Kb. egy hónapos kihagyás után ismét itt vagyok! Figyelgettem folyamatosan a fórumot, csak amint láttátok nem igen vettem ki az aktív részem belőle! :))
Zola! Ha régebben jól vettem ki a szavaidból, akkor Nyugat-Magyarországi vagy. Én ebből a régióból amit tudok neked ajánalni céget így hirtelen az a GARTNER (Zalaegerszeg) valamint a Huncargo (ez meg Soprontól visszább van Sárvár fele asszem a 84-es út mellett egy kissebb faluban). GARTNER-ről vannak bővebben infóim! Egyik gyerekkori barátom ott dolgozik a nyár óta (amúgy most lesz a srác 21 és 0 km-es C+E-s jogsival elsőre felvették!!!). Amikor EU-ban volt, akkor természetessen csak 4 kezezett. Amúgy volt neki nyáron két hete (vagy talán három is) amikor belföldeznie kellett (persze ezt egyedül nyomta), ekkor ásványvizet hordott szanatszét az országban (érthető a melegben mindenki azt itta). Az utóbbi egy hónapban meg (amennyit tudtam vele értekezni telcsin) szintén EU-zott, de már inkább egyedül küldik az útra. Persze ha akad valami időben sürgős kanyar, akkor megy a 4 kezes járat. Hirtelen ennyi, ha van kérdésed GARTNER-rel kapcsolatban, akkor csak szólj! (Amúgy most hétvégén itthon van, bízom benne, hogy tudok vele majd dumálni pár szót...)
Amúgy más! Kérésem lenne. Kellene nekem kamionos rajz szerűség. Ilyen egyszerű grafikai rajzra gondolok, fekete-fehér lenne a legfrankóbb, de ha színes az sem baj. Nem lényeges a márkajelzés, meg "márkahű" fülke-légterelő idomok. Vagyis nem kell "zsír" pontosnak lennie, csak kiderüljön róla úgymond, hogy azon egy kamion van! Gondolom értitek mit akarok kinyökögni. Előre is köszi!
Hát nincs :) Nem értek semmihez, max. egy alkatrészüzletben tudnám elképzelni magam :) Amúgy nem szándékozom tartósan csinálni, mert tudom, hogy szar. Csak jobb pénzért, utána vissza a volánhoz, lerakni a D-t, és buszozni. HA csak meg nem gazdagszok :)
"Csak az világos, hogy a mostani melóm nem akarom folytatni, más meg mi lehetne, mint sofőrködés?"
Attól függ mihez értessz,és mit tanultál.:-)Más lehetőség nincs? Félre ne érts nem lebeszélni akarlak,ki kell ezt is próbálni a lehetőség adva van.Csak akkor gondold meg jól,ha nincs hozzá ambíciód(igaz még ki sem próbáltad).Annakidején én is ilyen lelkes voltam(meg jópár haverom ismerősöm),és a végére nagy lett a kopp.Azóta a többség talált más lehetőséget,és abbahagyta.
Tudod Zola egyet nem értek ennél az iskolánál.Ha kiszámolod,hogy mennyibe kerül egy gyakorlati óra,hát elég alacsony összeg jön ki,ami nekem gyanús.Tudod,olcsó húsnak...
kb.2700 ft/óra (akár szólóban,akár póttal - azért ez is érdekes)
máshol ált. 3000-3200 ill. 3500-3800 ft/óra
Vajon ők,hogy tudják 10-15 ill. 25-30 %-al olcsobban kihozni?
(tavasszal kérdeztem őket,hogy mennyibe kerül a E kat.-os óra,azt mondták 3500 ft)
Ha nem erre születtél,biztosan egy életreszóló élmény lesz a kamionozás.Persze negatív értelemben.:-)) Szvsz a legtöbb kamionos kényszerből csinálja,elenyésző az aki szereti is.
hihetetlen hogy nem értenek meg emberek, amit irok..... vmit megint máshogy kell csinálnom.....
BÁF = belföldi ádrú fuvarozó.....
van ahol kérnek tapasztalatot, vhol nem! ez igy van, legtöbb vizsgahelyen pót van a kéttengelyes forgózsámolyos, de még én nyerges gépesről nem hallottam, h lenne.... itt miskolcon lehet választani ifa vagy star közül.... mindegyik mögött van egy szokásos pót..... azzal bűvészkedni.... lehet fíínoman izzadni.....
hogy másmilyen e vezetni egy nyergest.... persze! jobban ki lenn engedni a gépes elejét, tolatni is jóó olyan mint a tandemes, csak itt kicsit rövidebb a gépes, de a tandemnél hamarabb el tudod indítani a pótot vmelyik irányba..... télen arra kell vigyázni, hogy könnyen elcsúszhat lefelé kanyarba, tehát ha kicsit rádtol.....
