Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Peti251 Creative Commons License 2015.08.02 0 0 14087

 Nem a motor kevés.  A bejövő három fázis biztosítói. 

Előzmény: t.zsolti (14086)
t.zsolti Creative Commons License 2015.08.02 0 0 14086

induláskor kevés a motor?

 

Előzmény: Peti251 (14081)
Steven 68 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14085

A két 10 amperes megszakító kevés lesz 3X16 A kellene legalább.

Előzmény: Peti251 (14081)
Steven 68 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14084

A két hengeres Csonka kompresszornak 305 L/min a nyomószállítása.

Előzmény: Peti251 (14081)
Steven 68 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14083

Én  ezért mondtam a fordulatszámot,hogy valami nem stimmel.

Előzmény: Paco155 (14080)
RM 66 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14082

Értem,holnap megmérem .

Előzmény: Paco155 (14080)
Peti251 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14081

Ez teljesen home-made, én csináltam. Két Csonka TK 200-at hajtok egy motorval. Természetesen van szivattyús hűtés is fityó puntó hűtővel. 

 

Éppen csak hiába állt össze a konfig, ha a motor (talán) 3 KW-os, és kevés hozzá a 10-10-16 A-s fő biztosíték. 

 

A szomszédból húztam egy hosszabbítót, de ez nem megoldás, csak a próba erejéig.

Előzmény: RM 66 (14075)
Paco155 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14080

Egyik legalapvetőbb dolog a  P1V1=P2V2 képlet a fizikában. Azaz ha P1 =1 bar, V1 = 800 liter, és P2 = 8 bar akkor V2 egyenlő 100 liter és ez visszafelé is igaz.

 

Tehát egy 90 literes tartályban lévő 10 bar nyomású levegő légköri nyomáson (1 bar) 900 litert jelent. Mivel bent a kompresszorban nem képződött levegő így 900 litert kellett volna beszívnia másfél perc alatt azaz 600 litert percenként. Erre egy 530 liter/perc szívóképességű kompresszor nehezen alkalmas, már csak azért is mert még veszteség is van. És erre mondtam, hogy vagy az adattábla hamis (mondjuk pl nagyobb fordulaton járatták mint az adattáblája szerint van) vagy a mérés, azaz nem másfél perc alatt töltötte meg.

Előzmény: Steven 68 (14079)
Steven 68 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14079

Csak azt nem értem,hogy fordulatszám nélkül hogyan lehet ezt pontosan kiszámolni, pedig az egyik legfontosabb tényező.

Előzmény: Paco155 (14078)
Paco155 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14078

Mert az 530 liter/perc szívóteljesítmény nem képes 600 litert szívni percenként. :P

Amúgy vagy az idő lett elmérve, vagy nem 90 literes a tartály hanem 80, vagy nem 10 bar volt a tartálynyomás, hanem 8 és akkor kijön a matek.

Előzmény: Steven 68 (14077)
Steven 68 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14077

Miért hamis az adattábla ? A nyomóteljesítmény mindig kevesebb mint a szívó.

Előzmény: Paco155 (14076)
Paco155 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14076

Ööööööööö..... hiba van a mátrixban. :)

 

90l/10bar/1,5perc = 900l/1bar/90 mp =600l/1bar/60mp  = 600 liter/perc szívó.  Vagy az adattábla hamis, vagy te mértél el valamit. :P

Előzmény: RM 66 (14075)
RM 66 Creative Commons License 2015.07.31 0 0 14075

Az enyém is hasonló 90L,1,5perc,10bár. 530 L szívó,425 L nyomó teljesítmény van az adattáblán.

Előzmény: Peti251 (14073)
Steven 68 Creative Commons License 2015.07.30 0 0 14074

Kellene a kompresszor dugattyú átmérője+lökethossza+fordulatszám+mennyiségi foka+volumetrikus hatásfoka.  Ebből ki lehet számolni a lökettérfogatot,utána pedig a kompresszor levegőszállítását percenként,óránként, köbméterre, ahogy akarod.

Előzmény: Peti251 (14073)
Peti251 Creative Commons License 2015.07.30 0 0 14073

Ha 1.5 perc alatt van 100 liter sűrített levegőm 8 bár nyomáson, akkor hány liter per perc a kompresszor nyomóteljesítménye?

gaspa Creative Commons License 2015.07.29 0 0 14072

Kösz

Előzmény: Mafia05 (14071)
Mafia05 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 14071

Nitróval mint mindig.

