"A központi meteorológiai jelzés szerint Budapesten átlagosan 35 Celsius-fok volt a hőmérséklet dél körül, amikor felszálltunk a Békásmegyer felé tartó járatra. A hőmérő mutatója gyorsan felszaladt 40 fokra, majd amikor irányváltás után a nap egy kicsit rásütött az ablakon keresztül, akkor 42 fokra
Nem gondolom, hogy ez általános jelenség, tegnap se az oda, se a vissza irányban nem volt a menetidő több 14 percnél. Bár azt én sem értem, hogy a MÁV miért szarja le ilyen szinten ezt a vonalat. A BKV alatt nem volt ilyen hosszú szünet két hétvégi karbantartás között. Most több a pénz állítólag, de a karbantartások ritkultak Csepelen.
De onnan is lehetne nézni, hogy ez egy sok évtizede halogatott sztori, ami a hév-ekkel történik. Ha elosztanánk az évek számával, ahány éve ígérik a csepeli HÉV hosszabbítását, pláne ha azzal az évmennyiséggel, ahány éve ideiglenes a ráckevei HÉV vágóhídi végállomása, már nem is jönne ki olyan sokra a költség.
Persze van egy olyan lehetőség is, hogy csak a boráros előtt kezdik föld alá vezetni a hév-eket, ez lenne a legolcsóbb lehetséges meghosszabbítás a metrókig, csak akkor meg ott marad a Duna-parton felújítás után is, sőt még csatlakozik a csepelihez a ráckevei is, esetleg még a 150-es is. Nem nagyon hiszem, hogy politikailag eladható lenne egy ilyen megvalósítás.
Tulajdonképpen miről beszélünk? Az világos, hogy már minimum a lágymányosi híd előtti résztől föld alá kellene vezetni a két HÉV-et*, de pl. a csepelit lehet már a szennyvíztisztító környékén, hiszen kell a hely ott a "létfontosságú" sportlétesítményeknek. Lágymányosi híd előtti résztől (vituki környékétől) számolva kb. 2.8-3 km alagút kellene a Kálvin térig, ha viszont a csepelit a szennyvíztisztítótól süllyesztik a föld alá, az még rádob 0.7-0.8 km-t. Aztán ott van még a járművek cseréje, infrastruktúra teljes felújítása.
Inkább 100 milliárdos nagyságrendben kellene ezt nézni.
* Ha meg nem vezetik alagútba a két HÉV-et, akkor a borárostól tovább sem fognak menni, akkor a csepeli HÉV átszállási kapcsolatai pont ugyanolyanok lesznek, mint eddig.
Ahhoz képest, mekkora erőhatások voltak és mekkora lehetett a csattanás, a 999 egész olcsón megúszta... (Na meg azóta is köszöni szépen, nagyon jól van! :-) )
A baleset szerda délután történt a Lenfonó megállónál. A sérült a szerelvény alá szorult, ahonnan a tűzoltók emelték ki, majd átadták a mentőknek – tudtuk meg Csámpai Attilától, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől.
A mentők a helyszínen vannak, vizsgálják.
A Budapesti Közlekedési Központ a baleset kapcsán közölte: H5-ös HÉV egy vágányon közlekedik Budakalász, Lenfonó és Pomáz között, ezért a vonalon megnövekedett menetidőre és késésre kell számítani.
Az a busz (ma) 10-es, de évekig valóban 100-as volt.
Van ott még tömegvonzó létesítmény: a Lóversenypálya, annak megközelítését szolgálta eredetileg a villamosvonal is, a Pillangó utcai metro-megálló közelében levő aluljáró, és az Oktogontól és Blaha Lujza térről indított autóbusz különjárat is.
Nem azért épült oda, mert szárnyvonal kiágaztatását tervezték, hanem azért, mert ott volt egy földút aluljárója, amit gyalogos aluljáróként lehetett használni a felszálló peronhoz.
