szintén zenész, azaz 1.6-os 2006-os, 96 000 km-rel(break). Teljesen átlagosan mérhető fogyival. A párom hétközben (nagy) városban használja, a hétvégén én vagyok a sofőr a kirándulásokon.
A comp szerint általában 8.4 körül veszem át, és 8.0-ra lemegy 2-300 vidék után.Aztán kezdjük előlről.
A munkatársam is azt mondja, hogy 30%-os etanol tartalom mellett nem nőt neki jelentősen a fogyasztás (0,2-0,4 l/100km). Nagy a valószínűsége, hogy a motorok különbözősége adja ezt az eredményt. Neki 1.4 l motor van a kocsijában (azt nem tudom, hogy az hány szelepes, de azt hiszem, hogy 8).
Nekem 1.6 l-es, 16 szelepes motorom van (na meg 200 kg-mal nehezebb autóm).
Én is mentem már kisebb etanol tartalommal 20-40%, de minden esetben volt legalább 0,7 l fogyasztás növekedés.
Aztán némi terhelés, melegedés után beáll 750-re (ha nincs terhelés rajta, azaz sem fék, sem lámpák, sem klíma), amennyi az elmúlt lassan 5 évben volt.
Srácok, egy kérdés: a BSI figyeli az izzítógyertyák állapotát?
Lehet az egyre alacsonyabb alapjáratnak oka a meghibásodó, elgyengülő izzítógyertya?
(Az alacsony alapjárat csak teljesen hideg motornál, csak pár percig áll fent, viszont mostmár a 700-at sem éri el. Egyébként az alapjárat teljesen egyenletes, minden henger jár, szépen, simán. Mindezt 15 •C külső hőmérséklet mellett. Nekem az a gyanúm, hogy nem izzít utána eléggé, emiatt nem ég tökéletesen a befecskendezett alapjárati mennyiség, és ezért megy egyre lejjebb az alapjárat... Vagy ez marhaság? Lenne hibaüzenet, ha hibás vagy elégtelen az elő/utóizzítás?)
Pug 307 SW, 2.0 HDi (90LE), antipollution fault. Valószínűleg már volt szó itt erről a problémáról, de a 6x10^23 hozzászólást nincs sok humorom átlapozni.. :))
Szóval, kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet a legegyszerűbben ezt a problematikát orvosolni? (láttam lejjebb, hogy az 1.4 bengálinál is volt ilyen probléma, de az ugyebár benzines..)
Ha valaki pedig felnit szeretne, az is van, imhol:
Na, asszem be kel pötyögnöm az elmaradt számlákat az excell táblába és megnézni, hogy nálam mi az eredmény. Nálam is megnő a fogyasztás, de max egy literrel, tehát százalékosan annyival azért nem mint nálad. De kíváncsi leszek az eredményre. Mondjuk erősen vegyes lesz a kép, mert mentem vele auópályán közúton is jó sokat.
Érdekes amit írtál, mert nekem meg mások a tapasztalataim.Én decemberben kezdtem el az etanolt a -15°-os hideg miatt, amikor (a benzin, vagy a tank víztartalma ) miatt bakkantott az autó.
Hangsúlyozom, hogy csak max. 30% etanolt használok, és így nincs észrevehető fogyasztáskülönbség. Az autó jön-megy ahogy szokott, működik minden, és valami apró is a zsebben marad.
Na, megoldódott az Antipollution faulty probléma, gondoltam megosztom az eredményt.
Vizsgálat, pénz és mindenféle szerelés nélkül oldódott meg úgy, ahogy sejtettem (reméltem).
Benzintank üresre járatása (50%-ban etanol volt). Teletankoltam 95-össel, majd mentem 20 km-t. Kocsi leállít, pihentet egy kicsit, majd indulásnál már nem jelentkezett a hiba.
Szóval egyértelműen az etanol okozta azt, hogy valamelyik gyárilag megadott paramétert nem tudta teljesíteni a motor. Én a szén-hidrogén kibocsájtásra tippelek...
