Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2016.04.17 0 0 150413

Maestro. 

..hagy legyek mar kekec,. 

 

egy kipuff/szivo szelep hotagulasi tenyezoje min alapul ? 

a meleg tanyer tagul tobbet hezagot novelve, vagy a szelepszar tagul tobbet hezagot csokkentve ? 

 

jegyzem.

egy feltengely ettol nagyon messze van. 

======================

Előzmény: Quattroman (150410)
Lacika71 Creative Commons License 2016.04.17 0 0 150412

Már bocs,de inkább 32-es kulcs való az M22 anyára...

Előzmény: cam aro (150411)
cam aro Creative Commons License 2016.04.17 0 0 150411

ne legyel mar kollega.. :P 

azoknal van nyolcas, tizes, tizenkettes, tizenharmas, tizennegyes csavar.. 

 

22-es menetesszarra 46 feletti kulcs illik... ;)

 

============

 

Előzmény: Paco155 (150406)
Quattroman Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150410

vegyük figyelembe a bordás tengely hosszirányú nyúlását melegen. ez csökkenti a meghúzási nyomatékot.

Előzmény: Paco155 (150404)
cam aro Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150409

nezd.. alapjaban - ha egyrol beszelunk- akkor az csak egy kozlocso, 

ami megcsak nem is elektroszervos..

szvsz alapfunkcioban inkabb van vezerles szerepe, mint valos iranyitas. (szervo ) . 

ezert nem tudom, hogy ez hogyan hullhatott szet..mert nem szoktak. 

 

az ilyen pasztas feltoltest viszont kihagynam. 

kormany nem jatek.

mivan ha plasztik lapok nem csak csuszkak.. hanem kozvetitok is ? 

 

kerdeznem a klasszikot is.. 

miert nem veszel ujat ? 

=============

Előzmény: no_holy_shit (150407)
cam aro Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150408

250Nm kurva sok. 

nem.. meg attol is sokkal tobb. 

ha ezt pl hidro presshez probalod hasonlitani.. nem is tudom.

keves az otven tonnas. bar az osszehasonlitas sem muxik. 

 

a csapágy belső gyűrűi és a kerékagy között olyan szoros az illesztés amit nem tud eltolni egy mondjuk 250 Nm-es meghúzási nyomaték""

 

forditva. (avagy  inkabb nem ertem kerdest ) 

 

nem nullas illesztes ugyan, de nem is kemeny. 

ezert kell a drasztikus lehuzasi nyomatek. 

mert az az illesztes keves a stabilitashoz. 

Előzmény: Paco155 (150406)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150407

ha jol latom a MX5 NA-nal (ami nekem van) es az NB-nel ugyanaz az alkatresz ==> beszerezhetöseg es allapot mar remenytkeltöbb.

 

amin vizsont vacsorakeszites kozben elmelkedtem, hogy mi lenne, ha ujra szetszednem, kiszednem onnan a zsirt, összeraknam ugy, h a kimart resz essen a lyukak möge es a lyukakon szereztul feltoltenem pl. dirko-val vagy mechanikusan bonthato(alacsony szilardsagu) menetrögzitovel. Nem hiszem, h egy balesetnel emiatt ne csuszna egymasba

 

Előzmény: cam aro (150400)
Paco155 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150406

Nincs a gondolatmenetedben hiba, viszont feltételezi azt, hogy a csapágy belső gyűrűi és a kerékagy között olyan szoros az illesztés amit nem tud eltolni egy mondjuk 250 Nm-es meghúzási nyomaték, hanem nagyobb kell a hézag beállításához. (amennyiben a  két belső gyűrű tökéletesen egymáshoz szorítását annak tekintjük).  Ami viszont biztosan nem igaz, mert kisebb erővel szoktam bepréselni az agyat a csapágyba, elég hozzá egy 22-es menetesszár.

Előzmény: cam aro (150405)
cam aro Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150405

ketsoros radiax csapagy. 

 

tehat egy felbol radial, masik felbol axial. 

hivjak ferde nyomvonalas csapagynak is. 

a lenyeg egy. 

a radial iranyu terhelest felveszi a radial iranyu tamasztas/illesztes. . 

 

de mi veszi fel az axial iranyu terhelest ? 

