Keresés

Részletes keresés

TIGweldING Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34021

Tibcsi!

Természetesen szívesen.

De ne köszönj semmit, a keresésből -helyesebben a találatokból- én is sokat tanultam.

Ha visszaolvasol a régebbi hozzászólásaimhoz (én ESBE VTC141-et vettem nem Laddomatot), pont a szervízszelep áramlási keresztmetszet csökkenésén aggódtam.

A remélhetőleg véglegesen megoldódó légtelenítési problémád a gyakorlatban igazolja az elmélet helyességét.

Egyébként pedig:

Ha minden igaz márkatársak - már ami a kazánt illeti - leszünk.

Rendeltem egy Ligno HT30-at.

Az első meglepetés ami ért, hogy ehez nincs "gyárilag" füstgáz csappantyú.

Te ezt hogy oldottad meg?

Lehet vásárolni füstcsőbe építhető csappantyút?

Ha lehet hol érdemes?

Előzmény: 42tibcsi (34020)
42tibcsi Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34020

Igen ez a piroska egy hydrováltó, célja most, hogy az áramlás lelassuljon (eredetileg ezért javasoltak 35 ös csövet a 28 as helyet).

Tehát a felső részen bemenő viz áramlása a tartályban (nagyobb térfogat) lelassul, és a még előforduló buborékok a felső légtelenitőn távoznak, alulról a Laddomat már buborék mentes vizet kap. A puffer tetejére menő ágon ha még tartalmaz levegőt az ugyis távozik a puffer légtelenitőjén.

Most kétnapos üzem útán mondhatom, hogy tökéletessen müködik. Köszönhető "TIGweldING" fáradozásának, mert magamtól nem jőttem volna rá!!!! 

Előzmény: sur5al (34016)
kingoftailor Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34019

Ma levittem a bojlert a vastelepre. Kaptam érte 3300 Ft-ot. (Tudod, amit nem vittél el tőlem 2000-ért).

Előzmény: sur5al (33960)
TIGweldING Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34018

Ne tekergesd az oroszlán bajszát!

Piros izé! :-)))

Az bizony nem pusztán egy felextrázott zártszelvény.

Van benne némi áramlástechnika tudomány is.

A hidrováltó működéséről, méretezéséről röviden: http://www.vaillant.hu/upload/docs/7.2_Hidraulikus_valto.pdf

 

Előzmény: sur5al (34016)
sur5al Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34017

Ok, csak felmerült bennem, meg tapasztaltam ilyet a 1/2 colos flexi csőnél. Lehet átmérő függő is. 12-es belsőnél kevésbé lehet gond. Ha csinálok ilyen spirált, akkor valsz. nagyobb átmérőt választok. Kevesebb menet, nagyobb felület okán. Te milyet terveztél bele?

Előzmény: kislisztes (34013)
sur5al Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34016

Az a piros "izé"* (közösítő/váltó) jelen esetben mire jó? Igazából ott egy T elág van, nem?

 

*50-es "extrázott" zárszelvénynek tűnik...

Előzmény: 42tibcsi (34012)
42tibcsi Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34015

Idáig az előre menőben vólt, Kistarcsán vettem 2 éve kb. 20e. volt roppantós 28 as csőre. Nem tudom számit e a közösitő de nem volt kedvem a 28 ast kicserélni 35 re, lehet, hogy simán a spiro v. flankovent is megoldotta vólna mivel ez megvólt igy sikerül. 

Előzmény: joevagyok68 (34014)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34014

A mikrobubi leválasztót azt most vetted-raktad be ?....már nem emlékszem, hogy volt-é korábban ?

Ha igen hol, mennyiért ?

Előzmény: 42tibcsi (34012)
kislisztes Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34013

A mágocsi Magnet-nél ahol puffertartályokat gyártanak, (volt szó róla többször itt is) sok melósnak van így megoldva a bojler és nem panaszkodtak, hogy bármi gond lett volna a légtelenítéssel. Meglátjuk.

 

Köszi!

Előzmény: sur5al (34011)
42tibcsi Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34012

Még egyszer köszőnet "TIGweldING" nek, hogy foglalkozott a bugyogás problémánkal. Elöször én is osztotam "Joe" véleményét, hogy az okot és nem az okozatott kéne megszüntetni, de mégis az eredeti medoldást valositottam meg.

