Ugyanis megállapítja, hogy a keresztpánton mindig nyolc apostol volt.
Ez ugyan igaz, csakhogy azt is hozzáteszi, hogy az apostolképek datálják a keresztpánt készítésének időpontját. Vagyis feltételezi minden ok (és indok) nélkül, hogy a keresztpánt és az apostolképek eredendően összetartoznak. És megállapítja, hogy a keresztpánton nincs semmi "buherálás", vagyis egy egységes műtárgy, ami az elkészítésekor se több, se kevesebb nem volt.
"A korona alsó részén található, szándékos, egymástól független és azonos mértékû aszimmetriákból az következik, hogy a korona felsõ része készült korábban, és az alsó részt kifejezetten a felsõ résznek koronává történõ kiegészítése céljából készítették. "
Ezt a verziót helyből kizárhatjuk. A felső rész (keresztpánt) ugyanis olyan gyenge, hogy önmagában képtelen megállni, tehát az abroncs (alsó rész) előtt nem létezhetett önmagában.
Ettől függetlenül az apostolképek lehettek régebbiek az abroncsnál, de akkor valami ismeretlen elpusztult tárgyon kellett lenniük.
"Az apostolok elemzése után óhatatlanul felvetődik a kérdés, hogy akkor a keresztpántot honnan kell eredeztetnünk és mért éppen a mi tulajdonunkban: a Magyar Nemzet tulajdonában van."
Az apostolképeknek a keresztpánthoz csak annyi közük van, hogy rajta találhatók.
A Ludwig által betett képeken világosan látszik, hogy az apostolképek egy külön alaplapon vannak, melyeket brutális egyszerüséggel (mondhatnám, primitív módon) rögzítettek fel a keresztpántra.
Ilyen "míves" képeknek szerintem eredetileg egy hasonlóan szinvonalas foglalatban kellett lenni. Vagyis az apostolképek a keresztpánton már csak másodlagos elhelyezésüek.
Azaz. Az apostolképek alapján a keresztpánt nem "eredeztethető" sehonnan sem.
"A török csapatok porig rombolták Budaszentlőrincet, a Pálosok igyekeztek menteni a liturgikus kincseket, és Remete Szent Pál holttestét Trencsén várába menekítették. A törökök azonban 1527-ben ezt a várat is elfoglalták és a holttest a lángok martalékává vált."
Valamelyik illetékes olvtárstól kérdezem, hogy ez most hogy?
A törökök a Mohácsi-csatát követően októberben elhagyták Magyarországot. Hogy tudták akkor a következő évben elfoglalni Trencsény várát, ami egyébként sohasem volt török uralom alatt.
Nem erről van szó?
"A 15. században a Szapolyaiaké lett, de1528-ban Ferdinánd hadai egy hónapi ostrom után bevették, az ostrom során leégett."
"A történeti kérdéskomplexum középpontjában annak a problémának mérlegelése áll, hogy vajon küldött-e a pápa Szent Istvánnak koronát, továbbá, hogy miért és mikor egyesítették a szentistváni koronát a későbbi Dukas-féle abronccsal, "
1., a keresztpánt minden, csak nem "szentistváni korona"
2., Az abroncs "mindenféle" lehet, csak épp nem Dukas-féle, akinek a képe később került fel a koronára.
"A Magyar Szent Korona egységes alkotás, a vizsgálat bebizonyította, hogy a pántok eredetileg is nyolc apostolhoz készültek. Ennek bizonyítékául mellékelem.... "
Sajnos a bizonyíték teljesen értéktelen. Ugyanis a keresztpánt valóban nyolc apostolhoz készült, csakhogy az egyáltalán nem biztos, hogy az apostolképek ehhez a keresztpánthoz készültek. Van olyan elképzelés, hogy az apostolképek valóba István koronáját alkották, de az tönkrement, és csak nyolc apostol képét lehetett megmenteni az eredeti tizenkettőből. Így került a keresztpántra nyolc apostol. Ez esetben viszont a korona nem egységes alkotás.
A Szent Korona kutatástörténetének ezt (1842-10059.sz.) követő közreadott anyagai már olyan terjedelmüek amit nem tudok olvashatóan átadni. Így sok-sok tanulsággal elköszönök Önöktől. Amennyiben a Szent Koronával kapcsolatban valamilyen adatra szükségük van úgy kérem villámpostán értesítsenek.
Nos: általában nem ügyelünk rá (nem jut ilyen eszünkbe), vagy a felbontás nem teszi lehetővé, - hogy észleljük az apró részleteteket.
Ludvig úr másként járt, Ő észrevette. (ilyen értelemben valóban új freskóról beszélhetünk) Észrevette, hogy ami az apostolképeken úgymond díszítőmintának látszik: azok pizony piciny kopt keresztecskék, a maguk szabályos megjelenésében. Észrevette ezenkívül. hogy a tárgybani freskón a Teremtő trónusának mintázata ugyanezen kopt keresztecskékből áll. (Azon a helyen amit beírtam, ez kiváló nagyításban látszik is)
Ráadásul azt is kikutatta, hogy az apostolképek kopt keresztecskéinek száma, illetve a kopt egyházi személyek által a mai napig "rendszeresítetten" hordott sapkán található - szintén kopt - keresztecskék száma megegyezik. Sőt az egyik apostolképen a kopt hagyomány szerinti "sapkahasadást" idéző alakzatot is fellelte.
Mivel az apostolképeken található madárrajzok egyértelműen holló ábrázolatai kell legyenek, míg az állatfigurák szárnyai egyértelműen az oroszlánok (Remete Szent Pál, és Remete Szent Antal története) lehetnek csupán, így a Magyar Szent Korona kopt vonatkozásai teljes mértékben igazoltak - Ludvig ür kutatásai nyomám. (dióhéjban ennyi a történet, de ez bővebben is megismerhető)
Köszönöm. Segítségeddel meggyőződhettem arról, hogy miért nem emlékszem rá. Egyrészt akkor még nem voltam ebben az asztaltársaságban, másrészt arról, amiről én jelzést adtam, nincs - nem is lehet - szó benne, mert azokat nemrég látta meg, s tette közzé Ludvig Rezső úr.
Látom, erre a csodálatos eredményre nem igazán "bukik rá" senki. Kár.
Nézzünk mást: hátha valaki nem ismeri: Dr. Tóth Judit rendkívül érdekes előadása a Hartvik legenda, meg a szilveszteri koronaküldés valóságtartalma tárgykörében:
ugyanakkor...felmutatja a kopt kereszt jelenlétét a Koronán, továbbá a Vörös Győző által feltalált Thot-hegyi Mindenható-freskó ábrázolaton is. (márhogy Ludvig Rezső)...szerintem több mint figyelemreméltó...
A témához visszatérve: ez egy figyelemreméltó analógia a 7. szd.-i egyiptomi (kopt) ábrázolás, és a Korona között. (Most hagyjuk a kamelek...vonalat) (Ludvig Rezsőé az érdem a felismerésben)