..felvehetne az illesztes is.. 

de az szerelhetoseg rovasara menne,.. (betonkemeny illesztes kellene axialba..)

szvsz jobb ossze huzni.  

 

 

Előzmény: Paco155 (150402)
Paco155 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150404

"az a radialis illesztesu, radialis terhelesu feltengely ricni. . , huzd mar fixre, hogy ne lotyogjon... :)"

 

Megfontolandó szempont. Továbbra is tartom, hogy az említett kétsoros ferde 45fokos hatásvonalú csapágynak nincs igénye rá.  Viszont a féltengelycsonk illesztése elég laza és, hogy ne verődjön ki szükség lehet ennyire.

Előzmény: cam aro (150403)
cam aro Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150403

nincs hulyere huzva.. 

 

csapagyhezag mar lehet beall 50Nm-nel is.. de az nem stabil. 

rezeg, meleg.. stb.. 

viszont eleg massziv  hogy illesztes ~valtozas nelkul elbirja a 290Nm-et is. 

 

aminek nem mindegy.. az egy fassag. 

az a radialis illesztesu, radialis terhelesu feltengely ricni. . , huzd mar fixre, hogy ne lotyogjon... :) 

 

roviden,. es sarkitva. (SK velemeny ) 

nem a csapagy igenyli a nagy lehuzasi nyomatekot.. hanem a hosszbordas feltengely csuklo. 

-------------

vagy tevedek..es megis a csapagynak kell. 

mert gen2. csapagyrendszernel ahol a csapagyfeszitest preselesel allitja elo.  (eloszerelt csapagy/tengelycsonk egyseg ) mar eleg a radialis feltengelyt ~70Nm-el meghuzni. 

(ford, vw.. stb. ) 

 

 

Előzmény: Paco155 (150399)
Paco155 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150402

Belevettem. 

 

Elvileg a belső gyűrűnek nincs rugalmas deformációja, ha bármilyen erővel össze van szorítva, de fix kötéssel ,akkor úgy marad, nem csúszhat el egymástól. Bármilyenen értem a bármilyen kicsit. Azt az oldalsó G ből eredő erőt a csapágy golyók viszik át a külső gyűrűre és ezzel a futóműre. A két gyűrűn ez minimálisan jelentkezik.

 

Épp ezért kérdezem.

Előzmény: Quattroman (150401)
Quattroman Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150401

akkor számold hozzá a kanyarodáskor fellépő G erőt ami oldalra cibálja vagy tolja a kerékagyat

Előzmény: Paco155 (150399)
cam aro Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150400

nem mazda. de hasonlo. 

 

az ovalra preselt  csoben ket teflon/egyeb bizbasz muanyag/ csuszka van rogzitve a negy pocokel, amit latsz. 

ha ott jatek van. 

 

azt hogy mekkorat log..te latod.

1-2 tized mm jatek ott ,.. lehet zavaro..de nem feltetel a cserere. 

ha viszont elporladt a csuszka, es mm-es  logas van..  

..akkor tudod. 

Előzmény: no_holy_shit (150394)
Paco155 Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150399

Mondjuk azért én még vájkálnék egy kicsit a felvágott belekben :)))

 

 

Tényleg érdekel a kérdés. A csapágy rá van préselve a tengelycsonkra. Szerintem kb H7/h7 az illesztés.  Egyértelmű, hogy ha nincs rögzítve mindkét vége akkor egy idő múlva ez nem elég és a két gyűrű szétcsúszik. Tehát a végére kell a féltengelyanya és a bekalapált horony.

A kérdésem viszont az, hogy miért kell hülyére húzni?  Nekem pl 290 Nm van előírva.   Az én elképzelésem szerint viszont akár 100 is bőven sok lenne, mert már valójában 20 sem engedné eltávolodni egymástól a gyűrűket.

Előzmény: cam aro (150398)
cam aro Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150398

ennyi muszaki hozzaertesel.. remelem nem te javitod..

..es kozlekedsz forgalomban,. 

 

az a csapagy egy duplasoros radiax csapagy, amiben bele van preselve a tengelycsonk, es az csapagy/tengelycsonk egyseget  -fixre - a feltengely anyaval huzod. 

ha az anya nincs. csak az csapagy illesztes tartja ideig/oraig  helyen a rendszert,. 

