Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

lapar Creative Commons License 2016.10.14 0 0 35110

És mit csinálsz a maradékkal?

Az jutott eszembe, hogy ez is lehetne akkor környezetvédelmi kérdés, mert olajat csak 4-5, meg 1 l-esben árulnak

Előzmény: SLX-350 (35105)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 35109

" ... Télire  5W30 olajat akarok bele rakni Fordomba(ford explorer), .... "

 

Úgy sejtem hogy ehhez az autóhoz minden évszakban 5W-30-as olaj használatát írták elő.

 

" ... gépkönyv szerint Ford/motorcraft 5W30 való bele. törekednék a gyári olajhoz ... "

 

Minden bizonnyal WSS-M2C913-C jóváhagyású (SAE 5W-30-as) motorolaj használatát írták elő, a Motorcraft termékei közül az XR Synth A5 5W-30 felel meg ennek a követelménynek.

 

" ... Ford formula 5w30 ,vagy motorcraft 5W30 XR synt,vagy  ford-castrol magnatec 5w30??? ... "

 

... és még lehetne folytatni, szinte minden kenőanyag gyártónak van Ford WSS-M2C913-C jóváhagyású olaja.

 

" ... (tudtommal a ford olajat mo.-on gyártják).... "

 

Meglepne.

 

 

Előzmény: trakeszv6 (35107)
Soma.01 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 35108

Évjáratot, motort nem írtál, meg a kérdést sem értem így annyira. Most akkor három, Fordhoz való (a Ford bizonyos típusú előírásait teljesítő) olajat írtál le és azt kérdezed, melyik legyen? Mert mind jó valamilyen Fordhoz.

Előzmény: trakeszv6 (35107)
trakeszv6 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 35107

Olajguruk!

Télire  5W30 olajat akarok bele rakni Fordomba(ford explorer), gépkönyv szerint Ford/motorcraft 5W30 való bele. törekednék a gyári olajhoz

Ford formula 5w30 ,vagy motorcraft 5W30 XR synt,vagy  ford-castrol magnatec 5w30???

(tudtommal a ford olajat mo.-on gyártják) ezek elvileg mind jók bele.

Kössz a válaszokat...

Jay-X Creative Commons License 2016.10.13 0 0 35106

Természetesen ez az ideális megoldás.

Előzmény: SLX-350 (35105)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 35105

Aki akarja töltse be nyugodtan..... én fél évnél tovább nem szoktam felhasználni (és tárolni sem) bontott olajat.

Előzmény: Jay-X (35104)
Jay-X Creative Commons License 2016.10.13 0 0 35104

Ha jó minőségű az olaj, az említett tárolási körülmények közt ki kell bírnia egy évet, szerintem. Az oxidáció felgyorsul, de nem annyira azért.

Előzmény: SLX-350 (35103)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 35103

" .... Tavalyi olajcserénél megmaradt kb.2L olajat felhasználatlanom a mostani olajcserénél? .....

 

Ha bontott a flakon akkor fenntartásaim vannak..... :( A bontott flakon - bármilyen gondosan is visszazárod - már sosem fog légmentesen zárni így az olaj öregedése felgyorsul. Szvsz a bontott flakonban lévő olajat célszerű fél éven belül felhasználni.

Előzmény: zoli07 (35100)
zoli07 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 35102

Igen motorolaj, és a saját kannájában van zárt állapotban, egy sötét helységben, ahol kb 20 fok van télen/nyáron.

 

Előzmény: -prokee- (35101)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.13 0 0 35101

Ha motorolajról van szó, és zárt flakonban/kannában volt, igen.

Előzmény: zoli07 (35100)
zoli07 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 35100

Sziasztok! Tavalyi olajcserénél megmaradt kb.2L olajat felhasználatlanom a mostani olajcserénél?Természetesen ugyan olajat vennék mint ami megmaradt.

akitox Creative Commons License 2016.10.12 0 0 35099

Üdv Nektek!

Renault Clio III 1.2 Tce  76 KW (2012) autómhoz milyen speckós olajat tudtok ajánlani? Azt tudom h 5W40- es, csak azt nem h ezen belül melyik jó hozzá..  ACEA, Api ?

 

Másik egy Opel Atra G  1.2 55 KW (2004).... Mit tegyek bele... 170e km ? 

