A Román határon is mindig kérik. Ha bárkinek bármilyen kérdése van a Román utakkal kapcsolatba, csak szóljatok. Ha nincs visszafordítnak, és még csekket is adnak. Minimum 5 ezer forintról.
Több mint 500 atót vett át. már csak a Bogáncs utcai telepünkön van kb 650 kamion. A Fix kft-nél nem tudom mennyi van de szerintem 50-100 között van ott is. Ez mind költözik a szállítók útjára december 31-ig. Ott nem tudjuk, hogy mi vár ránk.
Lehet, hogy azért vonták össze a Révésszel???? Most költözünk a Szállítók utjára a volt Viabudapest telepre. Még nem tudjuk mi változik ezzel a húzásukkal. Igy lessz pár hétig sok soför a Gyurinak.
:) PÁV-ot szokták kérni? Mert én meglennék nélküle, rohadtul nem hiányzik az a cécó.. :) Többivel nincs gondom, de ez a PÁV, felmenni Pestre, elbaszni egy napot, meg 8e ft-ot.. AZtán kitalálják, hogy többet autóba se üljek.. :)
a soföri dolog nállam alapból jön...... tudom lökött és hülye duma de a személyautós dolog kicsit untat.... mondjuk anno a T4el a nagyfönit én hurcolásztam, mert ugye a saját kocsi nem volt takarítva, az meg igen.... meg amúgy is jóó ha van, ha netalántán vmi geba** lenne az utolsó 20 évemben...... akkor van lehetőség ilyenre is..... meg nem elhanyagolható dolog, hogy a kezdő életemet jól el lehetne kezdeni....
az irodai munka valóban nem áll távol tőlem, csak hát tudod a másik véglet is érdekelt mindíg is....
a sofőrképzésről.....
amiért nem vállalják be rentgetegen a képzést, mert ha kiképzel egy embert nagy a válószínűsége, hogy elmegy, mert a szoömszéd többet ad 10-20ezerrel, de már volt példa 50ezererrel is.... meg ha alá akarod iratni vele a határidős szerződést, lásd 1-2évig még nállam vagy, mert kiképztelek, akkkor is elmegy.....
sok cégről lehetett hallani, hogy kiképzett, aztán az alkalmazott elment... a ctb-ben volt egy idő mikor ezt a témát feszegették pár hónapon át....
én sem képezném ki, az tuti????? miért????? hogy meglegyen a tudás, aztán elmenjen????
Nekem az eddigi melóhelyeimen még csak a jogsimat sem kérték el,nemhogy a TIR-t. Utólag visszagondolva egy segédmotoros jogsival is felvettek volna.:-))
már töbször leírtam de lehet, hogy nem olvastad el ezért csak ismételni tudom magam. töllem már töbször elkérte a magyar határőr Rajkán és Vámosszabadinál de csak ott. nem is tudom miért kötöszködnek velünk mintha más dolguk nem is lenne.
Gondolom én PÁV biztosan nem kell nekik. EÜ2-es kategória lehet, hogy kell. (a németeknél a hívtásos sofőrnek is el kell mennie egy másfajta orvosi vizsgálatra (azt hiszem úrvezetői jogsinál nem is orvosi vizsgálatra menni néhány évente) szemészet meg ilyesmi, amiért ha jól tudom 130Euro-t kell fizetni. Globetotter írta nem olyan rég, hogy amikor csinálta a TIR vizsgát a tanfolyamon szinte csak szerb, meg román volt rajta kivül (az hiszem a külföldiek Gyuri bácsinak készültek dolgozni).
Ha nem tudod én megfejtem. Ez az a nyomtatvány amit akkor kell kitökteni, ha a járulékalap nem éri el az Gyurcsány kormány által kitalált elvárt járulék mértékét. Ezen kell szerepeltetni a dolgozó(k) járulékalapját és az alapján fizetni a havi dolgokat az Apeh-nek. Ha a munkáltató nem adja le az Apeh-hoz október 12.-ig akkor a 125eFt után kell befizetni az alkalmazott utáni járulékokat a munkáltatónak.
Engem az még érdekelne, hogy egy románnak, szerbnek is hasonló tortúrán kell végigmennie otthon, mint nálunk? (eü2, PÁV, TIR) Állítólag EU-ban pl. nincs is ilyen, hogy PÁV. Ugyanazokat a papírokat kérik rajtuk számon a Waberersnél, mint egy magyaron?
Nem, a számításban benne volt a PÁV is, meg minden, a minimálbért is ráhagyással számoltam, így jött ki 650. De inkább 700, a bérjárulékkal együtt. Én ugyan nem tudom, mennyi sofőr kell neki, de én nem 100-ra gondoltam így hirtelen, hanem 10-20-30 főre. Még talán valami támogatást is igényelhetne az államtól, bár mostmár nem hiszem.. Ilyen helyzetben.
A számításból kihagytad a belföldi és a nemzetközi árúfuvarozói vizsgát, a 2. EÜ alkalmasságít, és a PÁV-ot, igaz ezek kicsi tételek, de ez is ca. 70eFt + a tachográfkártya (mert ha már képez, akkor mindent ingyen kell adni). Kimaradt az, hogy a minimállbér után is kell járulákot fizetni ami kb. 30eFt/hónap. Ezért még minimálisan 200eFt-ot hozzászámolhatsz az általad jelzett összeghez.
Azaz a végösszeg már 1 millió körül van fejenként. Ez pedig mondjuk 100 fő esetén 100mFt. Ennél egyszerűbb és olcsóbb tapasztalt külföldi sofőrt hozni és az is fog maradni legalább 1 évet, mert utánna szabadon vállahat munkát az unió azon országában ahol a magyarok is szabadon vállalhatnak.
Sztem Gyurinak qrvára megérné sofőrt képezni, nem tudom, miért nem csinálja, ne mondja már hogy sajnálja a zsét.. Ja, még annyit a volános képzéshez, hogy ugyebár a volán fizeti a tanfolyamot, de emellett fizeti a minimálbért a képzés idejére, viszont meg van határozva, hogy xy időpontig le kell vizsgázni. Ha nem jön össze, akkor onnantól a szabid terhére folytatod a tanulmányaid.. Vagy nem kapsz zsét, vagy nem tudom, mi van szélsőséges esetben. Sztem a C+E-t erőltetett menetben 4 hónap alatt meg lehetne csinálni, főleg, ha csak azzal foglalkoznának, nem kell mellette dolgozni stb, mint ahogy most nekem, sőt, így még hamarabb is meglehetne, de feltételezzünk 4 hónapot. Legyen mondjuk 350e a képzés/koponya, +minimálbér 4 hónapra, 300e ft/ koponya, kb. 650-700e-ből kijöhetne a képzés. És aláíratna vele 2-3 évet. Ha hamarabb elmegy, akkor időarányosan perkál. Na mindegy, biztos ő jobban tudja, miért nem éri meg, nem hiszem, hogy nem jutott eszébe.. De mi lenne az a pár milla neki, amikor milliárdokat kaszíroz meg költ kamionokra. Így meg lennének saját képzésű sofőrjei, hűségnyilatkozattal :) Az sem mellékes, hogy amíg tanulnak, közben megismerhetnék a céget nagyjából.