 

NINCS szabadon csuszo feltengely. 

a ricni vegen egy csapagyon felfekvo vall van.. a masik vegen a tengelycsonkon felfekvo  anya. 

ez tartja ossze a duplasoros csapagyat. 

 

befejeztem. 

nem azert mert nincs kihivas a kerdesben,.. 

hanem mert bugarhatuzol egy nyilvanvaloan hulye megkozelitesben,. 

======================

 

Előzmény: Törölt nick (150395)
Quattroman Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150397

valóban nem, de járj kicsit meglazított anyával és rájössz hogy a két fél belsőgyűrű nem ragaszkodik egymáshoz.

kicsit hiányosnak érzem a felkészültségedet

Előzmény: Törölt nick (150395)
cam aro Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150396

lazitast irtam. 

nem az a feladat hogy kijojjon a kar, hanem hogy nyiljon a bolcso /kekel jeloltem / .. ehez eleg lazitani. (amit pirosal jeloltem  ) 

------

a futomunek van egy geometriaja. 

mivel lengovilla, es feltengely forgaspontja nem egy pontban van.. ezert MUSZALY lennie valami hosszkiegyenlitesnek a feltengelyben. 

ezt vegzi itt a belso csuklo.

epp ezert a feltengely SEMMIT nem szamit abban, hogy hogyan lehet szet/ossze akasztani a futomuvet.

--------------------------------- 

emellett semmi kedvem elmeleti vitaba bonyolodni egy oly problemrol, ami gyakorlatban 5 perc idon belul mukodik.

---------

hulye a csigas, az teny.

de nem allit lehetetlen feladatot.

ha meg is annak tunik, akkor az eljaras a hibas.  

szvsz ha bosszant a problem..

akkor ess neki megegyszer,  de vagy ahogy irtam.. vagy gondolkodj. 

 

 

Előzmény: Törölt nick (150390)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150395

Ez nem bogárhátú, hogy beállítod a csavarral a kúpos csapágy "feszességet".... :)

 

 

http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/b3cg07a3.htm

 

Be van a duplasoros nagy kan csapágy préselve a csonkaállványba, majd hátulról még zégerrel biztosítva is. Illetve a csapágyba szintén préselve  a kerékagy.

 

Aminek a belső része egy végig ricnis "cső", ebbe csúszik szabadon a féltengely, minden kúposság, erőlködés, vagy különösebb "felfekvő felület" nélkül (márpedig az kellene ahhoz, hogy "összefogjon"-"összehúzzon" bármit).

 

Legalábbis itt én ezt látom, és ha ki van huzva a féltengő és leszedve a komplett fék, akkor sem jön semmi egy centit sehova sem, mint látszik itt a helyén meg sem szerelhető, le kell venni a csonkaállványt a kerékcsapágy cseréhez, és műhelyprés+célszerszámok.

 

 

 

 

Előzmény: Quattroman (150391)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150394

tehat errol van szo:

http://www.ebay.co.uk/itm/322073666643?clk_rvr_id=1015604986580&rmvSB=true

 

 

hmm a gondom, az h ujonnan ilyen csak gyariban van. hasznalt meg lutri.

 

a huvelyen van 4 furat amikben minimalis muanyag van ontve. (90 foban alrebb meg ki van marva a tengely. lehet hogy rosszul gyartottak es az egesz kimart resznek tele kene lennie muanyaggal??

Előzmény: Quattroman (150393)
Quattroman Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150393

kicserélni

 

zsír egyébként sem való oda, nem kell csúszkálnia csak balesetkor 1X

Előzmény: no_holy_shit (150392)
no_holy_shit Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150392

1, alany: 1997 Mazda Mx5 1.6 16v 90le, 206ekm

 

2, problema: kormanykoztestengelynek/teleszkoprudnak (kormanyoszlopban a 2 kardancsuklo kozotti bordazott tengely/huvely, ami balasetkor osszecsuszik) jateka van.

