Tolatóradart szeretnék az sw-re. Hol ne fúrjam meg a lökhárítókat,muszáj leszedni őket, első hátsó? Hol mennek a kábelek előre hátra az utastérben, behúzni hol a tűzfalon? stb.
A szervizes haverodnak lenne egy üzenetem az ilyen hozzáállásért cserébe, de azért kitiltanának...
Olajat se kötelező cserélni, elmegy egy motor akár 50ezret, vagy többet is ugyanazzal. De ne csodálkozz ha lesz következménye.
Fékolajnál is ez a helyzet. Nem kötelező. De:
1., a belekerülő víz korrodálni kezdi a fém alkatrészeket, illetve ahol kenő funkcióra is szükség van, ott rosszabb lesz a kenés, ergo kopni kezd az alkatrész. Ez egy nagyon lassú, és sokáig tünet nélküli folyamat, de valós következmény, max. lesz.rjátok ha munkahengert kell cserélni 8-10 éves korában, és szidjátok Jean-Pierre-t, hogy milyen szart rakott be.
2., lehet, hogy ez tulajdonképpen hidraulika, de egy targonca esetében viszonylag ritkán tartózkodik egy 7-800 fokos fém közelében a folyadék, ergo aligha történik olyan, hogy elforrjon a víztartalma. A féknél viszont ez az üzemi környezet. Minden nap.
Nekem is ma bevillant az a AF hibaüzenet. De úgy néz ki, meglett a hiba oka (vagy megint valami összeesküvés elméletet gyártottam). :D
Tegnap csináltam olajcserét és ma reggel menet közben bejött a hiba. Eléggé aggódtam, mert olajcsere óta mentem már vagy 50km-t. Délután hazafele jövet nem múlt el. Hazaérve felpattintottam a motorháztetőt és belenéztem, hátha lejött valami csati. Nem nyert. Minden a helyén. Aztán néztem, hogy a nívópálca nincs a helyén. Megigazítottam és felmentem a laptopért, kábelekért, hogy megyek majd ki diagnosztikázni. Összapakoltam és megyek, indítom a kocsit: elmúlt a hiba. Ááááááááááá! A nívó pálca nem volt a helyén!?? Ennyi volt a hiba!? Nem volt jó valami nyomásérték és ezért jelzett be!????
Hát, körberöhögtem magam rendesen! :)
(Persze a 2 diag kábel egyike sem működött... egyik sem hozzá való)
A tömítéseknél, a nyeregnél (a fékkör 'végénél') tényleg tud jó rondává válni, de a főfékhenger és olajtartály környékén még nemigen láttam koszolódást. Ha nem is 2 évente, de 5évente azért csak bele kéne férnie annak az 1-2e Ft-nak, hogy ne az olajon múljon egy fékmeghibásodás (mármint félrekopás, idő előtt tárcsa- vagy betétcsere, stb...).
Megoldódott az AntiPoll fault hiba. Ugyebár először a FAP-ra gyanakodtunk, szerelőnél is rutinszerűen autó fel, tartály keres. Hoppá, nincs is FAP. :D
Akkor komputeres cimborához el, és valami gázpedál jeladó-hibát írt ki neki a gép. Kérdi, hogy megy az autó? Mondom mint a veszett egér.. Szóval kiütötte, viszlát. :)
A hátsó fékkel mi is szenvedtünk de megoldódott. Egyszerű az egész. Egy ember egy kézzel tartja a féknyerget, a másik kezébe egy célszerszámnak sem mondható vízpumpafogót, a másik ember szintén fogja a féknyerget és egy mindíg kéznél lévő kalapácsot. Az első ember tekeri a forgó csapot a másik közben a kalapács nyelével erőteljesen nyomja befelé és így röpke 1 óra alatt szépen vissza lehet tekerni a mechanikát. Fékolajcsere szerintem egy lehúzás csak. Igaz öregszik, de ez hidraulika tulajdonképpen.A szervizes haverom annyit mondott erröl , hogy csak fel szokták írni de nem nagyon cserélgetik. A mai olajok, ( még a leg gagyibb is) szinte a főfékhengerrel együtt cserélendő.
Még sosem cseréltem egy autómon sem fékolajat. Nem tudtam hogy kell. :/ Itt, Tőletek hallottam először hogy kéne cserélni. Úgy gondolom az első tulaj sem cserélte le, ezért a lassan 7 éves olajat lecserélném, mert jött ez a lehetőség, de csak akkor ha muszáj.
Benzinesre nem, max. ha olyan a felszereltségi szint...
vagy már volt cserélve a motorháztetőd, és esetleg sérült a burkolat az előző tetővel együtt. Gondolom nem olcsó tétel, bár bontóból már biztos lehet szerezni. Csak ne legyen rommá ázva.
Csak egy érdeklődő kérdés ismét. Az én motorház tetőmön nincs belső szigetelés (2007. SW). Néztem a munkatársam Brake kocsiját, s neki van. Tudom, hogy ezeknél a kocsiknál az ugyan olyanok sem ugyan olyanok, de ez vajon csak nekem hiányzik, vagy ez általános? Vagy egyáltalán miért hiányzik?
