A kérdés jó, az érintettek komolyan foglalkoznak is ezzel, de nagy általánosságban ez nem várható, mivel a visszaélések java abból származik, hogy csak papíron utazik az áru, illetve egy fuvarhoz tucatnyi fuvarokmány tartozik, miközben az áru pl. a cukorgyárból egyenesen a bolthálózathoz kerül leszállításra. Vasúton ilyen trükközésre esély sincs, sem légiben, sem hajón. A "veszélyeztetett" áruk listáján nyomokban van csak olyan, amit vasúton is visznek, akkor is zömében inkább gyártókhoz, mint a végfelhasználókhoz kapcsolódó logisztikai rendszer részeként. A konténer erősen érintett, de ott az a mondás, hogy nem a konténerterminálon pakolják ki- és át az árut, onnan vagy oda mindenképp van közúti szállítás. Ha mégis a konténerterminálon raknák ki, akkor is bejelentésköteles a kiszállítás 3,5 tonna alatti járművel is, ha az "veszélyeztetett áru", vagyis például Kínából érkezett ruha!
Mivel a - hír szerint - vasúti és vízi szállításról NEM kell ilyen jelentéseket írni, várható, hogy a nem tiszta fuvarok ezentúl inkább a vasutat választják ?
Ha nem jó a fűtés vagy kábelzárlatot okoz akkor is legyen közbesorozva?
Előfordulhat, hogy a mellék miatt nem menne szinkronban a két gép, van amikor az egyik előre a másik hátra akar elindulni vagy nem nyílnak az ajtók stb. Ha közte mellék van csak még több bajt okozhat.
" A kimlei alállomáson lett volna dolgom, de nem engedtek be, míg el nem ment a vonat. Addig a szomszédos OVIT-alállomáson dekkoltam. Pedig onnan van táplálva a vasúti állomás :-) Felemás ez is :-) "
Viszont,ha jól tudom,az ilyen szerelvények mindig dízelvontatásúak. Így ergo tökmindegy,hogy az alállomás kap-e betápot,vagy sem.(De ki tudja,lehet hogy van/volt ott elvermelve némi aggregát,hátha kimarad a betáp...) Mintha a 3G kocsik bemutatójára is csörgő vitte volna azt a bizonyos fejesvonatot,nem is oly régen. De kb 20 éve,az alapkiképzésnél is azt harsogták katonáék,hogy a katonai és egyéb kiemelt szállítmányokhoz stratégiai okokból mindig dízelmozdony adja a vonóerőt. És akkoriban még csak fűtőgépként láttam Szilit katonavonatba sorozva,a vonóerőt Szergej adta a pontonos szerelvénynek. Ma már persze látni villanygépet is egy-egy ilyen szerelvény élén.
Ja bocsánat, igazából BÚÉK-ot akartam mondani, újévi változásként - egy-két X elhelyezése után - ismét olvasni fogom a topikot, amíg a türelmem bírja.:-)
"Ki hitte volna a topik indulásakor, hogy a MÁV túléli a Volánokat..."
A nevében igen, de a MÁV már 6 éve nem foglalkozik közszolgáltatásként személyszállítással (csak hobbiszinten, ld. Úttörővasút), ergo a Volánok élték túl az "igazi" MÁV-ot.:-)
- Idehaza leginkább eszköz volt a vasút, mivel 5 éve beutaztam az összes vonalat. Kisvasutazni voltam Mesztegnyőn.
- Beutaztam idén Macedónia és Koszovó teljes személyforgalomra nyitott hálózatát, jártam Görögországban és Szerbiában is.
- Erdélyben a Dés-Zilah-Érmihályfalva útirány volt újdonság.
- Felvidéken egy Révkomárom-Zólyom-Horehronec-Kassa kör fért bele idén.
- Vonatoztam Lettországban (Riga-Majori, Daugavpils-Riga), és Litvániában is (Vilnius-Kaunas, Vilnius-Trakai, Vilnius-Daugavpils. Észtország vasútja kimaradt, csak a Baltijaam-on fotóztam, de majd legközelebb.
hát, amíg nem a gépészet tartja karban őket, addig lehet jobb a rendelkezésre állás, de utána majd ez is a béka segge alatt lesz, mint a kék-flirteknél is már....:(
Normál esetben ötkocsisak, így akár 10 szerelvény is kijönne belőlük (90%-os rendelkezésre állással). A fordához kell legalább 6 szerelvény, így a Szerencs - Sátoraljaújhely személyek is kiállíthatók belőlük, a pénteki, vasárnapi, hétfői erősítőkocsik, meg a balatoni stokk.
Az igazi nyereség az lesz, hogy a rendelkezésre állásuk majd' kétszerese a jelenlegi kocsiknak. Így a 250 darabos beszerzés esetén 500 kocsi mehetne selejtbe.
Egyesül a két nagy kínai vasútijármű-gyártó, a CNR és a CSR.
De van harmadik, hasonló kaliberű is? Mert rendben, hogy ha egyesülnek, akkor több lehetőségük adódhat fejlesztésekre, külföldi eladásokra. Ugyanakkor elszállhatnak a belföldi áraikkal, ami a vevők szempontjából kevésbé jó.
A német vasút személyszállítási teljesítménye, utasszámban (tehát NEM utaskilométerben), a ma megjelent közlekedési statisztikai évkönyvből.
A sötétebb színű a távolsági, a világosabb a helyi és helyközi utasszám. Világosan látszik, hogy a távolsági utasok száma évtizedek óta nagyjából azonos (kisebb ingadozásokkal), a helyieké viszont az utóbbi huszonöt évben markáns növekedést mutat.