Tud valaki megoldási javaslatot arra, hogyan hozható helyre, hogyan javítható az alábbi képeken látható csúnyaság? Fekete filctollal már próbálkoztam: nem az igazi…
A BuFer által javasolt megoldás a legjobb, legolcsóbb - és abban is segít, hogy pontosabban tudd azonosítani, melyik kulcsházzal pótold a régit. (hasonló korú az enyém is, a kódszáma 0523. Fontos: ebben az elektronika kis panelja az elemmel együtt a nyomógombos oldalon van!)
A kulcsszárat a régiből kell áttenned, vigyázz, egy kis stiftet kell kiütnöd és vele kell rögzíteni a kulcsszárat az új kulcsházban levő csonkon.
(A szilikon kulcsvédő tok véleményem szerint nagyon praktikus.)
Egy kérdésem lenne, hogy ha tud valaki segíteni. A bicskakulcsom záró nyomógombja kihasadt, gondoltam rendelek egy kulcsházat nehogy beázzon, elromoljon.
Két kulcsot találtam ami olyannak néz ki mint az enyém:
Saját tapasztalat a budaörsi Fábián Peugeot szervizről: (levelem részlete egy kigyulladt check engine lámpa nyomán végzett munkáról)
Az előzetesen megállapított, és megrendelt mágnesszelep cseréjét végezték el 58.000,- Ftért. Az összegben szerepelt a mágnesszelep, csavar, diagnosztika és hibakeresés, valamint a csere munkadíja. Az átadás után egyetlen métert sem mentünk még az autóval, midőn a hibajelzés pontosan ugyanúgy visszatért. Akkor abban maradtunk, hogy január 2-án az elvégzett munka garanciájaként újból megnézik az autót.2-án leadtam, majd felhívtak, hogy valószínűleg valamilyen kábel érintkezési hiba van, keresik.Keresték, állításuk szerint a motortérben egyik kábelkötegben találtak szakadást és ezt javították. Mindezek ellenére a hiba továbbra is fennállt. Ekkor avval hívtak fel, hogy a szoftveres diagnosztika szerint, a vezérműlánc megnyúlása, vagy hibás pozíciója okozza a hibát, és ennek kiderítése kb 65.000 Ft-os munkát feltételez. Ettől elálltam hiszen az alábbi kérdések merültek fel bennem: 1. a számlán szereplő 12 687,-Ft-os hibakeresés mennyire lehetett szakszerű ha kicseréltek egy nem hibás alkatrészt 21 941,-Ft-ért valamint csaknem 20.000,-Ft munkadíjért. Afeleslegesen kicserélt alkatrész díját és a hozzá tartozó munkadíjat, miért nem sztornózták, vagy javasolták, hogy a további hibakeresés-javítás díjába beszámítják, hiszen a beavatkozás nyomán az autót nem sikerült megjavítani. Sajnos nem láttam értelmét a további javításnak , mert nem látom a végét. Addig cserélgetnék 50-100ezer forintokért az alkatrészeket esetenként feleslegesen amig nem sikerül a hibát megtalálni? Vajon ezt miért az ügyféllel fizettetik ki?Etikátlannak tartom az eljárásukat és meggyőződésem, hogy a jövőben nem az ezt szervizt fogjuk választani, sőt másoknak is javasolni fogom, hogy nagy ívben kerüljék el ezt a szervizt.Tisztelettel:
Emellett senkinek sem tűnt fel, hogy olaj 1 éve volt cserélve benne. Lehet hogy csak a nem megfelelő viszkozitású olaj miatt kialakult elégtelen olajnyomás miatt nem szinkronizál megfelelően....
Olyan helyzet állt elő, hogy hajnalban sikerült elütnöm egy őzet! Össze tört a kocsi jobb eleje. Ezért szükségem lenne egy jobb első fényszóróra, és egy jobb első sárvédőre így hirtelen. Ha valaki tudna bontottat ami tökéletes állapotba van, legyen szíves szóljon.
gratula hozzá! Ha nincs hangja, nem rángat a motor akkor nem kell a vezérléshez nyúlni (eleve ha jól tudom élettartamos láncokat kapnak....persze erre azért érdemes rákérdezni a szervizben hogy mi a tapasztalat velük) az 1,4-nél meg nem is volt jellemző a nyúlás,csak az 1.6nál. Érdemes lehet megnézni még a gyertyákat mikor kapott újat. Továbbá én szoktam a váltóolajat is cserélni.
