Jól benéztem neked azt a lámpát,hát az enyém nem olyan,sajnos.!Amugy a lámpák között van,az utolsó kicsi lenne az.De szerinte abban az időben még nem volt bicón hátsó lámpa,még motorokon sem nagyon.Én a helyedben azt hagynám rajta,jól néz ki!Sajnálom,hogy nem tudtam segiteni!
A korabeli felnik általában csíkozva voltak, mérettől függetlenül (2 fehér csík gyakran, esetleg piros vagy zöld középen) ez még nem bizonyítja hogy eredeti felni van a bicódon..
Nézegettem kerékcsapágycsere közben a felnit és észrevettem, hogy nyomokban a váz csíkozásával azonos csíkok vannak rajta nyomokban. Lehet, hogy ezen "gyárilag" 26-os kerekek voltak?
És kéne Papp Sándoros váznyaktábla, meg korabeli hátsólámpa. Ezekkel nem tud vki kisegíteni? :)
Az utóbbi napok szerzeményei!Van egy jo nagy lámpám,a BOSCH lámpa a viszonyitásként tettem oda.A neve PETRIX,hogy motoron vagy bicón volt nem tom,de jól néz ki!Az ORION meg tiszta gyári,FTM üveggel,a hátsó kis lámpa,meg nem tudom mi,van rajta valami irás,de nem tudom elolvasni.A kisbicaj ugyan nem lővi a rakétásat,meg nem is hiszem,hogy olyan régi, de az enyém.
Láttam ma egy eredeti állapotú Turánt egy kocsma előtt de mindig ott szokott állni mert már régóta látom! Mostmár fényképezővel fogok járni és ha ott lesz lefényképezem minden részét !
Ez nem egy eldobandó ötlet,valami ilyesmi nekem is motoszkált a fejemben!Érdemes lenne megcsinálni,még akkor is ha nincs is felujtva az a bicaj,ami felkerülne az oldalra.Valakinek biztos jol jönne az is kiindulási alapnak!Igy vagyok ezzel én is!Nem sok mindent találok a bicajaimról,talán igy könnyebb lenne majd másoknak is!
Esetleg lehetne egy netes magyar veterán kerékpár regisztert is csinálni... Az alábbi adatokkal: -tulajdonos -kerékpár márkája -típusa -gyártási év -vázszám
Persze tudom, hogy ezeknek a gépeknek a nagy százaléka még mindíg használatban van, vagy fészerekben hever....de elkezdeni el lehet.
A katalógust a nyíregyházi Műszaki Kisgép és Kerékpár Nagykereskedelmi Vállalat adta ki 1951-ben. A katalógus részletes, minden Csepel kerékpár alaktrészt tartalmaz. Pl: ruhavédő háló, szerszámtáska, pumpatartó, pedálrészek.
Már két napja folyamatosan az ES-KA után nyomozok és az egyik cseh veteránbicajos fórumon volt( http://www.veteranforum.cz/index.php?id=127 ). Már levelezek az osztrák és a német biciklimúzeummal, a waffenrad.at -ről Manfreddal, egy horvát sráccal (http://www.oldtimer-klub-zagreb.hr/index.asp?nav=vozila&lang=2&id=110), a drezdai veterán biciklis klubbal, meg fenn van a kérdés a http://de.groups.yahoo.com/group/fahrradsammler/ -n is, meg egy cseh oldal gazdájával, s nagyjából ennyi.
Eddig egyébként az osztrák múzeumból kaptam a legtöbb infót. Felrakom, hátha érdekel valakit:
To the SK (or ES-KA, which was the real used name). It is for me definitively from the 30tis, and the name "Wallenstein" could be correct. I have a little problem whith the wheels, because I think they should be bead ("Wulst" in german language) and not "wire on tyre" (Drahtreifen in German, I don't know, if this is the correct term). But here also: look at the hub in the rear wheel, maybe someone changed the Running wheels years ago, many people did so after world war II. But maybe they are correct, because "Drahtreifen" were in use at this times...
In fact, Es-Ka build the qualitativ best bicycles in Bohemia, and the most beautiful also. I have a catalogue at home, I have to look, but I am sure, there is no Wallenstein Model in it, sorry.
At least OSO - sorry, I have never heard this name before...
Have fun with your bicycles,
best regards
Hannes Denzel
Radmuseum Altmünster
PS.: Hungary is for us austrian and german bicycle collectors "terra incognita". Is there a scene in Hungary? I think, a lot of old austrian bicycles like Puch, Waffenrad, Meteor, Graziosa or Noricum must have survived from the Danube-Monarchy...