tokmindegy hogy hol megy. a kazanbol kilepve 100% a relativ paratartalom, hiszen kulonben a kazanban nem kondenzalt volna. es utanna tovabb hul, ergo tovabbra is 100%. csak abban az esetben lehetne 100%-nal kisebb, ha valahol melegedne, az meg kizart.
ebbol meg nem kovetkezik a jegesedes. egyszeruen kimegy, es a kinti hidegben azonnal lecsapodik a benne levo viz egy resze, ezert latsz szep feher "fust"ot.
viszont ha eleg lassan jon, kint baromi hideg van, nincs szel, es a kitorkollas kornyeket a befele aramlo levego jol lehutotte, akkor bizony odafagy.
Sziasztok. Talán valaki tud segíteni, mi lehet a hiba oka.
A kazánom októberben elkezdett a termosztáttól függetlenül működni. (Termo ÖV kazán, Eberle Instat 2 termosztát). Ez az önálló működés azt jelentette, hogy napokig reggel 8 és 10 óra között elkezdett füteni,a termosztáttal nem lehetett szabályozni, hiába vittem le akár 15 fokig is a beállítást, a fütés nem állt le, közben pedig a termo kijelzőjén nem mutatta, hogy fűtene a kazán, végül csak a kazán kikapcsolása volt megoldás.
Ez ment három napig. Elötte nálunk lakásfelújítás volt, por, piszok, úgy gondoltam ez is okozhatja a hibát, reset, elemcsere stb. nem segített, csak az, hogy ezt a programozható termosztátot lefixáltuk egy fix hőmérsékletre, aztán ha kellett, akkor kézzel állítgattuk. Ez igy jó is volt egész télen, de a héten megint elkezdődött ez az önálló működés, pedig elég meleg a lakás fűtés nélkül is, a termosztát 18 fokon állt reggel, a levegő kb. 22 fok benn, a kazán pedig csak fűt-fűt 8 és 10 között.
De mivel a füstgáz hőmérséklete a kondenzációs kazán miatt mindössze 40 fok körüli a készülékből való kilépéskor szemben egy turbós készülékkel, ráadásul nekem osztott a rendszerem, és a flexi cső téglakéményben halad, így nem hűti vissza drasztikusan a füstgázt semmi egészen a kémény kilépési pontjáig, egy gramm jegesedés sem volt tapasztalható az egész szezon alatt.
nálam valami hasonló jelenség játszódott le kb. 3 hónapja. Akkor volt olyan félidős a kazán (most hathónapos ) Egy váltásnál - melegvíz vételezésnél egyszercsak ömlött belőle a víz, a kazán alján . Nagyon megijedtem (új kazán ), de pár perc után megszünt a jeleség. kijött kb. 2 -4 deci víz , feltöröltem és napirendre tértem felette.
SD Semia.... kazán.
Egyáltalán hol van a kifolyója ? És hogyan lehet a burkolatot levenni ??
"Ami fontos kérdés lenne reggelig: a mosdó, tusoló és mosogató plusz mosógép csövénél mennyire fontos a kis ejtés?"
Hát, mindenhol (kivétel lehet a mosogép, mosogatógép) - ahogy a WC-nél is - azt kell figyelembe venni, hogy a borotvahab, szappan/tusfürdő/habfürdő, sampon és egyéb dolgok lerakódnak a cső aljára - idővel -.
Ha túl nagy a lejtés, akkor természetesen ugyanúgy átbukik a víz ezeken az anyagokon és könnyebben tudnak a cső aljára tapadni...
- tusoló: végig 50-es 45fokokkal mindenhol - maximum a HL szifonra lefordulásnak tehetsz egy könyököt, de ahogy én láttam bőven van hely 2db 45foknak is - (mondjuk ezt a csőhossz, illetve a távolság is befolyásolja, mármint, hogy 50-essel csinálnám-e végig)
- mosógép: attól függ, hogy milyen szifont vásárolsz. Van, ami 40-es van, ami 50-es (falon belüliek), a falon kívüliek között pedig volt régebben 32-es is. Személy szerint falon belüli szifonokat szoktam rakni és a távolságok függvényében vagy 50-es vagy 40-es csővel szoktam odaállni.
