Keresés

Részletes keresés

Dudari Creative Commons License 2018.09.23 0 0 64252

A domborzat közbeszól, Eger patak völgyét követik, de az helyes meglátás, hogy a 102 es káli csomópont felé lehetett volna rövidíteni Andornaktálya után.

Amúgy az expressz/gyorsjárat mentesítő másodrész korszakban a sofőrök a legváltozatosabb útvonalakat választották.

a. Gyöngyös toronyház , akkor is ha ott nem állt meg.

b. Ludas

c. Kál pl.: ANT214 CJZ232

d. Füzesabony GSG321/Borsod/

Kál és Füzesabony ritka volt, de volt olyan gkv aki kipóbálta.

Akkor nem volt GPS követés pár kilométer eltérés fel se tűnt az illetékeseknek.

A Fónagy féle nyilatkozatokat nem tudom értelmezni felröpen, aztán marad minden a régiben...

Előzmény: trizs77 (64250)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.09.23 0 0 64251

Ezzel vitatkoznék. Bár valóigaz nekem nincs Vasútállomás bej. Út megálló, de egy ütemben simán ki lehet érni a telephez 8 perc alatt is csak a bíróságnál jól kell elkapni a lámpát.

Előzmény: Dudari (64248)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.23 0 0 64250

Eger akkor kerülne közelebb ha az M25 így nézne ki:

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.09.23 0 0 64249

A gyorsvonat 1:50 ill. 1:54 menetidőt tudna ha nem lenne pályafelújítás miatt Egerbe majd minden közvetlen vonat törölve.

 

--------------------------------

 

Majd, most, Fónagy az új, ismételt, utolsó beosztásában, hattyúdalként megszünteti az Eger-Budapest buszokat és felvirágzik az Eger-Budapest vasúti utazás.

 

 

Előzmény: Dudari (64248)
Dudari Creative Commons License 2018.09.23 -1 1 64248

1:40 re nem nagyon vihető le, max. ha kimarad a Vasútáll. bej. u., Volán telep illetve Bp felől a Színház.

Anno vagány sofőrökkel kb. 10 éve 1:37 is elképzelhető volt, a Szerencs utca meg a Hungária Krt. kevés forgalmú időszakában, belterületen 50 helyett jóval többel, főúton 70 helyett akár 100 km/h vel.

HPS-230 egy ma már nyugdíjas gkv vezetésével, GIJ-382 talán egy DZA- akármennyi hozta ezt az időt , persze a tempo100 előtti időszakban, amikor az M0 már megépült és az M3 bevezető /kivezető nem volt ekkora forgalom.

Alapból mentrend ide vagy oda a Eger aut.áll Volán telep 10-12 perc a menetrendben szereplő 6 perc helyett a valóságban.

Egerben lámpaerdő van a Mátyás Király úton meg egyre többen autóznak a városban, ezt a buszon ülő szenvedi el legtöbbször.

M25 mivel csak autóút, meg hosszabb az útvonal érdemben nem hoz menetidőcsökkenést.

A gyorsvonat 1:50 ill. 1:54 menetidőt tudna ha nem lenne pályafelújítás miatt Egerbe majd minden közvetlen vonat törölve.

Előzmény: Cpt.Dave (64246)
kbn Creative Commons License 2018.09.23 0 1 64247

Autóbusznál nincs különbség főút és autóút között, max. 70 km/h-val mehet mindkettőn.

Előzmény: Dudari (64245)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.09.23 0 0 64246

Ludas miatt erősen kötött az express ideje is. Ha az kimarad azáltal hogy M25 már csökkenthető a menetidő pár perccel. Most is 1:50 talán az express? Azért ha 10 perccel is faragható 1:40 már nagyon baráti. A vonatnak esélye sincs megközelíteni ezt az időt max ha IC. De az meg az ő részükről luxus. A busz meg óránként indít ilyet. Az a bibi a vonatnak is hogy nagy kapacitás amire nincs úgy igény. Viszont a busz óránkénti  indulása a jóval kevesebb férőhellyel már kihasználtabb.

