Keresés

Részletes keresés

42tibcsi Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34051

Régen mi is lemértünk 1X1X1kalodát, bük, (bauhaz) majdnem csurgot belöle a viz (akor még nem volt méröm) az egyik 6q a másik 7q ra jött ki. Nagyjából jól kalkuláltál,  tehát 2083-1785Ft / q áron van kb.

Előzmény: Törölt nick (34044)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34050

 "A csak elméletileg létező, üregeket és nedvességeket nem tartalmazó abszolút tömör fa sűrűsége fafajtól függetlenül 1,56 g/cm3. A sűrűség egy fafajon belül lényegesen eltérhet a szakirodalomban közölt átlagértékektől, ezért az adatok tájékoztató jellegűek.

Néhány fafaj sűrűsége 0%-os nedvességtartalom mellett (g/cm3):

  • Lucfenyő: 0,43
  • Akác: 0,73
  • Tölgy: 0,72
  • Dió: 0,55

"

Szakirodalomtól függően....

 

Előzmény: mrkiki (34047)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34049

~ 1500 kg abszolút tömör fa, térfogata 1000 dm3, +1500 kg víz a 100 % nedvességtartalmú fa.

Ez 3000 kg, a térfogata 2500 dm3, a fajsúly 1200 kg/m3.

~ 1500 kg abszolút tömör fa térfogata 1000 dm3, +750 kg víz az 50 %

nedvességtartalmú fa.

Ez 2250 kg, a térfogata 1750 dm3, a fajsúly 1286 kg/m3.

Milyen adatot néztem levegőnek?

Előzmény: mrkiki (34047)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34048

Abszolút tömör fa helyesen, ~ 1530 kg/m3, levegőzárvány és nedvesség mentes.

Az abszolút száraz, pl. tölgy 714 kg/m3, szabad nedvesség mentes.

Irodalmi forrástól függően...

A lényeg, hogy mért-e valaki az említett kalodából súlyt?

Előzmény: Zs:) (34045)
mrkiki Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34047

Valamit felcseréltél, a vizes fának nehezebbnek kellene lennie ugyanakkora térfogatban. 

 

Akkor amit linkeltem vegyes száraznak írt tölgy-bükk, 1/3-ad akác konyhakész fa 15000-15600 m3 áron nem is olyan drága? 30 ezer körüli a különbség, benzint olajat kell venni, ráadásul nem is fél óra konyhakészre varázsolni a rönköket.

Előzmény: Törölt nick (34044)
sur5al Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34046

Nem rossz ötlet, bár bonyolultabb. Áram kell hozzá. De lehet, hogy profibb megoldás, mint a termikus elzáró. Ami viszont egyszerű, mint a faék. Már ha létezik egyáltalán olyan, amilyet keresek.

 

Mágnesszelepben 220V/NC jó lenne, amit a bojler termosztáton keresztül nyitnék. Ha eléri a beállított hőt a tartály, bont az érintkező, a szelep visszatér zárásba. A delej jöhetne a szivattyúról is, hiszen minek nyitni ha nincs is keringetés.

 

Azt latolgatom az átfolyós vagy a tárolós vízmelegítőt tudom-e egyszerűbben és olcsóbban kivitelezni.

Előzmény: 42tibcsi (34043)
Zs:) Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34045

"Az abszolút száraz fát 1500 kg/m3-nek számolva egy 100 % nedvességtartalmú fa 1200 kg/m3-re jön ki."

Itt valami nem stimmel! A száraz fa biztos nincs 1t felett, akkor nem úszna a vizen. De hogy a vizes fa könnyebb legyen nála....

Nem írtál el valamit?

Előzmény: Törölt nick (34044)
Törölt nick Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34044

A napokban hozattam normál m3-re vegyes, tölgy-bükk-cser tűzifát, 12500.- Ft/ m3. Nedvességet nem tudok mérni, friss, vagy keveset száradt, szlovák eredetű a fa.

A 0,9m X 0,9m X 1,2m méretű kalodába ~ 30 cm hosszú, 10-25 cm vastag hasábok szorosan voltak bepakolva. A kaloda merevítés miatt a belmérete elöl-hátul 80 cm-re szűkül, az 1,2m magasság eléggé alulról értendő, vagyis szűkösen van meg az 1 m3.

Az abszolút száraz fát 1500 kg/m3-nek számolva egy 100 % nedvességtartalmú fa 1200 kg/m3-re jön ki.

A kaloda 0,55 kitöltéssel 50% nedvességtartalommal 707 kg/m3 súlyt tartalmazhat. Alátámasztja ezt valakinek a mérése?