Lehetőség szerint - legalábbis én - a kiállások kivételével mindenhova 2db 45fokot használok.
Más:
Ha lesz mosogató gép, akkor nem indokolt a 63-as cső, nyugodtan készülhet 50-esből is.
Na szétvertem a betont,szétszedtem az újonnan épített rendszert. A kinti részen ott figyeltek a kis papírok amiket a lejtés miatt bedobáltam.
Ami fontos kérdés lenne reggelig: a mosdó, tusoló és mosogató plusz mosógép csövénél mennyire fontos a kis ejtés? Az baj ha azok 45 fokos szögben mennek 45-ös könyökökkel a gerincig?
Más:63-as mosogató cső lesz. A 63-assal felállhatok a mosogatóig, vagy még a függőleges résznél szűkítsem le 50-re és azzal menjen fel? 63-as csőnél mármehet a 90-es könyök?
Van nekünk egy Saunier Duval C25-ös kombi cirkónk. A napokban az alábbi hibajelenséget tapasztaltuk:
A fűtőkör nyomása ha 1.1 bárra van állítva és bekapcsol a fűtés, akkor kb. egy jó öt perc múlva felszökik a nyomás 2.8-3.0 bárra. (Persze 2.6-nál már villog, hogy sok neki). Ekkor kiengedi magából a fölös vizet (1-1.5 decit) és szép lassan kezd csökkenni a nyomás. Amíg fűt, utána tart egy 2.4 körüli értéket. Viszont amikor a termosztát lekapcsol, akkor szép lassan kúszik lefelé és olyan egy óra múlva eléri a 0.0 bárt (0.6-tól már pirosan kezd villogni, hogy kevés neki). Ilyenkor rátöltök 0.6-ig, hogy betudjon kapcsolni, ha kell. Ilyenkor a fűtés köri nyomás megint felmegy, de 3 bárig nem jut el „csak” 2.5-ig. Aztán az egész elölről.
Viszont, ha a 0 bárt feltornázom x értékre és a fűtést nem kapcsolom be, akkor azt a nyomást szépen tartja.
A víz nem tűnik el, csak kiengedi magából, amit utána mint fent leírtam, vissza kell tölteni.
Van esetleg valakinek valami sejtése, hogy mi lehet a gond?
A tél folyamán is ingadozott, de nem ilyen mértékben és 0.8 alá sosem ment és 2 fölé sem.
Lassan vége a fűtési szezonnak, de jó lenne megoldani a dolgot.
A rendszer elvileg légtelenített (ellenőrzöm). A kazánban esetleg lehet több légtelenítő csavar is?
Gondolom a fűtés rendszer (radiátor, csövezés) nem lehet oka ennek a problémának.
Nekem a kitorkolásban van egy inox madárvédő rács, egész télen figyeltem, nem jegesedik e le, de a februári legnagyobb hidegekben sem volt rajta jég. Vaillant kondis kombi kazán, 6m füstgázelvezetés. Mérésem alapján 1,02 m3 gáz egész pontosan 1,2 liter kondenzvizet termelt. Véleményem a füstgáz páratartalmának nagy hányada a készülékben lecsapódik, mivel ez is a célunk, így a csőben távozó füstgáz relatív páratartalma nem olyan magas már, hogy a torkolatnál lecsapódjon.
Most a kép trükk vagy nem trükk. A hozzászólásod elején trükknek minősíted, majd elmeséled, hogy a konvektorból....:-) A lefagyás a kondenzációs készülékeknél képzelhető elő. Télen a nagy hidegben a kazánunkból kilépő füstgáz hőmérésklete 38-40 C volt. Nem olyan különleges ha lefagy.
Más.
A kazánokba beépített ventilátorok nyomását a katalógusok, kezelési, szervíz utasításokban fellelhető. Aki ilyen méretezésre adja a fejét az programmal dolgozik, amiben benne vannak az értékek, tehát nem kell egyesével felkutatni.
nem kell hozza trukk, nekem majd minden telen van ilyen, amikor hajnalban -20 fok van. a reggeli zuhanyzas alatt (atfolyos) melegszik fel annyira, hogy leessen, de tobb kilos darabok, csorompolnek a csatornaban irtoztatoan. volt hogy megtelt a csatorna, es leesett, nem lettem volna alatta.
