Egyik legalapvetőbb dolog a P1V1=P2V2 képlet a fizikában. Azaz ha P1 =1 bar, V1 = 800 liter, és P2 = 8 bar akkor V2 egyenlő 100 liter és ez visszafelé is igaz.
Tehát egy 90 literes tartályban lévő 10 bar nyomású levegő légköri nyomáson (1 bar) 900 litert jelent. Mivel bent a kompresszorban nem képződött levegő így 900 litert kellett volna beszívnia másfél perc alatt azaz 600 litert percenként. Erre egy 530 liter/perc szívóképességű kompresszor nehezen alkalmas, már csak azért is mert még veszteség is van. És erre mondtam, hogy vagy az adattábla hamis (mondjuk pl nagyobb fordulaton járatták mint az adattáblája szerint van) vagy a mérés, azaz nem másfél perc alatt töltötte meg.
Kellene a kompresszor dugattyú átmérője+lökethossza+fordulatszám+mennyiségi foka+volumetrikus hatásfoka. Ebből ki lehet számolni a lökettérfogatot,utána pedig a kompresszor levegőszállítását percenként,óránként, köbméterre, ahogy akarod.
Csiszolás terén érdeklődnék mi a különbség levegős excenteres és az elektromos gép között? Nekem Bosch PEX 200-as kis gépem van,125-ös. Nem mintha lenne olyan kompresszorom ami elbírna egy csiszolót.
Speciel nem külföldön gondolkodom. Jelenleg gyakszi hely keresésen vagyok, holnap megyek egy közeli fényezőhöz, maszek, sokan ismerik, és persze dicsérik. Bár nem tudom, hogy egy tanonc mekkora hasznot tud hozni :D
Nagyon is keresett szakma az autófényező itt és külföldön is,de csak a jó szakember kerestetik. Ezért van az,hogy mindenütt próbamunkát végeztetnek veled főleg külföldön, és ha megfelelsz maradsz,ha nem repülsz amerre akarsz.
Igazából mindegy milyet veszel szerintem mert egy szar az összes. Szerintem fel fogja szedni mert általában a nitró is meg marja az 1k-s alapozót meg a spray-s festékek is főleg ha nem rég lett lefújva.
Nem vagyok benne biztos hogy nem veszik össze a két anyag. Ha jól emlékszem múltkor is te jártál így hogy fel maródott. Én a helyedben megpróbálnám egy tenyérnyi helyen hogy mit csinál vele a festéklemaró.
Tankot meg a sárvédőket akkor kénytelen leszek leszóratni, de a váz és többinél mondjuk kicsiszolom a hibás részeket majd letöltőzöm, remélem azzal nem fog összeveszni :/
Azért kérdeztem, mert megfordult a fejembe, hogy beiratkozzak egy fényezői képzésre. Idén nem nagyon indítanak tanfolyamokat, gondolom 2 évente szokás, mert általába 2 évesek szoktak lenni.
Az Oktáv indít mondjuk egy fél éves képzést ami nem Okj-s, de +80 ezerért lehet Okj vizsgára menni.
Szóval képzelem, hogy mennyire színvonalas lehet az egész ... így is közel fél misibe lenne az egész.
Gyakorlati részét ott tölteném ahol mondjuk sikerül helyet találnom, szóval nem az intézménynél lenne, és a minimum 100 óra lenne ami ismét nem túl sok.
Egy ami e mellett szól az hogy munka mellett még kivitelezhető.
Az, hogy mire mennék a fényezői szakmával jó kérdés, hirdetések között annyira nem keresett szakma szerintem.
Le kell róla szedni azt a réteget. A mostani festék lemarók nem jók de szerintem azt leszedi ha a gitt is felmarja. Ja és a kérdésedre válaszolva nekem ez is a szakmám a karosszéria lakatos mellett.