42tibcsi Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34043

Probálkoz mágnes szeleppel, termosztátal oda állitod ahova akarod.

Előzmény: sur5al (34042)
sur5al Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34042

Létezik olyan szelep, ami egy beállított hőmérséklet felett zár? Olyasmi kellene, mint egy egyenes termofejes radiátor szelep csak ne 6-30 fok között legyen az állítás, hanem pl. 40-70. Mint egy állítható termosztátos, alapban nyitott szelep. Kapillárisosban találtam ilyen szelepet, nem tudom kompaktabb van-e?

42tibcsi Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34041

"Joe" azt hiszem nagyobb szerepe van a bugyogás megszüntetésében a közösitőnek (hydróváltó) mint a spironak. Valószinü a spiro 100% osan nem szedi ki a bubórékokat, viszont a közösitőben már szétválnak. A lényeg alulra már tiszta viz megy és a kazán nem bugyog. Valószinü olcsóbb ha 35 ös re cseréled mint tartályt veni. Az előre menőt nem egy T osztón veszem le hanem a puffer tetejétől 25-30 cm rel lejebb, igy az előre menőbe biztos nem megy levegő.

batar76 Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34040

Még nincs kéményem.

 

Saválló szigetelt szerelt kéményt akarok venni. 150/250 5-6m

Előzmény: gmkiev (34039)
gmkiev Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34039

Ezek közül teljesen mindegy melyiket veszed.

Kéményed milyen van?

Előzmény: batar76 (34038)
batar76 Creative Commons License 2012.03.18 0 0 34038

Sziasztok.

 

Vegyestüzelésú kazán vásárlás előtt állok. Főként fával fogok fűteni. A lakás 55cm vályog 200m3 légköbméter szigetelt ablakok, a mennyezet és a padló nincs szigetelve.

 

A következő kazánokat néztem ki:

 

A Fokust és a Celsiust már láttan élőben is, a Focus mellett szól a nagy túztérajtó.

Totyából találtam két gyártó által készítettet is mind a kettő azt vallja az övé az eredeti.

Nem akarom túlméretezni a kazánt mert nem lesz pufferem.

A celsiusban a legkevesebb a víz ez nem tudom hogy jó vagy rossz?

Köszi.

 

sur5al Creative Commons License 2012.03.17 0 0 34037

Igen a hőcserélőkre gondoltam. Ilyen nagy ellenállást képviselnek? Ezzel nem voltam tisztában. (Ezzel sem:)) Most 1db 30kW-os lemezes hőcserélővel 1-es fokozaton teker. Ezen nem is szeretnék emelni. Akkor valahogy meg kell oldanom a rajz szerinti előnykapcsolást.

 

Milyen korrózióra gondoltál? A vas-réz egy rendszerben viszonylatában? Vagy a talpba való illeszkedésnél? Többekről tudok, hogy rézbelű bojlerrel mennek, egyelőre gond nélkül. Ha magam csinálom az egyszerűbb, mint a rozsdamentes, bár kétségtelen, hogy az a tartósabb.

 

Igazad van, nem tudom 80 körül tartani. Nem is kell. Ha a hőcserélő elvisz 15kW-ot és a kandallóm mondjuk csak 10kW-ot tud (azért remélem annyit tud, hiszen egész télen nem volt más fűtésünk), akkor az eredő -5kW. Viszont van 70l 80 fokos vizem. Ez lehűthető 60 fokra (az alatt megáll a keringetés). (tömeg*deltaT*fajhő/kivett teljesítmény/percenként) 70*(80-60)*4,2/5/60=19.6 perc. Ez 4 embernek kényelmes. Ha nem közvetlen egymás után zuhanyoznak, akkor több is belefér.

 

A forrás, túlfűtés nem gond. Nem teljesen értem, mire gondolsz. Jelenleg is 80 fok felett üzemel 1-3 órát a rendszer, de megy a meleg a radiátorok felé. Eddig is így ment a rendszer, most a meleg egy része HMV-re megy majd. Amint nem lesz már szükség HMV-re, visszamelegszik és a 80 fokos víz újra a radiátorokat bombázza. Semmit nem kell változtatnom a fűtési oldalon, csak lesz egy pici szünet a fűtésben. Tehát most sincs gond ebből, ezután pedig még veszek is el a fűtésre fordítható teljesítményből.

 

Visszatérve a hőcserélők kapcsolására. Ha maradunk párhuzamosnál, de előnykapcsolást szeretnék, azt mi fogja megoldani? Gondolom kell egy irányváltó szelep, ami a bemenetét vagy az egyik vagy a másik kimenetre teszi és egy vezérlő hozzá. Esetleg egy átfolyás-érzékelő, ami adja a jelet a vezérlőnek, ami billegteti a szelepet. Egyre bonyolultabb.:( Vagy az átfolyás érzékelő vezérel közvetlen?

