Hollandiában esett pár centi hó, és teljesen megbénult a vasúti közlekedés az országban. Pontos vonat gyakorlatilag nincs, a vonatok közel fele egyáltalán nem közlekedik.
Én ma kivételesen tudok egy jó példát is az Alpokalja IC alapszerelvényén kivül van plusz két kocsi az egyikben vannak öten a másikban meg én egyedül a Keletitöl!
A Nyugatiban is teljes a fejetlenség a vonatok vágánykiosztásánál,ráadásul a hirdetményeken szereplő vágányokat sem tartják be,sőt érkezés előtt percekkel összekeverik.
Tudja valaki, hogy miért és milyen elvek alapján lett újraosztva a Keletiben a vágánykiosztás?
A pécsi, bécsi (soproni) IC-k kivételével nicsenek fix vágányok a távolsági vonatoknak, nekem pl. Miskolcra most már a posta felőli bejárat sem mindig jó, mert van egy-két IC, ami a 6, sőt a 7-ről megy...
elővárosban is elég nagy a kavalkád: a gödöllőu a 3., a hatvani a 12.(?) vg-ról megy...
Ennyi minden változott volna a szerelvényfordulókban?!
A Startot idén is meglepetesként érte, hogy a karácsony utáni szombaton délelőtt sokan utaznak. Miskolcról a helyi, 11:30-as IC 1A+2B, de még az 1. osztályon is van álló utas.
Egyébként ezeket a délelőtti IC-ket minden évben ki akarják venni, sőt, szinte kompletten ki akarják venni a miskolci IC-ket, mert minek az....
Kábé hetven éve, bár az utolsó menetek valszeg hálókocsikalauz nélkül... Viszont ezek már inkább (geo)politikai, mint vasúti személyszállítási kérdések, úgyhogy itt ne feszegessük. :)
tudom ezzel nem leszek népszerű de az ilyen felelőtlen és balesetveszélyes munkavégzésből mindig ügyet kell csinálni, már csak a többi utas érdekében. (én mióta egyszer leszállás közben ((14 kocsiból szálltak le)) lazán menesztettek már mindig írok panaszt az ilyenekről.
Hogy kezeli e a jegyemet vagy nem pont nem érdekel elnézem lehet rá magyarázat. ahogy arra is hogy mit ír rá, vonatszámot vagy hogy hívj föl szivi tökre nem érdekel. De mások veszélyestetésére nincs magyarázat.
Amit àllítólag minden esetben megkap a két alágazat összehangolásáért felelős szervezet, így megvan a lehetősége rá, hogy tájékoztasa az illetékes társaságokat, esetleg módosítást kezdeményezzen.
De ha jók az infóim, akkor a fehérvári átépítésnél is úgy alakítottàk ki példàul a vágányzárit vasúték, hogy ne barmoljon bele a busz-vonat ràhordó-leosztó rendszerekbe a 30a-n.
Úgyanúgy mint az én esetemben a nyáron. Még a már feltett bicajomat is elvitte. A következő állomáson az fszt vette le, én meg mentem a egy óra mulva utána.
Esett az eső , a vjv fent ült a mozdonyon, ki sem nézett. (bal oldalon volt a peron)
Mindez egy táblás megállóhelyen történt, ahol nincsen személyzet. Egy a vonatról leszálló máv alkalmazott segítségével sikerült a dolgot elrendezni, mivel tudta a szomszéd állomás szolgálati mobilszámát.
>Ha ott volt a vjv akkor hogyan indult el a vonat a jelzése nélkül?
Volt egy baleset, amiben egy utas meghalt, a vonat menesztés nélkül indult, mert a mozdonyvezető "látott egy, az ablakon kinyúló kék inges kart". Például így.
Magyarul most a minisztereink azért kuncsorognak a kínaiknak, hogy ha már felújítják a 150-es vasútvonalunkat, ugyan építsék már meg nekünk a V0-t is ?
Bizonytalanná vált a fővárost délről elkerülő új villamos vasútvonal (V0) építése a Magyar Nemzet szombati cikke szerint.
A Budapestet elkerülő vasúti körgyűrű építése tavaly februárban kapott zöld jelzést a kormánytól.
A kizárólag teherszállításra szolgáló, kétvágányú, villamosított, 113 kilométeres vasútvonal Tatabánya és Cegléd között épült volna.
A kormány vizsgálta, hogy a kínai fejlesztési bankkal kötött egymilliárd eurós együttműködés vagy uniós források terhére valósuljon-e meg a beruházás.
Akkor úgy tervezték, hogy a kivitelezés 2014 tavaszán elkezdődik, és a vonatok 2017-ben már közlekedhetnek az új pályán.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium sajtóosztálya a lap megkeresésére közölte: a pénzügyi konstrukció megtárgyalása a tervezettnél több időt vesz igénybe.
A Kínai Fejlesztési Bankkal (CDB) folyamatosak a tárgyalások, és bíznak benne, hogy a következő hónapokban meg tudnak egyezni a függőben lévő kérdésekben.
A lap megtudta, hogy nem áll rendelkezésre más forrás, a 2014-2020-as költségvetési ciklusban nincs a beruházásra fordítható európai uniós keret.
Aki sokat utazik vonaton, annak mindenek van egy-sok története arról, amikor 90%-ban hölgy utastársai megkérték, hogy nyissa ki nekik a vagon ajtaját vagy segítsen leszállni, felszállni.
Igen, könnyen előfordulhatott, hogy az addigi életében megszerzett 1-3 diplomája mellett, feledékenységből elmulasztotta megszerezni a vasuti lakatos vagy ajtónyitó specialista végzettségeket.
Bár sokat levon a .........nem volt annyi esze.........minősítés értékéből, hogy az ajtó nyitásban, a segítségére siető vjv.-nek (civilül=kalauz) se sikerült kinyitnia azt a vagon ajtót.
Van pár darab olyan kocsi. De ha nem volt annyi esze, hogy másik ajtóhoz menjen... Annyit áll a vonat. Ha meg a másik ajtót kinyitja akkor nem indul el.
Biztonsági okokból felfüggeszti a Krímbe irányuló vasúti személy- és teherszállítást Ukrajna, nem mennek az autóbuszjáratok sem.
Az Ukrzaliznytsia ukrán vasúti társaság jelezte: a teherszállítást már péntektől leállítja, a személyszállító járatok viszont hétfőig fokozatosan szűnnek meg.
A vállalat ugyanakkor nem közölte, hogy a biztonsági megfontolásokra hivatkozó, ideiglenesnek mondott intézkedése meddig marad érvényben, és azt sem pontosította, hogy milyen biztonsági aggodalmak miatt vezették be a korlátozást.
A társaság közleményében csupán ennyi olvasható: "Az utasok biztonságának szavatolása érdekében (a vasúti társaság) a Krím félszigetre tartó vonatjáratait megállítja Novoolekszijivka és Herszon állomásnál", vagyis annál a két városnál, amely még az ukrán területen a Krím határának közelében fekszik.
Az ukrán infrastrukturális minisztérium pénteken bejelentette, hogy ettől a naptól megszünteti az autóbuszforgalmat a félszigetre, a buszállomásokon már be is tiltották az említett járatokra szóló jegyek árusítását.