Keresés

Részletes keresés

M.VIII Creative Commons License 2017.08.05 0 3 43799

"A központi meteorológiai jelzés szerint Budapesten átlagosan 35 Celsius-fok volt a hőmérséklet dél körül, amikor felszálltunk a Békásmegyer felé tartó járatra. A hőmérő mutatója gyorsan felszaladt 40 fokra, majd amikor irányváltás után a nap egy kicsit rásütött az ablakon keresztül, akkor 42 fokra

 

Minek kellett átülni a napos oldalra? :D

Előzmény: batar1987 (43798)
batar1987 Creative Commons License 2017.08.04 0 0 43798
Előzmény: xxxel. (43797)
xxxel. Creative Commons License 2017.08.04 0 0 43797

"de 37 fokban aszalódni egyre hosszabb időkre" - az utcán melegebb volt ugye?

Előzmény: kristoof (43795)
batar1987 Creative Commons License 2017.08.04 0 1 43796

Nem gondolom, hogy ez általános jelenség, tegnap se az oda, se a vissza irányban nem volt a menetidő több 14 percnél. Bár azt én sem értem, hogy a MÁV miért szarja le ilyen szinten ezt a vonalat. A BKV alatt nem volt ilyen hosszú szünet két hétvégi karbantartás között. Most több a pénz állítólag, de a karbantartások ritkultak Csepelen.

Több a pénz a haverok zsebébe.

Előzmény: kristoof (43795)
kristoof Creative Commons License 2017.08.04 -2 0 43795

Miért megy, lassan, a teljes szakaszon, a Csepeli HÉV kábé harminccal? Ma három perccel lassabban ért a Borárosra, mint máskor. 

 

Nem tudom mi történik azon a vonalon, de 37 fokban aszalódni egyre hosszabb időkre, egyáltalán nem vicces... :-(

batar1987 Creative Commons License 2017.08.03 0 0 43794

Ha így nézzük, akkor elég méltányos ár, nem igaz?

De onnan is lehetne nézni, hogy ez egy sok évtizede halogatott sztori, ami a hév-ekkel történik. Ha elosztanánk az évek számával, ahány éve ígérik a csepeli HÉV hosszabbítását, pláne ha azzal az évmennyiséggel, ahány éve ideiglenes a ráckevei HÉV vágóhídi végállomása, már nem is jönne ki olyan sokra a költség.

Előzmény: Qqberci (43792)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 2 43793

Becsky András újra hozott egy megismételhetetlen csemegét:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Qe597ln5qIw

 

Taksonyi vonal

Qqberci Creative Commons License 2017.08.03 -1 0 43792

Inkább 100 milliárdos nagyságrendben kellene ezt nézni.

 

Egy Népstadion ára...

Előzmény: batar1987 (43789)
Pályaőr Creative Commons License 2017.08.03 0 0 43791

Ki kellene számolni, hogy traileren nem volna-e olcsóbb be/kiszállítani a szerelvényeket. Legalább néhány árajánaltot érdemes lenne átnézni...

batar1987 Creative Commons License 2017.08.03 0 0 43790

Persze van egy olyan lehetőség is, hogy csak a boráros előtt kezdik föld alá vezetni a hév-eket, ez lenne a legolcsóbb lehetséges meghosszabbítás a metrókig, csak akkor meg ott marad a Duna-parton felújítás után is, sőt még csatlakozik a csepelihez a ráckevei is, esetleg még a 150-es is. Nem nagyon hiszem, hogy politikailag eladható lenne egy ilyen megvalósítás.

Előzmény: batar1987 (43789)
batar1987 Creative Commons License 2017.08.03 0 0 43789

Tulajdonképpen miről beszélünk? Az világos, hogy már minimum a lágymányosi híd előtti résztől föld alá kellene vezetni a két HÉV-et*, de pl. a csepelit lehet már a szennyvíztisztító környékén, hiszen kell a hely ott a "létfontosságú" sportlétesítményeknek. Lágymányosi híd előtti résztől (vituki környékétől) számolva kb. 2.8-3 km alagút kellene a Kálvin térig, ha viszont a csepelit a szennyvíztisztítótól süllyesztik a föld alá, az még rádob 0.7-0.8 km-t. Aztán ott van még a járművek cseréje, infrastruktúra teljes felújítása.

Inkább 100 milliárdos nagyságrendben kellene ezt nézni.

