Azt még a fekete kéttengelyes poggyászkocsikon is.
Jóval a (gőzös)vonat érkezése előtt Jászapántin kinn álltak a peronon a bádogdobozok a filmekkel. A cetlin ott volt a film címe, nézegettük, hogy láttuk-e vagy nem.
Azóta a mozi is omlik-romlik ott, mindenki az okostelefonját nézi.
akkor valószínűleg gazdaságos lenne felújítani a Bzx-et, ha éppen dögsoros
Nem egyszeri felújításról van szó, hanem az adott többletkapacitás üzemeltetéséről. Ami folyamatos tevékenység, és folyamatosan kerül pénzbe. Ha nem volt betervezve, akkor ez a pénz nincs. És most ne erre az egy esetre koncentrálj, mert az üzemeltetőnek van egy hosszú-hosszú listája, amelyen a kívánságai sorakoznak, úgymint: ha lenne pénzem, de megcsinálnám ezt ... meg ezt ... meg ezt ... meg... Ezen a hosszú listán egy tétel volna a példabeli Bzx. És igen, egy tételt, két tételt, három tételt ki tudna gazdálkodni, mert nyilván nem a maga ellensége, tehát betervezett némi tartalékot. De éppen a Bzx lenne a legfontosabb a listán? Vagy inkább a másik húsz-ötven-száz tétel, amelyikre ugyanígy nincs fedezet? Ha a Bzx zöld utat kaphat, miért nem kaphat zöld utat az a húsz-ötven-száz? Tehát ha vizsgálókalapáccsal szeretnél vitézkedni, javaslom, hogy előbb azt döntsd el, hogy akarsz-e nyitni egy rést a gilisztakonzerven, hogy kieressz rajta egy gilisztát. Mert ha nem tudod jól körülbástyázni érvekkel, hogy miért pont azt a gilisztát engedted ki, akkor a többi giliszta is teljes joggal kikívánkozik majd.
Ki tudja gazdálkodni, csak biztos, hogy szabad. Ha lesz Bzx Fehérváron, akkor mit csinálnak a vezetők? Ez pont nekik való probléma, írnak róla tanulmányt, meg folyamatábrát és közben az utasok mennek majd busszal.
Amennyiben az ominózus vonat zsúfolt, márpedig zsúfolt a cikk szerint, akkor valószínűleg gazdaságos lenne felújítani a Bzx-et, ha éppen dögsoros. De az is lehet, hogy nem dögsoros, csak éppen lusták tolatgatni. És erre az átépítés nem kifogás, mivel a cikk szerint korábban is volt ilyen eset.
Nem, nem, itt némi keveredés van az utóbbi napok témái között. A BDzx az a mellékvonalakon is közlekedni képes kormányzati vonatba kell, mégpedig azért, hogy a védett (tetszőleges) személy egyből arra a helyre kerüljön, amelyre by design való (mármint a rácsosabbik végébe). :)
Egy gazdálkodó szervezet valamely egységének a kiadásait szét lehet szedni sok-sok apró tételre. Minden tételről megállapítható, hogy nem nagy, és hogy az adott egységnek - idézem - ki kellene tudnia gazdálkodnia ennyit. Végeredményben tehát az adott egység erőforrásbefektetés nélkül képes értéket létrehozni. Francba, hogy zárva van a Találmányi Hivatal, pedig de elrohannék oda, bejelenteni, hogy hosszú idő után mégis sikerült feltalálni a perpetuum mobile-t.
De a lényeg az, hogy ott is az derült ki, hogy nem a pénzhiány, hanem a hozzáállás a nagy gond.
A "hozzáállás" (motiváció) akkor keletkezik, amikor a megfelelő erőforrás a megfelelő munkakörülmények között a megfelelő munkafolyamatot hajtja végre. És ezeknek a "megfelelőknek" a létrehozása és fenntartása bizony nincs ingyen. Tehát a "hozzáállás" sincs ingyen.