"... de a mögöttem jövő idegbeteg csaj már egy kilométer óta 10 centire volt tőlem ..."
Javaslom a fékpedál bal lábbal való meg-megpöccintését. Általában hatásos.
Végre van jó km.óra a kocsimban (93-as 1,3-as Ibiza, kb. 80.000 km) így a fogyasztást tudtam mérni. Az eredmény 6,5 liter - vegyes használattal, benne egy 350 km-es út, zömében 100-120 km/órával. Ezzel elégedett vagyok. (Az legyek?) Egyébként decemberben nekem is volt egy koccanásom, belémjöttek oldalról - én balra nagy ívben kanyarodtam , már igen korán indexeltem, de a mögöttem jövő idegbeteg csaj már egy kilométer óta 10 centire volt tőlem és úgy gondolta, hogy majd a kanyarban (Ő is balra kanyarodott volna) majd megelőz. Nem sikerült neki, a bal hátsó ajtóm bánta. Ami a km.órát illeti, a kecskeméti SEAT bontóban sikerült szerezni 15K-ért (állítólag gyári utánrendelés 100 körül van). A tulaj mondta, hogy ez típushiba - valami jelátadó kis motor hajlamos leégni.
Szerintem az embernek akad jobb dolga is annál, hogy árgus szemekkel figyelje a szerelőt. Inkább kerüld el az olyat, aki csak azért dolgozik jól, mert ott állsz a háta mögött. (Azt ne kérd, hogy ajánljak jó szerelőt - mindenható én se vagyok :-( .)
A kocsit meg néha muszáj napokra is szerelőnél hagyni (ld. karosszériajav.). Bár eddig mindig észrevettem, hogy ilyen esetekben mindig valami furcsa a kocsin utána...
Hi all! Ma voltam a szerelonel, es elmondtam neki, hogy mi a gond.. persze o tagadott mindent, es mivel nagyon jo haverokm, nem hiszem hogy o csinalta! A kocsiba kb 30km ment bele ugy szamoltam, szerintem nem a szerelo, hanem az csinalta a bajt, akinel a lengescsillapitot csereltek garban. Ma kicsereltettem az egesz kormanymuvet, el volt kopva, nem lehetett felujitani. 36 ezer! A ket elso feltengelyt is felujitattam, a job oldalit ki is csereltettem mivel ez volt elgorbulve. Ez 21 ezremben volt. Cakk pakk ma 646 ezer ment bele a kocsiba munkadijjal egyutt. Es itt jon a poen. Meg mindig nem jo. A differencialmubol jon valami halk szakaszos, sebessegfuggo morgas....a gorbe feltengely szetbaszhatta..a szerelo szerint semmi nem tortent vele, elfaradt az anyag! Egy ACELRUD? Hogy a fa***ba? Ugy erzem, soha nem fogom megtudni ki csinalta ezt vele, serulesnek semmi latszatros nyoma..csak a gorbeseg volt.. :) Jo tanacs: SOHA NE HAGY OTT A KOCSID SEHOL!!! MARADJ VEGIG OTT, UGY JOBBAN IS DOLGOZNAK!
robika:
azt esetleg tudod, hány km ment bele az autóba, amíg a szerelőnél volt? nem mintha most már sokra mennél vele, de én mindig ránézek a számlálóra előtte és utána.
IKSZ:
hajtűkanyarban eltévedt embert már én is láttam eleget, igaz, ezekkel legalább elfértünk egymás mellett. szombat délután meg egy nyergesvontató kanyarodott be előttem balra :-( le tudtam lassítani :-)
Ezüst (na jó, szürke), C**-**3, dobostortafelni. Van ködlámpám, de mozog a helyén, nincs bekötve és a múltkoriba amikor levettem azt a ronda fehér műanyagot róla egy kicsit, láttam, hogy kinőtt benne a moha 8-)
Amikor a szerelőhöz vitted, akkor OK volt a kocsi. Ezt a szerelőnek is el kell ismerni. Amikor elhoztad, akkor kellett volna tartani egy közös próbautat a szerelővel. Vagy a hiba észlelésekor azonnal visszavinni! Ez elmaradt…
Szar ügy, mert tagadni fognak.
Tanácsolni csak annyit tudok, hogy ne egyből azzal kezdjed, hogy szarrá ment a kocsid. Célszerű lenne először távolabbról megközelíteni a dolgot: mit javítottak? Kihez vitték a kocsit? Hány km-et mentek vele? Stb. És egyszer csak kibökni, hogy nem vagy megelégedve a munkájukkal, mert 1 nap alatt elbarmolták a kocsidat. Ha nem ismerik el, akkor jöhet a pereskedés, szakértői vizsgálat, stb?
Az is nagyon gyanús, hogy 3 hónapos lengéscsillapító szarrá menjen.
Az autómba nem kötöttek bele. Csak van olyan, aki nem tudja, hogy tolatás előtt hátrafele is kell nézni:) És van olyan, aki a hajtűkanyarban a szembejövő sávban (az én sávomban) tekereg.