Igazából mindenkinek igaza lehet, mert a GMBSZ olyan gyakran módosul, hogy igencsak képbe kell lennie annak, aki követni akarja. De az biztos, hogy pl a Tigáz 2010-ben még kérte a légbevezetőt a gáztűzhely mellé, ablakfajtától föggetlenül. Aztán, hogy most mi van....azt meg kitudja...
Erről a képről : ez egy trükk felvétel. A kémény seprők direktbe ki kisérletezték, hogy aztán riassszák a lakosságot.
De elemzést nem adtak róla ( a gazok ).
Hát ilyent természetesen lehet produkálni. Egy nagyon kisteljesítményű és főleg jó hatásfokú készüléknél előállhat ez a jelenség extra nagy hidegben.
A kép egyébként már évek óta fenn van a kéményseprők honlapján elrettentésül, de azért egy másikat már nem tudtak produkálni.
de nem kell messzire mennem. A házunkban van egy lakás többféle fűtési apparáttal. 2db. hérás cserépkályha, egy db. kéményes konvektor és egy un. mini kazán -MIKA. Nos ez egy parapetes készülék - 2 db radiátor csatlakozik rá. Ennek olyan jó a hatásfoka - annyira lehüti az égsterméket, hogy a parapet kitorkolásnál a februári rendkivüli hidegben állandóan jégcsap logott le róla.
Pedig a füstcső renkivül rövid - csak 50 cm, ami a falon megy keresztül.
Ritka jelenség, de előfordul. Amúgy a normál parapet konvektoroknák ilyen soha nem látható.
olyan forrón megy ki a füstgáz, hogy ezen a rövid úton lehetelenség a lecsapódás és a lefagyás.
Nem tudom jó helyen járok-e nálatok, festék ügyben lenne egy kérdésem. Jó áron hozzá tudnék jutni ezüst, vagy kalapácslakk szürke Hammerite festékhez.
A legnagyobb probléma, h lövésem nincs ez miként mutat a csövön. Első sorban a kalapácslakk szürke érdekelne, esetleg valakinek nincs véletlenül fotója, vagy tapasztalata e téren? Gázcsövet szeretném lekenni a kerítésen belül.
"Mihez is kérték? Gáztűzhely? Ahhoz az ablak "állapotától", "fajtájától" függetlenül kell a légbeeresztő és a páraelszívó is. Ha csak egy légbeeresztő maradt le, akkor is csak 2X-ra kellett menjen. :)"
Ez nem így van. Már leírtam régebben is, nálam ( 2011 aug. tervbeadás ) NEM kellett légbeejtő a gáztűzhely miatt, mivel régi nyílászárók vannak a konyhában. A terven annyi szerepel, ha nyílászáró cserére kerül sor, akkor tervezői számítás szükséges.
"Mond egy szétválasztott zárt égésterű rendszernél aminek a gyártó garantálja a 30 m-es kinyomási magasságot mi a faszt kell további ellenállást számolni ?"
Csupán csak azért kell számolni. A gyártó ajánlása nem szentírás. egy körülbelüli ajánlás, de a kémény inkább a hőterchnikai számításon szokott megbukni. Lásd alábbi kép. Sajnos belinkelni nem tudtam ezért átemeltem mint törzsanyagot. :-)
Gáztűzhely páraelszívó és légbeeresztő nélkül bukik a MEO-n... Sőt, a tervet sem hagyják jóvá. Fel kell tünteni a gáztűzhely, a páraelszívó és a légbeeresztő típusát, gyártóját. :)
Teljesen mindegy, hogy hány légköbméter, meg marhaság-e vagy sem :)
" Amúgy lehet itt eteted szegény laikusokat ilyen olyan számításokkal. Ezek legtöbb esetben indokolatlanok."
Én etetem? :O Sory, de rohadtul nem én kérem a méretezést és a hidraulikai számítást (vagy az esetleges szellőztetési számítást), hanem a gázszolgáltató!
