Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415705

>Mert ha nem,akkor az unió pattogni fog.

 

Az EU folyamatosan pattog :-)

Mi köze van egy kínai pénzből történő beruházáshoz? Az, hogy az építő nem az EU-nak adózik? Mi annak.

Előzmény: 20-as vonal (415692)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415704

Lehet,hogy nem mind az 1-esen menne tovább.Talán a 70-es,meg esetleg a 20-as is szóba jöhet.

Előzmény: trizs77 (415702)
manhattani Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415703

Szerintem nincs nagy különbség a korszerű tehervonal, 60 kilós sín, jó nehéz keresztaljak, vastag ágyazat,  és a 160-as vonal között, talán csak biztberben. Ha meg csak ennyi, hadd menjen már az a gyors 160-nal.

Előzmény: vrobee (415694)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415702

Egyetértek.

 

Csak ha tényleg bejön a 12-18 konténer vonat pár /nap, akkor tudunk e mit kezdeni az 1-es vonalon napi plusz 12 vonatpárral?

 

Az elméleti kapacitás biztos bírja.

De a gyakorlat ?

 

 

Előzmény: koller andor (415701)
koller andor Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415701

Nagy üzletről van szó. Ha megcsípjük , akkor nem csak közúton leszünk tranzitország.

Előzmény: trizs77 (415691)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415700

Ezt nem értrem,én egy hídra gondoltam...

Előzmény: keszekusza76 (415699)
keszekusza76 Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415699

Szia.

Ja  meg kotorják meg a Dunát a deltájától legalább Csepelig.(feljebb nem ,mert ott az M4)

Habár megoldódna egy ideig Kelenföld vízzel való ellátottsága:)))))))))))

Előzmény: 20-as vonal (415697)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415698

Javasolni bármit lehet.

jogunk.

 

Ők meg majd vagy figyelembe veszik, vagy nem.

 

 

Előzmény: 20-as vonal (415697)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415697

Javasoljuk a kínaiaknak,hogy építsünk csak 120-as pályát,a maradék pénzből meg elkezdjük a V0-t a 150-es és a 42-es közt.

Előzmény: trizs77 (415696)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415696

A 150-t így is, úgy is fel kellett újítani.

Tavaly már a 3. vagy 4. legforgalmasabb vasúti teher határátmenetünkhöz vezetett.

 

Az 1998-1999-es francia ajánlatot ugyanerre elszabotáltuk.

 

EU pénzt erre nem tudunk szerezni, mert az EU ugyan boldogan adná erre, hisz EU korridor, de mi másra költjük.

 

Maradt a kínai pénz.

 

Véleményem szerint ez nem lesz más mint amilyen bármelyik más felújításunk.

 

Helyrehozzák a pályát.

Kétvágányúsítják.

A biztber rendszert itt meg ott (de nem végig) kicserélik.

Amolyan magyaroschan.

Kihagyásokkal.

 

Lesz egy Vmax 160 km/h-s új pályánk, amely ugyanúgy bemegy tizensok lakott területre, ahol a lakott területen Vmax 120 km/h vagy annyi se, állomásokon meg talán Vmax 100 km=h.

 

Megmarad a mai belföldi személyvonati kínálat a magyar oldalon.

 

Megmarad a mostani 4 pár Budapest-Belgrád nemzetközi vonat is, csak nem 8 óra alatt fogja megtenni a két főváros közötti 375 km-t hanem kb. 4 óra alatt.

 

Erre fog rájönni napi sok vagy kevés,  kínai árúval töltött konténer vonat pát.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: vrobee (415694)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415695

Az égvilágon semmi.Engem mondjuk lehurrogtak,hogy ha már emelt sebességő,akkor lehetne Kecsó,Szeged felé vinni.

Előzmény: vrobee (415694)
vrobee Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415694

Oké. Akkor csak annyit magyarázzon meg valaki, hogy emelt sebességre való kiépítésnek mi értelme három pár személyvonat meg a tehervonatok miatt. Már azon túl, hogy többszázmilliárdnyi pénzre/hitelre lehet rárakni a mancsot EU-kontroll nélkül...

Előzmény: trizs77 (415691)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415693

Gondolom,ezeknek a konténereknek nem Bp a végcélja.Az már nem zavarja a kínait,hogy merre hogyan megy tovább az áru? Talán az agyonterhelt 1-esen?

Előzmény: trizs77 (415691)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415692

A 150-es vonalat is a Máv Építési Főnökségekből lett KFT-kből lett Swietelsky-Strabag-Közgép fogja építeni.Mert ha nem,akkor az unió pattogni fog.

Előzmény: manhattani (415690)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415691

És a 150-esen a konténerek jönnek majd kéccázzal Görögország felől?

Vagy nem értem...

Attól tartok, hogy ezt nem is nagyon kell érteni.

 

-----------------

 

Tessék különválasztani azt amit egy miniszter mond a médiának, vagy a bulvár híreket megértőknek és a valóságot.

 

Mivel mostanában nem szokás a korrekt tájékoztatás, ezért csak az újságokban véletlenül (figyelmetlenségből) beesett hírekből lehet összeszedni a valóságot, vagy a vélt valóságot.

 

 

1./ Tegnapi hírek szerint NEM épül 200 km/h-s pálya Belgrád felé.

 

2./ Nem fog járni rajta semmilyen szuperexpress.

 

3./ A külügyminiszterünk tegnapi bejelentésével szemben, miszerint majd 2,5 óra lesz a menetidő Budapest-Belgrád között, a valóságban napi 1-3 pár személyszállító vonat (talán ??) 4 óra alatt megteszi a 375 km-t.