Rátettük a légtelenítő készletet, kinyitottam a légtelenítőt és nyomtam egyet a féken. Szépen folyt kifelé. Arra kell vigyázni, hogy a tartályban mindíg maradjon valamennyi olaj, után kell tölteni. Akartam venni más színűt, de ahol voltam, ott nem volt. Így nagyon kellett figyelni, hogy mikor változik a színe.
Nem 20éves a benne lévő olaj, úgyhogy szerintem nem bonyolítanám túl.
1 litert vettem és eljátszadoztunk vele, míg volt olaj. :)
Nagyon kicsi kalapáccsal és már akkor rájöttem hogy tekergetve és úgy szépen visszamegy de addig már leengedtem az olajat.Nincs semmi baja működik szépen.
Uhh hát nem gondoltam volna hogy ez ennyire nem egyszerű. Lenne lehetőségem "gyári" fékolajat venni (olyat amit pug szervizben használnak) de a márkanevét nem tudom. 1000.-/fél lityi.
Mivel kicserélni nem tudom segítség nélkül, ezért csak akkor venném meg ha ez nagyon jó árnak számít.
Bakker mielőtt fékhez nyúlsz tájékozódj vazze, ezzel nem csak a saját életeddel játszol hanem a szembejövőjével is. A hátsó munkahengert kekerve kell visszanyomni, mivel úgy állítod vissza az fékkopás utánállítóműt, mert a kézifék is azt használja és annak kell hogy ne maradjon kottya a féknek. nemtudom tettél e kárt benne, hátha nem.
A verdám elmúlt 4 éves és egy kormányösszekötő rúdon (hála a szar utaknak) kívül más hibája nem volt. Pár izzó kiégett a bal első és bal hátsó lámpámból.
Az, hogy mi léphet fel, ki a franc tudja... Minden autó romlik is, meg nem is. Mindnek lehet elektromos hibája, mert mindegyiket compu vezérli. Ez olyan, mint az "el akanék venni egy használt szőke, vagy egy fekete nőt, melyikkel milyen probléma léphet fel?" Tudni kellene először, hogy vega csajra gondolsz, vagy húst zabálóra, tehát hogy az elképzelést mi "haj'csa". Aztán a kora sem mindegy, stb. stb.
Elektromos hibái nem sokminden van. Inkább csak értelmetlen összefüggések. Csak egy példa: ha ki van égve a hamutartó villanyod akkor nem mozgat a fényszóró magasságállító . :)
Szóval nyugodtan vegyél 307 et csak le kell kérdezned bármelyik pug szervízben telon vagy személyesen, hogy volt-e szervizelve,mennyire van visszapörgetve a km óra, Stb stb.
Csalódni nem nagyon fogsz. Ha valami nem világos akkor meg itt vagyunk mi is. Ha tudunk segítünk, ha nem tudunk segíteni akkor tudunk valakit aki tud segíteni.
Amikor én cseréltem a hátsó betéteket akkor leengedtem a fékolajat mert azt hittem hogy azért nem tudom visszanyomni a munkahenger dugattyúját.(azóta se értem de egy kis kalapáccsal kocogtatva visszament)Nem segített de ha már leengedtem akkor nem töltöttem vissza a régit.Kb 5-6 dl kellett töltenem és a kuplungom sokkal sokkal puhább a fékem is sokkal érzékenyebb lett.Szerintem megérte lecserélni és le is fogom 2 évente.
Több helyen olvastam,hogy a 307 nek elektromos hibái vannak és még is mik?Mert szeretnék venni használtan Peugeot 206 vagy 307 de nem tudom,hogy milyen problémák léphetnek fel használt 307 .Mire figyeljek oda használt Peugeot vásárlásakor?
Az sokkkkoló lenne MArtinkának a benyás miatt ha lemennék :) Nálam meg ugye per pill nincs hely stb :s bakker nyerni kéne és akkor hajrá lenne a ház projektem :)
Azthiszem 1literből maradt meg valamennyi nekem, és én csak bosch-t tennék bele, esetleg ferrodot, a lényeg hogy valamely prémium gyártótól, a fék csak nem játék.
Nem tudod, mert az ABS egységben benne hagyod a felét, és így csak adsz egy pofont a sz@rnak.
De ha Zoly segít a pps-el úgy már jó.
A lényeg hogy vagy PPS-el vagy Bosch KTS-el, aktiválni kell az abs szivattyút, és az kipunpálja magától magából a régi olajat.
Az eljárás: a főfékmunkahengerről levehető a fékolaj tartály, azt levenni kiönteni, vagy kiszívni valamivel az összes olajat, felönteni újjal, megnyitni egyik keréknél a légtelenítő csavart, diaggal bekapcsolni az ABS szivattyút, az magától lenyom egy programot, tehát magától abbahagyja, utána végignyomatni új olajjal a rendszert, szemmel látható színileg a különbség, és ha körbeértél kész, persze közben után kell önteni párszor a tartályt.