Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nem gond Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57467

Szia!

szintén zenész, azaz 1.6-os 2006-os, 96 000 km-rel(break). Teljesen átlagosan mérhető fogyival. A párom hétközben (nagy) városban használja, a hétvégén én vagyok a sofőr a kirándulásokon.

A comp szerint általában 8.4 körül veszem át, és 8.0-ra lemegy 2-300 vidék után.Aztán kezdjük előlről.

 

Előzmény: Xe3 (57466)
Xe3 Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57466

A munkatársam is azt mondja, hogy 30%-os etanol tartalom mellett nem nőt neki jelentősen a fogyasztás (0,2-0,4 l/100km). Nagy a valószínűsége, hogy a motorok különbözősége adja ezt az eredményt. Neki 1.4 l motor van a kocsijában (azt nem tudom, hogy az hány szelepes, de azt hiszem, hogy 8).

Nekem 1.6 l-es, 16 szelepes motorom van (na meg 200 kg-mal nehezebb autóm).

 

Én is mentem már kisebb etanol tartalommal 20-40%, de minden esetben volt legalább 0,7 l fogyasztás növekedés.

 

Neked milyen motorod van?

 

 

 

Előzmény: nem gond (57456)
szrxx Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57465

Hát nem occsóó...:(

Előzmény: zsolesz 307 (57450)
ádibébi Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57464
Aztán némi terhelés, melegedés után beáll 750-re (ha nincs terhelés rajta, azaz sem fék, sem lámpák, sem klíma), amennyi az elmúlt lassan 5 évben volt.
Előzmény: _Haszi_ (57462)
ádibébi Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57463
650-700...
Előzmény: _Haszi_ (57462)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57462

700? Nekem 800 az alapjáratom.

Előzmény: ádibébi (57461)
ádibébi Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57461
Srácok, egy kérdés: a BSI figyeli az izzítógyertyák állapotát?

Lehet az egyre alacsonyabb alapjáratnak oka a meghibásodó, elgyengülő izzítógyertya?

(Az alacsony alapjárat csak teljesen hideg motornál, csak pár percig áll fent, viszont mostmár a 700-at sem éri el. Egyébként az alapjárat teljesen egyenletes, minden henger jár, szépen, simán. Mindezt 15 •C külső hőmérséklet mellett. Nekem az a gyanúm, hogy nem izzít utána eléggé, emiatt nem ég tökéletesen a befecskendezett alapjárati mennyiség, és ezért megy egyre lejjebb az alapjárat... Vagy ez marhaság? Lenne hibaüzenet, ha hibás vagy elégtelen az elő/utóizzítás?)
Zolysys Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57460

Ha minden igaz lehet megyek Hdmre...Ha gondolod és jó viszem a PPS-t....

Előzmény: biker_kolee (57459)
biker_kolee Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57459

Sziasztok!

 

Pug 307 SW, 2.0 HDi (90LE), antipollution fault. Valószínűleg már volt szó itt erről a problémáról, de a 6x10^23 hozzászólást nincs sok humorom átlapozni.. :))

Szóval, kérdésem az lenne, hogy hogyan lehet a legegyszerűbben ezt a problematikát orvosolni? (láttam lejjebb, hogy az 1.4 bengálinál is volt ilyen probléma, de az ugyebár benzines..)

 

Ha valaki pedig felnit szeretne, az is van, imhol:

 

http://gumi.autoalkatresz.hu/auto-gumifelni/pirelli_pzeronero_nyari_235_45r18_98_y_tl_0609_aez_alu_felni_18x8_peugeot-219952

 

Üdv mindenkinek és köszi!

Zolysys Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57458

NA igen ha viszont dugóban pl Pesten araszolsz.... nyeli mint kacsa a nokedlit...

Előzmény: tisvol (57457)
tisvol Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57457

Na, asszem be kel pötyögnöm az elmaradt számlákat az excell táblába és megnézni, hogy nálam mi az eredmény. Nálam is megnő a fogyasztás, de max egy literrel, tehát százalékosan annyival azért nem mint nálad. De kíváncsi leszek az eredményre. Mondjuk erősen vegyes lesz a kép, mert mentem vele auópályán közúton is jó sokat.

