naszóval ugy kezdődött ,hogy 2002 ben abbahagytuk faterral a gazdálkodást volt akkor minden mtz 52, 2 pót permetező eke tárcsa vetögép fükasza sodró szárzúzó markoló kombinátor mára csak a kasza sodró permetező kombinátor meg a markoló maradt meg
idén tavasszal beszélgettünk hogy el kellene adni a maradékot is mert ugysem használjuk már öket.elkezdetm nézelödni a neten
2012 februárban találtam egy hirdetést szentesen traktort cserélne ltz t ill 45 mtz t mg gépekre
telefonos beszélgetést követöen rácsapott a markolóra ami egy 1965 német atlas függesztett kismarkoló volt és cserét ajánlott a 45 re
nosza beültünk a régi traktorguru simerösünkel faterral a kocsiba és megnéztük a szergejt addigra már az ltz t eladta maradt a 45 ami akkor, első látásra hadifogságból szabadult megkinzott megcsonkitott félszemü veteránnak néztem a guru ment kipróbálni addig mi 30 m ről néztuk nehogy valami betegséget elkapjunk tőle
az első pozitiv meglepi akkor volt mikor kihozott egy 55 amperes akksit és azt tette bele csak néztük mit is akarhat azzal ?
és láss csodát nem tekert fél percet és járt a motor ekkor közelebb mentünk kiváncsiskodni
a traktoros barát le sfel mászkált vele próbálgatta járatta mondta a hibákat és halkan csak annyit mondott hogy a motorért igy ahogy van ad 200 at
a gyári motorja már nem volt meg utólag raktak bele egy dt 65 mocit öninditóval
az akudozás során sikerült egy az egyben elcserélni a trakit a markolóra és a fuvarköltséget is megfeleztük belekunyiztam még egy hasznélható hátsógumit difit plusz motorháztetőt hidraulikatartályt lámpákat bukókeretet
na igy jött haza a szergej tréleren otthon leálltunk vele majd beálltunk a régi szerviz placcra
A 3011 be gyárilag 5 lyukú (DOP150S525) csúcs való. Ha DOP160S625 az még nem olyan nagy baj. Az viszont nem mindegy, és arra nagyon érzékeny is, hogy milyen nyomásra állítod. Azt nem írtad, de feltételezem, hogy nem csak kicserélted de be is állítottad 160-ra.
Ha minden passzol tájékoztass mi lett az eremény
Milyena füstje: fekete v. fehéres, hangja? Milyen volt régen míg ment?
Nem létezik hogy az a lyukszám tette volna így félre az üzemet...
Állítgattad már az adagoló meghajtótárcsáját? Énnekem a Csepelen volt egyszer ködvető üzemmód, mikor fellazultak a rögzítőcsavarok a menesztőtárcsában és elállítódott... még csak nem is volt lötyögősen laza, hogy könnyen észrevehessem, hanem csak annyira hogy szépenlassan arrébbmásszon és a sírás szélére hajszoljon...
Helló mindenkinek!! SOS segitsetek!!! Nagy a baj nem indul a 3011 -es zetor, a baj aszthiszem abban van hogy a porlasztó fuvókát cseréltem ,és az eredeti 4 lyukon porlaszt az uj meg 6 jukon , beindul a gép csak iszonyuan füstöl és csak egy gázállásban megy igen csunyán . Az a kérdés mit nézzek meg és hogyan , várom a tippeket .
Helló! Jaj bocsi ! Igen ismerem a cimet töle várom az alkatreszeket , és még a Kecskeméti nagytraktor nevü cégnél is van sok alkatrész a 3011-es trakikhoz .
Helló mindenkinek ! Vagyok ám csak sok a munka, köszönöm az épitő hozzászólásokat olvastam öket csak nem volt időm vissza irni. Lassacskán érkeznek az alkatrészek a 3011-hez igy elvagyok foglalva a szerelgetéssel ,a motorja már össze van rakva ,levan festve a tankja és a motorháztető ,de még van bőven tennivaló vele . mindenkinek jó szerelést, és kertészkedést !!
