Úgy sejtem hogy ehhez az autóhoz minden évszakban 5W-30-as olaj használatát írták elő.
" ... gépkönyv szerint Ford/motorcraft 5W30 való bele. törekednék a gyári olajhoz ... "
Minden bizonnyal WSS-M2C913-C jóváhagyású (SAE 5W-30-as) motorolaj használatát írták elő, a Motorcraft termékei közül az XR Synth A5 5W-30 felel meg ennek a követelménynek.
" ... Ford formula 5w30 ,vagy motorcraft 5W30 XR synt,vagy ford-castrol magnatec 5w30??? ... "
... és még lehetne folytatni, szinte minden kenőanyag gyártónak van Ford WSS-M2C913-C jóváhagyású olaja.
" ... (tudtommal a ford olajat mo.-on gyártják).... "
Évjáratot, motort nem írtál, meg a kérdést sem értem így annyira. Most akkor három, Fordhoz való (a Ford bizonyos típusú előírásait teljesítő) olajat írtál le és azt kérdezed, melyik legyen? Mert mind jó valamilyen Fordhoz.
" .... Tavalyi olajcserénél megmaradt kb.2L olajat felhasználatlanom a mostani olajcserénél? .....
Ha bontott a flakon akkor fenntartásaim vannak..... :( A bontott flakon - bármilyen gondosan is visszazárod - már sosem fog légmentesen zárni így az olaj öregedése felgyorsul. Szvsz a bontott flakonban lévő olajat célszerű fél éven belül felhasználni.
Renault Clio III 1.2 Tce 76 KW (2012) autómhoz milyen speckós olajat tudtok ajánlani? Azt tudom h 5W40- es, csak azt nem h ezen belül melyik jó hozzá.. ACEA, Api ?
Másik egy Opel Atra G 1.2 55 KW (2004).... Mit tegyek bele... 170e km ?
Általánosan véve és jelentősen egyszerűsítve az Ax a benzines, a Bx a dízelmotorokra vonatkozó minősítés (a C pedig a katalizátoros/részecskeszűrős motoroké), ezért neked a Bx az érdekes.
" ... a 10w40 helyett használjak 5w40-es olajat a másik kifejezetten ellenzi, mert véleménye szerint a feloldódott lerakódások kárt okoznak majd a motorban ... "
Tény és való hogy a jobb minőségű (5W-40 vs. 10W-40) motorolajoknak jellemzően jobb a szennyoldó képessége de szvsz ezt inkább ki kell használni semmint félni tőle: az első 5W-40-es olajjal végzett olajcserét áldozd fel a motor tisztítására - vagyis cseréld le 1-2 ezer km után - és a következő 5W-40-es töltet már mehet a tisztább motorba, normál olajcsere ciklussal.
Ehhez a motorhoz az ACEA A3/B4-es olajok közül érdemes válogatni.
4D56TD kódjelű diesel Pajero-ba milyen olajat ajánlotok? Kopás miatt 6 szelephimbát + vezérműtengelyt kellett cseréltetnem rajta - a szerelő szerint a rossz kenés következtében.
Ajánlotta, hogy szerinte a 10w40 helyett használjak 5w40-es olajat a másik kifejezetten ellenzi, mert véleménye szerint a feloldódott lerakódások kárt okoznak majd a motorban. Amióta megvettem 2x cseréltem benne olajat (Castrol Magnatec Diesel 10w40) - a gép előéletét és a benne használt motorolajat viszont nem ismerem. Olajat egyáltalán nem fogyaszt. Sok hidegindítás mellett elsősorban terepen használom.
" ... lehet h ezzel az olajjal halkabb lesz a difi .... "
Elképzelhető hogy egy nagyobb SAE osztályú hajtóműolaj némiképp csendesebb munkára bírja a difit de engem - adott esetben - jobban izgatna a melegedés semmint a hangoskodás.
A legfontosabb különbség a GL-4 és GL-5 olajok között, hogy általábana GL-5-ös hajtóműolajakban átlagosan dupla annyi a kén- és/vagy foszforvegyületek aránya, mint a GL-4-es olajokban. Ha a csónakhajtóműben nincsenek olyan alkatrészek, amik erre kényesek (jellemzően bronz és más rézötvözetek, puhafémek), akkor valószínűleg nem lesz gond. Ha van ilyen, ne használd, inkább keress GL-4-et!
1. Minden olajcserénél előfordulhat, tekintet nélkül a motor állapotára, hogy hangosabbnak tűnik a motor, mint amilyen volt. Ennek az az egyszerű magyarázata, hogy a használt olaj általában jobban tompítja a motor hangját. Minél többet futott, annál inkább. Ha a sűrű olajat cseréled hígabbra, ez különösen igaz. Szóval lehet, hogy eddig is volt hangja, csak nem tűnt fel.
2. Ez a motor hidraulikus szelepemelőkkel rendelkezik (a.k.a. hidrotőke), ezeknél az öregedés elég biztos jele az, ha hidegen csattog, majd relatíve gyorsan elhalkulnak a melegedéssel együtt. Ha a nálad töltött idő alatt nem voltak cserélve, lehet, hogy ideje volna. A Magyar Autójavítók és Nepperek Kiskönyvében persze szerepel egy olyan B/II függelék, hogy az ilyet sűrűbb olajjal is lehet javítani, de ezt nem az autószerelő-képzésben tanítják, hanem az Élet Iskolájában. Tüneti kezelés, nem oldja meg a problémát. Ha szétszedni még nem akarod, egy hidrotőke-tisztító adalékot érdemes lehet megpróbálni. Ha megoldja, időt nyertél. Ha nem, még mindig leengedheted az olajat az adalékkal együtt, és rakhatsz bele sűrűbb olajat, amivel megint nyersz egy kis időt a cseréig vagy az autó végső elmúlásáig.
Csak onnan merült fel a kérdés, hogy tegnap az olaj maradékokat pakolgattam a polcon,m és volt ott egy fél lityi Agip 80W-90, amit évek óta rakok a kis 4-es csónakmotoromba, meg a lányom Aprilia robijába. Oszt elolvastam a ráírást, hát GL-5-ös. A csónak motor meg '98-as akkor még lehet nem is volt ilyen, meg nem is írja a manual, csak a viszkozitást.
Én meg azt hittem korábban, ez is úgy van, mint az API SF,SG,SH, stb, hogy a régebbi helyett az újabb jó.
Óra szerint sokat megélt (310.000 km) S40 Volvoban olajat cseréltem. Mint tudjuk, itthoni viszonyok között bizonyos szorzóval kell tekinteni erre a km óra állásra... (210-el vettem, az utolsó 100 biztos)
Kicsit csipegetett, ezért utoljára Total Quartz 9000 10W50 volt benne. 12e km-nél már kicsit kopogósabb lett a motor járása terhelésnél, ezért akkor cseréltem. Maradtam volna az előzőnél, de az üzletben gazdaságosabb megoldásnak és olajkereső ajánlása szerint ideális megoldásnak a Mannol extreme 5w40-et ajánlották. Belevágtam.
Na azóta hidegem borzalmas csattogás fogad, ami melegen megszűnik ugyan, de aggaszt. Most van az olajban 5e km. Érdemes vajon most váltani és megszabadulni, mannoltól?
Ilyen világjáró autónál túlzás az 50-es melegoldal? (2.0 benzin, turbo, B4204T3)