Előzmény: Xe3 (57453)
nem gond Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57456

Hali!

Érdekes amit írtál, mert nekem meg mások a tapasztalataim.Én decemberben kezdtem el az etanolt a -15°-os hideg miatt, amikor (a benzin, vagy a tank víztartalma ) miatt bakkantott az autó.

Hangsúlyozom, hogy csak max. 30% etanolt használok, és így nincs észrevehető  fogyasztáskülönbség. Az autó jön-megy ahogy szokott, működik minden, és valami apró is a zsebben marad.

Üdv.

Előzmény: Xe3 (57453)
Zolysys Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57455

ugyan erre jutottam én is....

Előzmény: Xe3 (57453)
_Haszi_ Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57454

Ahogy közelít a benya ára felé az etanol, egyre kevésbé éri meg. Ahogy nézem akkor 22% a diffi jelenleg? Az kárcsú..

Előzmény: Xe3 (57453)
Xe3 Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57453

Ja, és az etanol kontra benzin teszt eredménye!

 

1000 km ára azonos használat mellett etanolos átalakítás nélkül:

 

benzin-etanol arány

360 Ft:50% - 280 Ft:50%, fogy:8,4 l/100km, : 26.880 (+ Antipollution Faulty hiba)

360 Ft:100% - 280 Ft:0%, fogy:7,1 l/100km, : 25.560

 

Szóval (nekem) etanollal drágább, és a hiba is előjött, valószínüleg mégis használni fogom néha, mert:

- kicsit kitisztítja az üzemanyag rendszert

- jó nyomatékot kölcsönöz a kocsinak

- semmilyen indítási gond nem jelentkezett

- jó a nyomaták - ezt már írtam, de tényleg nagyon megnő a nyomaték :) -

 

 

 

Előzmény: Xe3 (57452)
Xe3 Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57452

Na, megoldódott az Antipollution faulty probléma, gondoltam megosztom az eredményt.

 

Vizsgálat, pénz és mindenféle szerelés nélkül oldódott meg úgy, ahogy sejtettem (reméltem).

Benzintank üresre járatása (50%-ban etanol volt). Teletankoltam 95-össel, majd mentem 20 km-t. Kocsi leállít, pihentet egy kicsit, majd indulásnál már nem jelentkezett a hiba.

Szóval egyértelműen az etanol okozta azt, hogy valamelyik gyárilag megadott paramétert nem tudta teljesíteni a motor. Én a szén-hidrogén kibocsájtásra tippelek...

Egy másik kocsi kipuffogógáz-vizsgálatát már megcsináltam akkor, mikor volt benne etanol is (zöldkártya vizsga volt egy Fiat punton). Akkor a szerelő (vizsgáztató) mondta, hogy túl magas az Oxigén szint a kipuffogó gázban. Ez 2 dolog miatt lehet:

1,  fals levegőt kap calahol a rendszer (az agyonheggesztett kipuffogó dobom figyelembe vételével ez nem kizárható)

2, tökéletlen az égés a motortérben (ez sem lehetetlen, mivel a motor nem etanolra lett optimalizálva)

 

Előzmény: Xe3 (57321)
naveed Creative Commons License 2011.04.08 0 0 57451

Igen-igen. Most átgondolva tényleg csak melegben.

Előzmény: szrxx (57447)
zsolesz 307 Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57450

pl1   vagy  pl2     vagy   legjobb

Előzmény: szrxx (57448)
zsolesz 307 Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57449

Sajna nem tudom hol mennyibe kerül de én pont ma este csináltam magamnak 1 párat előre és egy párat hátra.  Nagyon jól sikerült, és sehol nincsen mellette hely. Természetesen csak talált anyagbol dolgoztam megint.

 

 :P :D

Előzmény: szrxx (57448)
szrxx Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57448

Tud valaki jó áron gumiszőnyeget?

szrxx Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57447

Nekem csak meleg időben, és ha fékezés után meg is állok...

Előzmény: naveed (57446)
naveed Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57446

Nekem pont ugyanez a problémám, de csak akkor érezni, ha már kevés benzin van a tankban.

Előzmény: Nagano (57441)
Zolysys Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57445

Ha szemben állsz az autóval nyitott motortérnél akkor a bal oldalon a tűzfal előtt egy borítás alatt.

