Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415649

a megrendelők ennek ellenére még a csökkentett árat sem nagyon hajlandóak kifizetni

Ha túl sok kunyerálós versenyző jelenik meg a házad előtt, akkor már a fejenkénti tíz forintot is erősen meggondolod, nemhogy a százat.

hm

Előzmény: v_peti (415642)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415648

Sajnos semmilyen nyilvános adatot nem találtam a szerbek, határátlépéskor használt járműveinek számáról.

 

Biztosan úgy van ahogy írod, alig van ismeretem erről a szegmensről.

 

 

Előzmény: Zolas (415647)
Zolas Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415647

A nemzetközi buszozás elég erős kint a vonathoz képest. Árban mindenképp, de szerintem időben is.

Előzmény: trizs77 (415646)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415646

Mérsékeltebben lelkesednék ha 600 km-re ülnék Belgradtól.

 

Nézd csak ezt meg :

 

http://ec.europa.eu/transport/facts-fundings/statistics/doc/2014/pocketbook2014.pdf

 

Lapozz a 47. oldalra.

Nézd meg a 2.3.3 pont legalját.

 

Ott RS rövidítésnél megtalálod Szerbia 2012-es adatát.

 

Eszerint ott :

 - 69,7 = 70% jár autóval,

 - 28% busszal,

 - 1,4% vonattal.

 

Ez belföldi adat, tehát NEM a Belgrád-Budapest útirányra vonatkozik.

 

Nagyon meg lennék lepve, ha a Szerbia - Nemzetközi viszonylatokba nagyon más arány jönne ki.

Nemzetköziben valószínűleg elhanyagolható az autóbusz részaránya, de belép helyette a repülő.

Valószínűleg a Szerb vasút jobban teljesít (magasabb %-t ér el) nemzetköziben mint odahaza, de szerintem a 10%-t még nemzetköziben sem éri el.

 

Óvatosan tehát azzal a hány vonatot töltünk meg utasokkal ha Soroksártól Belgrádig Vmax 160 km/h-s lesz a pálya.

 

 

Előzmény: v_peti (415644)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415645

Ne feledd el, hogy Szerbiából (Belgrádból) az EU-ba való eljutáskor NEM a vasút a legerősebb a modal split torta diagramban.

 

Sőőt.

 

Nem tudom pontosan, hogy az említett viszonylatban ( Belgrád-Bécs) az autó majd kizárólagos hatalma után a vasút jön vagy repülő?

De egyáltalán nem lennék meglepve ha a kiderülne, hogy a vasutat még a repülő is megelőzi.

 

Ez a vasútvonal a tortából, csak iciri szelettel részesedik.

 

 

Előzmény: v_peti (415643)
v_peti Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415644

Persze nem órás-kétórás követéssel, hanem olyan napi 4 vonatpárral. Mert ha a menetidőt 4, maximum, 4 és fél órára le lehetne szorítani, akkor jelentősen nőne a vasút versenyképessége a közúttal szemben.

 

Előzmény: v_peti (415643)
v_peti Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415643

Azért ennyi megállással már lesznek utasok. Bécsbe is csak kb. ennyit áll meg a vonat, mégis tele van. Belgrád meg ha belép az únióba, akkor oda is megnő majd a forgalom.

 

Előzmény: trizs77 (415641)
v_peti Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415642

Nem a vasút a furcsa, hanem az önkormányzat/régió, mert amint említetted, a vasút még engedményt is adna, de a megrendelők ennek ellenére még a csökkentett árat sem nagyon hajlandóak kifizetni.

Na meg ha naponta elmegy 198 terhes és 2 személy, akkor a PHD-nak (matematikailag) mindössze az 1%-a jutna a személyvonatra, ez meg azért nem lehet olyan sok, így érthetetlen a megrendelők spórolása.

 

Előzmény: hmsoft (415638)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415641

150-es vonal:

 

Nem hallottunk még semmit a várható szállítási volumenről?

