Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pocimixx Creative Commons License 2017.05.28 0 0 43807

Hali. Szeretnék venni egy mopedautót. Mit javasoltok melyik a jó? Hogy van az AM jogsival vezethető? Mennyire ba...tatnak a rendőrök? köszi

Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.27 -3 0 43806

Az előbb beszéltem vele -- nem szoktam reagálni az ilyenféle badarságokra , de ennek voltak új elemei , úm.  a lakott területen kívül-belül dolgok , miegymás . Felhívtam , hogy honnan vette ezeket a szabályokat . Azt mondta részint az NKH honlapján , részint ilyen-olyan internetes oldalakról .

Egyébként nagyon normális figura , átküldöm neki a jogszabályokat és kijavítja a szöveget . Tervei szerint eljön a doromlási találkozóra is 2 hét múlva .

 

Előzmény: pál0123 (43805)
pál0123 Creative Commons License 2017.05.27 -2 0 43805
Előzmény: oljeg12 (43790)
Malaguszti Creative Commons License 2017.05.27 -6 1 43804

Szerintem két év múlva 850Eft lesz az ára,

és 5000km az órában :)

Lehat azóta csak hátrafelé mentek vele :)

Előzmény: Bakancs4 (43801)
dnoi Creative Commons License 2017.05.27 0 0 43803

Alapjáraton nem lüktet csak ha gázt nyomok vagy folyamatosan megyek vele  olyan mindha villognák a szembe jövőre.

 

dnoi Creative Commons License 2017.05.27 0 0 43802

Azt mi okozza ,hogy ha felkapcsolom a lámpát mint az index csak nem alszik ki (lüktetve) világít.Hol keressem a hibát?

 

Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.27 -7 0 43801

Szárnyaló árak .  Ezt a kocsit most 695 ezerért árulják , állítólag csak 7000 km van benne ...

https://auto.jofogas.hu/bacs_kiskun/Kivalo_allapotu_mopedauto_elado_66734960.htm

 

Amikor 2 éve 500 ezerért árulták Hódmezővásárhelyen akkor mintha nem emlegették volna ezt a gyanúsan alacsony futásteljesítményt .  Pedig vélhetően azóta is tolhatták bele a kilométert . Hmmm ...

Azt megelőzően 2014 április végén Szegeden kereste új gazdáját , már akkor is volt rajta rendszám . És szinte senki sem használta . Csodálatos !

 

20150621 Hmvhely           20170727 Kecskemét

 

 

G é z a Creative Commons License 2017.05.26 0 0 43800

Szia! A hengerfejen 30mm átmérőjű fagydugó van lemezből a bal oldalon.

Előzmény: zogobacsi (43795)
dnoi Creative Commons License 2017.05.26 0 0 43799

köszi

 

Előzmény: zsolt117211 (43793)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.26 0 1 43798

Nekem is van egy régi kocka Aixam-em, papírjai nincsenek, azt nem sajnálnám átalakítani 3 kerekűre. Ha lesz egy kis időm, megnézem mekkora meló kicserélni a hátsó lengőkarokat. 

 

A háromkerekűsített Ambrád stabilabb volt, mint egy Sulky vagy egy Ape?

 

Ez engem is érdekelne. Elméletileg az elöl két kerék stabilabb, mint a hátul két kerék.

Jogos kérdés , de a fene tudja . Az a gond , hogy én már közel negyedszázada járok különféle háromkerekűekkel , és elég jól érzem a határokat .

                 Még a legelső hetekben készpénznek vettem amit a bátyám a saját kék  ApeCarjának a stabilitására mondott -- márhogy : Nem lehet vele felborulni ! -- és megspórolandó a visszakapcsolást kicsit lendületesen robogtam be a Kadarka utcában egy kereszteződésbe . Persze az a dög rögtön felemelte jobb hátsó kerekét , és mivel nyomtam neki rögtön fel is bőgött . A tolóerő ezzel megszűnt , a masina rögtön belassult ( emelkedő is volt ) , vagyis hatalmas csattanással visszatette a pörgő kereket az aszfaltra -- és ment tovább , mintha mi sem történ volna . Nekem meg meg majd kiugrott a szívem ...

