Még az előzőekhez annyit, hogy 1904-ben szabadolmaztta szintén a F&S cég az agyváltót, de ennek ellenére ezt a dupla fogaskereket szivesebben alkalmazták, pedig pálya versenyt is nyertek agy váltós biciklivel.
A két oldali lánckerekes agy, egy korai sebességváltó. Főleg verseny és országuti túra bicikliken alkalmazták, de bármire rátehető, valószínű hogy Fischel & Sachs (F&S) gyártmány. A két oldalra eltérő fogszámú lánckereket szereltek (sokszor az egyik oldali fix csak a másik racsnis), sík terepen a nagy lánckerékkel megy az ember emelkedőn leszáll és megfordítja a kereket. A legtöbb esetben szárnyas anyával rögzítik a kereket, így hamarabb végzett a fordítással, a villa pedig a váz eleje felé nyitott, hogy a láncot ne keljen levenni. Nekem van egy meglehetősen lepusztult Láng Jakab által forgalmazott túra biciklim, ilyen aggyal, de hátranyíló villával és csak egy darab első bovdenes gumifékkel. A mai viszonyok között életveszélyes vele a közlekedés.
Üdv! Valahonnan rémlik ilyen kétoldali lánckerék..... Talán áruszállító tricikli??? Tudom OFF, de.....Urak, ha valaki MÉH telepen háborús (nem a ruszki fazonú 50M) magyar sisakra lelne, gondoljon rám......gyüjtöm az ilyesmit. Elöre is köszi
Pechemre nem ivott a gazdája!!!!Mélyen a zsebembe kellett nyulnom,10ezerbe,meg két rossz bicajba került!De kaptam mellé még csepel alkatrészt is,egy komplett elejét lámpával.Nekem megérte!Nincs véletlenül alkatrészed hozzá?
Ma én is voltam a méhbe! Találta egy-két dolgot egy érdekes hátsó kereket aminek a két oldalt lánckerék van a felni eredeti csíkozással az a érdekes hogy a két lánckerék ellentétesen hajt!! Szerintetek milyen kerékpáré volt?? A másik kettő megy a csodára az első kerék szintén eredeti csíkozású!! A hátsó keréknek megvan a tengelye csak szétszedtem a bilincsén 1950 található és egy H betű meg egy tihany lánckerék. Ja meg még csomó moci alkatrész. Dom ( Majd csinálok jobb képeket)
Van egy nagyonnagy problémám és arra gondoltam hátha Ti tudtok segíteni! Vettem egy dongo motort. Aranyos kis jószág,de hiányos! Minnél hamarabb szeretném már élvezni a hangját,meg a "száguldást" a szélben! Kellene nekem robbantott ábra,vagy valamilyen útmutató,ha tudtok ilyesmit! Esetleg valami szakirodalom. Gondolok itt könyv címre! Kérem segítsetek nekem! Köszi elöre is! Egy ujjonc dongos
elvetődtem a méhtelepre ma, és a roncsok közül előszedtem egy öreg 24-es gyerekbicó vázat, amin bajuszfékkar és szép öreg lámpa illetve macskaszem volt.
Elhoztam az egész vázat, de csak a kincseket tartottam meg, a többi ment tovább.
Ez az uj szerzeményem!És hálistennek dongóval!Régi vágyam volt a Dongó!Még nem volt időm beinditani,de állitólag tavaly még müködött.Elég vegyesvágott a bicaj,de szerintem jó régi.Az a fajta lánckerék nem ismerős valakinek?Ilyet még nem láttam.
Tud valaki vmi infót erről a gépről? 1951-es Csepel, gumifalcos, 28 collos, fekete felnis, középen fehér csíkkal, piros gumimarkolattal, lámpa nélkül jött ki, kétbordás sárvédő, csak hátul egy macskaszem. Pedálnál és hátsó agyban zsírzószem, kontra rögzítő fülön 1951 felírat és egy nagy H, pajzsszerű keretben. Bárki bármilyen infót tud erről a típusról, kérem segítsen. Köszi.