 

 

Köszi szépen

 

-prokee- Creative Commons License 2016.10.12 0 0 35098

Általánosan véve és jelentősen egyszerűsítve az Ax a benzines, a Bx a dízelmotorokra vonatkozó minősítés (a C pedig a katalizátoros/részecskeszűrős motoroké), ezért neked a Bx az érdekes.

Előzmény: gi_anni (35097)
gi_anni Creative Commons License 2016.10.12 0 0 35097

Kössz a tippet:)

 

Amint figyelem nem mindegyik kiszemelt olajnak van az ACEA B4 mellett A3 szabványa - az is ajánlott lenne? 

Előzmény: SLX-350 (35094)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.11 0 0 35096

Au.

Hát, legalább egyértelmű a hiba.

Előzmény: puckandúr (35095)
puckandúr Creative Commons License 2016.10.11 0 0 35095

Probléma megoldva, öblíteni már nem kell.

 

Vezérműszíj olajos lett, átugrott pár fogat. Ezért zajongott. Mára egyértelműen megmutatta...

Előzmény: -prokee- (35087)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 35094

" ... a 10w40 helyett használjak 5w40-es olajat a másik kifejezetten ellenzi, mert véleménye szerint a feloldódott lerakódások kárt okoznak majd a motorban ... "

 

Tény és való hogy a jobb minőségű (5W-40 vs. 10W-40) motorolajoknak jellemzően jobb a szennyoldó képessége de szvsz ezt inkább ki kell használni semmint félni tőle: az első 5W-40-es olajjal végzett olajcserét áldozd fel a motor tisztítására - vagyis cseréld le 1-2 ezer km után - és a következő 5W-40-es töltet már mehet a tisztább motorba, normál olajcsere ciklussal.

Ehhez a motorhoz az ACEA A3/B4-es olajok közül érdemes válogatni.

Előzmény: gi_anni (35093)
gi_anni Creative Commons License 2016.10.11 0 0 35093

Sziasztok!

 

4D56TD kódjelű diesel Pajero-ba milyen olajat ajánlotok? Kopás miatt 6 szelephimbát + vezérműtengelyt kellett cseréltetnem rajta - a szerelő szerint a rossz kenés következtében.

 

Ajánlotta, hogy szerinte a 10w40 helyett használjak 5w40-es olajat a másik kifejezetten ellenzi, mert véleménye szerint a feloldódott lerakódások kárt okoznak majd a motorban. Amióta megvettem 2x cseréltem benne olajat (Castrol Magnatec Diesel 10w40) - a gép előéletét és a benne használt motorolajat viszont nem ismerem. Olajat egyáltalán nem fogyaszt. Sok hidegindítás mellett elsősorban terepen használom. 

 

Kösz. a segítséget:)

 

 

-prokee- Creative Commons License 2016.10.11 0 0 35092

Sőt, az akkusavhoz képest kifejezetten ápol, a gránitkockás tengervízhez képest pedig egyenesen rákot gyógyít :)

Előzmény: puckandúr (35091)
puckandúr Creative Commons License 2016.10.10 0 0 35091

Tankjú!

 

Gondolom a filmképző adalékon túl még barátságosabb is, mint a gázolaj, vagy Urambocsá' fékfolyadék...

 

:)

Előzmény: -prokee- (35087)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 35090

" ... lehet h ezzel az olajjal halkabb lesz a difi .... "

 

Elképzelhető hogy egy nagyobb SAE osztályú hajtóműolaj némiképp csendesebb munkára bírja a difit de engem - adott esetben - jobban izgatna a melegedés semmint a hangoskodás.

Előzmény: TSR125 (35089)
TSR125 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 35089

De lehet h ezzel az olajjal halkabb lesz a difi vagy ez butaság ?

Előzmény: SLX-350 (35081)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.10 0 0 35088

A legfontosabb különbség a GL-4 és GL-5 olajok között, hogy általában a GL-5-ös hajtóműolajakban átlagosan dupla annyi a kén- és/vagy foszforvegyületek aránya, mint a GL-4-es olajokban.
Ha a csónakhajtóműben nincsenek olyan alkatrészek, amik erre kényesek (jellemzően bronz és más rézötvözetek, puhafémek), akkor valószínűleg nem lesz gond. Ha van ilyen, ne használd, inkább keress GL-4-et!

Előzmény: lapar (35086)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.10 0 0 35087

Bontsuk ketté a kérdést!


