Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

yocoka Creative Commons License 2005.06.08 0 0 906

Hello vwvivat !

 

Passat B4, motorkod: 1Z

 

Y.

Előzmény: vwvivat (876)
Gothmog Creative Commons License 2005.06.08 0 0 905

Hali,

 

látom, kicsit elsikkadt az én kérdésem, pedig itt sok profi van, csak van valami ötletetek :-)

 

A probléma a következő: bekapcsoláskor gyakran előfordul, hogy a klíma azonnal kikapcsol - aztán be, és ezt a ciklust ismételgeti 1 másodpercenként. Legalábbis egy ideig, aztán abbahagyja, és megy nyugodtan. Ez mi lehet? Kezd meghalni a vezérlőrelé? vagy valami szorul, és lassan "old ki"?

 

A másik gond kikapcsolás után jelentkezik: a levegőt hűtő hőcserélő felől folyamatos zúgás és szörcsögés hallatszik olyan fél-1 percig... Először azt hittem, hogy kilyukadt :-). Mi a fene csinálhatja ezt?

 

A kocsi amúgy egy 10 éves Corsa, és amióta nálam van (3 éve) nem nyúltam a klímához, csak egyszer volt ellenőrzésen, akkor azt mondták, jó a nyomás, illetve szorgalmasan cseréltem a pollenszűrőt és időnként sprével kipucoltam a rendszert. Az Opel kézikönyve (TIS) szerint megadott levegőhőmérsékletet tudja amúgy biztosítani (külső 25 fok esetén 11-12 fokos a szellőzőn beáramló levegő).

 

köszi a segítséget

Gothmog

cakkos2 Creative Commons License 2005.06.08 0 0 904

Pont mondani is akartam, hogy a kondenzvizem sem olyan mennyiségű, mint pl. tavaly volt. Most szinte semmi. Azt mondták, hogy a kondenzvíz kivezetésem rendben van. Én először azt hittem, hogy eldugult. De nem.

A másik oldala pedig az, hogy tökéletesen és gyorsan hűt.

Köszönöm.

Előzmény: xmbela (899)
off-topic Creative Commons License 2005.06.08 0 0 903
......és a megfestés után mennyit kell menni ( klímával ) hogy látható legyen a hiba?
Előzmény: xmbela (902)
xmbela Creative Commons License 2005.06.07 0 0 902
60-ból megáll.
Előzmény: off-topic (901)
off-topic Creative Commons License 2005.06.07 0 0 901
Jó....jó...igazad van. Visszaolvastam és látom profi vagy, csak kicsit távol tőlem :-(
Mások is mondták hogy nem olcsó dolog a klíma javítása, csak hát tudod az ember mindig szeretné a legolcsóbban megúszni a dolgot.
Szerinted mennyi egy új kondenzátor? ( plussz ugye szerelés+ feltöltés újra)
Előzmény: xmbela (900)
xmbela Creative Commons License 2005.06.07 0 0 900
Mint írtam ,szinte 100 %,hogy a kondenzátorod lukas.Javítani nem lehet,tehát csere.Egy új ára pedig szereléssel ott van amit mondott.Ha lekezelő volt ,akkor keress más szerelőt.De nem biztos,hogy egy szimpatikusabbal olcsóbban jössz ki.Aki ismeri a típushibákat annak nem kell órákat tapogatóznia,hanem egyszerre rátapint a hibára.Egyébként el kell fogadni,ha a klímarendszernek komoly baja van ,akkor az nem biztos,hogy megvan 1000 Ft-ból.
Előzmény: off-topic (898)
xmbela Creative Commons License 2005.06.07 0 0 899
Biztos,hogy gombásodás miatt büdös.Ezt okozhatja,hogy a rendszer nem tökéletesen működik és nem keletkezik kondenzvíz ami nem tudja lemosni az elpárologtató felületét.Eszedbe ne jusson kiszedetni.Elösször mérjenek nyomásokat ,esetleg fejtsék le.
Előzmény: cakkos2 (892)
off-topic Creative Commons License 2005.06.07 0 0 898
Nemigazán volt szimpi az a klímás akinél voltam. ( kicsit lekezelő volt, nagypályás, rémisztően dobálta a 40-50-60 ezres javítási díjakat ).
Tud valaki megbízható, jó klímást pesten?
Előzmény: ketmoha (895)
cakkos2 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 897

Köszi. Nincs bekapcsolva a belső keringetés. Akkor is. De már az a bajom, hogy senki sem tudja, hogy miért is van ez, csak ötletek jönnek, no meg, hogy fizessem ki a munkadijjat.

