látom, kicsit elsikkadt az én kérdésem, pedig itt sok profi van, csak van valami ötletetek :-)
A probléma a következő: bekapcsoláskor gyakran előfordul, hogy a klíma azonnal kikapcsol - aztán be, és ezt a ciklust ismételgeti 1 másodpercenként. Legalábbis egy ideig, aztán abbahagyja, és megy nyugodtan. Ez mi lehet? Kezd meghalni a vezérlőrelé? vagy valami szorul, és lassan "old ki"?
A másik gond kikapcsolás után jelentkezik: a levegőt hűtő hőcserélő felől folyamatos zúgás és szörcsögés hallatszik olyan fél-1 percig... Először azt hittem, hogy kilyukadt :-). Mi a fene csinálhatja ezt?
A kocsi amúgy egy 10 éves Corsa, és amióta nálam van (3 éve) nem nyúltam a klímához, csak egyszer volt ellenőrzésen, akkor azt mondták, jó a nyomás, illetve szorgalmasan cseréltem a pollenszűrőt és időnként sprével kipucoltam a rendszert. Az Opel kézikönyve (TIS) szerint megadott levegőhőmérsékletet tudja amúgy biztosítani (külső 25 fok esetén 11-12 fokos a szellőzőn beáramló levegő).
Pont mondani is akartam, hogy a kondenzvizem sem olyan mennyiségű, mint pl. tavaly volt. Most szinte semmi. Azt mondták, hogy a kondenzvíz kivezetésem rendben van. Én először azt hittem, hogy eldugult. De nem.
A másik oldala pedig az, hogy tökéletesen és gyorsan hűt.
Jó....jó...igazad van. Visszaolvastam és látom profi vagy, csak kicsit távol tőlem :-( Mások is mondták hogy nem olcsó dolog a klíma javítása, csak hát tudod az ember mindig szeretné a legolcsóbban megúszni a dolgot. Szerinted mennyi egy új kondenzátor? ( plussz ugye szerelés+ feltöltés újra)
Mint írtam ,szinte 100 %,hogy a kondenzátorod lukas.Javítani nem lehet,tehát csere.Egy új ára pedig szereléssel ott van amit mondott.Ha lekezelő volt ,akkor keress más szerelőt.De nem biztos,hogy egy szimpatikusabbal olcsóbban jössz ki.Aki ismeri a típushibákat annak nem kell órákat tapogatóznia,hanem egyszerre rátapint a hibára.Egyébként el kell fogadni,ha a klímarendszernek komoly baja van ,akkor az nem biztos,hogy megvan 1000 Ft-ból.
Biztos,hogy gombásodás miatt büdös.Ezt okozhatja,hogy a rendszer nem tökéletesen működik és nem keletkezik kondenzvíz ami nem tudja lemosni az elpárologtató felületét.Eszedbe ne jusson kiszedetni.Elösször mérjenek nyomásokat ,esetleg fejtsék le.
Nemigazán volt szimpi az a klímás akinél voltam. ( kicsit lekezelő volt, nagypályás, rémisztően dobálta a 40-50-60 ezres javítási díjakat ). Tud valaki megbízható, jó klímást pesten?
Köszi. Nincs bekapcsolva a belső keringetés. Akkor is. De már az a bajom, hogy senki sem tudja, hogy miért is van ez, csak ötletek jönnek, no meg, hogy fizessem ki a munkadijjat.
Ami persze a legjobb, hogy ma mentem több emberhez, de most nem nyomta a szagot. Klafa. És kérdezték, hogy mit érzek, mert ők semmit :))) CakKos
Próbáld meg azt, hogy a belső levegő kerintetést kapcsolod ki. De lehet, hogy a szétszedés kipucolás segíthet rajta. Igazából nem tudok más gyógyírt....
Nekem az a tapasztalatom, hogy a kompresszorból lejövő ikrecső közül amelyik a baloldalon a váz mellett megy el, általában kilukad, szétrázódik, meg amúgy is kapja a nagy hőt a kipufogótól. Gyakorlatilag a hővédő alól szokott kijönni a festett olaj...
Van egy 2003-as Corsa C-m digit klímával. A jelenség az, hogy kikapcsoláskor (nem indig) elég büdös levegőt nyom. Ez tavaly is jelentkezett, 1 éves garanciális szervízen meg is csinálták a klíma fertőtlenítését. Kb 2 hónapig jó volt, aztán ismét büdi lett. MOst ismét előjött, ismét fertőtlenítés, majd ismét visszajött, de már 1 hónap után.
Megállás után visszanyomom a klímát, hisz ilyenkor a maradék hőt még kinyomja. Tehát száradni is tud(na) :) Már azt is csináltam, hogy a megállás előtt 3-5 perccel kikapcsoltam, de a megálláskor ismét büdi :)
Naná hogy nem fer be a kormod, de ez nem eppen egy egzakt hezagmeresi modszer... Pl. a Sanden cuccoknak 0.4-0.8mm a specifikacioja, ezt azert korommel nehez kimerni:o)
Egyebkent a tekercset is lehet cserelni, meg gyakorlatilag minden mast is. Csak elobb tudni kene, mi a baj...
JAno
p.s: felejtsd mar el ezeket a nagymeretu betuket, senki sem vak, annyit viszont elersz vele h bosszantova valsz es senki nem fog valaszolni...
Valszeg -ahogy a mester is irta- tul nagy a magneskuplung hezagja. Ez feltehetoen kopasbol szarmazik. Meg lehet probalni a kuplungot hezagmeres utan szetszedni, es -ha van meg ra mod- kivenni a hezagolo alatetekbol, beallitva az eloirt hezagot. Ha ez mar nem segit-> rotor csere...
Végülis akkor még mindíg nem derűlt ki, hogy mi okozza ezt a jéghídeg leheletet...
amúgy én is hajlanék a páralecsapódásos sztory-ra, főleg mert akkor nincs gond a rendszerrel:) de azért vmi ott motoszkál a fejemben...nehogy gáz legyen... lehet szétkapom, benézek mi van ott:)
Amúgy meg ilyen elektronika... semmi nem műkszik, az jó amit hűtőcserekor átkötöttem a nyomáskapcsra, kompresszor kapcsol, meg 22 bar körül a venti és visszahűti 17 re, ennyi.
Ment még 1 csati a hengerfejbe is, de amiatt ha 90fok körül volt a motor kikapcsolt a klíma, szal azt rövidrezártam
G Astra, 1999-2000 évi. Év elején vásároltam. próbáltam a nagy melegben a klímát de nem hűt. Szerelő megnézte, nincs gáz, de szökik a gáz. Feltöltötte+szinezte+olaj=15k 2hét múlva kell visszamenni ( addig nyomatni a klímát ) és kiderül mi a bibi. Parázok hogy drága mulatság lesz.
Na nekem ezt mondta a szakember aki beepitette. Nekem is ez volt az elmeletem, hogy valami nem smakkol, lefagyott. Azt mondta, oruljek ha ilyen mert azt jelenti szuperul mukodik, a beomlo meleg levegobol csapja ki a hideg a parat es az gozol. Ja egyebkent R12-es gazzal hajtott a cucc. Ti ultettetek a fulembe a bogarat, nem szeretnem ha szetfagyna a rendszer, a kocsirol nem is beszelve.
Ha csak egy pillanatig fújta, és csak egyszer, akkor az nem valószímnű, hogy lederesedett. Lehet valami lerakódás is.
Lederesedés általában attól van, hogy elromlik a termosztát, ami az elpárologtatóba van bedugva. Ha lederesedik akkor kikapcsol és akkor kapcsol vissza, ha leolvadt.