 

Előzmény: arnoldj (34027)
42tibcsi Creative Commons License 2012.03.17 0 0 34036

Nos nevezük osztó-gyűjtő nek inkáb. A szerepe az első variációnál is ez vólt. Most is van szerepe, mivel a tömegáramlás változik bene.

Mint korábban irtam nem cseréltem ki a 28-as csöveket a javasolt 35 re, a cél ua. lelasitani az áramlást, hogy a még jelenlévő bubórékokat ne vigye visza a Laddomatba és a feül lévő légtelenitőn távozanak. Tehát nem felesleges hely meg vólt, mivel már rég megvólt + költség sem lépet fel. A lényeg bevált és nekem mindegy, hogy hydró v. osztó.

Előzmény: Zs:) (34033)
mrkiki Creative Commons License 2012.03.17 0 0 34035

Nem tudom, volt már? (Kerestem és nem találtam, ha volt bocsánat!:) ) 

http://italnagyker-szallas.shp.hu/hpc/web.php?a=italnagyker-szallas

A cím megtévesztő. Köbméter, mázsára átszámolva kicsit drágabban jön ki, de legalább vízért nem kell fizetni és még konyhakész is!

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.03.17 0 0 34034

:-))))

Előzmény: Zs:) (34033)
Zs:) Creative Commons License 2012.03.17 0 0 34033

Szerintem ez így semmi funkciót nem valósít meg, azaz nem működik hydrováltóként. Persze csak szerintem.

Éppenséggel kárt sem okoz, úgyhogy elfér.

Előzmény: 42tibcsi (34030)
42tibcsi Creative Commons License 2012.03.17 0 0 34032

A puffer alsó részére megy a fűtés visszatérő.

Előzmény: t.zsolti (34031)
t.zsolti Creative Commons License 2012.03.17 0 0 34031

és a fűtés vissza térő hova van kötve?

Előzmény: 42tibcsi (34030)
42tibcsi Creative Commons License 2012.03.17 0 0 34030

Persze a hydró váltó régen is bevólt kötve csak rosszúl! Most a fűtési előre menőt a puffer tetejétől 20-30cm re veszem ki. Jelenleg a hydróváltó egyik alsó kimenete levan dugózva, nem tudom jó volna e ha inen vinném a fűtési előre menőt?

42tibcsi Creative Commons License 2012.03.17 0 0 34029

Igen sikerült elűzni. Nem kis gondot okozott a bugyogás, már gondoltam helyi forrásra, kazán dőntésre stb. Most be állt a nyugalom.

Következik a tökéletes pillangó forgatás, szerintem ez hatékonyabb mint a primér ajtó nyitógatása.

Előzmény: sur5al (34026)
arnoldj Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34028

De ezekről szinte fülösleges is "beszélgetnünk" amíg nem lehet tudni minden adatot a rendszerről / kandallóról / fogyasztási szokásotokról.

 

Előzmény: arnoldj (34027)
arnoldj Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34027

Szia sur5al!

 

" a párhuzamos kötés helyett a soros szerencsésebb lenne. Igaz. Nem nagy ügy. Átrajzolni és megépíteni sem. Persze ettől még az "üres" hőcserélőn áthajtott víz plusz ellenállást kap, "

 

Ezt a párhuzamos helyett soros kötést a hőcserélékre érted? Remélem nem, mert az óriási nagy baklövés lenne! Képzeld csak el, hogy a szivattyúdnak így is a csúcson kell majd járnia.

A rendszered tegyük fel a piros vonal mentén működik párhuzamosan kapcsolva, nagy térfogatáramal. Ha egymás után kötöd a HMV és fűtés hőcserélőt akkor a térfogatáramod a felére csökken, viszont az ellenállásod meg fog  emelkedni minimum a kék vonal szerint.

 

Tudom, hogy mindenki jóárasítani és egyszerűsíteni szeretne, de ezek a dolgok ki vannak már találva, kár rontani rajtuk. Ha lehetne még egyszerűsíteni a gyártók spórolásból már rég megtették volna.

 

Teljesen jó az általad is bemutatott kapcsolás.

Ez:

Csak egyszerűen hagyd le róla gázkazánt, és semmiképp ne feledkezz meg az osztószelepről! Ez lenne a minimum kapcsolás, és ha még van kedved ($) javítani rajta akkor jöhet a HMV tároló, vagy ha még több kedved van ($$$) akkor az HMV-puffer kombi.