A bugyosás megszünt, a Laddomat kergetője lecsendesedett, a javasolt 5/4" azaz 35mm csőt kihagytam maradt az eredeti 28 as, viszont maradt továbra is a hydro váltó v. közösitő. Mivel elég nagy keresztmetszete van igy ebben is lelesul az áramlás és a buborékok kitudnak válni persze ez csak feltételezés mert a tetején lévő légtelenitő néha sziszegne, de ezt nem hallotam.

Szoval most tökéletes a cuc, közben a szivárgó cspot is kicseréltem, igaz van rá lehetöség felujitani ha lehetne kapni készletett, de mivel igy is ugy is ki kellet szerelni be tettem egy újat.

sur5al Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34011

Abban is van valami, amit hadhazik1 írt. Nem tudom mi van viszont a légtelenítéssel. Van vele gond vagy kitolja a szivattyú? Más okból, de tettem be egy 1/2 colos flexi csövet rövidzárnak, a hőcserélővel párhuzamosan, abból nem ment ki a levegő (nyitott rendszer) mert az egyik oldalán volt egy felfelé kunkor... Persze lehet, ha zárom a hőcserélő ágát, akkor kénytelen lett volna innen kinyomni a levegőt, de talán írt is már ilyesmit valaki.

Előzmény: kislisztes (34010)
kislisztes Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34010

Már meg is válaszoltad a kérdésemet, mert a bojler biztosan magasabban lesz mint a kazán, így ezek szerint a visszahűléstől sem kell tartanom mert nem indul meg a keringés.

Köszi mindenkinek.

Előzmény: sur5al (34008)
sur5al Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34009

Huh! Te aztán rendesen nekiálltál megérteni, mit akarok. Köszönöm szépen!

 

Igen, a kapcsoláson sok minden nem szerepel. Egyrészt a különválasztás alapvető oka, hogy a maszek kandallós rendszer nyitott, míg a radiátoros-cirkós rész zárt, innen az alap (fűtési SC30) hőcserélő.

 

A tömegáramban teljesen eltaláltál, közben a kandallós topikban szakértő kollégák fel is vetették, hogy a párhuzamos kötés helyett a soros szerencsésebb lenne. Igaz. Nem nagy ügy. Átrajzolni és megépíteni sem. Persze ettől még az "üres" hőcserélőn áthajtott víz plusz ellenállást kap, de a kör nagyon kicsi (3-4m oda-vissza) és réz, talán nem hal bele.

 

Talán írtam is, de lesz egy VTA a HMV kimenőn. Ez kifejezetten forrázás veszély elkerülésére ill. beállított hőmérsékletű melegvíz kikeverésére való.

 

A kazánvédelem jelen esetben a visszatérő min. hőmérséklet biztosítását jelenti, lehet nem fogalmaztam pontosan.

 

A forrásveszély elhárítása egy UPS feladata, de a nyitott rendszeren túlfolyó, gőzvezeték és aut. utántöltő is van. Bár ez utóbbit kicsit megfőzte a "nagymama" legutóbb, mikor nem voltam otthon.:)

 

A hirtelen megszűnő melegvízre egy szabály lehet, hogy a kandalló előremenőjét 80 fok körül kell tartani, amikor fürdeni akarunk. Ez a működési szakasz 2-3 órát tart (fűtési idényben), úgyhogy nem nagy feladat. Az átmeneti időszakok már neccesebbek. Rövidül a rendelkezésre álló idő:))) Azért 1/2-1 óra akkor is van. Ha begyújtunk egyáltalán.:)

 

Az indirekt tároló és/vagy puffer ügyében is teljesen igazad van. Tudni kell, hogy ez egy bérelt ház, ahová már sokat invesztáltam és még fogok is biztosan, de ha lehet igyekszem elkerülni a nagy beruházásokat. Pufferre helyem sincs. Ez a HMV előállítás néhányszor 10e Ft-ot ér meg nekem max. Ha egy fűtési idényben be tudom hozni az 1euro/m3 gázdíjon, akkor OK. Tovább nem érdekel.

 

A nyári működés nem igazán érdekel. Ill. igen, érdekel, de ha mozdulok arra, ahhoz megint csak tartály kell. Ha és kollektor sem lesz, max. fekete csőkígyó a tetőn. Ha nagyon akarnám a melléképületben elférhet, úgyis onnan jön be a víz. A kandalló viszont benn van. A megtermelt meleget nem vinném oda ki, hogy aztán behozhassam szigeteletlen csöveken az udvar köve alatt...

