő óra rá? Így is működne a rendszer a  tartály nélkül? Így nem károsítja a szivattyút?

A nyomáskapcsoló az állítható vagy gyárilag van beállítva és ez nem módosítható. Ha esetleg használtat vennék akkor mire érdemes figyelni, mennyire tartósak ezek  a kapcsolók, vagy nem érdemes használtat venni.

 

 

Én csak locsolásra használom így nem szükséges az azonnali  nyomás ki tudom várni, míg a szivattyú elindul és megcsinálja nyomást.   

Előzmény: guresz (59854)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!