A másik kétkerekezés a saját ApeCarommal történt , jöttem haza a kertből , utasom volt , rakományom nem , és a védett útról balra befordulva úgy tűnt : a stoptáblás elsőbbségemet nekem egyébként megadó Ladás nőci elkezd lassan előrefelé kúszni , miközben én fordulok be előtte . Kicsit korrigáltam a kanyar ívén , és akkor volt olyan érzésem , hogy a belső íven forduló balos kerék felemelkedhetett az útról . Mivel motorfékkel gurultam ezért egyéb zaja nem volt , az utasom észre se vette a dolgot , csak nekem van ilyen érzésem . A platós nagygéppel ez volt több évtized hozadéka . 

               A Sulkyt egyszer emeltem két kerékre -- talán az orra is leért akkor , de megállás nélkül visszatettem és száguldottam tovább . Érdekessége a fentebb írt 3 alkalomnak : mindig a védett útról történő lefordulásnál volt a kaland . 

              Igazi háromkerekűvel nekem több zűröm nem volt , de a Sulkyt ismerősök ( rendes jogsival felszerelt lányok ) egyszer szintén felbillentették úgy , ahogy én : vagyis letette az orrát ( sarkát) a betonra , majd visszazöttyent magától ; illetve kamasz tanítványaim borították az oldalára egyszer . 

             Ezzel szemben az ikerkerekesített Ligier soha semmit nem produkált , viszont nagyon "nyúlósan" viselkedett mindig . Mintha folyton puha lett volna az egész hátulja , folyton lustán billegett az egész kasztni . Kanyarban nagyon lehetett érezni , hogy a hátsó sarka alatt kerék : emelkedett az orra ( tolta föl a kanyarstabilizátor nélküli rugó ) a hátulja meg vészesen közeledett az aszfalthoz . 

           Ezek alapján , meg a saját statikai feltételezések szerint is az elől kétkerék lehet a stabilabb . Bár sohasem próbáltam , de számomra egyértelmű : az elől egykerekű technikát legkönnyebbem úgy lehet felbukfenceztetni , ha az ember éles kanyarban beletapos a fékbe . Az elől kétkerekű verzió erre vélhetően kevésbé érzékeny , mert ennek ellentétes párja az éles kanyarodáskor megejtett intenzív gyorsítás lenne -- amikor is a nyomaték átfordítja a járművet feltámasztatlan ( kerék nélküli) sarok felett .

         Ebből persze adódik a kérdés , hogy akkor miért az elől egy-hátul kettő rendszer az elterjedtebb . Véleményem szerint egyrészt a hagyomány : az Ape-féle szerkezetek egyértelműen a kétkerekű motorkerékpárokból fejlődtek ki , a hátra szerelt bővítménnyel , ugyanis könnyebb a meghajtást  megcsinálni -- ráadásul esetenként csak egy kereket hajtottak hátul ezek a ( főként házilag készült) masinák -- mint áttételes kormányművet . Az Ackermann kormánymű a mai napig érzékeny része a kocsiknak , az öreg járgányokon lehet küszködni a lötyögésekkel-holtjátékkal műszaki előtt . De ha valaki megnéz egy gyerek-gokartot , azon is van kotoncolás bőven .  Azonfelül egyes jogszabályok is tiltották az áttételes kormányművet , a motorkerékpárkénti   kedvezményes besorolás feltételeként . Még anno 10 éve a Nagy Mopedautós Háború idején az NKH vízfejűi is ezt kántálták .   Ezek  a háromkerekűek jobban ellenállnak a tuningolási dolgoknak  és felelnek meg a hatóságok által megkövetelt alacsonyabb végsebességnek -- ahogy mondani szoktam : kevés sebességkorlátozás hatékonyabb a három keréknél .... A darázstengelyes , középen csuklós , elől két kétkerekű , merevtengelyes szerkezetek kormányzása nehézkes , és csak alacsony sebességnél biztonságosak .

    Nyilván az se véletlen , hogy a háromkerekűek vezetéséhez jobbára motorkerékpáros jogsi kell . 

Ennél az 50-60-as sebességnél kellő körültekintéssel a 3 kerék uralható . 

