Bizonytalanná vált a fővárost délről elkerülő új villamos vasútvonal (V0) építése a Magyar Nemzet szombati cikke szerint.
A Budapestet elkerülő vasúti körgyűrű építése tavaly februárban kapott zöld jelzést a kormánytól.
A kizárólag teherszállításra szolgáló, kétvágányú, villamosított, 113 kilométeres vasútvonal Tatabánya és Cegléd között épült volna.
A kormány vizsgálta, hogy a kínai fejlesztési bankkal kötött egymilliárd eurós együttműködés vagy uniós források terhére valósuljon-e meg a beruházás.
Akkor úgy tervezték, hogy a kivitelezés 2014 tavaszán elkezdődik, és a vonatok 2017-ben már közlekedhetnek az új pályán.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium sajtóosztálya a lap megkeresésére közölte: a pénzügyi konstrukció megtárgyalása a tervezettnél több időt vesz igénybe.
A Kínai Fejlesztési Bankkal (CDB) folyamatosak a tárgyalások, és bíznak benne, hogy a következő hónapokban meg tudnak egyezni a függőben lévő kérdésekben.
A lap megtudta, hogy nem áll rendelkezésre más forrás, a 2014-2020-as költségvetési ciklusban nincs a beruházásra fordítható európai uniós keret.
Aki sokat utazik vonaton, annak mindenek van egy-sok története arról, amikor 90%-ban hölgy utastársai megkérték, hogy nyissa ki nekik a vagon ajtaját vagy segítsen leszállni, felszállni.
Igen, könnyen előfordulhatott, hogy az addigi életében megszerzett 1-3 diplomája mellett, feledékenységből elmulasztotta megszerezni a vasuti lakatos vagy ajtónyitó specialista végzettségeket.
Bár sokat levon a .........nem volt annyi esze.........minősítés értékéből, hogy az ajtó nyitásban, a segítségére siető vjv.-nek (civilül=kalauz) se sikerült kinyitnia azt a vagon ajtót.
Van pár darab olyan kocsi. De ha nem volt annyi esze, hogy másik ajtóhoz menjen... Annyit áll a vonat. Ha meg a másik ajtót kinyitja akkor nem indul el.
Biztonsági okokból felfüggeszti a Krímbe irányuló vasúti személy- és teherszállítást Ukrajna, nem mennek az autóbuszjáratok sem.
Az Ukrzaliznytsia ukrán vasúti társaság jelezte: a teherszállítást már péntektől leállítja, a személyszállító járatok viszont hétfőig fokozatosan szűnnek meg.
A vállalat ugyanakkor nem közölte, hogy a biztonsági megfontolásokra hivatkozó, ideiglenesnek mondott intézkedése meddig marad érvényben, és azt sem pontosította, hogy milyen biztonsági aggodalmak miatt vezették be a korlátozást.
A társaság közleményében csupán ennyi olvasható: "Az utasok biztonságának szavatolása érdekében (a vasúti társaság) a Krím félszigetre tartó vonatjáratait megállítja Novoolekszijivka és Herszon állomásnál", vagyis annál a két városnál, amely még az ukrán területen a Krím határának közelében fekszik.
Az ukrán infrastrukturális minisztérium pénteken bejelentette, hogy ettől a naptól megszünteti az autóbuszforgalmat a félszigetre, a buszállomásokon már be is tiltották az említett járatokra szóló jegyek árusítását.
Csak 200-as? Holott mostanában inkább 300 körül mennek a vonatok. Ekkora távon ez már sokat számít? Vagy arrafelé kisebb a népsűrűség és a járatsűrűség?
Sebaj, majd ha újra, akkor az utaskísérők számára indítható lesz egy speciális "seft-plusz" képzés, amelynek eredményeként már a készletlégtartályban is csempészbenzint helyeznek el - a jármű meg fékezzen, ahogy tud.
Aha, az ember felmegy a szemközti hegyekbe oxigénpalackkal, benzinmotoros áramfejlesztőről működő vesemelegítővel, és egy tízméteres teleobjektívvel, aztán három alagút-viadukt párosnyi szakaszt befogva, szétélvezkedi magát. :)
Ukrajnába nem megy magyar hálókocsi, a többi ország meg EU-s, csak Szerbia nem. Így nem tudom, mivel lehetne ott még bizniszelni, ha eltekintünk a drogtól. (Szerbia felé még a cigi és a pia ott van, de már nincs az, mint az átkosban, hogy romániában minden élelmiszer keményvalutának számított, így gyakorlatilag minden magyarra úgy tekintettek, mint mi egy amerikai nagybácsira.)
Ugyan nekem már sok éve (hál'istennek) nincs közöm ahhoz a kutyakomédiához, ami a magyar vasúti menetrend kialakításaként szokás nevezni, de úgy látom, hogy Neked még annyi infód sincsen a dolgok menetéről.
Az éves menetvonalak kiutalásának az időpontját az EU-s irányelvekhez igazodó hazai jogszabályok szabályozzák, és ez idén (a 2014/15. évi menetrendre vonatkozóan) 2014. augusztus 25-én, hétfőn megtörtént. Természetesen van lehetőség utána is módosítani a menetvonalakon, de ez már érdemben nem szokott megtörténni (pláne nem a MÁV-Start egyéni indíttatásából).
Az, hogy a vonat-busz összehangolásáért felelős, a közös önkormányzati egyeztetéseket szervező és a teljes menetrendi folyamatot szinte kézi vezérléssel irányító szervezet miért nem tájékoztatja a Volánt hivatalosan erről, az talán nem a MÁV sara.
De a Volánok is - ha akarták volna - meg tudták volna szerezni a (tavalyihoz képest minimálisat módosult) menetrendet, de nyilván könnyebb mutogatni másra, hogy "mit, miért nem lehet megcsinálni". A 80a vonal reggeli változásaihoz pl. igazodott a BKK ráhordó járatai.
Szóval, a lényeg: tessék máshol keresni a felelőst...
Csak egyben tudják leadni a menetrendet, tehát ha egy helyen is változás van (l. 100a például, ami érinti a Hosszúberek-Péterire ráhordó buszt), akkor akár amiatt is húzódhat ennyit a dolog. Nem tudom, miért gondolod, hogy bármiféle menetrendkészítési vagy egyeztetési folyamatnak bele kellene férnie két hétbe. Két hét alatt egy személyi igazolvány nem készül el, pedig abból naponta vagy háromezret készítenek. Menetrendből pedig évente egyet.
szerintem a vonalak nagy részén nem változott a vasúti menetrend a tavalyihoz képest, tehát nem értem, hogy milyen "változásokhoz" nem tudnak igazodni a volánok.
Dolgozniuk is kellett rajta, nem is keveset, mivel a buszmenetrend a távolsági és a falujáró viszonylatokon erősen eszközfüggő.
Miután előálltak valamivel, ami tetszett nekik, ezt a különböző szervekkel is el kellett fogadtatniuk. Ha valamit visszadobtak, meg kellett változtatniuk, vissza az előző ponthoz.
Na, ez nem két hét.
Nem véletlen, hogy szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban (Svájc, Csehország, Szlovákia...) már fél évre előre fix a vasúti menetrend.