 

Bár nagyon tuti ötletnek tűnt, de egyre kevésbé vagyok lelkes. A HMV indirekt lenne a jó megoldás, ami esetemben egy kiszuperált bojler hőcserélővel megoldásban működne. Egyelőre igyekszem ezt még elkerülni, de ha nem megy, azért egy 120l-esnek szorítok helyet.:)

 

Sokat segítenek az építő jellegű kritikák. Komolyan.

 

Előzmény: arnoldj (33997)
sur5al Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34008

Magam is ilyesmin agyalok, bár most (lehet csak átmenetileg) hőcserélős-átfolyós megoldással igyekszem egyszerűsíteni:)

 

Mi a gondod? Ha a bojler fentebb lesz, mint a kazán, akkor gravitációsan sem fog belőle kicsúszni a víz. Vagy tévedek? 

 

A szivattyú meg gondolom nem megy már akkor. Miért menne?

 

Inkább az jutott eszembe, hogy a spirált hogyan lehet légteleníteni? A legmagasabb pontja a bojler belsejében lesz, ahová nem tehetsz légtelenítőt. Feltéve ha normál (talppal lefelé) módon szereled...

 

 

Előzmény: kislisztes (33993)
kislisztes Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34007

Az orosz technika és egy kevésbé szívbajos sofőr mire képes. Pár deci vodka azért biztos növeli a stressztűrő képességet.

Előzmény: nagykunsági (34006)
nagykunsági Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34006

Tüzifát így kell kiközelíteni az erdőből :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=7-vyoIQGwnY&feature=share

kislisztes Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34005

Tudsz nekem konkrét típust mondani? Ilyesmikre gondolsz?

 

http://www.sagakft.hu/Ipari/Danfoss/Magnesszelep/magnesszelep.html

 

 

Előzmény: arnoldj (33999)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34004

Mind az előremenőt, mind a visszatérőt a boiler felett vezettem, így nem alakul ki gravitációs keringés.

Előzmény: kislisztes (34002)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34003

Passz.

Előzmény: Amperszag (33982)
kislisztes Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34002

Egyik cimborámnál is így van megoldva a HMV és nála is visszahűl és mások is mondták, hogy erre figyeljek oda. Hőcserélőt még nem tudom hogyan lesz mert választ várok egy szakitól aki rozsdamentesből készít ilyeneket és az ár is megfelel akkor vele csináltatom. Ha nem akkor lehet megpróbálom magam elkészíteni.

Előzmény: arnoldj (33999)
sankó36 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34001

Úgylátom értessz mindent.  KB úgyműködik ahogy leírtad. Nálam a hézag 6cm,mert a táskák 

között is  ennyit mértem,és követem az alsó táska ferde síkját.A lemezek mérete 9*4--36cm.

EZ bőven elég,és a füstnek is van helye ,,hogy visszaforduljon,de én kitudok szedni 1-2

lemezt ha kell.A tűztérhossz nálam is 50cm.Szerintem nem kap nagyobb hőterhelést a

kazán eleje mint a többi rész,a lángokat a huzat rögtön hátra húzza amint elérte a lemez

szélét.A lemezekközt nincs szándékosan hézag,csak ha a hőtágulás szétnyomja,egyszerűen

ilyen anyagok voltak itthon,ezért építettem meg így.

Előzmény: Amperszag (33996)
arnoldj Creative Commons License 2012.03.15 0 0 34000

Egy kérdést elfelejtettem, találtál bele való hőcserélőt, vagy Te készíted rézcsőből?

Előzmény: kislisztes (33993)
arnoldj Creative Commons License 2012.03.15 0 0 33999

Ha nem megy a szivattyú, és a boliler nincs jóval magasabban mint a kazán, akkor nem fog kihülni.

De ha nagyon be akarod magad biztosítani akkor építs be egy mágnesszelepet ami csak akkor nyit, ha megy a szivattyú.

Előzmény: kislisztes (33993)
arnoldj Creative Commons License 2012.03.15 0 0 33998

Szia2006!

Egy ovális csőnek a keresztmetszete már kevesebb mint az eredeti csőnek amiből készítették!

Az egyenértékű keresztmetszet számítással lehetne ezt kiszámolni, ha pontosan érdekelne valakit.

De nyilván ahol egy 150-es csövet mondjuk 130-ra lapítanak az még nem nagy mértékű csökkenés, és bőven megvan az csatlakozó csonk 130-as keresztmetszete. Hisz a legkissebb mérete is 130mm.