Előzmény: Dudari (64245)
Dudari Creative Commons License 2018.09.23 0 1 64245

A gyorsjáratok Ludas aut. vt. érintésével közlekednek.

Az M25 útirány hosszabb Eger-Budapest 130 km helyett 138 km, az a 8 km még ha 100 km/h a sebesség 5-6 perc plusz, hiába a 3 ason a Kresz szerinti 70 km/h, nem lesz sokkal gyorsabb , mert a Volán telep után K2 utána az M25 csomópont etc. 

Eleve tempó 100 as kocsi kellene.

A hosszabb útvonal miatt maximum 5 perc nyerhető, és útvonalmódosítás kell Ludast ki kell hagyni.

Autóval más a helyzet , ott a autóút 110 km/h ill. az M3 130 km/h miatt menetidő jobb, de 1 főnek nem éri meg Budapestre , ha a parkolást , meg a városi dugót is belevesszük....

Előzmény: Cpt.Dave (64240)
IMCS Creative Commons License 2018.09.22 0 1 64244

Az M25 Andornaktálya-dél és Eger között tulajdonképpen már használható. 

Előzmény: Irisbus (64242)
Racilaci Creative Commons License 2018.09.22 0 0 64243

Tudom, hogy vicc a felvetés, de a Kazincbarcika-Miskolc vasúti vonal finoman szólva sem bírná el a terhelést. Jó, tudom, nekünk néhány száz milliárd Ft nem oszt, nem szoroz, felújítjuk, kibővítjük, villamosítjuk - s máris van egy olyan vasútvonalunk, amit immár csupán a fekvése miatt nem fognak szeretni az utasok. Egyelőre azonban a MÁV kb. belegebedne, ha az említett szakaszon ki kéne váltania a buszokat.

Előzmény: trizs77 (64232)
Irisbus Creative Commons License 2018.09.21 0 0 64242

Igen, épül. Egész jól halad.

Előzmény: trizs77 (64241)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.20 -1 0 64241

Épül ?

 

Mert beszélni beszéltek róla, de építik is ?

 

 

Előzmény: Cpt.Dave (64240)
Cpt.Dave Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64240

És ugye ott az épülő M25 ami csak továbbront az egri vonat helyzetén. 

Előzmény: trizs77 (64236)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.20 -1 2 64239

Ha már úgy félünk a versenytől, mint macska a víztől, akkor maradjon mind a kettő.

Páros órában vonat indul, páratlanban busz. Win-win.

Közös menetrend, közös tarifa stb.

trizs77 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64238

Nosza.

Rajta.

Tegyék.

Előzmény: C50 (64237)
C50 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64237

Megszűntek?

Még nem.

Meg akarják szűntetni ?

Igen.

Előzmény: trizs77 (64236)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64236

Fónagy ezt a szüntessük meg a párhuzamosságokat már tizensok éve harsogja.

 

Úgy gondolja, hogy ezt a párhuzamos buszok megszüntetésével kell kezdeni.

Lelke rajta.

Tegye.

 

Azután, amikor felajánlottuk neki (pilot projektként) a :

        - Salgótarján-Budapest,

        - Eger-Budapest buszok

megszüntetését és utasaik vonatra ültetését, úgy ugrott fel az asztaltól, mintha kígyó csípte volna meg.

 

----------------------------------------------

 

Amikor Völner a 2-es vasútvonal ( Egom-Dorog-Bpest) felújításba bele kezdett, teli kiabálta a sajtót ő is, meg Fónagy is, hogy a felújítás befejezése után, az Esztergom-Budapest buszok megszűnnek.

Ok.

 

Megszűntek?

Meg akarják szűntetni ?

 

 

C50 Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64235

Az Öreg nem szereti Fónagyot.

Előzmény: Komlósfecskés (64234)
Komlósfecskés Creative Commons License 2018.09.20 0 4 64234

Unatkozunk, unatkozunk?

Előzmény: trizs77 (64232)
Komlósfecskés Creative Commons License 2018.09.20 0 4 64233

Semmit.

