Ja bocsánat, igazából BÚÉK-ot akartam mondani, újévi változásként - egy-két X elhelyezése után - ismét olvasni fogom a topikot, amíg a türelmem bírja.:-)
"Ki hitte volna a topik indulásakor, hogy a MÁV túléli a Volánokat..."
A nevében igen, de a MÁV már 6 éve nem foglalkozik közszolgáltatásként személyszállítással (csak hobbiszinten, ld. Úttörővasút), ergo a Volánok élték túl az "igazi" MÁV-ot.:-)
- Idehaza leginkább eszköz volt a vasút, mivel 5 éve beutaztam az összes vonalat. Kisvasutazni voltam Mesztegnyőn.
- Beutaztam idén Macedónia és Koszovó teljes személyforgalomra nyitott hálózatát, jártam Görögországban és Szerbiában is.
- Erdélyben a Dés-Zilah-Érmihályfalva útirány volt újdonság.
- Felvidéken egy Révkomárom-Zólyom-Horehronec-Kassa kör fért bele idén.
- Vonatoztam Lettországban (Riga-Majori, Daugavpils-Riga), és Litvániában is (Vilnius-Kaunas, Vilnius-Trakai, Vilnius-Daugavpils. Észtország vasútja kimaradt, csak a Baltijaam-on fotóztam, de majd legközelebb.
hát, amíg nem a gépészet tartja karban őket, addig lehet jobb a rendelkezésre állás, de utána majd ez is a béka segge alatt lesz, mint a kék-flirteknél is már....:(
Normál esetben ötkocsisak, így akár 10 szerelvény is kijönne belőlük (90%-os rendelkezésre állással). A fordához kell legalább 6 szerelvény, így a Szerencs - Sátoraljaújhely személyek is kiállíthatók belőlük, a pénteki, vasárnapi, hétfői erősítőkocsik, meg a balatoni stokk.
Az igazi nyereség az lesz, hogy a rendelkezésre állásuk majd' kétszerese a jelenlegi kocsiknak. Így a 250 darabos beszerzés esetén 500 kocsi mehetne selejtbe.
Egyesül a két nagy kínai vasútijármű-gyártó, a CNR és a CSR.
De van harmadik, hasonló kaliberű is? Mert rendben, hogy ha egyesülnek, akkor több lehetőségük adódhat fejlesztésekre, külföldi eladásokra. Ugyanakkor elszállhatnak a belföldi áraikkal, ami a vevők szempontjából kevésbé jó.
A német vasút személyszállítási teljesítménye, utasszámban (tehát NEM utaskilométerben), a ma megjelent közlekedési statisztikai évkönyvből.
A sötétebb színű a távolsági, a világosabb a helyi és helyközi utasszám. Világosan látszik, hogy a távolsági utasok száma évtizedek óta nagyjából azonos (kisebb ingadozásokkal), a helyieké viszont az utóbbi huszonöt évben markáns növekedést mutat.
Nem, ezekből lesz a szegény ember gyorsvonata. A vonatok emelt szintű főjavításon és honosításon esnek át (például fűtési transzformátor csere), amit már (talán egy kocsi kivételével) itthon végeznek el. Az "új" kocsik a Budapest - Sátoraljaújhely gyorsvonatokba kerülnének (ha azok addig meg nem ritkulnak / szűnnek és jutna máshova is). A MÁV-START reményei szerint a következő években további min. 200 darab kocsit adna el az ÖBB ebből a sorozatcsaládból, amivel teljesen kiváltható volna a gyorsvonati flotta, így az IC+ gyártással és a FLIRT beszerzésekkel együtt öt éven belül középtávon (15 évre) megoldódna a járműoldali problémakör (mínusz mellékvonalak).
Na de ha Jani bácsi elment mondjuk Prágába, akkor a túloldalon is végig álltak, vagy csak egy helikopter repkedett arra?
Azt én nem tudom, én csak az innenső oldalon mozogtam. A kimlei alállomáson lett volna dolgom, de nem engedtek be, míg el nem ment a vonat. Addig a szomszédos OVIT-alállomáson dekkoltam. Pedig onnan van táplálva a vasúti állomás :-) Felemás ez is :-)
Jobb helyeken a mérnököktől elvárják, hogy ne csak a számológépet nyomogassák, és ujjongjanak, ha kijön (egy nekik tetsző...) eredmény, hanem "érezzék", hogy ha valami nagyon eltérő érték jön ki, ha az ökölszámoktól eltérő dolgokat mutat a számológép vagy az excel-tábla.
"Ökölszámként" a 27% ÁFA az kb. a negyede a nettó árnak - 2 milliárd forintnál ez kb. 0,5 milliárd és nem 1,45 milliárd - csak kb. 1 millárdot tévedtél egy 2,5 millárdos tételnél. Biztosan a vonalbezárási és a vonatritkítási számítások is ilyen "pontossággal" és alapossággal készültek...
(Vélhetően a 27 helyett 72 %-nyi áfát gépelték a számológépbe...)