Egy másik kocsi kipuffogógáz-vizsgálatát már megcsináltam akkor, mikor volt benne etanol is (zöldkártya vizsga volt egy Fiat punton). Akkor a szerelő (vizsgáztató) mondta, hogy túl magas az Oxigén szint a kipuffogó gázban. Ez 2 dolog miatt lehet:
1, fals levegőt kap calahol a rendszer (az agyonheggesztett kipuffogó dobom figyelembe vételével ez nem kizárható)
2, tökéletlen az égés a motortérben (ez sem lehetetlen, mivel a motor nem etanolra lett optimalizálva)
Sajna nem tudom hol mennyibe kerül de én pont ma este csináltam magamnak 1 párat előre és egy párat hátra. Nagyon jól sikerült, és sehol nincsen mellette hely. Természetesen csak talált anyagbol dolgoztam megint.
Spray:-) (a márka WURTH?) Tudod, az a kocsiba behelyezős, automata kifújós. Légkondi LO-ra, max-ra és 10-15 perc járatás csukott ajtóknál. Volt olyan is, hogy 3.000-ért szerviz csinált full atkátlanítást és tisztítást, akkor valami nagyobb elektromos kütyü nyomta de rendesen a ködöt az utastérbe járó klíma mellett, be sem lehetett látni az ablakon. Talán most is hirdettek ilyet Frédiék. Egyébként elég sok fajta van már a piacon. A habot valahogy nem csipázom, sokan arra esküsznek.
Szerintem nem hátulról jön,mert aki elöl ül az hamarabb érzi a benzinszagot,és csak utána aki hátul ül.De körbenézem azt a részt is,hátha mégis.
A szűrőnél én nem az utastér szűrőre gondoltam,azt tudom hol van szoktam cserélni én is.Én a benzines gépekben szoktam látni ezt az aktív szenes dobozt,de nem tudom hogy a 307-ben hol van,ha van.Sok kocsiban a jobb sárvédő alatt helyezik el.
Valamit kezdeni kell ezzel.Ha nem sikerül megtalálni,vihetem szervizbe.
Az aktív szénszűrőhöz: é van egy moci alant. Szemből a bal oldali ablaktörlő lapát alatt látsz, egy szövet takarót a motor mögött, 2 patent tartja. Na azt ki- és leveszed, akkor meglátod a kis füles ajtót. Fül vízszintesen. Abba belekapaszkodsz és meghúzod magad felé, de inkább rántod, és eléd tárul a pollenszűrő. Hogy szénszűrős-e, vagy nem, az kiderül, ha kivetted. Ezt évente szigorúan cserélem egy fertőtlenítéssel egybekötve. Épp aktuális lesz, jó, hogy felhívtad rá a figyelmem:-))
Suzukiban ment tönkre nemrégiben a gumi/műanyag könyökcsövem, ami a beöntő nyílást és a tank fém csövét köti össze kanyarban. Bontóban nehezen kaptam, mert nagy divat lett ezen csövek megcsapolása és ily módon a nafta részleges ellopása. Szóval keresett cikk lett ez a könyök. Amikor csurig tankoltam még a trianoni területünkön, egy jó része a cipőmbe folyt. Jaj de sajnáltam! Szóval ott kezdeném a vizslatást, mert fékezéskor az üzemanyag szag is előre tör, kanyarban is kifolyhat.
Volt már valakinek üzemanyagszivárgás benzines 307-ben?Nekem most ez a probléma jött.A fura az egészben az,hogy CSAK fékezésnél és gyorsabb kanyarban érzem a benzinszagot.A garázsban semmi,menet közben semmi,csak ha bólint a kocsi fékezéskor.Elölről érzem,nem a hátsó ülés felől,ahol a tank és a benzinpumpa van.Bevizsgálódtam kicsit a motor körül,nem látok leesett csövet,semmi benzinszag.Valakinek lenne ötlete erre?Az aktív szénszűrő a 307-ben a jobb oldali dobbetét alatt van?Még arra tippelnék,de aztán ötletem sincs.Nem egy kellemes így közlekedni,szökik a drága benya.
Az autó egy 1.4 es, 16szelepes motorral van,2003 decemberi.
Amúgy a képen az a kis doboz tudtommal egy visszahíváskor került a 307-es kocsikba,az elektomos kormányszervóhoz van köze ha jól tudom,de nem biztos.Nekem is van ilyen bent.