A helyzet mára a következö, a nyomáskapcsolora rámegy egy fehér vezeték aminek a vége a klimavezérlö egységbe megy be,ha a klimát bekapcsolom utánna pedig erre a szálra egy égövel sorbakötött 12V-ot kapcsolok / ha nincs elé égö kötve akkor csak behuzza a kuplungot de nem kapcsolja be a kompresszort/ akkor minden frankon müködik, valszeg. hogy a nyomáskapcsolorol kellene kapnia egy jelet de valamiért nem kapja meg.Szerintem is a nyomáskapcsolo lehet a hibás, ha töltött állapotban cserélhetö az nagyon jó lenne.
Rákérdezek a vw-nál mennyibe kerül, nem hiszem hogy bontoban megbontanák a klimacsövet ezért.
Az a nyomaskapcsolo egy dupla cucc, az egyik aga egy bizonyos nyomasertek alatt nem engedi elindulni a kompresszort, a masik resze meg bizonyos nyomas felett maxigazon inditja a hutoventillatort. Namost, neked gondolom a vedelmi kapcsolot kell rovidrekotni. Mi kovetkezik ebbol: ha a rendszerben az eloirt nyomas megvan, es a kapcsolo megsem kapcsol, akkor kapcsolo csere. Elvileg cserelheto toltott allapotban is, mintha az remlene hogy van ott valami automata golyos szelep...
A hét végefelé fekszek neki a témának.Laikus vagyok amúgy eléggé.Egyelőre a kompresszorbakot nem birom a blokkra tenni,másik bak fog kelleni,Ha ezt megoldom,akkor derülhet ki, hogy mit kell csrélni ill felújítani a gépen.
köszönöm válaszod,majd írok részletesebbet is.Csővel kapcsolatban pedig megkeresnélek.Hovávalósi vagy?Én vidéki..
Nyomásméréssel kellene kezdeni.Miből gondolod,hogy az alacsonynyomáskapcsoló miatt történik mindez? A visszatérő csőnek mindig hidegnek kell lennie.És csak az egyik visszatérő :P Ha kevés lenne a hűtőközeg akkor nincs rendes hűtőteljesítmény és nem igazán hideg a szivóoldali cső.
És a kuplungtekercs égett le vagy a kompresszor belseje ,esetleg a szabadonfutócsapágy állt be? Attól függ,hogy mennyire akarsz belemerülni a felújításba.Ha komoly a gond a kompresszorral akkor inkább vegyél egy bontottat.
Azt tapasztaltam az automata klímámnál, hogy úgy 5 másodpercenként kapscol ki-be a kompresszor, az alacsony nyomás kapcsolója miatt. Valamint az elpárologtatóból visszatérő csövek nagyon hidegek. Amúgy a hűtés jó. Lehet-e az alacsony töltöttség miatt, vagy netán ez normális?
audi 100 Zexel kompresszorral. Minden hozzászólás érdekel!
Egy komplett felújítás többe kerülhet,mint egy bontott,de ott mi a gari,hogy az jó.Természetesen ha beépítési garanciát vállalnak rá akkor más a helyzet. 30-40. Ha még le sincs bontva és üzemközben se volt próbálva,akkor szerintem egy kicsit elhamarkodott a felújításról beszélni.De ha szerelődnek röntgenszeme van akkor bocs. :))
Ha nem írsz semmi konkrétumot,akkor hogy várod a segítséget? Miért kell egyszerre felújítani? 1. és 2. kérdés:Kompresszor típusa? 3.kérdés:Milyen méretű cső és milyen csatlakozói vannak?Én tudok csinálni. 4.kérdés:Megint a felújítás?Ha retrofitre gondolsz akkor készülj ,hogy nem 2 fillér lesz! 5.kérdés:Van ahol 2 évet írnak,van ahol 4-et,de ha már régóta áll akkor mindenképpen csere.Mérete kell és milyen csatlakozói vannak. Remélem kielégítő a válasz.