 

 

A képen egy "cső" lapításának 2 fázisa van.

Azért látni, hogy az oválnak nem akkora akersztmetszete, mint az eredeti csőnek.

Előzmény: Matrix2006 (33990)
arnoldj Creative Commons License 2012.03.15 0 0 33997

Szia sur5al!

 

Az én meglátásom az, hogy nem biztos, hogy jó a kapcsolásod, bár lehet, hogy csak a ckicceden nem szerepel 1-1 dolog.

 

A te kapcsolásodnál mind a két hőcserélőn folyamatosan átmenne a kandalló vize, az eredetin van egy EV jelű váltó vagy osztószelep ami ezt megakadályozza.

Ez azért jó dolog, hogy ne kelljen folyamatosan és főlöslegesen nagy tömegáramot keringtetned, alacsonyabb teljesítményen mehessen a szivattyúd. Továbbá a SC20 jelű hőcserélőre csak annyi kandallóból jövő primer víz jusson amennyi éppen oda kell.

A hőcserélőknél a szám gondolom a lapszámot jelöli. Ez esetben ha két hőserélő bekötési pontjai között nincs nagy nyomáskülönbség akkor a folytonos tömegáram a hőcserélők ellenállásának arányban fog megoszlani. Pl.: ha van, ha nincs HMV fogyasztás akkor is arra fog lekeringeni folyamatosan a viz ~50%-a teljesen feleslegesen. Ez csak 50% plussz munka a szivattyúnak.

 

    " Ha nincs HMV használat, akkor az SC20 primer oldalának visszatérője megegyezik a bemenőjével, tehát 60 fokos.."  

Nem, a primer oldal MINIMUM 60°C-lesz, és vele együtt a hőcselélőben lévő HMV is ennyi lesz, ha nincs fogyasztás. Mert a PK jelű szivattyúd 60°C-nál csak elindúl, de a kandalló előremenő és vele a HMV hőcserélő simán elérheti akár a 90°C-ot is!!! Nem biztos hogy kellemes lenne ha kinyitod a melegvizet, és az első pár másodpercben nyakadba kapsz egy 80-90°C-os vizet. Bár tény, hogy nem sok víz van a hőcserélőben ami így fel tud melegedni. Szóval figyelni kell rá, mert 1 pohár forró víz is csúnya dolgokat tud művelni.

 

" 1. Lényegében nem nagyon akartam vele foglalkozni, mivel pufferem nincs, de ezzel a kazánvédelem is meg van oldva.

2. Forrás esetén van egy kézi működtetésű visszahűtő rendszerem. Ha kinyitom a melegvíz csapot, visszahűl a kandalló. Persze a szivattyúnak mennie kell azért, különben nincs hőcsere. "

 

Nem akarlak elkeseríteni, de a kazánvédelmed egyáltalán nincs megoldva! Legfeljebb, ha folyamatosan ott melegszik egy nagymama a kandalló előtt és sosem alszik el amíg ég a tűz. :-)

Ezzel a módszerrel teljesen védtelen vagy, ha felügyelet nélkül hagyod (csak elugrok a sarki boltba kenyérért ) égve, vagy nagyobb parázson a kandalót és bekövetkezeik egy 1/2 órás áramszünet.

 

Az alapfeltevésed igaz, miszerint egy egyszerű hőcserélő képes a 60-80+ fokos vízből fürdésre alkalmas melegvizet (35-40 fok) előállítani. Jó hír még, hogy nem lesz jelentős hőmérséklet ingadozásod a HMV hőmérsékletében. Legfeljebb ha kis teljesítménnyel megy a kandalló, és a rendszerben is kevés a víz akkor nagy vagy hosszú idejű hmv fogyasztás alatt fokozatosan, de biztosan fog csökkenni a hőmérséklete. Esetleg a PK jelű szivattyúd is le fog álni mert a HMV annyira visszahűti a kandalló körét. Ami viszont már egy hirtelen HMV hőmérséklet csökkenést fog jelenteni, mintha hirtelen elzárnád a melegvíz csapot és csak hideg folyna.

