A domborzat közbeszól, Eger patak völgyét követik, de az helyes meglátás, hogy a 102 es káli csomópont felé lehetett volna rövidíteni Andornaktálya után.
Amúgy az expressz/gyorsjárat mentesítő másodrész korszakban a sofőrök a legváltozatosabb útvonalakat választották.
a. Gyöngyös toronyház , akkor is ha ott nem állt meg.
b. Ludas
c. Kál pl.: ANT214 CJZ232
d. Füzesabony GSG321/Borsod/
Kál és Füzesabony ritka volt, de volt olyan gkv aki kipóbálta.
Akkor nem volt GPS követés pár kilométer eltérés fel se tűnt az illetékeseknek.
A Fónagy féle nyilatkozatokat nem tudom értelmezni felröpen, aztán marad minden a régiben...
Ezzel vitatkoznék. Bár valóigaz nekem nincs Vasútállomás bej. Út megálló, de egy ütemben simán ki lehet érni a telephez 8 perc alatt is csak a bíróságnál jól kell elkapni a lámpát.
A gyorsvonat 1:50 ill. 1:54 menetidőt tudna ha nem lenne pályafelújítás miatt Egerbe majd minden közvetlen vonat törölve.
--------------------------------
Majd, most, Fónagy az új, ismételt, utolsó beosztásában, hattyúdalként megszünteti az Eger-Budapest buszokat és felvirágzik az Eger-Budapest vasúti utazás.
1:40 re nem nagyon vihető le, max. ha kimarad a Vasútáll. bej. u., Volán telep illetve Bp felől a Színház.
Anno vagány sofőrökkel kb. 10 éve 1:37 is elképzelhető volt, a Szerencs utca meg a Hungária Krt. kevés forgalmú időszakában, belterületen 50 helyett jóval többel, főúton 70 helyett akár 100 km/h vel.
HPS-230 egy ma már nyugdíjas gkv vezetésével, GIJ-382 talán egy DZA- akármennyi hozta ezt az időt , persze a tempo100 előtti időszakban, amikor az M0 már megépült és az M3 bevezető /kivezető nem volt ekkora forgalom.
Alapból mentrend ide vagy oda a Eger aut.áll Volán telep 10-12 perc a menetrendben szereplő 6 perc helyett a valóságban.
Egerben lámpaerdő van a Mátyás Király úton meg egyre többen autóznak a városban, ezt a buszon ülő szenvedi el legtöbbször.
M25 mivel csak autóút, meg hosszabb az útvonal érdemben nem hoz menetidőcsökkenést.
A gyorsvonat 1:50 ill. 1:54 menetidőt tudna ha nem lenne pályafelújítás miatt Egerbe majd minden közvetlen vonat törölve.
Ludas miatt erősen kötött az express ideje is. Ha az kimarad azáltal hogy M25 már csökkenthető a menetidő pár perccel. Most is 1:50 talán az express? Azért ha 10 perccel is faragható 1:40 már nagyon baráti. A vonatnak esélye sincs megközelíteni ezt az időt max ha IC. De az meg az ő részükről luxus. A busz meg óránként indít ilyet. Az a bibi a vonatnak is hogy nagy kapacitás amire nincs úgy igény. Viszont a busz óránkénti indulása a jóval kevesebb férőhellyel már kihasználtabb.
A gyorsjáratok Ludas aut. vt. érintésével közlekednek.
Az M25 útirány hosszabb Eger-Budapest 130 km helyett 138 km, az a 8 km még ha 100 km/h a sebesség 5-6 perc plusz, hiába a 3 ason a Kresz szerinti 70 km/h, nem lesz sokkal gyorsabb , mert a Volán telep után K2 utána az M25 csomópont etc.
Eleve tempó 100 as kocsi kellene.
A hosszabb útvonal miatt maximum 5 perc nyerhető, és útvonalmódosítás kell Ludast ki kell hagyni.
Autóval más a helyzet , ott a autóút 110 km/h ill. az M3 130 km/h miatt menetidő jobb, de 1 főnek nem éri meg Budapestre , ha a parkolást , meg a városi dugót is belevesszük....
Tudom, hogy vicc a felvetés, de a Kazincbarcika-Miskolc vasúti vonal finoman szólva sem bírná el a terhelést. Jó, tudom, nekünk néhány száz milliárd Ft nem oszt, nem szoroz, felújítjuk, kibővítjük, villamosítjuk - s máris van egy olyan vasútvonalunk, amit immár csupán a fekvése miatt nem fognak szeretni az utasok. Egyelőre azonban a MÁV kb. belegebedne, ha az említett szakaszon ki kéne váltania a buszokat.
Fónagy ezt a szüntessük meg a párhuzamosságokat már tizensok éve harsogja.
Úgy gondolja, hogy ezt a párhuzamos buszok megszüntetésével kell kezdeni.
Lelke rajta.
Tegye.
Azután, amikor felajánlottuk neki (pilot projektként) a :
- Salgótarján-Budapest,
- Eger-Budapest buszok
megszüntetését és utasaik vonatra ültetését, úgy ugrott fel az asztaltól, mintha kígyó csípte volna meg.
----------------------------------------------
Amikor Völner a 2-es vasútvonal ( Egom-Dorog-Bpest) felújításba bele kezdett, teli kiabálta a sajtót ő is, meg Fónagy is, hogy a felújítás befejezése után, az Esztergom-Budapest buszok megszűnnek.
Életkortól függően 10-20-30-40 stb. éve hallgatjuk, olvassuk az ilyen mondatokat. Pont ez a feldemhedés mitől lenne más? Olyat meg már 1925-ben is tudott Krause Ervin vállalkozó, hogy Lőkösházán a vonatokhoz igazítsa társas gépkocsija érkezését/indulását.
A busz menetrendje feltünteti a vonat csatlakozásokat is. Az sem ritka, hogy késés esetén a busz bevárja a vonatot.
Most a feltaláljuk a spanyolviaszt tipikus esetéről lehet szó? Csak azért, mert ezekre már most is van példa idehaza is. Most így hirtelen:
- Szobon
- Velencei-tó környékén
- Balatonnál (pl. Lepsénytől Keszthelyig)
stb.
Persze, nem tudnak a végtelenségig várni a buszok sem, ha túl sokat késik a vonat, mert az útvonalon más csatlakozásokat nem érnének el sok esetben. Illetve ezek miatt csak bizonyos mértékig tudnak rugalmasan igazodni a vágányzári menetrendekhez is.
Nyugat-Európában több helyen is van egyeztetett menetrend. Leginkább ott, ahol a buszközlekedés a vasútiból fejlődött ki, pl. úgy, hogy a felhagyott vasúti mellékvonalakat busszal helyettesítették és ezek üzemeltetését a vasút vitte tovább. (a MÁVAUT is valahol a MÁV-ból lett, csak nagyon régen). A busz menetrendje feltünteti a vonat csatlakozásokat is. Az sem ritka, hogy késés esetén a busz bevárja a vonatot. Sőt, pl. Franciaországban a buszra és a vonatra közös jegyet lehet venni.
Ha egyértelműen nem állapítható meg, hogy ott megálló van (feliratból, oszlop, tábla bármilyen piktogrammal festéssel grafikával tökmindegy... stb) akkor kell használni a "normál" buszmegálló táblát. Persze lehet csak "úgy" is használni.
Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.
Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.
Ott most mi a helyzet? Nekem a CSAD megálló hangulatosabb és egyedibb volt, az olyan igazi csehszlovák. Miért kell mindent egységesíteni?