Előzmény: Nagano (57441)
Zolysys Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57444

Szvsz riasztó ami később lett beépítve.

Előzmény: IMITRIKES (57435)
Smíró Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57443

Spray:-) (a márka WURTH?)  Tudod, az a kocsiba behelyezős, automata kifújós. Légkondi LO-ra, max-ra és 10-15 perc járatás csukott ajtóknál. Volt olyan is, hogy 3.000-ért szerviz csinált full atkátlanítást és tisztítást, akkor valami nagyobb elektromos kütyü nyomta de rendesen a ködöt az utastérbe járó klíma mellett, be sem lehetett látni az ablakon. Talán most is hirdettek ilyet Frédiék. Egyébként elég sok fajta van már a piacon. A habot valahogy nem csipázom, sokan arra esküsznek.

Előzmény: gombfoci (57442)
gombfoci Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57442

hogy fertőtleníted?

Előzmény: Smíró (57440)
Nagano Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57441

Köszi a választ!

Szerintem nem hátulról jön,mert aki elöl ül az hamarabb érzi a benzinszagot,és csak utána aki hátul ül.De körbenézem azt a részt is,hátha mégis.

 A szűrőnél én nem az utastér szűrőre gondoltam,azt tudom hol van szoktam cserélni én is.Én a benzines gépekben szoktam látni ezt az aktív szenes dobozt,de nem tudom hogy a 307-ben hol van,ha van.Sok kocsiban a jobb sárvédő alatt helyezik el.

Valamit kezdeni kell ezzel.Ha nem sikerül megtalálni,vihetem szervizbe.

Előzmény: Smíró (57440)
Smíró Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57440

Az aktív szénszűrőhöz: é van egy moci alant. Szemből a bal oldali ablaktörlő lapát alatt látsz, egy szövet takarót a motor mögött, 2 patent tartja. Na azt ki- és leveszed, akkor meglátod a kis füles ajtót. Fül vízszintesen. Abba belekapaszkodsz és meghúzod magad felé, de inkább rántod, és eléd tárul a pollenszűrő. Hogy szénszűrős-e, vagy nem, az kiderül, ha kivetted. Ezt évente szigorúan cserélem egy fertőtlenítéssel egybekötve. Épp aktuális lesz, jó, hogy felhívtad rá a figyelmem:-))

Előzmény: Nagano (57438)
Smíró Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57439

Suzukiban ment tönkre nemrégiben a gumi/műanyag könyökcsövem, ami a beöntő nyílást és a tank fém csövét köti össze kanyarban. Bontóban nehezen kaptam, mert nagy divat lett ezen csövek megcsapolása és ily módon a nafta részleges ellopása. Szóval keresett cikk lett ez a könyök. Amikor csurig tankoltam még a trianoni területünkön, egy jó része a cipőmbe folyt. Jaj de sajnáltam! Szóval ott kezdeném a vizslatást, mert fékezéskor az üzemanyag szag is előre tör, kanyarban is kifolyhat.

Előzmény: Nagano (57438)
Nagano Creative Commons License 2011.04.07 0 0 57438

Hello!

 

Volt már valakinek üzemanyagszivárgás benzines 307-ben?Nekem most ez a probléma jött.A fura az egészben az,hogy CSAK fékezésnél és gyorsabb kanyarban érzem a benzinszagot.A garázsban semmi,menet közben semmi,csak ha bólint a kocsi fékezéskor.Elölről érzem,nem a hátsó ülés felől,ahol a tank és a benzinpumpa van.Bevizsgálódtam kicsit a motor körül,nem látok leesett csövet,semmi benzinszag.Valakinek lenne ötlete erre?Az aktív szénszűrő a 307-ben a jobb oldali dobbetét alatt van?Még arra tippelnék,de aztán ötletem sincs.Nem egy kellemes így közlekedni,szökik a drága benya.

Az autó egy 1.4 es, 16szelepes motorral van,2003 decemberi.

Amúgy a képen az a kis doboz tudtommal egy visszahíváskor került a 307-es kocsikba,az elektomos kormányszervóhoz van köze ha jól tudom,de nem biztos.Nekem is van ilyen bent.

 

Üdv!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!