Sziasztok! Tegnap óta tulajdonosa vagyok egy oroszlánnak, 1.4 Vti 2008-as évjárat, első gazdás ferdehátú. Az autóban 110 ezer km van, vásárlás előtt márkaszervízben átnézettük, pár apróbb hibát találtak csupán. Ezen hibák orvoslása és az ilyenkor szokás olaj + szűrők cseréjén kivül mit érdemes cserélni? Tényleg ajánlott lecserélni a vezérlést is? A motor teljesen csendes, semmi csörgést nem hallani, illetve az állapotfelmérésnél is mindent rendben találtak. Amúgy teljesen belezúgtunk ez alatt a rövidke idő alatt is😄
Szia. Előrebocsátom, hogy még nem vagyok 308-as tulaj, remélem a jövő héttől már az leszek. :) Egy Peugeot 307-esem volt, annál volt hasonló hiba, ott a küszöbön keresztül ázott be az utastér. Legegyszerűbben úgy lehet megnézni, hogy az autó előre lejtsen egy kicsit és ha az első sárvédőt itt is egy vagy két csavar rögzíti a küszöbre, akkor egy csavart ki kell venni (normál esetben egy 10-es kulccsal). Ha víz van a küszöbben, akkor folyni fog a víz, ha nem, akkor máshonnan ázik.
Szevasztok! 1.6VTI 120-as 308-as vásárlásán gondokodom. Tényleg horror a dolog? 50e-enként vezérléscsere, láncnyúlás, láncfeszítő, stb...Igaz ez? El a kezekkel tőle? Van megoldás esetleg egy vezérléscserénél az újabb, javított megoldások/alkatrészek beépítésére? Elsősorban személyes tapasztalatok érdekelnek, de bármilyen hozzászólást megköszönök!
Mivel egy közel 20 éves Suzukit váltana, így attól félek, hogy elragad a hév. Szóval minden info, vételi tanács (mire kéne figyelni vételkor), tapasztalat hatalmas segítség lenne! Az 1.4-es motor mennyire megbízható? A segítségeteket előre is köszönöm!
Az érdekelne, hogy a 308-as ban (az újabb évjáratokban) tényleg hő- és hangszigetlt szélvédő van-e?
A mostani árlista szerint Active felszereltégtől felfelé "hővédő hangszigetelt szélvédőüvegezés" van (Access-ben még nincs).
Engem a hővédőség érdekelne, régen a francia autókban mind volt ez a lila fémgőzölt szélvédő, nekem is volt olyan egy régebbi autómban, azóta keresem ezt a hőkomfortot, a nem hővédős szélvédők alatt azóta melegem van, ha besüt a nap.
Tudom, most már mind alap zöld hővédős, de ez az extra hővisszaverős cucc vajon játszik-e a 308-asban.
Szevasztok! A jobb szélső injektoromból jön ki némi füst és valami szuszogó-kattogó hang is jön ki onnan. A füstöt a ventillátor simán beszippantja az utastérbe is sajna.... Találkozott már valaki hasonlóval? Hogyan deríthetem ki, hogy csak a tömítés kuka, vagy injektorcsere? Mekkora meló egy ilyen ha az utóbbi és mennyire költséges? Ha nem lenne elég a kérdés: 1975-ös hsz-re valami ötlet? Köszi!
Sziasztok! P307 2.0Hdi-ről nyergelnék 308 1.6 Hdi-re. Anno 307-esnél nem mertem megvenni az 1.6-ost, de valamikor olvastam , hogy a 308-asnál már változtattak, nincs olyan szintű kormosodás, turbóhalál , stb. Igaz ez, vagy csak az Euro5-ös normától kezdve? Vagy semmi nem igaz és jobb ha hagyom az egészet? (A harmadik 2.0HDi-t nyúzom már, nem nagyon volt velük bajom. Sajnos évi 60e km-rel hamar összejön egy újabb autó gondolata...)