 

----------------------

 

Valószínűleg nem is fogunk.

 

1./ Mivel ez első- másod sorban tehervasútnak épül, ezért forgalmát, vagy forgalma döntő részét a ma még csak tervekben (álmokban) létező,  forrását tekintve kínai , célját tekintve EU piaci árú adná.

Ennek mértékéről még senki nem tud semmit.

az aláírók se.

 

 

2./ A vonalon ma meglévő teher és személyforgalom megmarad.

Mintegy mellékszereplőként.

 

 

3./ Ami az olvtársak képzelő erejét jobban vagy legjobban izgatja, az a nagy,  vagy nagyobb sebességű személyszállítás Budapest és Belgrád között.

Még mellékebb szereplő.

Ha igazak a tegnapi hírek (??) a Vmax=160 km/h-ról,  akkor ugye itt nem lesz se szupervonat, se maglev, se semmi forradalmi, hanem a mai forgalomra ráültetnek még 1 vagy 2 új vonatpárt, az érintett két főváros között.

 

 

Mivel Budapest és Belgrád között egyetlen vonatot sem tud a két részes vasút megtölteni utasokkal, nem hogy napi 4-5-t, ezért ennek a ma már csak Vmax 160 km/h vonatnak a két fővároson kívül, meg kell állnia Újvidéken, Szabadkán, Kiskunhalason is.

Ha még így sem lesz elég utas, akkor további helyeken is.

 

 

 

 

M41 2180 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415640

Nem építenek tehervasutat 200 km/h-s üzemi sebességre,  mert Európában igen kevés teherkocsi van, mely tud 200 km/h-val, üzemszerűen közlekedni.

 

Lehet ilyen irányvonatot összeállítani valószínűleg ma is, napi párat.

 

 

Meg egyébként tehervonatnál nincs is semmi értelme a 200-as sebességnek. 80-nál bár bőven versenyképes arra a célra amire kitalálták, nevezetesen tömegáruk gyors mozgatására.

Előzmény: trizs77 (415634)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415639

Nem hallottunk még semmit a várható szállítási volumenről? Napi,heti,vagy óránként? Mi lesz a közbeszerzéssel?Végülis adóforintokból épül?

Előzmény: trizs77 (415636)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415638

Persze, hogy nem akar ráfizetést, de mégis furcsa

Szerintem nem furcsa. Képzeld el, hogy a házad előtt ott áll valaki, és minden nap kér tőled száz forintot. Egyszer-egyszer még elmegy, na de folyamatosan?

Na de hogy férnek el a percenkénti vonatok?

A nagyvárosi bevezető szakaszok lehetnek több vágányúak...

hm

Előzmény: v_peti (415633)
klapperes Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415637

"A különbség csak annyi lesz, hogy míg a 120-as építése(felújítása) lassan már 16 éve zajlik. a 150-t, - ha tényleg idejön 3-5 ezer kínai vendégmunkás - felépíthetik 2-4 év alatt."

 

 

Miért, nincs még itt annyi? :-) (legfeljebb nem vasútépítésnél tevénykednek)

Előzmény: trizs77 (415636)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415636

Tehát szó sincs itt 200-as szuperkorridorról.

Ezek alapján ez ugyanolyan pálya lesz, mint most a 100-as vagy 120-as vonal felújítása.

 

-------------------

 

Nagy valószínűséggel igen.

 

A különbség csak annyi lesz, hogy míg a 120-as építése(felújítása) lassan már 16 éve zajlik. a 150-t, - ha tényleg idejön 3-5 ezer kínai vendégmunkás - felépíthetik 2-4 év alatt.

 

 

DJ. Bakter Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415635

Az biztos, hogy ötletcunami, és a helyeztet súlyosbítja, hogy én akárhányszor olvastam el a cikket, ilyenről szó sem volt legutóbb benne. Az nem igazán releváns, hogy a vasutat csak TV-ben látó politikusok mit mondtak korábban, előtte, és, hogy az újságírók (akik szintén nem sok vonatot látnak) ezt hogyan fordítják át "szupervasút" és egyéb bulváros szavakra.

