Keresés

Részletes keresés

gertam Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416234

PANTOGRÁFOSAT!

 

 

 

- gertam -

FOMA Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416233

"MÁV-Trakció"

 

Le vagy maradva, egy éve nincs már MÁV-TRAKCIÓ.:-)

 

"MÁV-Marfa"

 

Erről viszont én maradtam le. Ez milyen cég? Az biztos, hogy nem MÁV tulajdonú.

 

 

Előzmény: GOLAZ111 (416232)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416232

Úgy, hogy van már MÁV-Start, MÁV-Marfa, MÁV-Trakció, úgy persze nem. De úgy, mint MÁV-jelenség igen.

Előzmény: FOMA (416230)
FOMA Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416231

Ja bocsánat, igazából BÚÉK-ot akartam mondani, újévi változásként - egy-két X elhelyezése után - ismét olvasni fogom a topikot, amíg a türelmem bírja.:-)

 

 

FOMA Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416230

"Ki hitte volna a topik indulásakor, hogy a MÁV túléli a Volánokat..."

 

A nevében igen, de a MÁV már 6 éve nem foglalkozik közszolgáltatásként személyszállítással (csak hobbiszinten, ld. Úttörővasút), ergo a Volánok élték túl az "igazi" MÁV-ot.:-)

Előzmény: GOLAZ111 (416229)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416229

 

 

Ma, nemsokára indulnak az utolsó Volán-járatok. Ki hitte volna a topik indulásakor, hogy a MÁV túléli a Volánokat...

manhattani Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416228

Kínában nem tervgazdálkodás van még? Mert akkor nincs árelszállás.

Előzmény: hmsoft (416220)
kristoof Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416227

Én viszont nem tudom ki a győztes. Ki a győztes?

Előzmény: Törölt nick (416197)
biciklis bakter Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416226

Na, akkor évi rendes összefoglaló a részemről:

- Idehaza leginkább eszköz volt a vasút, mivel 5 éve beutaztam az összes vonalat. Kisvasutazni voltam Mesztegnyőn.

- Beutaztam idén Macedónia és Koszovó teljes személyforgalomra nyitott hálózatát, jártam Görögországban és Szerbiában is.

- Erdélyben a Dés-Zilah-Érmihályfalva útirány volt újdonság.

- Felvidéken egy Révkomárom-Zólyom-Horehronec-Kassa kör fért bele idén.

- Vonatoztam Lettországban (Riga-Majori, Daugavpils-Riga), és Litvániában is (Vilnius-Kaunas, Vilnius-Trakai, Vilnius-Daugavpils. Észtország vasútja kimaradt, csak a Baltijaam-on fotóztam, de majd legközelebb.

 

BUÉK mindenkinek!

mcg Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416225

hát, amíg nem a gépészet tartja karban őket, addig lehet jobb a rendelkezésre állás, de utána majd ez is a béka segge alatt lesz, mint a kék-flirteknél is már....:(

Előzmény: Muurola (416221)
attus germanicus Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416224

Nem, nincs több komoly vasútijármű-gyártó Kínában.

Előzmény: hmsoft (416220)
1047 005-2 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416223

"Az igazi nyereség az lesz, hogy a rendelkezésre állásuk majd' kétszerese a jelenlegi kocsiknak. Í"

 

 

Az első drágább fődarab cseréig,majd beállnak a Dórémi,Desiro,Halbi,TRAXX,II.Flirt szindrómába.

Előzmény: Muurola (416221)
canis maior Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416222

Mikor Jani bácsi Prágába utazott, akkor még nem volt rendszeresítve a helikopter. Az később jött be a képbe.

Előzmény: M63 010 (416191)
Muurola Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416221

http://www.vonatosszeallitas.hu/80vonal_2015.html

 

Normál esetben ötkocsisak, így akár 10 szerelvény is kijönne belőlük (90%-os rendelkezésre állással). A fordához kell legalább 6 szerelvény, így a Szerencs - Sátoraljaújhely személyek is kiállíthatók belőlük, a pénteki, vasárnapi, hétfői erősítőkocsik, meg a balatoni stokk.

 

Az igazi nyereség az lesz, hogy a rendelkezésre állásuk majd' kétszerese a jelenlegi kocsiknak. Így a 250 darabos beszerzés esetén 500 kocsi mehetne selejtbe. 

Előzmény: trizs77 (416216)
hmsoft Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416220

Egyesül a két nagy kínai vasútijármű-gyártó, a CNR és a CSR.

 

De van harmadik, hasonló kaliberű is? Mert rendben, hogy ha egyesülnek, akkor több lehetőségük adódhat fejlesztésekre, külföldi eladásokra. Ugyanakkor elszállhatnak a belföldi áraikkal, ami a vevők szempontjából kevésbé jó.