Előzmény: gaspa (14070)
gaspa Creative Commons License 2015.07.28 0 0 14070

Helló

 

Bizonyára volt szó róla,sok oldalt elolvastam,de nem találtam.

Body 989 2k epoxi alapozó után mivel kell kimosni a szórópisztolyt? 

ksyy Creative Commons License 2015.07.28 0 0 14069

Sziasztok!

Csiszolás terén érdeklődnék mi a különbség levegős excenteres és az elektromos gép között? Nekem Bosch PEX 200-as kis gépem van,125-ös. Nem mintha lenne olyan kompresszorom ami elbírna egy csiszolót.

Mafia05 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14068

Ja az más. Hát próbáld meg egy kisebb darabon hogy hogyan reagál az anyagokra.

Előzmény: tomeeeee (14065)
Steven 68 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14067

Először még úgymond csicska munkát adnak a tanulóknak.

Előzmény: tomeeeee (14066)
tomeeeee Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14066

Speciel nem külföldön gondolkodom. Jelenleg gyakszi hely keresésen vagyok, holnap megyek egy közeli fényezőhöz, maszek, sokan ismerik, és persze dicsérik. Bár nem tudom, hogy egy tanonc mekkora hasznot tud hozni :D

Előzmény: Steven 68 (14064)
tomeeeee Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14065

kb 6 éve lett fújva :D Majd egy kis darabra ráfújok töltőt s ha jó akkor arra már mehet a gitt?

Olyan gányolásnak hangzik :/

Előzmény: Mafia05 (14063)
Steven 68 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14064

Nagyon is keresett szakma az autófényező itt  és külföldön is,de csak  a jó szakember kerestetik. Ezért van az,hogy mindenütt próbamunkát végeztetnek veled főleg külföldön, és ha megfelelsz maradsz,ha nem repülsz amerre akarsz.

Előzmény: tomeeeee (14059)
Mafia05 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14063

Igazából mindegy milyet veszel szerintem mert egy szar az összes. Szerintem fel fogja szedni mert általában a nitró is meg marja az 1k-s alapozót meg a spray-s festékek is főleg ha nem rég lett lefújva.

Előzmény: tomeeeee (14062)
tomeeeee Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14062

Múltkor ahol beráncosodott ott csiszolhattam/fújhattam párszor. Milyen festéklemaróra gondolsz?

Előzmény: Mafia05 (14061)
Mafia05 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14061

Nem vagyok benne biztos hogy nem veszik össze a két anyag. Ha jól emlékszem múltkor is te jártál így hogy fel maródott. Én a helyedben megpróbálnám egy tenyérnyi helyen hogy mit csinál vele a festéklemaró.

Előzmény: tomeeeee (14060)
tomeeeee Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14060

Tankot meg a sárvédőket akkor kénytelen leszek leszóratni, de a váz és többinél mondjuk kicsiszolom a hibás részeket majd letöltőzöm, remélem azzal nem fog összeveszni :/

tomeeeee Creative Commons License 2015.07.27 0 0 14059

Azért kérdeztem, mert megfordult a fejembe, hogy beiratkozzak egy fényezői képzésre. Idén nem nagyon indítanak tanfolyamokat, gondolom 2 évente szokás, mert általába 2 évesek szoktak lenni. 

Az Oktáv indít mondjuk egy fél éves képzést ami nem Okj-s, de +80 ezerért lehet Okj vizsgára menni.

Szóval képzelem, hogy mennyire színvonalas lehet az egész ... így is közel fél misibe lenne az egész.

Gyakorlati részét ott tölteném ahol mondjuk sikerül helyet találnom, szóval nem az intézménynél lenne, és a minimum 100 óra lenne ami ismét nem túl sok.

Egy ami e mellett szól az hogy munka mellett még kivitelezhető.

Az, hogy mire mennék a fényezői szakmával jó kérdés, hirdetések között annyira nem keresett szakma szerintem.

Mafia05 Creative Commons License 2015.07.26 0 0 14058

Le kell róla szedni azt a réteget. A mostani festék lemarók nem jók de szerintem azt leszedi ha a gitt is felmarja. Ja és a kérdésedre válaszolva nekem ez is a szakmám a karosszéria lakatos mellett.

Előzmény: tomeeeee (14053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!