Ami persze a legjobb, hogy ma mentem több emberhez, de most nem nyomta a szagot. Klafa. És kérdezték, hogy mit érzek, mert ők semmit :))) CakKos

Előzmény: ketmoha (896)
ketmoha Creative Commons License 2005.06.07 0 0 896

Próbáld meg azt, hogy a belső levegő kerintetést kapcsolod ki. De lehet, hogy a szétszedés kipucolás segíthet rajta. Igazából nem tudok más gyógyírt....

Moha

Előzmény: cakkos2 (892)
ketmoha Creative Commons License 2005.06.07 0 0 895

Nekem az a tapasztalatom, hogy a kompresszorból lejövő ikrecső közül amelyik a baloldalon a váz mellett megy el, általában kilukad, szétrázódik, meg amúgy is kapja a nagy hőt a kipufogótól. Gyakorlatilag a hővédő alól szokott kijönni a festett olaj...

Töltéssel együtt kijön kb 35-ből 

Moha 

Előzmény: off-topic (884)
ketmoha Creative Commons License 2005.06.07 0 0 894

Akkor sem normális, hogy az ember az arcába kapja, lekéne csapódjon az elpárologtatón és alul ki kéne folynia. Tehát ott valami nem okés....

Moha

Előzmény: rmania9 (882)
ketmoha Creative Commons License 2005.06.07 0 0 893

Milyen szaga van? Folyamatosan gőzölög?

Moha

Előzmény: Levike (878)
cakkos2 Creative Commons License 2005.06.07 0 0 892

Sziasztok,

 

Van egy 2003-as Corsa C-m digit klímával. A jelenség az, hogy kikapcsoláskor (nem indig) elég büdös levegőt nyom. Ez tavaly is jelentkezett, 1 éves garanciális szervízen meg is csinálták a klíma fertőtlenítését. Kb 2 hónapig jó volt, aztán ismét büdi lett. MOst ismét előjött, ismét fertőtlenítés, majd ismét visszajött, de már 1 hónap után.

Megállás után visszanyomom a klímát, hisz ilyenkor a maradék hőt még kinyomja. Tehát száradni is tud(na) :) Már azt is csináltam, hogy a megállás előtt 3-5 perccel kikapcsoltam, de a megálláskor ismét büdi :)

Szerintetek mi lehet ez ? Gomba?

Köszönöm. CaKKos

feue Creative Commons License 2005.06.07 0 0 891
Köszi kimérem hogy menyi a hézag és megpróbálom bealítani.

A betűméretet meg nem alítgatom valószínű valami más a hiba
Előzmény: Janibacsi (890)
Janibacsi Creative Commons License 2005.06.07 0 0 890

Naná hogy nem fer be a kormod, de ez nem eppen egy egzakt hezagmeresi modszer... Pl. a Sanden cuccoknak 0.4-0.8mm a specifikacioja, ezt azert korommel nehez kimerni:o)

 

Egyebkent a tekercset is lehet cserelni, meg gyakorlatilag minden mast is. Csak elobb tudni kene, mi a baj...

 

JAno

 

p.s: felejtsd mar el ezeket a nagymeretu betuket, senki sem vak, annyit viszont elersz vele h bosszantova valsz es senki nem fog valaszolni...

Előzmény: feue (889)
feue Creative Commons License 2005.06.07 0 0 889
Sajna ezen már túlvagyok olyan kicsi a rés hogy a körmöm se fér be de így se jó.

A behúzó mágnest nem lehet cserélni?  

Előzmény: Janibacsi (888)
Janibacsi Creative Commons License 2005.06.07 0 0 888

Valszeg -ahogy a mester is irta- tul nagy a magneskuplung hezagja. Ez feltehetoen kopasbol szarmazik. Meg lehet probalni a kuplungot hezagmeres utan szetszedni, es -ha van meg ra mod- kivenni a hezagolo alatetekbol, beallitva az eloirt hezagot. Ha ez mar nem segit-> rotor csere...