hat a kerdes jogos, ez szerintem altalaban ugy müködik hogy elküldenek egy "öreg rokaval" par hetre gyakorolni europaba (mar ha friss jogsival azonnal felvesznek valahova nemzetközizni). Hallottam hogy a multkor egy ujonc a waberersnel összetört egyszerre 3 kocsit a telepen,pedig csak ki akart allni 2 szerelveny közül :-)))
Még amin gondolkoztam, hogy hogy tanul meg valaki nyergest vezetni? Mert ugyebár az E tanfolyamoknál általában sima pót van, nem? Egy nyerges kamion meg nem ugyanaz, azt csak máshogy kell vezetni, nem? Megkérdezik majd, vezettél már nyergest? Nem, ja hát akkor mit akarsz? :)
Azért mondom, 300-nak meg kell lennie Európázással. Basszus, mai újságban is van hirdetés, nemzetközi sofőröket keresnek, C,E kat, PÁV II, BÁF(?), de bakker, ez is 1 év nemzetközi tapasztalattal! Nemzetközire csak nemzetközi tapasztalattal vesznek fel, úgy látszik. Versenyképes fizetést és juttatást adnak, a szöveg szerint..
nekem faterom europázik,a 350 meg van siman minden honapban, de altalaban több, nem ritka a 400 körüli se,de ahhoz mar le kell tekerj egy jo 16-17 ezer km-t, a rekord az asszem 520 volt, de ez azzal jar hogy kb egy tachografod sem jo meg magyarorszagnak bucsut inthetsz egy 5 hetre, meg nyilvan mazli is kell hozza hogy olyan fuvarokat kapj amik ezt lehetöve teszik hogy ennyit tudj menni!
ha ennyire érdekel, hogy mennyit adnak, akkor hívj vmilyen céget fel telefonon és majd mondanak vmmit... a lényeg hogy add elő magad csak finoman...... add elő hogy neked mindened van és zöldfülü, majd egy másiknak, hogy van tapasztalat.... ennyi.. én igy szoktam
Hát nekem mondjuk 150-ért már annyira nem éri meg.. De még talán azzal is kipróbálnám. De inkább 200. Én 300-400-akat hallottam nemzetközire, akkor ha 200-250-et várok, sztem nem mondok sokat, nem? Na mindegy, majd megmondja valaki a frankót :)
tanár úr a lényeg hogy amiért volt panasz, hogy ha már a korongon volt egy kis motormozgás már munkaidőnek számít!!!!! a digitnél meg nem tudod elhazudni, mert az nem lehet ki meg betenni mint a korongot...... nem tudom, hogy működik, de ha szigorodott, akkor ez is megmaradt, vagy módosult...
még nem volt igy éjszakázás után kedvem meg amúgysem hogy olvasgassam a jogi dolgát ennek.... anyira már fáradt vagyok estánként vagy máskor hogy már nincs hozzá sok kedvem... pedig régen.....
Te emlékszel jól! :o) Nyugaton 32t, de Mo. az utak teherbíróképességére hívatkozva csak 30t enged.
Hamarosan a belgáknál is elkezdődik a 25,25m teszt, a közlekedési miniszter már engedélyezte.
Nem tudom miért, de ezt a 25,25m-es dolgot azért tartom jónak, mert így talán lesz több példa arra, hogy a fülkék hossza egy kicsit megnő (talán a fülkék hosszára vonatkozó EU-s rendeletet is módosítani lehetne). Egy 25,25-ös szerelvénnyel és egy Scania Longliner fülkével kényelmesen el lehetne európázni 4-5 hetet 1 huzamban /még a mosógépnek is volna hely a fülkében :o) /. A kb. 21m hosszú rakfelületből talán sokaknak nem hiányozna az az 1m, amivel mondjuk meg lehetne hosszabítani a fülkét.
Digitális tachográf Deps azt írta, hogy azt is rögzíti, amikor jár a motor és azt munkábak veszi. Ezzel az a baj, hogy hétvégén amikor kamionstop van, akkor ugye naponta 1-2x be kell inditani a motort és járatni kell, hogy az állás közben a fogyasztók által felvett áramot pótold az akkumulátorban (főleg télen), ellenkező esetben kínos meglepetés érhet a kamionstop vége utáni indulásnál, mert a bendix csak kattog indítózásnál.
Szóval úgy gondolom, hogy ha alapjáraton köhög a motor azt nem kell munkavégzésnek tekinteni
Ez a digitális tachográf pont azért jó a sofőrnek mert a túlvezetést csökkenti. Más dolog, hogy ha valakit kilométer után fizetnek ez nem elönyös. Általánosan igaz, ha valaki sok pénz akar keresni, akkor nem magyar cégnek kell melozni (a fuvarozásban meg különösen igaz). Dolgoztam és is külföldi cégnek meg magyarnak is (igaz nem fuvarozás), de a külföldi pontosan fizetett mint a katonatiszt, a magyar meg még azt is el akarta csalni ami járt (meg jött ez a számlát adok dolog mert az úgy mindkettőnknek jó stb). Én éreztem magam kellemetlenül, hogy a megdolgozott fizetésemért kellett kuncsorognam. El is húztam hamar a belem a magyar cégtől, mert "öreg vagyok én már bohócnak".