 

hm

Előzmény: attus germanicus (416196)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416219

Na, ez örömhír! Reméljük összejön a további Lange-Schlierenek majdani beszerzése is :)

Előzmény: Muurola (416215)
attus germanicus Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416218

A német vasút személyszállítási teljesítménye, utasszámban (tehát NEM utaskilométerben), a ma megjelent közlekedési statisztikai évkönyvből.

A sötétebb színű a távolsági, a világosabb a helyi és helyközi utasszám. Világosan látszik, hogy a távolsági utasok száma évtizedek óta nagyjából azonos (kisebb ingadozásokkal), a helyieké viszont az utóbbi huszonöt évben markáns növekedést mutat.

hmsoft Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416217

Jó-jó, de nem gondolod, hogy a fórumtárs valahonnan már értesült a jövő évi ÁFA mértékéről, és véletlenül elszólta magát?...

 

hm

Előzmény: István Gyuri (416209)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416216

A sújhelyi vonatok hány kocsisak ?

 

Ebből az 55 kocsiból jellemzően hány szerelvény sakkozható össze ?

 

 

Előzmény: Muurola (416215)
Muurola Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416215

Nem, ezekből lesz a szegény ember gyorsvonata. A vonatok emelt szintű főjavításon és honosításon esnek át (például fűtési transzformátor csere), amit már (talán egy kocsi kivételével) itthon végeznek el. Az "új" kocsik a Budapest - Sátoraljaújhely gyorsvonatokba kerülnének (ha azok addig meg nem ritkulnak / szűnnek és jutna máshova is). A MÁV-START reményei szerint a következő években további min. 200 darab kocsit adna el az ÖBB ebből a sorozatcsaládból, amivel teljesen kiváltható volna a gyorsvonati flotta, így az IC+ gyártással és a FLIRT beszerzésekkel együtt öt éven belül középtávon (15 évre) megoldódna a járműoldali problémakör (mínusz mellékvonalak). 

Előzmény: smith (416201)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416214

Így volt.

Közben mellékvonal fan vasútbarát vért is ittam................:-))

Előzmény: Ladás Gergő (416213)
Ladás Gergő Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416213

Már megint a buszsofőr-énje vezette az ujjacskáit, miközben pötyögött a számológépen... ;)

Előzmény: István Gyuri (416209)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416212

Jogos..

Uram !

 

újjongjon..................:-))

Előzmény: István Gyuri (416209)
schlumbergerrrr Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416211

Na de ha Jani bácsi elment mondjuk Prágába, akkor a túloldalon is végig álltak, vagy csak egy helikopter repkedett arra?

 

 

Azt én nem tudom, én csak az innenső oldalon mozogtam. A kimlei alállomáson lett volna dolgom, de nem engedtek be, míg el nem ment a vonat. Addig a szomszédos OVIT-alállomáson dekkoltam. Pedig onnan van táplálva a vasúti állomás :-) Felemás ez is :-)

 

Előzmény: M63 010 (416191)
Törölt nick Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416210

Hoppá! Ez betalált. :-)))

Előzmény: István Gyuri (416209)
István Gyuri Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416209

trizs77:

az most kb. 2 milliárd Ft.-

+ 27% ÁFA = 3,45 milliárd Ft.-

Jobb helyeken a mérnököktől elvárják, hogy ne csak a számológépet nyomogassák, és ujjongjanak, ha kijön (egy nekik tetsző...) eredmény, hanem "érezzék", hogy ha valami nagyon eltérő érték jön ki, ha az ökölszámoktól eltérő dolgokat mutat a számológép vagy az excel-tábla.

 

"Ökölszámként" a 27% ÁFA az kb. a negyede a nettó árnak - 2 milliárd forintnál ez kb. 0,5 milliárd és nem 1,45 milliárd - csak kb. 1 millárdot tévedtél egy 2,5 millárdos tételnél. Biztosan a vonalbezárási és a vonatritkítási számítások is ilyen "pontossággal" és alapossággal készültek...

 

(Vélhetően a 27 helyett 72 %-nyi áfát gépelték a számológépbe...)

Előzmény: trizs77 (416203)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416208

Bocs.

Jogos.

igazad van.

Előzmény: mcg (416205)
trizs77 Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416207

Köszönöm.

Előzmény: htibor (416206)
htibor Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416206

OFF

 

2 milliárd forint+ÁFA csúnya lenne, ha 3,45 mrd lenne :) :P

Szerintem maradjunk 2,54 milliárd forintnál, de a köztest átutalhatod nekem :)

Azt 55-el osztva 46,2 millió forint körül lesz a vége.

 

ON (Számlaszámot küldhetem? :P)

Előzmény: trizs77 (416203)
mcg Creative Commons License 2014.12.31 0 0 416205

Hááát, ezt az ÁFA-t Te érdekesen számolod: :)

 

2 milliárd 27%-a 540 millió, nem 1,45 milliárd... :)

 

szóval 2,54 az a 3,45... :)

 

Előzmény: trizs77 (416203)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!