 

4./ Nem tudjuk mennyi tehervonatpár fog közlekedni kínai árukkal a görög kikötők és Magyarország között.

Bár Andor tegnap azt írta, Ő ezt két kattintás után tudja.

 

5./ A tehervonatok legnagyobb üzemi sebessége valószínűleg 100-120 km/h lesz, átlagsebességük pedig valahová 50-80 km/h közé esik majd.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: vrobee (415688)
manhattani Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415690

Akkor még építettek.

Előzmény: 20-as vonal (415689)
20-as vonal Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415689

Nem tűnt fel neked,hogy a mávosok nem építenek pályát?

Előzmény: manhattani (415677)
vrobee Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415688

És a 150-esen a konténerek jönnek majd kéccázzal Görögország felől? Vagy nem értem...

Attól tartok, hogy ezt nem is nagyon kell érteni.

Előzmény: trizs77 (415664)
manhattani Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415687

Oda nyilván elkerülő szakaszt kell építeni, mint az 1-esen is van, és nem csak az Eocén program miatt.

Előzmény: Neville2004 (415685)
manhattani Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415686

Nálunk egy vonal valóságos sebessége nem 1 km/h-val marad el a tervezettől :-))

Előzmény: Rangun (415681)
Neville2004 Creative Commons License 2014.12.19 0 0 415685

"A 150-es vonal ritkán lakott területen halad."

Hát... az elővárosban ezt nem mondanám. Dunavarsányban konkrétan a városközponton megy keresztül, s ott van a vasútállomás is.

Előzmény: Rangun (415668)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415684

Egy muki Jekatyerinburg környékén kiállt a pálya mellé itt-ott, aztán levideózott egy rakat vonatot, ami éppen elhúzott az orra előtt. Kiválogatta azokat, amelyeknek a vezérei visszaintegettek neki, vagy kürt/sípjelzéssel "üdvözölték", és ebből összeollózott egy közel 11 perces, elég pörgős videót. A teher - személy (távolsági) - személy (elővárosi) arányok ránézésre a valós arányokat tükrözik, amiből megállapítható, hogy a teherfordás és személyfordás (távolsági, elővárosi) vezérek között az éppen jókedvűek aránya hasonló. :)

hm

Rangun Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415683

Akkor 249 kell ide is.

Előzmény: Komlósfecskés (415682)
Komlósfecskés Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415682

Mielőtt nagyon belelendültök Csőrivel a 199 km/h-ba, OVSZ:

 A v = 160 km/h-nál nagyobb sebességre engedélyezett vasúti pályát út szintben nem keresztezheti. Gyalogút és kerékpárút a legfeljebb v = 120 km/h sebességre engedélyezett vasúti pályát keresztezheti szintben.

Előzmény: Rangun (415681)
Rangun Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415681

Ja, a svájciak is 249-re csinálják a vonalat, mi csinálhatnánk 199-re.

Előzmény: -Smiley- (415680)
-Smiley- Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415680

Miért a 30-as 200km/h sebességet is bírna?


Vajon hány évig marad a 160-as pálya? Régen is tudtak vasutat építeni de örültünk ha 100-al megy a vonat Fehérvár felé. 

 

Amúgy ott a kiskapu, csinálják meg 195 km/h-ra és akkor nem kell se zajvédő fal se aluljáró. 

Előzmény: trizs77 (415664)
v_peti Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415679
hmsoft Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415678

Ki kunyerál?

 

Az adott példában a "kunyerálók" a közszolgáltatásoknak és más kiadásoknak felelnek meg. Amelyekre a régiónak fizetnie (de legalábbis erőforrást befektetnie) kellene: vagy azért, mert szolgáltatja, vagy azért, mert igénybe veszi/venné (utóbbi esetben közvetített szolgáltatás nyújtása céljából). A vasúti (köz)szolgáltatást például igénybe venné, azaz megrendelne x vonatpárt A-B viszonylatokkal az elővárosi társaságtól, de fizetni már nem szeretne annyira. És mivel az utóbbi időben az elővárosi társaság, illetve a mögötte álló jármű-bérbeadó és résztulajdonos (RZsD) részéről többször elhangzott, hogy perelni fognak, sőt, több esetben pereltek is, a régió mostanság inkább úgy dönt, hogy a szolgáltatást meg se rendeli. De ha nem rendeli meg, pár utas hoppon marad, no meg az elővárosi társaság tevékenységi köre is szűkül - szóval ugyanannak a hullának egyik szekrényből a másikba való, folyamatos áttuszkolása zajlik. A hulla (~közszolgáltatás igénybevevői) szempontjából persze mindegy, hogy éppen melyik szekrényben van, lényeg, hogy legyen valamelyikben. Igen ám, csakhogy a "szolgáltatásért fizessen a valódi megrendelő" elvéből következően, mindinkább az a helyzet, hogy a hullát egyik szekrényben sem szeretnék látni. De ha huzamosabb ideig nem lakja egyik szekrényt sem, az se jó, mint a mellékelt ábra mutatja.

 

hm

Előzmény: v_peti (415672)
manhattani Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415677

Van ennek az új 160-as sebességű vonalnak egy óriási kockázata a MÁV számára, kiszúrtátok már, MÁV-osok?

 

Ha a vécékefe tömeggyártók igazi, jól működő 160-as vonalat csinálnak Magyarországon, nem kérdi meg a nép, hogy "hát ti mit csináltatok Hegyeshalom felé??"  :-))

manhattani Creative Commons License 2014.12.18 0 0 415676

>A vasút csak azt a pénzt kéri, ami megilleti.

 

Amíg ezt az országot ilyen vasút "illet meg", ez a vasút túl sok pénzt kap.

Előzmény: v_peti (415672)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!