 

Ezt írják:

"a Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonal kiépítéséhez 334 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, illetve korszerűsíteni,"

"Az óránként 160 kilométeres maximális sebességet lehetővé tevő vasúti pályán a vonatok menetideje több mint a felére csökkenhet."

 

Tehát szó sincs itt 200-as szuperkorridorról. Ezek alapján ez ugyanolyan pálya lesz, mint most a 100-as vagy 120-as vonal felújítása.

Előzmény: 20-as vonal (415613)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415634

Lehet,hogy ez egy ötletroham,de akkor a 200-as teherkorridor egy fantáziacunami?

 

---------------

 

Az.

 

Nem építenek tehervasutat 200 km/h-s üzemi sebességre,  mert Európában igen kevés teherkocsi van, mely tud 200 km/h-val, üzemszerűen közlekedni.

 

Lehet ilyen irányvonatot összeállítani valószínűleg ma is, napi párat.

 

De állandó forgalmban, napi több tucat tehervonat, egy vasútvonalon - tudtommal - ma sem közlekedik sehol Európában 200 km/h, vagy nagyobb üzemi sebességgel.

 

Attól a vonal alattuk még nyugodtan lehet 200 km/h vagy magasabb pályasebességre kiépítve.

 

 

v_peti Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415633

Persze, hogy nem akar ráfizetést, de mégis furcsa, amikor a 3 vonat helyett legyen 1 vagy 2, mert még azon az 1-2 vonaton sem képesek megegyezni a régiók a vasúttal.

 

Moszkva környékén persze más a helyzet, de ott a pénze is több a régióknak, úgyhogy könnyen bele tudnak nyúlni a zsebükbe! Na de hogy férnek el a percenkénti vonatok? Hiszen azok egymás nyakában vannak.

Előzmény: hmsoft (415624)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415632

"A Színészkirály és a Költő műsort adnak a vasúttársaságok javára..."

Előzmény: bajhozo1 (415631)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415631

Amikor a vasút és a kultúra szomorúan kapcsolódik egymáshoz.

 

Két XX. századi híresség életének utolsó állomása fonódott össze szomorúan a vasúttal 39 év különbséggel.

 

1937-ben a költő József Attila Balatonszárszón, míg a színészlegenda Latinovits Zoltán Balatonszemesen hunyt el.

 

Az utóbbi hírességet elgázoló mozdonyvezető a tegnapi Bors-ban nyilatkozott, míg az eset ügyiratáról is van tudósítás tegnapról.

 

Az interjú:

 

http://www.borsonline.hu/20141216_laszlo_en_gazoltam_halalra_latinovits_zoltant

 

Az ügyirat:

 

http://iho.hu/hir/a-szineszkiraly-halala-141216

 

Gondoltam így Karácsonyhoz közeledve kicsit a kultúrával is foglalkozzunk, kicsit kizökkentve az aktualitásokból.

 

bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415630

OFF:

 

Egyébként ettől függetlenül én elismerem és tudom, hogy az Ikarus 250-es aminek mindkét ajtaja (első, hátsó) nyitható, egy remek távolsági busz kategóriás jármű volt. Gyermekkoromban azzal mentünk általános iskolából egyszer-kétszer kirándulni.

 

ON:

Előzmény: bajhozo1 (415629)
bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415629

Vannak, akik már 2006-ban tudták. 

 

Persze ez sem volt érv. Szakmai meg aztán végképpen nem.

 

http://www.vdszsz.hu/img/1300/DOC091110.pdf

 

"... a buszközlekedés energiaköltsége a szükséges gyorsítások miatt cca. 2.5...3 szorosa lesz a Bzmot azonos jellegű költségeinek"

 

A 147-es Orosháza-Kiskunfélegyháza vonalon mért adat egy akkor még gyakori Ikarus 250-es tipussal összehasonlítva.