* Ha meg nem vezetik alagútba a két HÉV-et, akkor a borárostól tovább sem fognak menni, akkor a csepeli HÉV átszállási kapcsolatai pont ugyanolyanok lesznek, mint eddig.

trizs77 Creative Commons License 2017.08.03 0 1 43788

Ennyiből nem.

De a mérnök ár nem lehet több 4-5 milliárd forintnál.

Annyiból lehet megépíteni.

 

Pártlopási együtthatóval szorozva majd meglátjuk kijön e 10 milliárdból?

 

 

Előzmény: Törölt nick (43785)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.03 0 1 43787

Most eltalálták.

Előzmény: Törölt nick (43784)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.03 0 0 43786

Csak 15% lett az alkotmányos = pártkassza feltöltési költség ?

 

 

Előzmény: batar1987 (43783)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 1 43785

Ennyiből be is tudnák hozni.

Előzmény: batar1987 (43783)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.03 0 0 43784

trizs77 Topiktárs, stimmelnek a helyiértékek, nagyságrendek? :)

Előzmény: batar1987 (43783)
batar1987 Creative Commons License 2017.08.03 0 0 43783
Ep128 Creative Commons License 2017.08.02 0 2 43782

Ahhoz képest, mekkora erőhatások voltak és mekkora lehetett a csattanás, a 999 egész olcsón megúszta... (Na meg azóta is köszöni szépen, nagyon jól van! :-) )

EMD sound is music Creative Commons License 2017.08.02 0 5 43781

Előzmény: dani1988 (43768)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.02 0 2 43780

Elgázolt egy embert a HÉV Budakalászon.

 

A baleset szerda délután történt a Lenfonó megállónál. A sérült a szerelvény alá szorult, ahonnan a tűzoltók emelték ki, majd átadták a mentőknek – tudtuk meg Csámpai Attilától, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől.

 

A mentők a helyszínen vannak, vizsgálják.

A Budapesti Közlekedési Központ a baleset kapcsán közölte: H5-ös HÉV egy vágányon közlekedik Budakalász, Lenfonó és Pomáz között, ezért a vonalon megnövekedett menetidőre és késésre kell számítani.

kihúzóvágány Creative Commons License 2017.08.02 0 0 43779

Az a busz (ma) 10-es, de évekig valóban 100-as volt.

Van ott még tömegvonzó létesítmény: a Lóversenypálya, annak megközelítését szolgálta eredetileg a villamosvonal is, a Pillangó utcai metro-megálló közelében levő aluljáró, és az Oktogontól és Blaha Lujza térről indított autóbusz különjárat is.

Előzmény: Törölt nick (43777)
kihúzóvágány Creative Commons License 2017.08.02 0 0 43778

Nem azért épült oda, mert szárnyvonal kiágaztatását tervezték, hanem azért, mert ott volt egy földút aluljárója, amit gyalogos aluljáróként lehetett használni a felszálló peronhoz.

 

Előzmény: Törölt nick (43776)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.02 0 0 43777

Offropik ugyan ,de ugye a Vásárváros bejárata előtt is volt egy hurokvágány és egy kiágazás a villamospályából, egy 50-60 méter hosszú szárnyvonal, amin 1996-ig mentek közvetlen villamosjáratok a Keletitől meg a Blahától a a BNV idején, de ugye az év többi részében azt a pályát se tudták mire használni ,mertm ás nincs ott és ha nincs ott program akkor ki utazna erre? 1997-ben pedig már azt mondta a BKV ha kell a BNV-nek a villamos rendelje meg ő, és hát nem rendelte meg. Később beleoptak a pályába is, amit nem állítottak helyre. The End.

 

Jelenleg napközben ellátja a 10-es ( ex 100-as) busz a környéket Örsről indul megkerüli a vásárvárost és visszamegy. Alig utazik rajta valaki, max. kőbánya-felsőig, az az egyetlen úticél ha vonatozni akarsz. Viszont ha BNV vagy valami más van, akkor már nincs tömegközlekedés ide, de úgy látszik nem is akarnak normálisat, lehet nyomorogni az ekkor fullon lévő 100-as buszokon, vagy sétálni a Pillangó utcától jó sokat, vagy ha kocsival megy az ember parkolóhelyet kereshet naphosszat. Ilyenkor azért jól jönne az a közvetlen villamos, de az év többi részében felesleges.

