Talán tudok segíteni 98.-as 110.td. vító termosztát a blokk jobb oldalán hátul található.Csak csáposról vagy aknáról lehet igazán cserélni.Nagyon nehéz megtalálni,kézzel kilehet tapogatni de ennyi.Arra figyeljetek hogy a gumicsövek bilincseit inkább cseréljétek újra mert levegősödni fog (én is benyeltem).
Nagyon úgy tünik,hogy igazad van ,mert találtam a Bárdi oldalán képet a termosztátház tömítéséről,és az ugyanolyan alakú mint amilyet ém leszedtem és visszaraktam!Csak sehogy sem tudom belehelyezni elméletben a hozzá árult termosztátot,mert a termosztát az kör alakú,a ház pedig nem.Lehet,hogy még hiányzik onnan valami,amit kiszedett az előző tulaj!Bemásolom a képeket,hátha tud valaki valami okosat mondani hozzá!
Pedig abban kell lennie szerintem. Lehet,hogy az előző tulaj kivette. Menjél föl a www.bardiauto.hu oldalra. A webshop ban ki tudod választani az autó típusát. Van egy kép a termosztátházról QH típus. Vékony és vastag cső csatlakozókkal. A termosztát meg bele van forgatva.
Nekem is van a baloldalon egy olyan kijövet amin van egy vastag és egy vékony cső,két csavar fogja.Azt hittem,hogy abba van a termosztát,levettem de nem abba van sajnos.
állítólag a motor hátoldalán van valahol de nem látni belőle semmit.Nekem 5000 forintba kerül a termosztát.Én 100%ba letakartam a hütőt,kíváncsi leszek mennyit fog segíteni rajta.
Kérdeztem olajszakértőt,hogy milyen olajat javasol és azt mondta,hogy 10w40 olajat használjak,mert a 15w40 az egy elavult olaj ami télen nem nyújt védelmet a motornak a kopás ellen.
Nekem a motor bal oldalán a gázolajszűrő alatt található. Három csavar fogja. Egy vastag és egy vékony vízcső megy rá. 10e volt a munkadíj, a termosztát 16e. A javítás egy óra volt. Ha beleszakad a blokkba a csavar akkor jóval több. Nekem szerencsém volt. Kb 10perc alatt éri el a 80fokot és tartja. A régi termosztáttal le föl ment a hő,de nem melegedett fel. Még nyáron is autópályán sem ment 60 fölé. Aztán zárva maradt és megfőtt a motor. Sokba fájt. A hűtő kb 2/3át takartam le. 15w40 es alko típusú olajat használok a bárdiból.
Szia,neked is a hmotor hátoldalán van a termosztát?Mennyi idő a kicserélése,és mennyiért csinálták meg?Mennyi idő alatt éri el a 80 fokot,letakart hűtővel?
Az én 112esemnél is ilyen probléma volt,de amióta kicseréltettem a termosztátot azóta ha eléri a 80 fokot akkor tartja végig. Persze a hűtőt le kell takarni. A kiegészítő fűtőegység egy vagyon ráköltése után ismét beszart,úgyhogy marad a karton. Sajnos volt hengerfejes is. Az első jel az volt,hogy nem volt fűtés. Semmi meleg nem jött a radiátorba. Beledolgozott a hűtőbe. Felfújta,mert a kupak nem eresztette el a nyomást. 170e volt a gépmunka. Azóta nem merem nyomni neki,már frászom van tőle.
Najó nem tudom csk azt h a kiegyenlítő tartály oldal tiszta oil. De nekem nincs túlnyomás a rendszerbe ezért eddig én nem foglalkoztam vele. A Vitok igen gyenge pontja a hengerfej.
Nekem most a generátorom is visit,de nem rég cseréltem generátort. Csak mivel igen rossz helyen van ezen megse lepődők...asszem eladom...elég volt. Jövőhéten megkapom a sprinterem,akkor ez parkoló állás, és csere egy A mercire. Szerintem a mercedes legnagyobb melléfogása a Vito.
Ti milyen olajat használtok?A tescóban forgalmazott Vip-carról mi a vélemény?Ezt az olajat hollandiából hozzák,és csak itt csomagolják M.o-n.Sztem nem lehet rossz,mert akkor nem is engednék árulni.Lehet,h kipróbálom a 10w-40 terméküket,max. sürübben fogom cserélni.
A termosztátcserére pedig még alszok egy párat,megpróbálom,hogy teljesen eltakarom a hűtőt,úgy hátha jobban melegszik.Azt a mérnököt aki oda tervezte a termosztát helyét,büntetésből odaraknám,h egyet cseréljen ki!
Hát,ma benéztem az autó alá,és tényleg rossz helyen lehet,mert nem láttam belőle semmit.