Pannika most darabokban van de van kép amikor még nem fogtam hozzá! Ember ha ezt tudtam volna holnap ki is probálom nagyon kössz végülis már nincs sok csiszolni való csak a hátsó nagy burkolat belül meg az első sárvédő belseje! Én kromofággal meg drótkorongal kinlódtam végülis nagyon szépen lejött. Hát neked szerencséd volt nekem eddig 30-ba van a dongó a tank, a motor, gyujtótekercs és eddig semmi jele a szikrának ja plszba alkatrésznek van még egy hiányos blokkom. Ha krómoztatod az alkatrészeket akkor a lendkereket kromoztasd vagy nikkelesztesd a többi alkatrészt pedig horganyoztassad gyönyörű lesz meglátod!!!!! majd e-mailen küldök képeket!!
Pannid is van???Mutasd már meg!Nekem akkora szikrat ad,hogy egy tehenet agyonütne!Állitólag tavaly még ment a dongó.10 papirért adták,meg 2 rossz bicajért!Szerintem megért,csak itthon vélekedtek máshogy!
Hogy mennyiért szórnak?Elviszed,es szerintem pofára mérik-tapasztalat-,nem is viszek szóratni,csak ha nagyon muszály.Van egy jól bevált technikám.És fémtiszta lesz,és 500ft-ba kerül!!!!Ja és gyors!A Dnyepperem 2óra alatt megvolt!Elárulom,de okosan kell csinálni!1dl higitótval leöntöd a felületet,ujsággal felitatod,és meggyujtud,hö hatására megpuhul a festék,és drótkefével ledörzsölöd!Ovatosan,és ésszel kell égetni,nehogy a fém meglágyuljon,ha ledörzsölted,drótkorongal atmégyrajta,és kesz!-nekem bevált-
Nekem is van Dongóm de edig még nem sikerűlt beindítani sajna!! már vettem gyujtótekercset is de semmi! (It szétvan szedve majd dobok fel még képet) fórum asszem nincsen.
Na szakik!!
Mennyiért homokfúvoznak vagy ezt hogy mérik( nem szenvedek pannika csiaszolásával)
Egy kis segitségre lenne szükségem!Szereztem egy dongó motort,biciklivel,-majd teszek fel képet- Információ kellene róla ,rajz,robbantott ábra,stb,ha lehet mailban,vaterára nincs már pénzem!Ha netán lenne felesleges alkatrész,valakinek,az érdekelne!Dekompresszorkar,levegöszürö ejére az a karika.Van ilyen dongós fórum a neten???Pannonia,schwalbe alkatrészeim vannak eladók cserélhetők.
Kéne egy kis segítség. Kellene nekem méretezés meg vmi kép Csepelre famarkolatról. Vki régebben beszúrt, de most éppen nem akarnak a képek lejönni. Van eszterga, gondoltam csinálok. De ha van hely ahol olcsón van akkor nem szenvednék vele :) Ja, és hogyan rögzítem a vashoz? Szilóval? Régen az mitől maradt fent? Fémperem nem lesz sajna.
Másik, hogy újrabőrözöm az ülést. Vki fejébe vette, hogy én azt meg tudom csinálni :) Mindegy bőr lesz, kaptafát csinálok, többi kiderül. Csinált már vki ilyet?
Vidéken is ilyen 1500 körül van egy drótfalcos 28-as?
Nemtom emlékeztek e, nekem van az eredeti Csepel Mátra női. Még a csíkok is mindenhol rajta vannak csak elég rozsdás szegény. Szereztem mégegyet, de úgy néz ki az meg orosz csoda lesz. Váza úgy néz ki, de a gumi meg pedál tuti orosz. na szóval azért vettem, h azt újítsam fel ezt meg meghagyam úgy ahogy mondtátok. Szóval a lényeg, hogy elcserélném a Mátrát egy jó állapotú valamire. Nem oroszra.