 

JAno

Előzmény: feue (887)
feue Creative Commons License 2005.06.07 0 0 887
Szia

Valóban le van gyengülve de annyira hogy ha bekapcsolom tűzforró lesz

  szerintetek mit lehet vele csinálni  
Előzmény: Janibacsi (880)
xmbela Creative Commons License 2005.06.07 0 0 886
Típushiba,hogy a ventillátor mögöt porózussá korrodálódik a kondenzátor.
Előzmény: off-topic (884)
Gkettő Creative Commons License 2005.06.07 0 0 885

Végülis akkor még mindíg nem derűlt ki, hogy mi okozza ezt a jéghídeg leheletet...

amúgy én is hajlanék a páralecsapódásos sztory-ra, főleg mert akkor nincs gond a rendszerrel:) de azért vmi ott motoszkál a fejemben...nehogy gáz legyen... lehet szétkapom, benézek mi van ott:)

 

Amúgy meg ilyen elektronika... semmi nem műkszik, az jó amit hűtőcserekor átkötöttem a nyomáskapcsra, kompresszor kapcsol, meg 22 bar körül a venti és visszahűti 17 re, ennyi.

Ment még 1 csati a hengerfejbe is, de amiatt ha 90fok körül volt a motor kikapcsolt a klíma, szal azt rövidrezártam

off-topic Creative Commons License 2005.06.06 0 0 884
G Astra, 1999-2000 évi.
Év elején vásároltam. próbáltam a nagy melegben a klímát de nem hűt. Szerelő megnézte, nincs gáz, de szökik a gáz.
Feltöltötte+szinezte+olaj=15k
2hét múlva kell visszamenni ( addig nyomatni a klímát ) és kiderül mi a bibi. Parázok hogy drága mulatság lesz.
Levike Creative Commons License 2005.06.06 0 0 883
Na nekem ezt mondta a szakember aki beepitette. Nekem is ez volt az elmeletem, hogy valami nem smakkol, lefagyott.
Azt mondta, oruljek ha ilyen mert azt jelenti szuperul mukodik, a beomlo meleg levegobol csapja ki a hideg a parat es az gozol. Ja egyebkent R12-es gazzal hajtott a cucc.
Ti ultettetek a fulembe a bogarat, nem szeretnem ha szetfagyna a rendszer, a kocsirol nem is beszelve.
Előzmény: rmania9 (882)
rmania9 Creative Commons License 2005.06.06 0 0 882

Szerintem ez tökéletes klimával is előfordul én már sokszor tapasztaltam különböző autókkal.

Viszont mindig kint nagyon párás levegő volt ,és hirtelen változott pl egy völgybe menet..

szerintem a hidegben kicsapódik a párás levegő mint amikor télen meglátszik a lehellet.

Előzmény: ketmoha (877)
xmbela Creative Commons License 2005.06.06 0 0 881
Nagy a légrés.
Előzmény: feue (879)
Janibacsi Creative Commons License 2005.06.06 0 0 880

LE VAN GYENGULVE :o)

 

JAno

Előzmény: feue (879)
feue Creative Commons License 2005.06.06 0 0 879

Üdv

Segítséget szeretnék kérni a klíma kompresszorom mágnese gyenge és nem húz be rendesen mi lehet a gond

Levike Creative Commons License 2005.06.06 0 0 878
Na ez erdekes. Az enyem fujja mint a gep folyamatosan. Aggodjak ?
Előzmény: ketmoha (877)
ketmoha Creative Commons License 2005.06.06 0 0 877

Hali!

Ha csak egy pillanatig fújta, és csak egyszer, akkor az nem valószímnű, hogy lederesedett. Lehet valami lerakódás is. 

Lederesedés általában attól van, hogy elromlik a termosztát, ami az elpárologtatóba van bedugva. Ha lederesedik akkor kikapcsol és akkor kapcsol vissza, ha leolvadt.

Moha

 

Előzmény: Gkettő (865)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!