Megvan az eredeti, bár azt elmondom hogy szinte lehetetlen szerezni szerintem ,én is kettőböl birtam egy normálisat csinálni.A képeken a harmadik valami nagyon régi darab lehet, az bisztos hogy kerékpáron lehetett de hogy dongóé vagy nem ,azt nem tudom, én arra tippelek mert azon két kar van az egyik lehet a dekomp. kar, a másik meg a gázkar. Ezeket a méhbe találtam egymás melett! Csak az a gondom hogy a csodának is meg a puchnak is 25-ös a kormánynak a csöve így hiába van meg az eredeti nem érek vele semmit mert ez 21-re megy csak !!! Ez van sajna..
Nagyon köszi az eddigit is! Sűrübben felnézek majd ide,hátha az idő múllásával Valaki tud valami megoldást! Viszont a hsz-eimmel nem akarok zavarni! Annyit szeretnék még kérdezni,hogy alkatrész csere-bere van-e köztetek,vagy esetleg értékesítés? A hiányzó alkatrészeimről természetesen nem tudok képet rakni,de ami meg van és sérűlt ,azt felraknám és nagyon köszönném ,ha lenne ilyen! Jelenleg nem ott van ahol tartozkodom,de estére megpróbálom felrakni! Tisztelettel! Gyurma
Van egy olyan sanda gyanum,hogy ez neked nem jó.Nem tudom mire való a dongóval adták.Ha valaki felismeri megirhatja.Mellesleg krómozható állapotú,felületi rozsdás csak.
Ebbe a könyvbe inkább csak a története van,meg 1-2 adat.A szerelésről só sem esik.-sajnos-Mellesleg aVeteránujságbol rendeltem évekkel ezelőtt,nem tudom meglehet-e rendelni még.Ugy tudom boltba nem árulták.
Nekem is jól jönne olyan prospektus,ábrákkal,leirással.Valaki tud küldeni mailban??
Ezeket a katalogusokat,amit említettél megtudom vásárolni valahol? Vagy tudsz-e ajánlani valami megoldást rá? Esetleg letölteni? Tegnap este 2órán keresztűl kerestem ilyesmit ,de nem találtam! Csak dongo+ -t.Tisztelettel! Gyurma
Nagyon-nagyon köszönöm a segítségedet! Annyit még megírnál,ha kérhetem,hogy antikvárban találom-e ezt a könyvet,vagy ez már jelenleg forgalmazott? Akkor esetleg kereshetem könyvesboltban,vagy műszaki könyvesboltban? Köszönettel! Gyurma
20-30-as évek katalógusaiban is találkozhatsz vele. A F&S az agyváltóiban betüjeles évjáratkódot alkalmazott 1958-tól, a többi agyban sajnos nem. Szerintem az évjárat azonositása szinte reménytelen.
Nézegetem a tegnapi méhes kincseket, és egyre inkább úgy gondolom, hogy visszaszerelem a kimentett alkatrészeket a vázba, és inkább összegyűjtöm a hiányzó dolgokat hozzá, így lesz még egy szép kerékpárom:))) Majdnem minden alkatrészen lehet találni valamilyen szép feliratot(Assmann csengő, és hátsó lámpa, Wissman kormány, Melas elsőlámpa, stb.) így már bánom, hogy szétszedtem, persze még minden megvan, így összeszerelhető bármikor újra.
Jövő héten elugrok Sógorhoz a vázért, oszt összerakom, aztán jönnek a képek...
Még az előzőekhez annyit, hogy 1904-ben szabadolmaztta szintén a F&S cég az agyváltót, de ennek ellenére ezt a dupla fogaskereket szivesebben alkalmazták, pedig pálya versenyt is nyertek agy váltós biciklivel.
A két oldali lánckerekes agy, egy korai sebességváltó. Főleg verseny és országuti túra bicikliken alkalmazták, de bármire rátehető, valószínű hogy Fischel & Sachs (F&S) gyártmány. A két oldalra eltérő fogszámú lánckereket szereltek (sokszor az egyik oldali fix csak a másik racsnis), sík terepen a nagy lánckerékkel megy az ember emelkedőn leszáll és megfordítja a kereket. A legtöbb esetben szárnyas anyával rögzítik a kereket, így hamarabb végzett a fordítással, a villa pedig a váz eleje felé nyitott, hogy a láncot ne keljen levenni. Nekem van egy meglehetősen lepusztult Láng Jakab által forgalmazott túra biciklim, ilyen aggyal, de hátranyíló villával és csak egy darab első bovdenes gumifékkel. A mai viszonyok között életveszélyes vele a közlekedés.
Üdv! Valahonnan rémlik ilyen kétoldali lánckerék..... Talán áruszállító tricikli??? Tudom OFF, de.....Urak, ha valaki MÉH telepen háborús (nem a ruszki fazonú 50M) magyar sisakra lelne, gondoljon rám......gyüjtöm az ilyesmit. Elöre is köszi
Pechemre nem ivott a gazdája!!!!Mélyen a zsebembe kellett nyulnom,10ezerbe,meg két rossz bicajba került!De kaptam mellé még csepel alkatrészt is,egy komplett elejét lámpával.Nekem megérte!Nincs véletlenül alkatrészed hozzá?
Ma én is voltam a méhbe! Találta egy-két dolgot egy érdekes hátsó kereket aminek a két oldalt lánckerék van a felni eredeti csíkozással az a érdekes hogy a két lánckerék ellentétesen hajt!! Szerintetek milyen kerékpáré volt?? A másik kettő megy a csodára az első kerék szintén eredeti csíkozású!! A hátsó keréknek megvan a tengelye csak szétszedtem a bilincsén 1950 található és egy H betű meg egy tihany lánckerék. Ja meg még csomó moci alkatrész. Dom ( Majd csinálok jobb képeket)
Van egy nagyonnagy problémám és arra gondoltam hátha Ti tudtok segíteni! Vettem egy dongo motort. Aranyos kis jószág,de hiányos! Minnél hamarabb szeretném már élvezni a hangját,meg a "száguldást" a szélben! Kellene nekem robbantott ábra,vagy valamilyen útmutató,ha tudtok ilyesmit! Esetleg valami szakirodalom. Gondolok itt könyv címre! Kérem segítsetek nekem! Köszi elöre is! Egy ujjonc dongos
elvetődtem a méhtelepre ma, és a roncsok közül előszedtem egy öreg 24-es gyerekbicó vázat, amin bajuszfékkar és szép öreg lámpa illetve macskaszem volt.
Elhoztam az egész vázat, de csak a kincseket tartottam meg, a többi ment tovább.