Offropik ugyan ,de ugye a Vásárváros bejárata előtt is volt egy hurokvágány és egy kiágazás a villamospályából, egy 50-60 méter hosszú szárnyvonal, amin 1996-ig mentek közvetlen villamosjáratok a Keletitől meg a Blahától a a BNV idején, de ugye az év többi részében azt a pályát se tudták mire használni ,mertm ás nincs ott és ha nincs ott program akkor ki utazna erre? 1997-ben pedig már azt mondta a BKV ha kell a BNV-nek a villamos rendelje meg ő, és hát nem rendelte meg. Később beleoptak a pályába is, amit nem állítottak helyre. The End.
Jelenleg napközben ellátja a 10-es ( ex 100-as) busz a környéket Örsről indul megkerüli a vásárvárost és visszamegy. Alig utazik rajta valaki, max. kőbánya-felsőig, az az egyetlen úticél ha vonatozni akarsz. Viszont ha BNV vagy valami más van, akkor már nincs tömegközlekedés ide, de úgy látszik nem is akarnak normálisat, lehet nyomorogni az ekkor fullon lévő 100-as buszokon, vagy sétálni a Pillangó utcától jó sokat, vagy ha kocsival megy az ember parkolóhelyet kereshet naphosszat. Ilyenkor azért jól jönne az a közvetlen villamos, de az év többi részében felesleges.
A Hungaroring megálló azért is épült elvileg oda anno, mert tervben volt, hogy épül egy szárnyvonal a pályához.
Azért a ringen az F1-en kívül van más is, ami vonz oda nézőket pl. WTCC, de valóban kérdéses kell-e ezért egy szárnyvonal a ringhez, ill. a felsővezetéket is őrizni kéne kémvonatokkal, hogy ne tűnjön el az első vonatmentes napon.
Finanszírozza a Hungaroring Sport rt ha kell neki és úgy gondolja megéri és akkor megépülhet, jó lesz az oktatópályának is.
De mindenképpen szálljon be a Hungaroring a dologba akár a mellette lévő aquapark is, hiszen az is közel van és oda is vihet embereket.
Szerintem óvakodni kellene az olyan aránytalan ajándékoktól, amivel a HÉV meggyűlölteti magát a többséggel, mert nagy értéke a jelenlegi jó reputációja.
-----------
Nem tudom hogyan képzeli ezt a politika?
Nyilván a Szilasliget nevű HÉVmegállótól való kiágazás a rendkívül magas kisajátítási költségek és a lakossági tiltakozások miatt nem jöhet szóba.
Valószínűsíthető, hogy a Szilaliget észak 1 km-nél lévő, Hungaroring HÉVmegállóból való nyugat irányú, kb. 1 km hosszú új pálya építésével oldható meg a dolog.
Ebben az estben építeni kell egy kb. 1000-1200 méter hosszú, új, egyvágányú pályát, és a végén 2 vagy 3 vágányos fogadó fej végállomást.
Ezt az 1 km hosszú új HÉV pályát az év kb. 360 napján nyilván a kutya se használná semmire.
Az év kb. 5 napján meg Örs Vezér tér - Hungaroring közvetlen vonatok is járnának.
Nem gondolom, hogy a Budapest-Gödöllő HÉV vonal utasainak lelki világát ez bármiben befolyásolná.
Ha pedig a fővárosi vonzáskörében gondolkodunk, a Metró3 felújítása és a lajosmizsei vasútvonal villamosítása 100x fontosabb vagy akár az Metró2-HÉV összekötésügye is.
Mivel már a MÁV-nál van a HÉV, megemlíteném, hogy van olyan megyeszékhely (pl. Szekszárd), aminek nincs vasúti villamosítása és így közvetlen elérése Bp-hez.
------------
A Szekszárdról munkanaponta Budapestre utazók megtöltenek 2 db HÉV szerelvényt ?
Mert a Gödöllőről, Dunaharasztiból, Szentendréről, stb. bár egyik se megyeszékhely, megtöltenek naponta 3 vagy több HÉV szerelvényt is.
A gödöllői HÉV Hungaroringhez való kikanyarítása butaság.
Csak és kizárólag az egyik párt pénztárának feltöltésére alkalmas projekt.
Amúgy Szekszárdnak van közvetlen elérése Budapesthez.
Ráadásul óránként.
-------------
A megyeszékhelyekre vezető vasútvonalak villamosítása egy jó, és támogatandó távoli cél.