  

Előzmény: VolksrodZoli (43721)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.26 0 0 43797

Tavaly ősszel írtam a jószerivel beindíthatatlan Yanmar motorról . Bátyám szétszedte , leküldte nekem megszakértésre . A legfelső gyűrű megszorult a koromban , teljesen le volt ülve . Sikerült kiszabadítanom , kitakarítottam a hornyokat , és nagy merészen az eredetileg tervezett gyűrűzést is elhagytuk , újra összeraktuk az eredeti alkatrészekkel . Kopásnyom a hengerfalon nem volt , és hüvelybe visszarakott kopasz gyűrű hézaga is nagyon kicsi volt . Nyűgös dolog a gyűrűvásárlás , mert a Yanmar is ( hasonlóan Kubotához) nem párhuzamos falú gyűrűket használ , hanem trapéz alakút , vagyis a gyűrűnek a hengerfal felé néző része picit szélesebb , mint a horony alján levő ; ez állítólag a kokszosodás ellen alkalmazott technológia . Hogy mennyire hatékony azt nem tudni -- bár itt nálunk a JDM-ben éppen a  korom győzött -- de a gyűrűvásárlást megkavarja , mivel utángyártottban csak párhuzamos felületű gyűrűk kaphatók . A gyári trapéz metszetű pedig drága , illetve nehezen (sehogy ? ) beszerezhető . Gyakran alkalmazott megoldás a hazai felújítási gyakorlatban a dugattyúkban a gyűrűhornyok átesztergályozása a kapható profilú gyűrűkhöz .

Tegnap beszéltem bátyámmal , összerakta a motort , megy és nagyon jó erőben van , hozza Yanmaros  vehemenciát, vagyis  a temető előtti emelkedőn bőven 50 fölötti tempóval vágtázik fel a járgány -- amire az Aixamek sosem képesek . 

Talán rendben lesz .  Mindenesetre aki ilyesféle indítási nehézségeket tapasztal az nézze meg : nem ragadtak-e bele a kokszba gyűrűk ? Persze ehhez szét kell szedni az egész motort ... 

Előzmény: Bakancs4 (40793)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.26 -4 1 43796

lessz -e az iden mopedautos találkozo? es ha lessz akkor mikor es hol?

 

Jaja , jogos kérdés , nyakunkon a szezon .  Részemről a felállás a hagyományos , vagyis két doromlási , és egy balatoni -- Trabantosokkal közösen -- találkozóban gondolkodom . Ez utóbbival van a bökkenő , mert korábbi helyszín Bakali volt , de azt a kempinget elprédá , izé ...elpriva ,  azaz eladták  -- hiába , vannak még tehetséges gázszerelők -- és így új helyszínen leszünk . A pontos helyszín nem ismert , de ugyanahhoz a céghez (Balatontourist Kft)  és ugyanahhoz a vendéglátóhoz ( Huszár Róbert kempingvezető ) megyünk . A pontos cím később kerül meghatározásra .

 

2017 június 10. Doromlás , Gátőrház  ( Bogyiszló ) Regionális Találkozó 

2017 július 29. Keszthely , Nyári találkozó Trabantosokkal közösen 

2017 augusztus 26. Doromlás  Gátőrház  ( Bogyiszló ) Regionális Találkozó 

 

A találkozók főnapja mindig szombat , de mindhárom alkalommal van lehetőség egyénileg  egész hétvégésre bővíteni a programot . Ha valami kérdés merül fel jelezzétek : 30/922-08-72

 

zogobacsi Creative Commons License 2017.05.26 0 0 43795

Sziasztok!  Meg tudná írni nekem valaki hogy AIXAM 400-asba (kubota) milyen méretű fagydugók vannak elöl, az önindító mögött?

Sajnos ereszt az egyik elég csúnyán és nem akarom szétbombázni addíg, amíg nincs meg az alkatrész.

 

Segítő választ előre is köszönöm!  Szép napot mindenkinek: Z

4motor4 Creative Commons License 2017.05.26 -3 1 43794

Szep napot.. szeretnek erdeklödni hogy lessz -e az iden mopedautos találkozo? es ha lessz akkor mikor es hol?

