Nekem regi swiftem van, 1.3 AT... ott ha lepadlozom, visszakapcsol amig van ertelme visszakapcsolni, es csak akkor valt feljebb, ha mar majdnem a piros mezonel jar (persze ilyenkor padlo-kozeli gazallasra van szukseg)
Nekem ilyenem van, azért irtam le ezeket. 120-as temponál jól jönne egy S gomb ami nem engedné váltani hanem ki lehetne huzatni. Erre probálgatom a D-3 váltogatásokat.
Az a nagy difi a tiptronic, sentronic, DSG... stb valtok es a suzuki MTA valtoja kozott, hogy mig az elobbiek szekvencialis valtok, az utobbi egy ugyanolyan valtomu mint a kezi valtos modellben ami van.
En inkabb az Opel EasyTronic-jahoz hasonlitanam, ahol tulkepp szervo motorok kapcsolgattak a valtot, meg kezeltek a kuplungot.
Ennek az egesznek a hatranya a sebessegvaltas lassusaga, meg nemtom a kuszasa hogy megoldott, ha csuszo kuplunggal, akkor az is gyorsabban kopik mint a kezi valtosokban... (pl D-ben piros lampanal kinyomott fekkel varakozas nemtom hogy nez ki itt)
Ez a valto ami az uj swiftben van (meg a tobbi 4 fokozatu valto is mas autokban) tudomasom szerint mind overdrive. Ennek a jelentese annyi, hogy az 1:1 atetel utan van egy meg hosszabb (overdrive) fokozat. Ez a 4. fokozat a valton, van ahol nem tilthato, van ahol van alurol nezve 1 - 2 - 3 - D (itt a D = overdrive enabled) de van ahol pl csak 1 - 2 - D,3 van, mint pl a suzukinal is ha jol emlexem a fotokra....
sportfokozat pedig csak egy kis athangolas a dolognak, vagyis hosszabban enged gyorsitani, es esetleg elobb visszakapcsol, nem nagy difi, padlogazas "jelzessel" elvileg minden jol beallitott automata jol vezerelheto csiribirik nelkul is.
Apropo, tudtok egy helyet, ahol 1.5 GS AT -t lehet tesztvezetni, Budapesten? Szivesen kiprobalnam, mielott beleulok veglegesen
Igen, az automata Wagon-t nagyon szerettem, de már meg is rendeltük az 1,5 GS automata Swiftet gránát-narancs színben. Az új lapot láttam, jó lett, gratulálok.
Milyen sportfokozat van az 1,5 hagyományos automatán? Kapcsolható vagy csak gázpedállal hívható életre? (padlógáz...) A D3 állás azt jelenti, hogy vagy "D" vagy "overdrive" és max. harmadikig vált fel? A D3 állásban tehát lehet mozgatni ide-oda D és 3 között pl. előzésnél, emelkedőn? Vagy csak le 2-be?
Ebben teljesen igazatok van. Az ára valóban kicsit sok. De más márkáknál is drágább a tiptronic vagy automataváltóval szerelt változat. A + technikát ki kell fizetni. Ha mindenképpen automatizált váltós gépet akar valaki, akkor az 1,3 MTA jobb választásnak tűnik az 1,5 automatánál, legalább is szerintem. Mindenképpen olcsóbb az adó, kevesebbet fogyaszt és ha kell akkor teljes automata üzemmódban is használható.
Köszönöm szépen az infókat, nekem az 1,3 GS MTA nagyon megfelelne. FOMA viszont picit morog, mert azt mondja, hogy ezért a pénzért kapnánk egy 1,5 GS-t., az AT-nek viszont sokaljja az árát. Picit még vitatkozunk rajta majd.
MTA-s autót még nem vezettem, így arról még nincsen tapasztalatom. Automatát már viszont igen. Nagyon szépen mozgatja az autót, nem volt egyáltalán lomha. Viszonylag sportosan is lehet vele közlekedni, mert a váltó ezt lehetővé teszi a sprotállásban. A gyári navigációs cuccról kérdezd a Swift Klub fórumában "Királyfi" klubtagunkat neki navis autója van. Sokat jár vele külföldre is. Magyarország térkép jelenleg még készül, valamikor az ősszel lesz elérhető.
Kicsit bővebben tud valaki erről a navigációs rendszerről.? Mit tud, hogyan működik? Másrészt érdeklődnék, hogy van-e valakinek tapasztalata arról, hogy az MTA váltó hogyan befolyásolja a menetdinamikát? Döntöttünk, hogy lecseréljük a 3 éves Swiftet, a feleségem automatát szeretne, de én kicsit tartok tőle, hogy lomhább lesz az autó.
KelemenGy hozzászólását kiegészítve még annyit azért érdemes hozzá tenni, hogy az MTA váltó egy tiptronic rendszerű váltó. A kuplung feladatát kettő elektromotor végzi egy kis Denzo-s elektronikával vezérelve. Ezért ez a pedál hiányzik az autóból. Az elektronika nem engedi kézi váltás esetén az extrém váltásokat, ezzel védi a motor. Ha jó a cucc, akkor a váltások közötti idő úgy van beállítva, hogy pillanatnyi megtorpanása sincs a váltási ciklusnak. A régebbi hasonló váltóknál voltak ilyen problémák, de mára ez nem jellemző ennél a tipusnál. Persze ez nem egy sportváltó az elektronika hangolása miatt, ezért extrém sportos működést ne várj tőle.
MTA- robotizált automata váltó (annyiban más, mint a sima automata, hogy itt nem a szokásos PRND12 séma van, hanem a váltókar fel-le pöcögtetésével tudsz váltani + hagyhatod D-ben is, ekkor ugyanúgy magától váltogat, mint bármelyik más automata)
és még így is van benne tartalék bőven, hiszena super 1600 swift is 1,6-os nem feltöltős motor és kereken 218 paci. csak kb. 50-60 litert eszik a 115-ös versenybenzinből, aminek van vagy 2000Ft litere.
Szerintem aki egy kiscist tud számolni és ismeri a kereskedések árait annak a swiftklub.hu oldalon kint lévő bruttó árak bizony igen csak kedvezőek. Arról meg még a kereskedők sem tehetnek, hogy extra drágák az ajánlott kisker árak is.
Még tegnap tankoltam másodszorra au autóba! A lámpa felgyulladásától még 110 km-t mentem! Összesen 669 km-t mentem a kocsival egy tankolással! :) Ez elég jónak tűnik elsőre nem? Főleg, hogy mindenki azt mondja, hogy később még csökkenhet a fogyasztás!