A gömbölyüt úgy értem,hogy gömbölyű.Va a topikban valahol az enyémről kép-képek-,nekem az a gömbölyű!Fehér alapon, fekekete csikkal,arra nincs még gumim.De az én Turámon akkorsem ilyen a felni,ha lesz időm teszek be róla képet.
Ez az, a Tura felnije. Viszont nem falcos, a sima drótbetétes külső ment bele. Nem gömbölyű, a két széle csapott, középen csúcsos. Vagy hogy érted, hogy gömbülyű?
Ma tökjó ülést sikerült beszereznem! A mintázata is tetszik, de ami igazán megfogott, az a krómozott rugók. Manapság ami ülést látok, mind festett. Szerintem jól fog mutatni a cangán. Mellékelek még egy képet a lepucolt és felpolírozott felniről. ui.: fél órát kerestem egy helyet a lakásban, ahová még besüt a nap XD
Köszi! Valamilyen cseh láncot vettem, a Velo azt hiszem a márkája, tényleg nem volt drága, 880 pénzért mérték. 110 szemes, ami rajta volt eddig, ez 116-os, majd megrövidítem. A boltos is azt mondta, hogy nem feltétlenül kell lánckereket cserélni. Mondtam neki, hogy megpróbáltam petróleumban kimosni, ő is csak csóválta a fejét, eddig párszor próbálta, de ha egyszer bemegy a szutyi, azt onnét ki nem lehet erőszakolni. Lehet marketing-fogás volt, de szerinte évente szokta cserélni a láncát. Nálam remélem többet bír...
A kormányon lévő csavart kitekered kábé egy centit, aztán ráütsz a kalapáccsal és visszaugrik,aztán megfogod a kormányt és kihúzod.Ha ez megvan lecsavarod a két anyát és utána kijön a villa a váznyak csőböl.
Nem kell minden láncserénél fogaskereket cserélni. Csak akkor, ha az új lánc már nem a fogak közé illeszkedik, hanem a fogak hegye felé mászik, és pattogva-ropogva ugrik csak a helyére terhelés alatt. Váltós bringáknál a 3. láncserénél ajánlott lánckereket cserélni, de az egysebességeseknél a lánc is erősebb, a lánckerék is, szerintem itt is tartható ez az arány. A cseh gyártmányú BMX láncot szokták ajánlgatni, az viszonylag jó minőségű, és nem is drága. Persze, a hosszával lehet, hogy játszani kell, de ha tudod, hány szem kell a tiédre, nem ér majd meglepetés.
És hogy lehet szétkapni az egész első villát? Addig eljutottam, hogy csapágycsészék, csapágyak le, de csak tikitakizik a váznyakban a villa. Hogy tudom teljesen szétszedni?
Tanácsot szeretnék kérni a váz festéséhez: hogyan lehet kiszedni a homlokcsőben található két csapágycsészét? Menettel csatlakoznak hozzá, esetleg sajtolva lennének a csőbe?
Még egy kérdés: Túra Csepelnél hogyan lehet a hajtó lánckerék tengelyét kiszedni? Próbálkoztam már a hatlapfejű valami tekerésével, nemjöttbe, csak a kezem szedte szét. Valahogy csak lehet...
Amennyiben láncot cserélek, a lánckerekeket is ki kell minden esetben? Nekem egész használhatónak tűnnek, alig kopottak. A lánc valamiért silányabb anyagból készülhetett, hatalmas a holtjátéka, inkább nyúlt, mint koptatta volna a lánckerekeket.
Üdv mindenkinek!! Én is nagy veterán rajongó vagyok!!Van 2 eladó bringám/mert áttérek a veterán motorokra/:egy TRIUMPH nöi vázas és egy BUDAPEST szintén nöi!Aki tudna rá vevőt vagy érdekli írjon az alábbi címre:wm100@freemail.hu Köszi!!Üdv.Tibor
Az én Túra Csepelem alvázszáma: RB 034826 . Én úgy tudom, hogy 1982 körüli lehet, matricás a váznyaka, festése metálkék. Egy szó mint száz biztos, hogy kései példány, de azért jó lenne tudni a pontos életkorát
NNNNa!Akkor az én Turám 67-es,vagy 83-as?Sehogy nem jön ki az1952-54.A volt tulaj 67-ben már motorozott,83-ban meg már a padon volt a bicaj.Szerintem ennek az alvázszámnak semmi köze az évjárathoz.Remélem nem tévedek!Ha valaki máshogy tudja szólhat nyugodtan!
Mellesleg a te Turádon aluminium pajzs van,vagy matrica?Ha matricás lehet 86-os.