Életkortól függően 10-20-30-40 stb. éve hallgatjuk, olvassuk az ilyen mondatokat. Pont ez a feldemhedés mitől lenne más? Olyat meg már 1925-ben is tudott Krause Ervin vállalkozó, hogy Lőkösházán a vonatokhoz igazítsa társas gépkocsija érkezését/indulását.

Előzmény: dundalk (64229)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.20 -2 1 64232

Kezdhetné FÓNAGY azzal, hogy saját pátriájában megszünteti az :

 

 - Ózd-Miskolc,

 - Kazincbarcika-Miskolc buszokat.

 

Ott a párhuzamos vonat, járjanak azzal az utasok.

 

 

Előzmény: dundalk (64229)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64231

A busz menetrendje feltünteti a vonat csatlakozásokat is. Az sem ritka, hogy késés esetén a busz bevárja a vonatot.

 

Most a feltaláljuk a spanyolviaszt tipikus esetéről lehet szó? Csak azért, mert ezekre már most is van példa idehaza is. Most így hirtelen:

- Szobon

- Velencei-tó környékén

- Balatonnál (pl. Lepsénytől Keszthelyig)

stb.

 

Persze, nem tudnak a végtelenségig várni a buszok sem, ha túl sokat késik a vonat, mert az útvonalon más csatlakozásokat nem érnének el sok esetben. Illetve ezek miatt csak bizonyos mértékig tudnak rugalmasan igazodni a vágányzári menetrendekhez is.

Előzmény: rezgaras (64230)
rezgaras Creative Commons License 2018.09.20 -1 0 64230

Nyugat-Európában több helyen is van egyeztetett menetrend. Leginkább ott, ahol a buszközlekedés a vasútiból fejlődött ki, pl. úgy, hogy a felhagyott vasúti mellékvonalakat busszal helyettesítették és ezek üzemeltetését a vasút vitte tovább. (a MÁVAUT is valahol a MÁV-ból lett, csak nagyon régen). A busz menetrendje feltünteti a vonat csatlakozásokat is. Az sem ritka, hogy késés esetén a busz bevárja a vonatot. Sőt, pl. Franciaországban a buszra és a vonatra közös jegyet lehet venni.

Előzmény: dundalk (64229)
dundalk Creative Commons License 2018.09.20 0 0 64229
Gábrisvitéz Creative Commons License 2018.09.18 0 2 64228

Ide még beteszem ezt a kis önreklámot. A szegedi helyi gyorsjáratok története:

 

https://sony872.blog.hu/2018/09/18/szeged_helyi_gyorsjaratainak_tortenete

18-09 Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 64227

Ha egyértelműen nem állapítható meg, hogy ott megálló van (feliratból, oszlop, tábla bármilyen piktogrammal festéssel grafikával tökmindegy... stb) akkor kell használni a "normál" buszmegálló táblát. Persze lehet csak "úgy" is használni.

Előzmény: -Smiley- (64223)
matteo14 Creative Commons License 2018.09.12 0 3 64226

Ki kell rakni mind a kettőt és akkor nincs baj. Itthon is bevált így :D

Előzmény: -Smiley- (64223)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.12 -1 0 64225

Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.

Ott most mi a helyzet?

 Miért kell mindent egységesíteni?

 

 

 

-------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Ha nem érted (ami jogod) nyilván megkérdezted őket.

 

Mit válaszoltak a kérdéseidre ?

Előzmény: -Smiley- (64223)
seadxdx Creative Commons License 2018.09.12 0 0 64224

Hát ahol lakok, ott is kinn van az egyik buszmegállóban, hogy "Lenin út", de attól még minimum 25 éve más az út neve.

Előzmény: -Smiley- (64223)
-Smiley- Creative Commons License 2018.09.12 0 0 64223

Szlovákiát nem értem, egyes helyeken CSAD tábla van (CSAD elvileg nem létezik már vagy 30 éve) de egyes helyeken kresz táblás buszmegálló van, valahol meg Eurobus.

Ott most mi a helyzet? Nekem a CSAD megálló hangulatosabb és egyedibb volt, az olyan igazi csehszlovák. Miért kell mindent egységesíteni? 

Előzmény: EKM-765 (64219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!