Tegnapelőtt elment a kerékpárboltba, természetesen az 50 évesnél is idősebb Tura Csepeljével, hogy nézzen sárhányót a gépre, mert a mostani erősen oda van már. Felugratott egy járdaszegélyre, jól odacsapta a bringa elejét, aminek hatására a kormány elkezdett balra fordulni. Nem értette a dolgot, nem is törődött vele. A kerékpárboltba érve érdeklődött a bordás sárhányók után, persze nem volt, mire az eladó adott neki egy telefonszámot, mert egy idős bácsi eladja a szinte tökéletesen gyári állapotú Tura Csepeljét. (Édesapám ekkor már gyanította, miről van szó. Még évtizede látta a bringát, akkor meg is állapította - saját fegyveréből kiindulva - , hogy de szépen felújított kerékpár!) Még tegnapelőtt este felhívta az illetőt, hogy mikor tudnának találkozni, szombat 10-ben állapodtak meg. El is ment a címre, később odahívott engem is. A látvány... Szakik, nekem leesett az állam! '67-ben éreztem magam! Az a kerékpár olyan elképesztő állapotban volt, hogy alig hittem el, hogy még gyári! (A története röviden: anno a Rendőrség szerezte be, hogy legyen, de '89 feb. 23-áig bedobozolva, zsírpapírba csomagolva állt egy raktárban, amikoris emberünknek kiutalták, mert miért ne?-alapon, így a gép negyevnakárhány helyett csak 18 éves!!) Pár perc után megegyeztek az árban, 20 kFt-ban, amit én reálisnak tartok egy ilyen gépért. Ráadásul tavaly volt szerelőnél nagyjavításon, úgy gurul, mint egy álom! Végül hazatekertünk, én apám fegyverén, ő az újon. Én még elugrottam a bringaboltba egy új fékpofáért, egy 19-es hátsó lánckerékért (mert a mostani nagyon nagy) és egy új láncért, mert lusta vagyok mosigálni, úgyis csak rosszabb lesz. Visszafele jövet ganús volt, hogy én indulás előtt kiegyenesítettem a kormányt, erre megint elferdült balra a kar, de nem nagyon törődtem vele. Hazaérve már édesanyám is ott állt és sűrűn hajtogatta a ,,nem vagytok ti normálisak'', ránk oly sokszor alkalmazott mondatát :D A két gép egymás mellé lett állítva, összehasonlítás céljából, mikor édesanyám megszólalt: ,,gyerekek, a réginek el van törve a villája!'' És valóban.. a bal villaszár keresztbe tört, már csak az anyag kb. 15-20%-a tartotta és mi így mentünk vele! A kerékpár kiszolgált több, mint 50 évet és végképp elfáradt. Apám végül arra a tegnapelőtti ugratásra vezette vissza, mert akkor kezdett a kormány elmászni.
Az egészben az eszméletlen, hogy a hiba keletkezése után pár perccel infót kap egy abszolúte gyári állapotú Csepelről, másnap megnézi, megveszi, örül neki, majd felfedezi, hogy a régi bringája végleg megadta magát! Ilyen csak a mesében van! /képet majd teszek fel mindkét gépről/
Majd megpróbálom leolvasni.Tutira 51-es,akkor vette nagypapám,meg a kontra rögzítő fülén ez látható:1951 H
a H-betű egy pajzsszerű sokszögben van
Nem tudod,mi a tipusa?Ismertető jegyek:piros markolat,gumifalcos,28-as fekete felnik középen fehér csíkkal,bordás sárvédő(2 domborítás)gyárilag lámpa nélkül jött ki,csak a hátsó sárvédőn volt 1 macskaszem,ami sajna már nincs meg.
Tök jó lenne róla infó és szeretném full gyárira megcsinálni,fontos lenne.