3 év vagy 45000 km ha jól emlékszek. Én Castrol Syntrans Transaxle olajat használok. Nem olcsó. Jövőre lesz esedékes a cseréje. Szerelőre bízom a cserét.
hát ez rohadt jó. Még akkor se kell 6 liter bele, ha üres váltót töltenek fel, 1,5 liter a tökben marad mindig, így cserekor kb 4 liter jön le (3-4 dl a szűrőben marad)
Szerintem a váltót fel se újították, mert nincs is mit benne.
A túl sok olaj habzást okozhat magas fordulaton, illetve nem tud megfelelő járatokba menni, legrosszab esetben melegedéskor kitágul ahol a leggyengébb az ellentartás
Az autód NEM 400.000-et ér. nézz rá a hahu hirdetésekre, az automata WR+-ok ma is sokkal felette futnak!
Oda ne vidd többet, ahol ezt tették
(nekem egy helyen a renault megane turbója bánta a +1 liter olajat. nem röhögtem...)
Igaz, hogy nem wagon, de az asszony ignise huhog indulásnál! :) Csak hidegen csinálja, kis melegedés után az istennek se! Mintha dudálna! Aknára álltam, semmi rendellenesség nem látszik. Szerintem kipufogó lamella lazulás lehet, de valaki azt mondta vízpumpa! 62.000 km 7 év. A jó tanács sokat érne! :)
Sziasztok! Hát a probléma - talán - rendben van. Segítség útján sikerült egy másik márkaszervizbe elvinni a kocsit. Megnézték a váltóolaj szintet... És most jön a döbbenetem... másfél literrel több olaj volt a váltóban, mint a megengedett! 1 évig - a dunaújvárosi márkaszervizben történt felújítás után - így jártunk az autóval! Hozzá kell tennem a dunaújvárosi márkaszervizben múlt héten is mindent rendben találtak, olajszint is rendben, komputer sem mutatott nekik hibát.... Sőt más szerelőknek is mutattam az olajszintet, azt mondták rendben van. No comment....
Erre rácáfol a mostani vizsgálat a másik szervizben:
1. Másfél literrel több olaj az automataváltóban!
2. Ha emiatt váltó csere lett volna, az új váltó 1 millió forint! ( Az autó 400.000 ft-ot ér jelenleg...)
3. A felújításról is elkérte a mostani szerviz a számlákat... Hát a válasz az volt: " Igen vastagon fogott a tolla a dunaújvárosi kollégáknak... ( 4 liter váltóolaj helyett, 6 litert számláztak, stb...) "
4. A komputer 9 féle különböző hibát!!! küldött a rendszerből a mostani vizsgálatkor, mielőtt az olajat leengedték!!
30 km-t mentek a kocsival ( olaj normál szintre engedve, hibákat nem küld a rendszer ) nem rángat a váltó.
Helotok. Van egy totálkáros wagon r + -om. jobb eleje és a bal oldala sérült. 2001 es, friss müszakis. Frissen szervizelt. Valos 180.000 km-rel. Ki mit add érte? Vagy mennyit érhet??
Szia Bleszka Ha még nem vettél Wagont akkor ahogy itt már korábban jeleztem októberben eladó lesz a miénk egy 2003 novemberi ritkaság 1.3 glx 4wd klíma 94Le 2-300 ezerrel olcsóban mint amit találsz mert motorikusan teljesen oké de kéne rá egy fényezés itt ott, ezért olcsóbb persze nem muszáj októberben lejár a műszaki azt elintézem és utána gondoltam,majd ha érdekel írj nyugodtan fényképet is tudok küldeni
ha elmész megnézni, automata váltó kipróbálása, tesztelése
1: elindítod a motort, megnézed hideg vagy meleg (vízhőfok, ugyanis be van kötve a váltó a hűtőkörbe), ennek megfelelően hideg vagy meleg olajszintet ellenőrzöl járó motor mellett a piros nívópálcán.
2: beülsz, kézifék behúz, P-ből R-be teszed, kb 1-1,5mp-en belül egy nagyon finom döccenést kell érezz, hogy beváltott a váltó. NEM RÁNTÁST! ekkor N-be, 1mp-en belül kell engedjen, D-be, 1mp-en belül finom döcc, visszarakod P-be
3: kézifék kienged, P-ben az autó, átrakod R-be, amint beváltott, az autó el kell induljon finoman hátra, Átrakod N-be, megállsz, D-be, finoman elindul előre, kúszik (ha nem kúszik, nem jó)
4: elindulsz, egy kis gázt adva tartod az 1900-2000 fordulatot (jó hosszú lehetőleg sík szakasz kell. A váltónak kb 60km/h sebességig az összes fokozatot el kell váltsa negyedikig 2000 rpm alatt. nem adsz nagyobb gázt!
5: felemeled a gázt, ekkor üresbe kapcsol, kb 1300-1500-ig esik a fordulat, ahogy a direkt hajtás szétkapcsol, de a tök forgatja tovább
6: ekkor kövér gáz, egyet minimum, de padlló esetén kettőt vissza kell váltson, majd kb 4200-4500-nál fog váltani a gyorsítás miatt
7: megállsz, és olyan indulást produkálsz, hogy legalább 3000-es fordulatról indulsz, megtartod, ekkor kb 80-nál vált negyedikbe
ha mindezt rángatás, oda-visszaváltás, és egyéb disznóságok nélkül teszi, akkor épp most jó a váltó
hibák:
gáz megtartás mellett oda-vissza vált
gyorsítás és felváltáskor kipörög a motor, váltás alatt a kuplung/fékszalag csúszik
új Wagon R tulajdonos lettem,nem müködik a vizhőfokmérőm,és első nekifutásra nem találtam meg a hőfok jeladót,csak a ventillátor kapcsoló jeladót.Esetleg tudja valaki hogy hol keressem?Köszi!