 

"Szimulációs eredményeim alapján kijelenthető, hogy az Ikarus busz gázolajfogyasztása legalább kétszerese a Bzmot ugyanazon feladat teljesítésekor megvalósuló gázolajfogyasztásának, tehát a gázolajköltségek is minimum duplázódnak..."

 

Eh-he, hínnye.... :((((((((

sssey Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415628

GOLAZ111

 

Ha Ukrajnában úgy alakulnak a dolgok, hogy a lakosság legalább a kínai termékeket meg tudja venni, akkor még Záhony is profitálhat ebből.

 

Max Lemberg környékére. Az meg nem fogja fellendíteni a záhonyi forgalmat.

Ha pedig Kiev lenne célpont, akkor Záhony kb 500 km kerülő (+25%) a bulgár-román irány helyett. Plusz át kell menni Makedónián és Szerbián, akik nem EU-s tagállamok.

(Bár nem tudom, hogy vonatok esetében ez mennyi idő többletet jelent...)

 

sssey

Előzmény: GOLAZ111 (415626)
r1232 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415627

Ez egy elég rövidlátó és buta hozzáállás. És pont az ilyenek miatt lehet ebben az országban bármit megcsinálni az emberekkel (nem csak a vasutasokkal).

Előzmény: DJ. Bakter (415562)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415626

Ráadásul mondtak valamit a kínaiak,hogy mennyi teher jön Pireuszból?Nem hinném,hogy több,mint Koperből.

 

Azt még ők sem tudják. Ha Ukrajnában úgy alakulnak a dolgok, hogy a lakosság legalább a kínai termékeket meg tudja venni, akkor még Záhony is profitálhat ebből. Ha közép-Európában nem kell elég kínai cucc (vagy azért, mert mindenki meggazdagszik, vagy, mert még arra sem futja), akkor még értelmetlenebb az egész. Utóbbi nem nagyon fog bekövetkezni, mert, ha a kínaiak nem adnak el terméket itt, akkor nem tudnak miből nyugati luxuscikkeket vásárolni (és azt hiszem amerikai disznóhúst sem) ezt pedig senki nem szeretné.

 

Előzmény: 20-as vonal (415613)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415625

fuvaroztató fuvarozó

 

Előzmény: hmsoft (415624)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415624

Ott kevés nagy vonat megy a sok rövid helyett.

 

Itt most csak az elővárosi/helyi személyszállításról van szó. Kezdve a moszkvai, percenként járó, tizenkét-tizennégy részes villamos motorvonattal, és befejezve a bajkálontúli, mozdony + 1 kocsis megoldással, és rajta három, magába révedő utassal.

 

Az államvasútnak nem is olyan nagy a ráfizetése.

 

Az államvasút (RZsD) ebben a témában nem jelenik meg mint fuvaroztató. Ettől függetlenül egyáltalán nem akar ráfizetést, főleg, hogy semmi köze hozzá, hogy ki, hol, milyen utasokat szállít, és mennyiért.

 

hm

Előzmény: v_peti (415623)
v_peti Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415623

Van két nagy különbség:

1. Ott kevés nagy vonat megy a sok rövid helyett.

2. Az államvasútnak nem is olyan nagy a ráfizetése. Mert ha X vonalon megy 20 ablakos és 10 terhes, akkor a személyek PHD-ja jelentős összeg. Ha meg van 5 ablakos és 50 terhes egy nap, akkor a személyek phd-ja relative az nem annyira vastag szám az államvasút büdzséjében, arra a vonalra vetítve.

Előzmény: hmsoft (415621)
Rangun Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415622

Elég lenne egy vágányú 120km/h-s vonal, de abból nem lehet 100 milliárdokat lopni,majd ebből a 765 milliárdos beruházásból lehet, a számlát meg majd a magyar adófizető állja, nem az unió.