1. Minden olajcserénél előfordulhat, tekintet nélkül a motor állapotára, hogy hangosabbnak tűnik a motor, mint amilyen volt. Ennek az az egyszerű magyarázata, hogy a használt olaj általában jobban tompítja a motor hangját. Minél többet futott, annál inkább. Ha a sűrű olajat cseréled hígabbra, ez különösen igaz. Szóval lehet, hogy eddig is volt hangja, csak nem tűnt fel.

 

2. Ez a motor hidraulikus szelepemelőkkel rendelkezik (a.k.a. hidrotőke), ezeknél az öregedés elég biztos jele az, ha hidegen csattog, majd relatíve gyorsan elhalkulnak a melegedéssel együtt. Ha a nálad töltött idő alatt nem voltak cserélve, lehet, hogy ideje volna. A Magyar Autójavítók és Nepperek Kiskönyvében persze szerepel egy olyan B/II függelék, hogy az ilyet sűrűbb olajjal is lehet javítani, de ezt nem az autószerelő-képzésben tanítják, hanem az Élet Iskolájában. Tüneti kezelés, nem oldja meg a problémát. Ha szétszedni még nem akarod, egy hidrotőke-tisztító adalékot érdemes lehet megpróbálni. Ha megoldja, időt nyertél. Ha nem, még mindig leengedheted az olajat az adalékkal együtt, és rakhatsz bele sűrűbb olajat, amivel megint nyersz egy kis időt a cseréig vagy az autó végső elmúlásáig.

Előzmény: puckandúr (35082)
lapar Creative Commons License 2016.10.10 0 0 35086

Csak onnan merült fel a kérdés, hogy tegnap az olaj maradékokat pakolgattam a polcon,m és volt ott egy fél lityi Agip 80W-90, amit évek óta rakok a kis 4-es csónakmotoromba, meg a lányom Aprilia robijába. Oszt elolvastam a ráírást, hát GL-5-ös. A csónak motor meg '98-as akkor még lehet nem is volt ilyen, meg nem is írja a manual, csak a viszkozitást.

Én meg azt hittem korábban, ez is úgy van, mint az API SF,SG,SH, stb, hogy a régebbi helyett az újabb jó.

Előzmény: lapar (35085)
lapar Creative Commons License 2016.10.10 0 0 35085

Má'hogy szinkron váltóba, vagy a tobbibe se?

 Kicsit részletesebben kifejtenéd? vagy link?

Előzmény: SLX-350 (35084)
SLX-350 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 35084

" .... a GL-5 hajtóműolaj nem biztos, hogy jó akkor , ha GL-4 van előírva. ... "

 

Szvsz biztos hogy nem jó.

Előzmény: lapar (35083)
lapar Creative Commons License 2016.10.10 0 0 35083

Nem motorolaj, de kérdés:

Valahol olvastam, hogy a GL-5 hajtóműolaj nem biztos, hogy jó akkor , ha GL-4 van előírva.

Valami rémlik, hogy ez inkább csak szinkrongyűrűknél igaz, tehát más hajtóművekbe mehet gond nélkül. (robogó, csónakmoor, diffi)

puckandúr Creative Commons License 2016.10.09 0 0 35082

Sziasztok!

 

Óra szerint sokat megélt (310.000 km) S40 Volvoban olajat cseréltem. Mint tudjuk, itthoni viszonyok között bizonyos szorzóval kell tekinteni erre a km óra állásra... (210-el vettem, az utolsó 100 biztos)

 

Kicsit csipegetett, ezért utoljára Total Quartz 9000 10W50 volt benne. 12e km-nél már kicsit kopogósabb lett a motor járása terhelésnél, ezért akkor cseréltem. Maradtam volna az előzőnél, de az üzletben gazdaságosabb megoldásnak és olajkereső ajánlása szerint ideális megoldásnak a Mannol extreme 5w40-et ajánlották. Belevágtam.

 

Na azóta hidegem borzalmas csattogás fogad, ami melegen megszűnik ugyan, de aggaszt. Most van az olajban 5e km. Érdemes vajon most váltani és megszabadulni, mannoltól? 

 

Ilyen világjáró autónál túlzás az 50-es melegoldal? (2.0 benzin, turbo, B4204T3)

SLX-350 Creative Commons License 2016.10.09 0 0 35081

1.: Aláírom.

2.: Lehet hogy esetenként (túl)melegedhet a difi.

 

Előzmény: TSR125 (35080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!