 

Ezért ÉN csak kandallóra nem bíznám a HMV készítést még télen sem. Vagy valami kiegészítő utófűtés kell neki, vagy egy párszáz literes HMV tároló, amibe előre apránként is be lehet tárolni a csúcsfogyasztásra a HMV-t. (egy elektromosan rossz villanyboiler is már tök jó erre a célra)

A HMV készítéshez tároló nélkül kb 20KW körüli teljesítmény szükséges, és akkor egyszerre csak egy csapon folyhat még csak a melegvíz. Így gyakorlatilag úgy működik a rendszer mint egy átfolyós vízmelegítő. Ez a 20KW az áfolyós vízmelegítők alső határa, a kandallóknál meg igencsak a felső már.

Persze be lehet építeni ekkora teljesítményű kandallót, de akkor meg az lesz a gond, hogy fürdés előtt megpakoljátok, hogy max-on üzemeljen, legyen éppen csak elég melegvíz, majd ha vége a fűrdésnek a fűtési rendszer nem tudja elvinni a sok fölösleges hőt. Lehet, hogy a ház hőigénye van akkora -10, -15°C-nál, na de ilyenkor amikor a napi átlag 8-10°C, és elég csak egy kicsit esténként befűteni? Ha lenne egy HMV tároló vagy esetleg egy puffer akkor az este felmelegített vízzel még nyugodtan lehet reggel fürdeni, begyújtás előtt, meg még délben még mosogatni.

 

Legoptimálisabb egy minél nagyobb puffertartály lenne, ezzel a forralást is könnyebb elkerülni (de ez sem ad 100%-os védelmet még), másrészt a tüzelés is kényelmesebb lenne.

 

Gondolom nyáron is használtok HMV-t, akkor azzal a rendszerrel mindenképpen össze kellene építeni a kandallót is.

 

A fűtési rendszert nem feltétlenül kell elválasztani a kandallótól egy hőcserélővel, ha mindkettő egyformány nyitott (vagy esetleg zárt). Csak fölösleges hőcserélőt és szivattyút jelent.

 

A hőcserélő méretezését bízd nyugodtan hőcserélő gyártó cégekre, egy ímélben megírod nekik, hogy milyen paraméterek mentén szeretnél üzemelni, és ők pár napon belül válaszolni fognak, minden kötelezettség nélkül. Az hogy hány lemezes még nem jelent semmit, olyan mintha azt mondanád, hogy 20-30db. pénzem van, (de mekkora címletűek?).

A danfossnak van egy egyszerű hőcserélő méretező progjamja azzal is próbálkozhatsz. 

http://futestechnika.danfoss.com/xxNewsx/7169079e-2de0-4016-93c0-d22f68971b21.html

Ha kereskedőt kérdezel akkor elképzelhető, hogy csak a hőcserélő névleges teljesítménye után ad neked egyet, ami nem biztos hogy a legjobb választás lesz. Lehet, hogy működni fog vele, de feleslegesen nagy lesz és drágább, vagy túl kicsi. De biztosan mind a kettőt a szivattyú teljesítménye és a pénztárcád fogja megbánni.

 

A Wilo 25/2 gondolom egy egyszerű Wilo Star-SR 25/2. Ez max 16-17l/perces térfogatárammal megy 1-es fokozaton, 30l/p 3. fokozaton, ha elég kicsi a rendszer ellenállása (2.5-5Kpa). A lemezes hőcserélők biztos elvisznek 10Kpa-t, (ehhez még hozzájön a kandalló + csövek+szerelvények).  Nálad a víznek kb. a fele el megy mindenképpen a fűtési  hőcserélő felé, és mindegy hogy az SzK szivattyú működik vagy nem.

A zuhanyzáshoz 10l/perc vízmennyiség és 30°C dt kell (10-ről 40°C-ra melegszik a HMV) szekunder oldalon.  Ebböl az következik elméletileg, hogy 3-es fokozaton 36°C-ot hűl a primer oldal, tehát legalább 69°C-os induló hőmérséklet kell a kandalló felől.

69-36=32°C-os HMV hőcserélő lelépőhőz keveredik 69°C-os fűtés hőcserélő lelépő amiből lesz kb. 50°C visszatérő, mert 50°C alá nem engeded kandallóvédelem miatt a visszatérőt.

1-2 fokozaton el is lehet felejteni. Kettesen is már olyan kevés vizet tudna csak áthajtani, hogy ~80-90°C-os dt kellene primer oldalon. Így 10°C-os víz keveredne a 90°C-ossal ami éppen megfelelne. De ehhez 90-95°C előremenő kell folyamatosan !

