Már leírtuk párszor hogy hogykell csinálni és akkor nem kell vele sokat macerázni. Akkut vedd le miután BSI elment szuunyába. Azaz gyújtás le és kb 2 perc múlva akku le. aztán nekieshetsz.
Nem nagy munka, de amíg nincs vele baj nem érdemes hozzányúlni. Ha meg van vele baj, akkor a tisztítással csak ideig-óráig javítasz rajta, sajna elöbb-utóbb cserés.
Azért ezt a kormányösszekötő dolgot nem venném tutira, miután nemrég mentem az autóddal kb. 20-30 kilométert és teljesen stabil volt a gép, még kopogást, kotyogást sem éreztem/hallottam. Lehet hogy rá kéne nézni mielött értelmetlenül kicserélnek valamit, még ha nem is olyan nagy összeg.
Nekem momentán 2 hónap alatt szökik el a gáz és szinezővel+UV lámpával sem találom az okát. OFF autó. Vagyis egészen addig tök jól fog működni a klíma, amíg van benne a működéshez szükséges gázmennyiség. Ez lehet 1 nap, vagy 1 hónap, vagy 1 év, nem lehet tudni. Nyomáspróbát elvileg nitrogénnel végeznek, ami sűrűbb, mint az R134A klímagáz, emiatt nem feltétlenül észrevehető a szivárgás, de legalábbis az alatt 20-30 perc alatt, amíg nézik, semmiféleképp sem. Ami viszont szinte 1000%, hogy ha egyszer elszökött valahol a gáz, akkor az a feltöltés után megint el fog menni valahol. Példának okáért mondhatunk akár egy defektes kereket is, ha egyszer leeresztett, hiába fújod fel, megint le fog ereszteni.
Azt mondták, hogy csináltak próbát, de mivel nem voltam ott és egyébként sem értek hozzá, elhittem. Ennyiért töltötték fel, egyéb munkadíjat nem számítottak fel, csak az akciós 3000-et az átvizsgálásért.
Hát igen. Nekem is elment a gáz. Feltöltötték, színezőanyag hozzáadásával, 2 hét múlva visszamentem, UV lámpával végignézték és kapásból kiderült, hogy a kompresszor egyik csőcsatlakozásánál ereszt. Azóta sincs megjavítva, ugyanis a jövő hétre kaptam időpontot, de a klíma azóta is kiválóan működik. Úgyhogy én sem ajánlanám elfogadni azt a végeredményt, hogy a gáz elszökött valahol, de feltöltés után nem "találtak" semmit. Talán nem jól "nézték";) Há' valahun eeköllött mennie vazze, nem???
Nekem is ez a kérdésem. Valahogy nem látszik logikusnak elsőre, hogy hová tűnik a gáz. A folyamat során nem eszi meg a rendszer, szóval az onnan valahogyan kikerül. Akkor viszont valahol el fog menni a következő töltés is, nem?
Én is elvittem ma a kocsit a Frédi-Bénihez a klíma miatt. Nálam is ua. volt a hiba: kifogyott a gáz. Átnézték, nem szivárog sehol se, de nekem ez csak 8.600-ba került.
Kértem a tavaszi átvizsgálást is, de sajna ott már nem voltak ilyen jó hírek. Cserére szorul sajna a két kormányösszekötő gömbcsukló, és a turbónál szivárog valami korom, de ezt nem értettem pontosan. Tény, hogy eddig nem vettem észre teljesítmény-csökkenést, így elég váratlanul jött. Egyenlőre nem javíttattam meg, de nem tudom ezek mennyire komoly problémák. Szerintetek?
Tudod!? Egy kormány, négy kerék... Bár lehet lebegni fog, meg levegővel megy majd, de talán autónak fogják hívni azt is. Csak lesz nekik, és talán javítani, vagy moddingolni is fogják. Raknak bele tempomatot ülésfűtést DRL-t... :) Amikor már fa se lesz, akkora kincs lesz egy több mint 100 éves akácpalló. :DD
Na én vagyok a csöves (akinek utoljára), tényleg 8 szelepes Hdi, és a te rajzodon 4-es cső az ami bemonta az unalmast. Olajtrutyim nekem is van rajta itt-ott, zavar is, de még nem tettem ellene semmit.
Amúgy a cső rétegei válnak szét (oljtól lágyúl meg) és a belsőt réteget a turbó ősszeszippatja, és nem kap levegőt a motor.
Az olaj a turboból jön, de nem kell megijedni. Minden turbo engedi az olajat többé kevésbbé.
A vákumszelep (az a kerek) alján van egy kis csőcsonk ott izzadja ki az olajat. Ha esetleg szétszeszeded meglátod miért. A felsőnél jobban mert azt használja. Az alsó felé csak regenerálásnál megy a levegő.
Engem is zavart, hogy kicsit trutyis lett a motor. Egy-egy szilikoncsövet húztam a kis csonkokra, gyorskötözővel rögzítettem és lefelé kivezettem a műanyag alsó motorvédő alá. Pont van rajta ez alatt rés, ahol kiférnek. A 7-es alkatrész komletten van csak olyan 30 k körül van, de szerintem nem érdemes cserélni, mert ugyan így ki fog folyni. Mondjuk úgy, hogy ez nem hiba hanem tulajdonság. :-)
Azóta tisztaság van. Féktisztítóval könnyedén le tudod oldani az olajat.
Elég humbug... Korábban, évekkel ezelőtt volt olyan akció, amikor a feléért atkátlanítottak is. Az ért valamit. A feléért.... Most vettem ébb klíma tisztító sprayt (ezt használják a PUG-nál is), klíma/pollen filtert (szenest) és levegőszűrőt (filc betétest, vagy inkább rátétest:)) Az összes került 7.300-ba. A 30 pontos átvizsgálás meg... majdnem az izzók teszik ki a 30 pontot. Persze hibakód kiolvasás nincs benne, az többet érne ennél az átvizsgálásnál. Szóval durván 4 ezer forintnyi anyagért fizetsz majdnem 10-et...
Nahát jobban megnéztem és valóban a levegő adagoló olajos, bár nem a csatlakozásnál, hanem úgy az egész, mint a mellékelt ábra mutatja.
Azonkívül olajos az intercooler előtti lecsatlakozás is. Az lehet, hogy felülről folyt rá, ugyanis éppen az adagoló alatt van. Bár a csatlakozás itt igencsak gyanúsan csillog, viszont maga a cső meg úgy néz ki, mintha felülről kapta volna.
Hogyan tudnám ezt az "olajfolyást" megszűntetni. Mi lehetne a legjobb, amit tehetek? Drága cuccok ezek? (jah persze, mi nem drága..)
Egyáltalán ez okoz valami problémát?? Netán veszt az erejéből a masina?