 

Ha a kiszuperált boilert választod benne egy hőcserélővel, és te készíted el a spirált, akkor a rezet felejtsd el az elektró korrózió miatt. Csak rozsdamentesben gndolkozz!

 

A spirál légtelenítésével nem kell foglalkozni, ekkora keresztmetszetnél a viz könnyedén kinyomja maga előtt a levegőt.

 

 

" A hirtelen megszűnő melegvízre egy szabály lehet, hogy a kandalló előremenőjét 80 fok körül kell tartani, amikor fürdeni akarunk. Ez a működési szakasz 2-3 órát tart (fűtési idényben), úgyhogy nem nagy feladat. Az átmeneti időszakok már neccesebbek. Rövidül a rendelkezésre álló idő:)))  "

 

A kandalló előremenőjét zuhanyzásnál nem tudod 80°C-körül tartani, csak ha:

- kevés melegvízzel zuhanyzol vagy,

- csak éppen langyos vizet eresztesz vagy,

- a kandallód van 20KW-os.

 

Lassú fűrdőkád töltésre vagy mosakodásra/mosogatásra persze elég a kissebb teljesítményű kandalló is, de zuhanyzás csak a fenti esetekben működik.

 

Pakolhatod akármilyen tempóban a fát a kandallóba, ha nem tudja leadni azt a teljesítményt amit el akarsz folyamatosan venni tőle, akkor ha a fene fenét eszik is a hőmérséklete mindenképp csökkenni fog az előremenőnek, emiatt pedig a HMV-nek. Ami miatt csak jobban kinyitod a melegvíz csapot, és még több teljesítményt veszel ki.

Meg azzal leszel gondban, amit már írtam, hogy a HMV fogyasztásnak meg van az a hátránya, hogy pillanatok alatt a csúcsfogyasztás lenullázódik ahogy a melegvízcsapot elzárod. Miközben a kandallódben még sokáig fog égni max-on a tűz. Ezt a sok hőt el kell vinned a fűtéssel, különben felforr a rendszer. Tehát valószínűleg a házat nagyon túl fogod fűteni.

 

 

A vízszintes tengelyen a idő, a függőlegesen a hőmérséklet és a teljesítmény van.

Zöld a kandalló teljesítménye. Begyújtasz, felmegy maximumra (X kW) és szépen emelkedik az előremenő is vele együtt (rózsaszín).

Majd elkezdesz zuhanyozni (piros). Kiveszel belőle X+1 kW-ot. Amig a rendszerned van egy hőtartaléka (a benne levő víz miatt) addíg a rószaszín előremenő stabil marad. de ahogy elfogy a tartalék, biztosan csökkenni fog, miközben a tüzelés megy max-on és a HMV igény sem változott.

Fürdés végére lecsökken az előremenő, majd mivel a kandallót nem tudod elzárni mint egy csapot az előremenőd ismét gyorsan fel fog emelkedni. Sokkal gyorsabban mint begyújtáskor, mivel már minden meleg. Ezt a hőt pedig gyorsan el kell vinned, egy valószínűleg kissebb teljesítményű fűtési hőcserélővel.

 

 

Előzmény: sur5al (34011)
sur5al Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34026

Ja, végül is ez volt a módosítás bugyogás elűzésére vagy lemaradtam valamiről?

Előzmény: 42tibcsi (34020)
sur5al Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34025

Na látod! Mindketten jobban jártunk!:)

Előzmény: kingoftailor (34019)
sur5al Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34024

Jó van, azért nem kell, hogy megharapjon az oroszlán, tudom én mi az, de attól még lehet nekem felextrázott zártszelvény:)

 

Köszi a linket!

Előzmény: TIGweldING (34018)
42tibcsi Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34023

Egyébként ha van időd biztos találsz a praktikertől jóbb árat (8e. volt), de sürgösen kellet.

Előzmény: TIGweldING (34021)
42tibcsi Creative Commons License 2012.03.16 0 0 34022

Első pillangót én készitettem, a kivehető könyök be raktam. Majd styl-től vettem egy zsalumozgatót, ehez már nem vólt jó amit én csináltam és a praktikerben vettem egy 130-as pillangót. A tengelyét meghosszabitottam (ne érje meleg a zsalumozgatót).

Most csak két pozicióban forgat (0°-45° ig) és 220°C nál lép müködésbe. A következő projek egy elektronika beszerzése Pt1000 es hőérzékelővel, ez 1-10V ig ad majd vezérlést a zsalumozgatónak igy folyamatos elforgatást fogok elérni.

Előzmény: TIGweldING (34021)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!