Tehát 2 hónapon belül kétszer kellett javíttatnom a kocsi bal elejét. Még szerencse, hogy a másik fél biztosításának terhére ment. De nem vagyok egy időmilliomos, ezért baromira kiakasztó egy ilyen esemény.
Ezt olvassatok el! Tanacsot kerek! A mult heten visszavittem a 88'-as 1.5i IBIZAmat az autoszerelomhoz, aki 3 honapja beszerelt elore 2 uj lengescsillapitot. A jobb elso szar lett, garancialis csere lesz, ezt mondta. Ott hagytam a kocsit, mert elvitte ahhoz akitol vette o is a lcsill.-t. 1 nap utan megyek erte, de a kocsi furcsan ment valahogy. Razott a kormany mar 40-nel, elotte soha nem volt ilyen.. 100 folott nagyon instabil volt...Valami furcsa kopogo hang jott jobb elolrol.. Azt hittem centrirzosai gond, biztos leesett az olomsuly. Kicentriroztak a kerekeket, a sulyok biztos nem ertek bele, en is megneztem folemelve. Probaut, kopogas meg mindig megvolt... Erre folemeltuk a kocsit, beraktam 4.be es beinditottam hadd forogjon a ket elso kerek! EKKOR VETTEM ESZRE HOGY A JOBB OLDALI FELTENGELY EL VAN GORBULVE!!!!!! Nem hittem a szememnek. Soha nem erte utes a kocsit, nem mentem godorbe stb. Azota rossz, hogy a szerelonek odaadtam 1 napra, hogy csereltesse ki a l.csillt. Vagyis a hibat ok csinaltak. Vagy belementek valami nagy godorbe, betonarok, akarmi, vagy leesett az emelorol, es megutotte valami a tengelyt. Most ugy nez ki, hogy az az 50km, amit megtettem vele a gumisig, szetba**ta a diffit meg a gombcsuklot....+lengokar +tornycsapagy a roncsolodott. Holnap viszem a kocsit vissza, de hogyan bizonyitom, hogy NEM EN OKOZTAM a GORBULEST? Mert ok nem fogjak bevallani az tuti! Help!!! Ki tud javasolni valami okosat? Pereljem be oket? Attol meg 150 e lesz a javitas.....
Erre má' válaszoltam az előbb csak elveszett a hozzászólás: fehér, AF*-*61. Budapesten mostanában inkább átutazni szoktam (Debrecen-Sopron és hasonló viszonylatokban). A tiéd milyen színű?
Na, volt a kocsim karosszéria javításon a szakszervizben (b.e. sárvédőcsere, első lökhárítócsere, lámpajav., futóműell.). Bruttó 125 eFt-ba került a biztosítónak! És én nem vagyok megelégedve a javítás utáni állapottal (az ajtó nem csukódik olyan könnyedén, mint régen). Pedig tavaly évvégén ugyanezt tutin megcsinálták. Csak azóta a 40eFt-os minimálbér miatt kirúgták a jó szakikat...
Ja, és kezdem már unni, hogy kéthavonta összenyomják a sárvédőmet!
Amúgy a gép még mindig nagyon tuti ('94-es IBIZA 1,4i; 100e Km).
Na, szépen leheveredett a topic. Macibb, gyakran jársz Pesten? és milyen színű a gép? esetleg rencám eleje-vége? Hátha látlak az úton és akkor majd a felismerés öröme az enyém lesz. Többiek?
Van egy sportkormányhoz való agyam :)
Tényleg, 26 mm a lyuk rajta, ricnis (asszem, így hívják), VW és Seat van a dobozra írva. Zsír új, nem használt, dobozában, elég igényes és olasz! Ja, öt rugó az ára. Én nemrég vettem, de a régi Bogárhoz nem jó, mint kiderült és most próbálom minimalizálni a veszteségemet... (Igény szerint esetleg a kormány is eladó, de csak együtt; fekete bőr, együttes ár 15.000 Ft)
Gratulálok! Csak nehogy legyorsulj :-) A fékeid hogy vannak?
Én meg elvesztettem a bal első sárvédőn található 1,2 feliratot és most egy kis lyuk tátong a helyén. Kinek van ötlete az esztétikus eltakarására (netán egy felesleges felirata, 2,1 is jó lesz ;-) )?
Tegnap elhoztam Ibikét javított kiadásban, tök jó, magához képest 50 %-kal javult. Nem csak hogy gyorsul, de be lehet zárni az ajtót, meg ilyenek. És koszosabb, mint valaha.
Ma megyek a kisautómért, megcsinálta áldott jó onokatesóm, bár fék továbbra sem lesz - lévén berohadt a légtelenítőcsavar. Szürke öreg diesel Ibiza elől ugrás árokba!
ha le tudjátok forditani akkor az érdeklödő topictagok számára tudok vállalni sokszorositást + képek szkennelése + egyebek .
az 1,5 motoros változatokból én már láttam GL verziót.
udv yoggi