 

Mindez igaz, ha túlméretezettek a hőcserélők, a vízmennyiség legalább fele átmegy a HMV hőcserélőn, és 15Kpa-nál biztos nem nagyobb a rendszered ellenállása... különben emelni kell az előremenőt.

 

Ha az előbb kiszámoltnál csak 5-10°C magasabb lesz az  előremenő , vagy kissebb a HMV fogyasztás 10l/p-nél, akkor megemelkedik a visszatérő hőmérséklet, ezért a VÉ érzékelő bekapcsolja az SzK szivattyút. Így a fűtési hőcserélő is hűt a rendszeren, és ha nem elég nagy az érzékelő hiszterézise a szivattyú sűrűn kapcsolgatni fog.

Ha jóval magasabb a primer előremenő, ami már csisszesen a felső határ akkor működne stabilan a fűtés a HMV fogyasztás alatt. Már ha a kandallónak megfelelő teljesítménye mindezt ellátná.

 

Tehát a legfontosabb ha ragszkodsz a kapcsolásodhoz egy osztószelep a hőcserélők elé és egy előnyvezérlés a HMV-nek!

 

Egy 380 literes puffertartály 120 literes beépített melegvíztartállyal br. 250eFt ami már szinte megszüntetné minden efféle problémádat. Vagy esetleg 200 literes egyhőcserélős zománcozott melegvíztartály 150eFt.

Előzmény: sur5al (33985)
Amperszag Creative Commons License 2012.03.15 0 0 33996

Na így már kapisgálom és közben a fantáziámat is erőltettem.

Gyakorlatilag egy féltetőszerűség hátul a tűz felett ami előretereli a lángot.

Kérdés még az hogy mennyire legyen a "plafontól", a két víztáska között nagyjából 5 centi van, gondolom itt is elég lesz annyi. Mivel a tűztér magassága 50 cm ez lecsökken 45-re de az állított 33 centis fákhoz az is elég.

Mennyire nyúljon előre? A tűztér mélysége szintén 50 centi. Nem fog nagy (koncentrált) hőterhelést kapni az ajtó előtti lemez ha ide terelődik a láng?

Ha jól értelmezem akkor neked a "tető" nem egy darab lemez hanem csíkok köztük hézaggal.

Sztem csinálok egy 4 lábú keretet amire ráteszem a lemezeket.

Előzmény: sankó36 (33994)
joevagyok68 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 33995

De mitől is hülne vissza a víz ?

Megy folyamatosan a keringető ?

Vagy ???

Előzmény: kislisztes (33993)
sankó36 Creative Commons License 2012.03.15 0 0 33994

Fotót sajnos nemtudok küldeni.A betonacél jól bírja a hőt,főleg hogy a sarkokban nics

akkora hőterhelés.A laposvas

nemvalami acélos ,de 10mm vastag ,a betonvas 20as.

 

Nálam kb. 3 hete van ez a kütyü ,de görbülésnek  vetemedésnek nyomát sem láttam.

Talán azért ,mert 9cm-es csíkokból áll a terelőlemez,és külön-külön tud tágulni.Én 4 lemezt

használok de ki is lehet venni 1-2-t ,ahogy a huzat kívánja ,szeles időben pedig visszateszem.   Ne gondolj valami bonyolult szerkezetre,primitív egyszerű az egész.

Úgy képzeld el,mintha 3 táskás kazán lenne -pl. Celsius vagy Fókuzs- csak az 1. vizes

táska helyett 1 szimpla vaslemez van betéve.Alényeg az ,hogy a lángokat nem engedi

hátul kiszaladni ,hanem viszafordítja az ajtó irányába.

Az én tűzterem 65-67cm magas ,és nemvesz  el sok helyet,nemtudom a Totyánál ez

hogy működik.

Előzmény: Amperszag (33980)
kislisztes Creative Commons License 2012.03.15 0 0 33993

Sziasztok!

 

120 literes Hajdu bojlert alakítok át egy hőcserélővel indirekt tárolóvá. Vegyes tüzelésű kazánra lesz kötve. A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám elkerülni a bojlerben lévő forróvíz kihűlését kiután a kazánban már nem ég a tűz? Milyen szelep kell ennek a lezárásához?

trakisbandi Creative Commons License 2012.03.14 0 0 33992

Hali !

 

Én is rozsdamentes anyagot használok, küldtem képet.

Nálam még nem öregszik egyelőre.

Előzmény: Amperszag (33982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!