Ez 2014-es menetrend, és egy adott napszakban lehet, hogy nincs más lehetőség. Na de miért tilos cicát szállítani? Kutyát még érthető, mert nem örülnék, ha mellettem egy blöki ülne. (Mármint ha vizsla méretű, és nem egy dobozos yorki. )
Nemzetközin tényleg lehet, a Wieneren amikor még nem helyre szólt a pótjegy, akkor találkoztam blökivel, és nem örültem volna, ha beül a fülkénkbe. Jobb, az ilyennek a termes kocsi, ha van.
Gyorsvonaton vihető szerintem macska, és Kaposvárra 1 átszállással el lehet jutni, 2 órás ütem van Bpről-Dombóvárig személy, és onnan személy Kaposvárig.Gyorsvonat igaz, hogy nincs.
Dobozban IC-n tilos a macskaszállítás?
Mert nemzetközi IC-n lehet például kutyát is szállítani, ezt mondta nekem egy jv. még a Kvarneren 2 éve.
Nem, akkor felesleges lett volna európai szerkesztési szelvény szerint készülnie. Igaz, ilyen alapon a 2M62-nek is, sőt, amit egy időben Luganszk ajánlgatott helyette, mármint egy Ludmilla-változatot, annak is. :)
"Teljes mennyiség:36 hónap időtartamra kötött szállítási keretszerződés alapján, összesen 141 000 000 liter MSZ EN 590 szabvány szerinti gázolaj vasúti tartálykocsival és közúti tankautóval történő szállítása a MÁV Zrt. hálózatán közlekedő vontatójárművek üzemanyaggal való ellátásához. A szállítási keretszerződés össz-keretmennyisége 141 000 000 liter, amely a Kbt. 46. § (2) bekezdése alapján - (mínusz) 10 %-kal változhat. A mennyiségből előreláthatólag 14 100 000 liter gázolaj közúti tankautóval és 126 900 000 liter vasúti tartálykocsival történik. Az előirányzott mennyiségek tájékoztató jellegűek."
...
"27. Ajánlatkérő tájékoztatja T. Részvételre jelentkezőket, hogy ajánlatkérő az ajánlatokat - az eljárás második, ajánlattételi szakaszában - a Kbt. 71. § (2) bekezdése alapján, a legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás (legalacsonyabb nettó ajánlati ár) szerint értékeli. Ajánlatkérő tájékoztatja továbbá T. Részvételre jelentkezőket, hogy az ajánlattételi szakaszában, az ajánlatban meg kell adni az ajánlattételi felhívás megküldésének napján érvényes Magyarországon irányadó nagykereskedelmi listaárat, valamint az abból adott kedvezmény mértékét (nettó Ft/liter). Az elbírálás alapját képező nettó ajánlati ár meghatározása úgy történik, hogy az ajánlattételi felhívás megküldésének napján érvényes Magyarországon irányadó nagykereskedelmi listaárból levonásra kerül a kedvezmény mértéke és a Magyarországon irányadó nagykereskedelmi listaár megajánlott kedvezmény mértékével csökkentett értéke lesz a nettó ajánlati ár. Az üzemanyag árának tartalmaznia kell a dokumentációban meghatározott teljesítési helyekre történő kiszállítás költségeit is. Ajánlatkérő az értékelési szempontnak nem minősülő egyéb kedvezményekről is kíván tárgyalni, mely kedvezmények értékelés tárgyát nem képezik, az nem jelent kedvezőbb elbírálást az ajánlat értékelése során."
A MÁV közbeszerzési eljárással veszi a gázolajat, legalábbis volt egy ilyen eljárás, ahol a GySEV nyert. Ez úgy értendő, hogy a MÁV a GySEVtől vett gázolajat.
Ez meg szerintem úgy lehetséges, hogy a GySEV bekérte az M42-es fogyasztási adatait a MÁVtól, mielőtt átvette tőle a mozdonyt. Ezek után elosztotta az M42 fogyasztását a megtett kilométereivel, ebből megkapta az M42 fajlagos gázolajfogyasztását. Aztán kikalkulálta, hogy nála mennyit megy majd az M42, és megszorozta a fogyasztásával. Ezek után a GySEV minden rendelkezésre álló tárolót feltöltött gázolajjal.
Aztán az M42-es sokkal kevesebbet fogyasztott a vártnál, így a GySEV gázolajat adhatott el a MÁVnak.
December 26-án átadják a Guiyang-Guangzhou vasútvonalat. A vonal hossza 857 km, a legnagyobb sebesség 250 km/h.Ezen kívül még két további új vasútvonal nyílik Kínában.
Sőt, kicsit gúglizva a Volánok akár kaphatják MOL nagyker ár alatt is a gázolajat, egy szerződés szerint akár 5 forinttal is. Továbbá -ez csak fektételezés- egyik Volán sem kér el magától 22 forintot literenként tankolás címén. Mert a MÁV ennyiért tölti. A leányoknak is...
Sajnos az aktuális nagyker árat nem találtam meg.
Na de megteheted azt is, hogy odafelé éjszaka mész, és visszafelé este jössz vagy fordítva.
Igen, ez a jó benne, de csak akkor, ha mindig reggel érkezel meg.
Ugyanis, ha éjszakai vonatban utazol, de nem hálókocsiban, akkor szinte biztos, hogy nem alszod végig nyugton az éjszakát, azaz hulla leszel reggel.
A szükség nagy úr...
Vannak ezek a kedvezményes jegyek és a belgrádi törpök élete sem csak játék és mese. Úgy van értelme, ha reggel érkezik a vonat Budapestre, és csak este indul tovább mondjuk Prágába, ahova reggel érkezik meg. Így a szállásköltséget meg lehet spórolni, a jegyeket meg azért elég sokan ki tudják fizetni.
Akkor leírom megint: nem fix a go ára MÁV-nál. Most majdnem kerek 50 fabatkával ólcsóbb, mint egy éve.
És nem, 266 fabatkáért akkor sem kapta, mikor a kutaknál 450 volt.
A MÁV-Start talán 266+ÁFA pénzért kapta a gázolajat, amikor a kisker kutaknál kb. 450 pénz volt literje.
Nagybani (több évre) szóló szerződéseknél, úgy tudom fix ár van. tehát most sem kapják olcsóbban, függetlenül attól, hogy a kiskereskedelmi ár csökkent.
Petike, szerintem nézd meg, hogy mennyi adó és hogyan kerül egy liter üzemanyag árára. Aztán gondold végig, hogy az olcsóbb üzemanyag hogy hat az autóhasználatra, és az adóbevételekre.
Arról nem beszélve, hogyha tartós lesz a trend, akkor odavághat a villamosításoknak is. Na meg a másik hozadéka a kieső adóbevétel, tehát nemsokára új adókat fognak megint bevezetni. :(
Nem igaz, hogy az egyre növekvő Kína nem igényel egyre több olajat! :(((