Igaz nem aknán álltam,hanem csak benéztem alá,de nagyon rossz helyen van az tuti,ha ott van.Nem értem mért nem lehetett az elejére rakni,ahol van más autóknál is.
Szerintetek szervízben mennyiért végzik el a cseréjét?
Hogy érted azt hogy nem kellett volna? Neked is ez volt a jelenség, hogy 40-50 fok között mocorgott? Nekem kiegészítű fűtéssel sem megy fel 50 fölé....takaró is van a hűtő előtt....
Nincs olyan márka, amivel ne lenne gond....ha meg kifog az ember egy olyat amivel sok gondja van, akkor esküdözik hogy többet ilyet soha :))) ilyen az élet. Persze az bosszantó, hogy több millás kocsiknál szériahibákról beszélünk......
A fórumok meg azért vannak, hogy együtt kijavítsuk azokat, amiket a hős mérnökurak elbalgálta a tervezésnél vagy a kivitelezésnél.
ha újat szeretnél akkor a Frid car webáruháza,vagy a Birnernél,én a Forgátch utcai üzletükbe járok,de e-maibe is válaszolnak árajánlatkérésre szívesen.
Viszont bontottat az Ürömi mercibontó,szinte mindenük van,csak van amit drágán adnak,kell érdeklődni!
Sziasztok 2002 vito 112cdi-fez kiegészítő fűtés izzító gyertya meg a kerinngető szivattyú ár érdekelne engem ha valaki tud nekem segíteni akkor megköszönném.
annyit sikerült kiderítenem,hogy a 110d vitónál a termosztát a motor hátsó oldalán van valahol a generátor környékén!Elég kellemetlen helyen van állítólag!Majd holnap megnézem,hátha megtalálom mert azt mondták ez lehet az oka hogy nincs fűtés!
Rosszul olvassa be nyitás után az infra a kódot és letiltja a befecskendezést. Gyujtás, minden van, az önindító forgat, csak éppen nem kap befecskendezést.Van valami ötletetek, hogy mit lehet csinálni, vagy hova vigyem?
Én nem vagyok szaki, de munkatársammal egyet tudok érteni, miszerint, a termosztát az egy folyamatos ki-be kapcsolást végez, hogy a vízhőfokot állandó értéken tartsa.
Egy netes tanácsadást beraktam ami a téli felkészítésre hívja fel a figyelmet:
Ellenőrizzük a termosztát működését, sőt, meglétét is! Igen fontos alkatrész, amely biztosítja zárt állapotában a motor gyors bemelegedését, majd nyitás után a megfelelő hűtést. Ha cseréljük, mindenképpen olyan termosztátot vásároljunk, amelynek lemezén egy kis furat van, ez biztosítja ugyanis, hogy zárt állapotban minimális áteresztés legyen a külső kör felé is. Így a termosztát nyitásakor már nem lesz annyira hideg a hűtőben lévő folyadék - ez ugyanis gondot okozhat, amikor beömlik az egyébként közel üzemi hőmérsékletű belső körbe.
A termosztát ellenőrzése egyszerű, bár igényel némi tapasztalatot, vagy legalább egy kis realitásérzéket. A hidegen beindított motornál fogjuk meg a vízhűtő alsó és felső csövét, és figyeljük a hőmérséklet-különbséget! Normális működés esetén az üzemi hőmérséklet alatt a felső cső lényegesen melegebb, mint az alsó, ugyanis amíg a termosztát nem engedi keringeni a hűtőfolyadékot a külső körben, addig az alsó cső nem fog jelentősen melegedni.
Amikor a motor eléri az üzemi hőmérsékletet, megindul a keringés a vízhűtőben, és az alsó cső villámgyorsan "hozzámelegszik" a felsőhöz.
Ha ez így működik, akkor a termosztát rendben. Ha az alsó cső hidegen is együtt melegszik a felsővel, akkor a termosztát folyamatosan nyitva van (esetleg nincs is), ha később sem melegszik, vagy csak nagyon lassan, akkor állandóan zár. Előbbi esetben nehezebben melegszik a motor, ezt extrém kopást, túlfogyasztást eredményez. Utóbbi esetben a hűtőkörben minimális keringés van, ez alapos túlmelegedéshez, komoly motorkárosodáshoz vezethet.
-A-osztályos mercim volt, abban volt olyan fűtétés, hogy -20 fokban pólóban is lehettél pár perc után! A kiegészítő fűtés használata + 95%-ban el van takarva kartonnal a hűtőm és mégsem megy fel üzemire, ami könyv szerint valahol 80-90 között van....na ezt kell valahogy megoldanunk!
Amennyiben valaki bogarászik itt (szerelő, szaki, mester) aki tudja a megoldást, azt kérem jelezze...