Törölt nick Creative Commons License 2017.08.02 -1 2 43776

A Hungaroring megálló azért is épült elvileg oda anno, mert tervben volt, hogy épül egy szárnyvonal a pályához.

 

Azért a ringen az F1-en kívül van más is, ami vonz oda nézőket pl. WTCC, de valóban kérdéses kell-e ezért egy szárnyvonal a ringhez, ill. a felsővezetéket is őrizni kéne kémvonatokkal, hogy ne tűnjön el az első vonatmentes napon.

 

Finanszírozza a Hungaroring Sport rt ha kell neki és úgy gondolja megéri és akkor megépülhet, jó lesz az oktatópályának is.

 

De mindenképpen szálljon be a Hungaroring a dologba akár a mellette lévő aquapark is, hiszen az is közel van és oda is vihet embereket.

 

 

Előzmény: trizs77 (43772)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 43775

Köszi! Akkor ezért nem lett hírhedtebb esemény, hála Istennek.

Előzmény: V46 021 (43774)
V46 021 Creative Commons License 2017.08.01 0 2 43774

 

Békásmegyer Sr2 jelű lezárt sorompójába a BKV (szerencsére) üres autóbusza behaladt az éppen akkor arra bóklászó páros vonat elé.

Az átjáró akkoriban még 60 km/h -val volt járható.

Egy fiatal hölgy sérült meg a fülénél, amikor lefejelte a vezérállásajtó ablakát.

Egy felsős oszlop is a kárát látta az eseménynek, maradványai a mai napig is láthatóak...

 

 

Előzmény: Törölt nick (43773)
Törölt nick Creative Commons License 2017.08.01 0 0 43773

Mi volt ez a baleset? Semmit nem találtam róla a neten.

Előzmény: EMD sound is music (43764)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.01 0 3 43772

Szerintem óvakodni kellene az olyan aránytalan ajándékoktól, amivel a HÉV meggyűlölteti magát a többséggel, mert nagy értéke a jelenlegi jó reputációja.

 

-----------

 

Nem tudom hogyan képzeli ezt a politika?

 

Nyilván a Szilasliget nevű HÉV megállótól való  kiágazás a rendkívül magas kisajátítási költségek és a lakossági tiltakozások miatt nem jöhet szóba.

 

Valószínűsíthető, hogy a Szilaliget észak 1 km-nél lévő, Hungaroring HÉV megállóból való nyugat irányú, kb. 1 km hosszú új pálya építésével oldható meg a dolog.

Ebben az estben építeni kell egy kb. 1000-1200 méter hosszú, új, egyvágányú pályát, és a végén 2 vagy 3 vágányos fogadó fej végállomást.

 

Ezt az 1 km hosszú új HÉV pályát az év kb. 360 napján nyilván a kutya se használná semmire.

Az év kb. 5 napján meg Örs Vezér tér - Hungaroring közvetlen vonatok is járnának.

 

Nem gondolom, hogy a Budapest-Gödöllő HÉV vonal utasainak lelki világát ez bármiben befolyásolná.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2017.08.01 0 1 43771

Ha pedig a fővárosi vonzáskörében gondolkodunk, a Metró3 felújítása és a lajosmizsei vasútvonal villamosítása 100x fontosabb vagy akár az Metró2-HÉV összekötés ügye is.

 

------------

 

Egyetértek.

 

 

Előzmény: etomcat (43769)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.01 0 2 43770

Mivel már a MÁV-nál van a HÉV, megemlíteném, hogy van olyan megyeszékhely (pl. Szekszárd), aminek nincs vasúti villamosítása és így közvetlen elérése Bp-hez.

 

------------

 

A Szekszárdról munkanaponta Budapestre utazók megtöltenek 2 db HÉV szerelvényt ?

Mert a Gödöllőről, Dunaharasztiból, Szentendréről, stb. bár egyik se megyeszékhely, megtöltenek naponta 3 vagy több HÉV szerelvényt is.

 

A gödöllői HÉV Hungaroringhez való kikanyarítása butaság.

Csak és kizárólag az egyik párt pénztárának feltöltésére alkalmas projekt.

 

Amúgy Szekszárdnak van közvetlen elérése Budapesthez.

Ráadásul óránként.

 

-------------

 

A megyeszékhelyekre vezető vasútvonalak villamosítása egy jó, és támogatandó távoli cél.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: etomcat (43769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!