 

zsolt117211 Creative Commons License 2017.05.25 0 0 43793

5W40 vagy 5W50

 

Előzmény: dnoi (43792)
dnoi Creative Commons License 2017.05.25 0 0 43792

15W40 motorolaj jó az Aixam 400 sl kubota motorba?

egy Francia oldalon ahol Aixam alkatrésszel foglalkoznak ott (10W40) ezt írják elő,de olvastam a fórumon már  5W50 is .Most akkor milyet?

 

Malaguszti Creative Commons License 2017.05.25 -8 0 43791

Sehogy nem megy át a vizsgán, ezért is akarja eladni.

Biztos nem mer már ő se kimenni vele..

Előzmény: oljeg12 (43790)
oljeg12 Creative Commons License 2017.05.25 -9 0 43790

Ez vajon hogy megy át az eredet vizsgán? És azt se lehet róla tudni, hogy van-e rendszáma, vagy külföldi papírjai.

https://auto.jofogas.hu/nograd/elado_egy_maruti_motros_mopedauto__66660914.htm

zsolt117211 Creative Commons License 2017.05.23 -4 1 43789

Hogy úszik a mopedautó a vízben? Egy mopedautó ezt is kibírja! Mit neki 50 centi víz!

Papamaci88 Creative Commons License 2017.05.20 0 0 43788

Sziasztok!

 

Sajnos kerék felrakáskor az egyik tőcsavar eltörött. Az lenne a kérdésem, hogy hol lehet venni Aixam 400hoz ilyen méretű tőcsavart, mert sehol sem találok!?

passat2018 Creative Commons License 2017.05.20 0 0 43787

Valaki tud infót róla a Gyömrői mopedautó kereskedésről hogy érdemes-e venni ott mopedautót vagy nem. 

brömbi Creative Commons License 2017.05.19 -9 1 43786

A mopedautó szerelés rejtelmeit innét szoktam ellesni. Én segítséggel, és persze muszájból szerelek. Az elmúlt 2 napban festettem, boroztam, boroztam, festettem és boroztam. /Utána meg poroztam/ Köszönöm szépen a válaszokat.

Előzmény: VolksrodZoli (43760)
Malaguszti Creative Commons License 2017.05.19 -2 0 43785

Casalini hűtője nagyon hasonlít a Citroen Ax 1.0 hűtőjére.

VolksrodZoli Creative Commons License 2017.05.19 0 0 43784

és ha nem jó a kép mérete se jeleníti meg. erre ad is hibaüzenetet, csak el kell mindent olvasni, amit ír.

Előzmény: Rózsaromantika (43783)
Rózsaromantika Creative Commons License 2017.05.19 0 0 43783

próbálgasd: írj pár betűt utána "Kiválasztom a képet " ,utána "beilleszt"  és "előnézet" . Ha nincs a kép az írt betűk mellett ,akkor nem jó , ha ott a kép a betűk mellett , akkor  jó és  "elküldöm " vagy "mégse " ,ezzel törlöd. 

Előzmény: dnoi (43779)
Rózsaromantika Creative Commons License 2017.05.19 0 0 43782

a kiválasztom a képet után megvártad, hogy a kék csík végig érjen ,azaz feltöltődjön a kép a gépedről , mert ez nem egy pillanat műve .??

Előzmény: Rózsaromantika (43776)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 43781

A Casaliniben valami ilyesmi van :

 

De a Tasso-ból se hagyták ki a tartályt . Ráadásul nagyon jól kötötték be az egyik csövet -- nagyon szépen kilégteleníti a rendszert . Úgy látszik az olaszok adtak erre .

Előzmény: Malaguszti (43770)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 43780

dnoi Creative Commons License 2017.05.18 0 0 43779

Így csináltam ,csak nem nyomtam előnézetet.

WooDoo Creative Commons License 2017.05.18 0 0 43778

Ha kevés a víz, még a szokásosnál is gyengébb a fűtés. A fűtéscsapot nem szabad nyáron se elzárni, és érdemes rendszeresen ellenőrízni, hogy meleg levegőt fúj-e be. Vagy be lehet építeni egy vízhőfokmérőt...

Előzmény: Malaguszti (43777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!