Sziasztok, a Steyr 188-as restaurálása közben egy olyan kérdés merült fel bennem hogy a váltó és a difi háza közé rakjak-e tömítést (van itthon fajin vékony kb 1 mm-es tömítés csak be kell szabni) vagy csak valami pasztával kenjem be?? Mert eléggé csöpög az olaj. Jah és hogy ezt mennyire bonyolult széthúzni?? Szét kell-e belűről valamit akasztani?? vagy elég ha a csavarokat leveszem + a csöveket lekötöm kívülről??
A kivétel mindig erősíti a szabályt... Alapesetben van az alsókipufogós ami országúti öntottvasdugattyús. Sajnos ebből maradt kevesebb. (szántóföldön tűzveszélyesség) felsőkipufogós baloldali öntöttvas. jobboldali kipufogós alumíniumdugattyús. A felsőkipufogósak azok a "tiszteletlenek" mert "leköpik" a gazdájukat, természetesen olajjal. rengeteg minden hiányzik róla, de nem panaszkodunk. Lesz ebből még szépen pöfögő traktor, és akkor Dutrancs megy a mezőkövesdi városnézésre (persze ha kedve lesz, vagy egészsége engedi)
Az a 20-22-es kistraktor amit halason vezethettem, az olyan szinten volt halott a feltalálásakor, hogy ahhoz képest ezzel nem is kell csodát művelniük.
Tényleg jó helyen lesz.
Amúgy milyen kivitelű Huppancs volt ez? Utolsószériás hurkos öblítésű aludugós?
Itt van a szóbanforgó traktor töredék!( Elvittem a szomszéd fiút ,hogy ő is lásson ilyen "csodát")!Szerelő a dunaharaszti MAN-ba.Ő tudja zongorázni a különbséget a ma és a régmúlt technikája között.
Dutrancs segített nekem ebben az ügyben. Ő gardírozta nekem ezt a gépet. Akkor indul a project,ha elhozzák a fiatalok a gépet. Sajnos szerintem máshol ez szétszedésre lett volna ítélve... Annyira hiányos, hogy nagyon nehéz lesz komplettá varázsolni. Ahhoz már szó szerint egy kis varázslatra lesz szükség. Arra emlékeztem, hogy a Csaba valamilyen hűtőt ajánlott, de ezek szerint Mávag volt. Azt már megoldottuk. Valaki pedig Hofherrt is mondott, de már nem emlékszem ki volt az. Viszont az még jócskán ráér... A héten még lehet Hofherr fronton egy csodálatos örömben részünk, de csütörtökön derül majd ki. Páratlan dolog...
Köszönöm a "magvas gondolatokat" Remélem sikerül minél előbb lábra állítani. Elég sok dolog hiányzik, de már keréken állva is sokkal szebb látvány lesz. Az első futómű megvan, és ha a csavarok nem szakadtak be akkor pillanatok alatt már keréken is látható. Nem a géphez van futómű, hanem az udvarban. Csaba ígért nekem hűtőket régebben ha jól emlékszem... Gondolatban már jár is a motor...... Hiányzik az adagoló is. Szóval hosszú a hiánylista, de úrrá leszünk rajta. Az idén van a 100. évfordulója a Hofherr gyár összeolvadásának az Angolokkal....
Valamikor (diák koromba) a kollégiumi nevelőnő a következőket írta az emlékkönyvembe!
"' Antikám!
Ne várj nagy dolgot az életedbe,
Kis hópelyhek az örömök ,
Szitáló halk,sziromcsodák " !
Mindezt azért írom le, mert nagy örömömre szolgál a tudat,hogy lenti fényképen látható öreg Hofherr traktor nem veszik el,nem kerül illetéktelenek kezébe és nem utolsó sorba , hogy újra felfog támadni!
Köszönet Sándorunknak az öreg traktorok ,gépek megmentőjének, életrekeltőjének.