Néztem amúgy ma az egyik retro festésű MIXa-szerelvény motorkocsijának az oldalát , iszonyat, mennyire hepehupás a felszíne. Pont olyanok voltak a fényviszonyok, hogy nagyon feltűnt. :
Az egyik hétvégén eredeti színtervű festésében tér vissza a Ráckevei HÉV-re a Csepeli HÉV-ről ismert MIX/A típusú motorvonat, amelyet szintén a nosztalgiázni vágyók fognak értékelni.
Na erről beszélek, hát ezek az emberek a MÁV-HÉV-nél nagyon értik az öniróniát. :)
Azt is írták máshol ,hogy miután rajtakapták a jómadarakat, csapot papot hátrahagyva pucoltak el a helyszínről és az egyikük a mobilját is otthagyta, és még sokáig folyamatosan csörgette, hogy lemerüljön, de hiába, volt hozzá töltőjük. Idő kérdése és megtalálják kié.
Csepel HÉV-állomáson csúnyán összegraffitizték az egyik szerelvényt. Pontosabban csak az egyik motorkocsiját, de azt úgy telibe az egészet. Nem úgy tűnt, mintha kiengednék forgalomba. Pedig így is a szentendrei HÉV-től van kölcsön az egyik szerelvény.
Mondjuk a kérdés is jogos, bár régen is voltak meleg nyarak, de: Mára eljutott hozzánk az az igény és technika, ami a tengerentúlon már akkor létezett, amikor mi a Sztálin szobrot döntögettük, és jégért álltunk sorba. 20 éve még privilégiumnak számított a klíma, mára tömegigény lett, és elérhető áron hozzáférhető. Már nem többmilliós luxuscikk, ezt lássuk be.
"A központi meteorológiai jelzés szerint Budapesten átlagosan 35 Celsius-fok volt a hőmérséklet dél körül, amikor felszálltunk a Békásmegyer felé tartó járatra. A hőmérő mutatója gyorsan felszaladt 40 fokra, majd amikor irányváltás után a nap egy kicsit rásütött az ablakon keresztül, akkor 42 fokra
Nem gondolom, hogy ez általános jelenség, tegnap se az oda, se a vissza irányban nem volt a menetidő több 14 percnél. Bár azt én sem értem, hogy a MÁV miért szarja le ilyen szinten ezt a vonalat. A BKV alatt nem volt ilyen hosszú szünet két hétvégi karbantartás között. Most több a pénz állítólag, de a karbantartások ritkultak Csepelen.
De onnan is lehetne nézni, hogy ez egy sok évtizede halogatott sztori, ami a hév-ekkel történik. Ha elosztanánk az évek számával, ahány éve ígérik a csepeli HÉV hosszabbítását, pláne ha azzal az évmennyiséggel, ahány éve ideiglenes a ráckevei HÉV vágóhídi végállomása, már nem is jönne ki olyan sokra a költség.