Előzmény: 20-as vonal (415613)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415621

Elővárosi & regionális személyszállítás-saga orosz módra, 123456789. rész... (rzd-partner.ru alapján)

Mihail Akulov, az RZsD egyik elnökhelyettese beszélt az elővárosi-helyi személyszállítás kérdéseiről az RZsD vezetőségi ülésén. Bár az Orosz Vasutak közvetlenül nem jelennek meg mint ennek a piaci szegmensnek a szereplői, azonban résztulajdonosok az elővárosi társaságokban, illetve a társaságok többnyire tőlük bérlik a járműveket, és persze az őáltaluk kezelt közcélú infrastruktúrát használják.

Idén márciusban megállapodásra jutott a kormány és a régiók, miszerint 15 évig 25 milliárd rubel éves kompenzációt kapnak, továbbá a közcélú hálózat vasúti létesítményei utáni adóból (ez helyi adó) bizonyos hányadot szintén az elővárosi-helyi személyszállítás finanszírozására fordíthatnak. Mindemellett a régiók 31,6 milliárd rubel tartozást halmoztak fel az RZsD által nyújtott szolgáltatások kifizetése során. Az összkép meglehetősen sötét. 11 elővárosi társaság volt képes veszteségmentesen működni, közülük kettő nem igényelt kompenzációt, a többiek azzal együtt jöttek ki nullszaldóra. A kevésbé szerencsések - nyolcan, ha minden igaz - még kompenzációval együtt is veszteségesek lesznek 2014-ben. A tizenegyből négy társaságnak sikerült növelnie az utasszámot. A másik hét a maga kompenzációval együtti nullszaldóját azon az áron volt képes teljesíteni, hogy a tarifákat többé-kevésbé a valós költségekhez közelítették. Az eredmény: lavinaszerű utasvesztés, és ennek következtében járatmegszüntetések.

A közlekedési miniszter, Makszim Szokolov szerint az elővárosi-helyi személyszállítás a közlekedési területek egyik legproblémásabbika. Rendszerszintű, kardinális megoldást igényel, és nem az évi 25 milliárd képében, mert az arra sem elég, hogy a szolgáltatást stabilizálni lehessen. 2015 első félévében meg kell találni az életképes módszert, máskülönben ez a szolgáltatási ág elpusztul, ugyanakkor akadályozó tényezővé is válik a közlekedés egészét tekintve.

A helyzet végsősoron olyan, mint itthon, legfeljebb Oroszországban a régiók és az elővárosi társaságok is szinesítik a szereplők palettáját. Ezt leszámítva a csön-csön-gyűrű játék nagyon is ismerős. A szolgáltatás igénybevevői (az utasok) többnyire nem fizetőképesek. Az elővárosi társaságok a nincsből nem tudnak fejleszteni. Résztulajdonosaik (a régiók) többnyire nyűgnek tekintik őket, ugyanakkor az utasokat más eszközzel sem szeretnék ingyen fuvarozni. Ha a hoppon maradt utasok nem jutnak el a munkahelyükre, a munkáltatójuk kénytelen mobilisabb, tehát drágább munkaerőt keresni - de akkor a saját eredményét rontja. Az RZsD mint jármű-bérbeadó, nem kívánja ingyen biztosítani a járműveket, mert mégis, milyen alapon? De ha a végén nem marad, aki ilyen módon utazna, csilivili motorvonatokat sem kell gyártania sem a Szinarának, sem a Transzmasholdingnak, és ez nem biztos, hogy az örömükre szolgálna. Az állam nem kívánja magára húzni az egésznek a pénzelését, hiszen nagyon jól ismeri saját magát és az összes szereplőt, tehát pontosan tudja, hogy ha a 25 milliárdot 50 milliárdra növelné, 100 kéne. Ha 100-ra növelné, 200 kéne, és így tovább.

hm

bajhozo1 Creative Commons License 2014.12.17 0 0 415620

Elvileg átment. Köszi. :)

Előzmény: 1047 005-2 (415618)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!