Úgy gondolom, hogy lehet itt lázadnod, hogy indokolatlan vagy nem indokolatlan... Sok minden az, mégis kérik. Lehúzás, pénzkereset, nevezd, aminek akarod, de nincs nélküle szabályosan kivitelezett gázhálózatod, illetve nincs nélküle jóváhagyott gázterved sem :)
"szóval nem duplán, mivel mindegyik azt mondta a szamítás része a tevékenységnek ( Tervező és bélelő )"
Hm... Melyik tevékenységnek a része? A gáztervnek? Ami egy függcsőterv meg egy alaprajz?
Az összes mérnök ismerősöm rákérdez, hogy kellenek-e a számítások vagy sem... És ennek függvényében a tervek ára is változik.
A Te terveződ lehet, hogy úgy dolgozik, hogy egy gázterv 50.000.- vagy 40.000.- a számításokkal együtt - amiket a kéményes alapból megcsinál - (hasra ütve írogatok számokat), aztán az egész gázterv, kb 25.000.- 30.000.- tehát, "duplán", két embernek/cégnek fizetsz a számításokért - mert a kéményesek alapból megcsinálják -.
"Légbeeresztőm nincs. Igaz van elszívó. A tűzhelynél."
Azt azért elárulhatnád, hogy a friss levegő utánpótlást hogyan oldottad meg, ha a páraelszívóval a szén monoxidot kiszívattad a helységből :)
"Vissza tűzhelyre : ez egy 12 m-es konyhában van, aminek abelmagassága 3.8 m, a konyha egylégtérrel van egy 6 m2-es előszobával.
Így ez egy majd 50 lm3-es tér, ide légbeejtőt és egybet tetetni elég nagy marhaság."
Csak súgom, hogy az egész lakásod/házad egy "légtér"... Az ajtók nem számítanak :)
"Mond egy szétválasztott zárt égésterű rendszernél aminek a gyártó garantálja a 30 m-es kinyomási magasságot mi a faszt kell további ellenállást számolni ?"
Nem vagyok sem a Gázművek, sem pedig a Főkétusz vezérigazgatója (sajnos). A választ azonban valószínűleg tudom... A számításokat több 10.000.-ért végzik el... :)
Légbeeresztőm nincs. Igaz van elszívó. A tűzhelynél.
És hogy duplán ? Hát 10 m-es kémény került 240 eft- ba a kéményes szakvéleménnyel. Ez a következő 1m levegő cső a kazáig, egy db. tisztító idommal, a kazántól : szétválasztó, tisztító, könyök 1 egyenes id, könyök 2 egyenes idom, könyök 3 és könyök 4 illesztsző a flexi kettősfalú acélcsőre, kettősfalú acélcső és a kémény kimenet sapkával. Mindez 80 -as méretben 10 fm. Aki tud ólcsóbbat, megrendelem nála (majd ).
Vissza tűzhelyre : ez egy 12 m-es konyhában van, aminek abelmagassága 3.8 m, a konyha egylégtérrel van egy 6 m2-es előszobával.
Így ez egy majd 50 lm3-es tér, ide légbeejtőt és egybet tetetni elég nagy marhaság.
Amúgy lehet itt eteted szegény laikusokat ilyen olyan számításokkal. Ezek legtöbb esetben indokolatlanok.
Mond egy szétválasztott zárt égésterű rendszernél aminek a gyártó garantálja a 30 m-es kinyomási magasságot mi a faszt kell további ellenállást számolni ?
Pesze ilyen erővel azt a széket is méretezni kell amin ülök a 78 kg-mal, igaz a gyár már eleve 120 kg-os terhelést ad meg.
szóval nem duplán, mivel mindegyik azt mondta a szamítás része a tevékenységnek ( Tervező és bélelő )
sziasztok, röviden a lényegre: ha bajövő víz 3 baros, akkor a HMV tágulásit is pont 3 barra kell fújni, és akkor szűnik meg a tágulásinál keletkező berezonálás a rendszerben, amikor kinyitom pl. a kádcsapot: eddig az volt a jelenség, hogy amikor a kazán felfűtötte a melegvizet, akkor a nyomás felment 3ról 4 barra (amíg nem volt tágulási addig 7re). csapnyitáskor pedig nagyot rezonált. most lejjebb engedtem a tágulásiból és sokat javult, de nem szűnt meg teljesen a rezonálás. elképzelhető, hogy most már 3 bar alatt van a tágulásiban és azért van még mindig a jelenség?