 

3, eddigi: kiszedtem, megpucoltam, ujrazsiroztam ==> mar nem hallahto a kopogas, de a jatek (nyilvan) megmaradt

 

4, kerdes: mit lehet ezzel csinalni? (a cseren, fixrehegesztesen es a satuban ovalisra nyomason kivul)

 

(pl. felmelgiteni autogénnel es visszahüteni?? (hegesztesnek is összeszokott huzodni az anyag)

Quattroman Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150391

Tévedsz, nem azért van anya a féltengely végén hogy ne csússzon ki.

az fogja össze a kerékcsapágyat

Előzmény: Törölt nick (150390)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150390

Amig a pirosra karikázott csavart nem huzod ki (felfelé..!!..annyi helyen vissza hogyan?!?) addig kifelé nem jön a kar egy centit sem.Vagyis "lazitani"? nem tudom mi értelme..lefelé simán le lehet nyomni a kart csővel, lánccal, bárhogy.

 

Márpedig ez a baj, nem lehet a csonkaállványt puszta kézzel akkora erővel nyomni befelé, hogy lent a gömbfej visszataláljon a helyére. Nem a gömbcsukló végállásnak a szöge baj itt, az kb mindegy, messze nincs kikoppanva mikor egyáltalán esély van beletalálni.

 

Szabadon (szétakasztva) a csonkaállvány alja ~2 centivel kijjeb van rögtön, (képen látszik is) és hiába használnak több videóban spanifert meg minden szüzmáriát, látszik, hogy ott is küszködnek eszetlenül, mert az életben nem megy a helyére.

 

Mégpedig azért nem, mert a féltengely az nem egy fix hosszu valami. Most, hogy szétesett a csukló és teljesen ki lett szerelve, láttam mi van a csuklóban.

 

Többekközt egy olyan rugó, hogy kézben 2mm-t tudom nyomni max.Rátehénkedve talán fél cm.. 

Namost ezt nyomja folyamatosan össze befelé a dolog, egyszerűen bizonyos előfeszültség alatt van folyamatosan a tengely, ami rádásul nyeklik, nyaklik, és azt a feszültséget befelé tolva a csonkaállványt létre kell hozni az összeakasztáshoz.

 

A féltengely anya az kb 'dísz' (pedig még el is van ütve, nehogy leforogjon(?lol), az autó a végtelenségig menne nélküle is, mert akkora előfeszültség van a tengelyben és a karban mind2 odalon, hogy eszébe nem lenne a féltengelynek  kicsúszni befelé több centit(!) a kerékagyból,...talán teljes kitekert kormánynál történne valami.., de kétlem.

 

 

 

 

Előzmény: cam aro (150388)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150389

Pályán biztos nem zavar,csak az a baj,h heti 2-3-4ezer km-ből max 1-2ezret megyek azon..

 

tömitésekkel együtt nem hiszem többe kerülne 30e forintnál a geometria tisztítás,,,annyit meg nekem megérne,ha nem is az a baja

Előzmény: mica-r (150386)
cam aro Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150388

...majd a negyedik mar gyorsabban megy.. :D 

 

kep. 

errol beszeltem lazitas cimszo alatt.

pirost lazit, kek enged kicsit. 

igy mar ketkezes muvelet. 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (150387)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150387

Hát, ki sem könnyen jön az alsó gömbfej, ha összehúzás ha nem, ....de visszatenni, az maga a rémálom.

 

Nem számítva ,hogy vagy berohadt, vagy inkább valami barom menetragasztót kent a monortartó bakon lévő féltengely vezetőcsapágy és a háza közé, így ahelyett ,hogy kibujt volna, szétesett a féltengely a csuklónál. Le kellett szedni a bakot, benne a kistengely darabbal és kint kikalapálni..élmény volt.

 

Azt most megértettem, mi az, hogy bele van bujtatva az alsó kifli kar a bölcsőbe...nemtudom hogyan nem láttam a hátsó megfogatását :-/

 

Előzmény: cam aro (150348)
mica-r Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150386

Autópályán nem fog zavarni a késedelem szerintem. 

Kitisztul, ha egyáltalán kokszos... (vagy nem)

Előzmény: Törölt nick (150385)
Törölt nick Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150385

Május elején megindulok vele heti 2-3ezer km-re hosszútávokon..,pro-tec oxicattal és a 140kmh utazóval hátha kitisztúl magától...

 

Előzmény: mica-r (150383)
mica-r Creative Commons License 2016.04.16 0 0 150384

Nekem nem bonyolult, mert rendszeresen csinálom (de csak akkor, ha meggyőződtem róla, hogy szükséges). 

Előzmény: Törölt nick (150382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!