Sikerült a klimarendszert üzembe helyezni az automon/94. passat dig. klima/, viszont a kompresszort csak akkor kapcsolja be ha az expanzios szelepnél lévö nyomáskapcsolot rövidre zárom,amugy fujja a hideget rendesen.
A kérdésem az lenne hogy hogyan tudnám megálapittani hogy a nyomáskapcsolo hibás-e vagy sem?
Előre is köszönöm a segitséget!Még nem bontottam le a klímát de az autó 1993-as, 2.0-es 16v Opel Vectra.Szerelő szerint nem éri meg felújítani.Mennyibe kerül egy bontott?(A szerelő szemrevételezés alapján döntött)
A " korokozó" neve helyesen:Harrison V5. :P Aki megállapította a hibát az nem tudja eldönteni,hogy érdemes-e javítani vagy csere?Írd meg a kocsi típusát motorkódját és összes adatot ami a kompresszoron található és lehet,hogy tudok segíteni.
A következő problémám van:2-3 hete,a klímakompresszor csapágya beállt,és darabjaira hullott.Ennek következtében az első tárcsát rögzítő gumibigyók amik helyzetben tartják,kiégtek.Ezek mind ki lettek cserélve,illetve fel lettek újítva.A hézag mérete még nem teljesen tökéletes(0,30),emiatt nem is használom most a klímát. De ennek ellenére,az ékszíjtárcsa úgy felmelegszik,hogy a kezem csak rövid ideig tudom rajta tartani.Kérdésem:ez így normális?Ha nem,akkor mi lehet a gond?
Nem tudom, mert nem azt a jellegzetes elcsuszó ékszíj hangot adja hanem berregő hangot,de azt is rövid ideig.Bár mükődése alatt többször is.Köszönöm a típet,megnézetem a szíjat is.
sziasztok!Épp egy 123-as mercedesbe építek be egy bontott diavia klímát.A cucc nem tudom mennyit állt már kibontva.A kompresszornak megvan a mercedeshez való bakja, de a blokkomon nincs csavarnak hely.Ráadásul hallottam, hogy a kompresszoroknak nem tesz jót az állás.
Kérdésem:
1.Mennyi lehet egy esetleges kompresszor-felújítás?
2.Egy másik kompresszor milyen árban tudnék szerezni?
3.Egy kb 1m-es cső hiányzik, mibe kerülhet,és hol vehetek-csináltathatok hozzá?
4.Ha régi gázos, feltétlenül fel kell-e újítani,és ez mibe kerülhet?
Opel gk.-ban manuális klíma van(gk. 93-as).Beinditásakor beregő,búgó hangot ad,de nem állandóan.lehet ez a rendszer levegősődése miatt?(szerelő szerint nem).
Egy újratöltést érdemes megprobálnom ?vagy csapágy csere!
Egy kérdésem lenne a hozzáértőkhöz. Van egy Smartom, aminek nem működik a klímája. Konkrétan meleget fúj. Voltam vele klímásnál (azt sem tudta először hol a motor az autóban. :))), meg a Smart centerben is, de mind a ketten mást mondtak. Tudna valaki egy normális, hozzáértő klímást?
Azért köszi a választ, sokat segítettél, mert én azt hittem, hogy a hőmérséklet jó (lévén az opel adatlapja szerint ezzel még nincs gáz), ezért nem is vittem klímáshoz.
Most hűt mint állat, de ha úgyérzem hogy csak langyos levegő fúj majd akkor viszem csak vissza. Jól tudom hogy 5-6 Cfok a tökéletes,10Cfok-ig elmegy a többi szervízeset? ( max hűtés, venti 2esen, belsőkeringetés be, csak bofába fújás, hőmérő a nyíláshoz )
Nem sikkadt el,csak már többször leírtam,hogy távgyógyászatban nem lehet segíteni,mert nem csak egy oka lehet.Ezért nem reagálok az ilyen jellegű kérdésekre.Keress egy klímást aki megméri a nyomásokat,esetleg lefejti és behatárolja a hibát. Egyébként amit írtál kifújt hőmérsékletre az a legkisebb jóindulattal sem nevezhető elégségesnek.A "szörcsögés" is erre utal.