Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2017.07.27 0 4 59929

"Még most sem lenne késő és olyan extra drága átalakítani a pályát."

 

Sőt, a nemzetközi forgalmat is erre kéne terelni, a Railjet elé egy Szergejt... Vagy drótot ide is! :-)

Előzmény: -Smiley- (59917)
Moskovicsbácsi Creative Commons License 2017.07.27 0 0 59928
Előzmény: _nyunyuka (59926)
alkotasu Creative Commons License 2017.07.27 0 1 59927

"vissza kellene építeni a Hegyközi kisvasút Sátoraljaújhely-Pálháza szakaszát, hogy nagyvasútról megközelíthető legyen."

 

Ez kb. 20 km. Mennyi lenne ennek a költsége? Illetve járműoldalon mennyi fejlesztést igényelne?

(Tartok tőle, hogy a meghirdetett keretbe nem férne bele, pontosabban akkor másra nem igazán jutna már. De ne legyen igazam!)

Előzmény: Balogh Adam Software (59922)
_nyunyuka Creative Commons License 2017.07.27 -1 6 59926

Hogy utána továbbépítsék Ipolyságig, a Bieta étteremig, az Eso érintésével. Hogy este vacsoravonatokat tudjunk indítani.

Előzmény: -Smiley- (59920)
Pályaőr Creative Commons License 2017.07.27 -3 0 59925

Nem tudom, Tyukodon volt-e kisvasút, de ha volt, ha nem volt, most már egyenesen kívánkozik, hogy legyen:

 

https://www.youtube.com/watch?v=SdGPRVVxT2g

ArtofNoizz Creative Commons License 2017.07.27 0 9 59924

Hajagos és azon is túl..

Smileyt beépítjük mint vicces információs központ. Ontja majd a baromságait télen-nyáron.

Előzmény: Balogh Adam Software (59921)
Törölt nick Creative Commons License 2017.07.27 -1 0 59923

Gemencit pedig Szekszárdig kéne hosszabbítani. 

 

Annak is lehet örülni ,hogy a Nyírvidékivel is számolnak Sóstóig, kezdetnek nem lenen rossz ha legalább addig járna.

Előzmény: Balogh Adam Software (59922)
Balogh Adam Software Creative Commons License 2017.07.27 0 0 59922

Én a második ütemre leszek igazán kíváncsi. Abban szerepelnek olyan vasutak, amelyek nehezen megközelíthetőek, mert annak idején elvágták őket a nagyvasúttól. Gondolok itt a Felsőtárkányi kisvasútra, amelyik valaha Eger-Felnémetről indult. Az Eger Felnémet-Felsőtárkány szakasz visszaépítése lendíthetne a kisvasút forgalmán, mert igazán szép helyekre visz. Vagy a Pálházira, ami ugyan csak Pálháza Iparteleptől indult, de össze volt kötve a Hegyközi kisvasúttal, amit teljesen felszámoltak a Pálháza-Pálháza Ipartelep szakasz kivételével. Itt is vissza kellene épéteni a Hegyközi kisvasút Sátoraljaújhely-Pálháza szakaszát, hogy nagyvasútról megközelíthető legyen. Újhelyen úgyis épült már libegő, kabinos kötélvasút, zipline és épül üveghíd is.

Balogh Adam Software Creative Commons License 2017.07.27 0 1 59921

Halyagosig visszaépül a pálya, amit elmosott az ár.

Előzmény: -Smiley- (59918)
-Smiley- Creative Commons License 2017.07.27 -4 0 59920

Oda minek? Inkább Nagyhideghegy vagy Csóványos alá kellene tovább vinni esetleg megcélozni Kiralyházát. 

Előzmény: EKM-765 (59919)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.26 0 4 59919

Bernecére.

Előzmény: -Smiley- (59918)
-Smiley- Creative Commons License 2017.07.26 -2 0 59918

Kemencén mi épül merre hosszabbodik? 

Előzmény: ArtofNoizz (59916)
-Smiley- Creative Commons License 2017.07.26 -2 0 59917

Még most sem lenne késő és olyan extra drága átalakitani a pályát. A sint, járműveket fel lehet használni más vonalakon, ide meg vissza kellene rakni a nagyvasutat, Tatabánya felé is egy deltával, úgyis arra volna több utas Fehérvárról.  Ha a 30A-n esemény van még terelni is lehetne a vonatokat erre. 

Előzmény: BahnScorper (59914)
ArtofNoizz Creative Commons License 2017.07.26 -1 9 59916

Mi azért örülünk Kemencén. Felcsút is kisvasút, de a kisvasutak nem csak Felcsút. 

A szenzációhajhász cikkeket meg tessék kerülni, csak hisztire való, semmiképpen sem mérvadó!

Előzmény: király2644 (59915)
király2644 Creative Commons License 2017.07.26 -7 0 59915

http://index.hu/belfold/2017/07/25/ujabb_8_5_milliardot_olnek_kisvasutfejlesztesbe/

 

Úgy tűnik mégsem volt baklövés...sírni kellene emiatt...

Előzmény: BahnScorper (59914)
BahnScorper Creative Commons License 2017.07.26 0 1 59914

Ez az anyag két helyen is engem igazol.

 

Az első, hogy Felcsúton óriási baklövés volt kisvasutat építeni ahelyett, hogy a nagyvasutat hozták volna rendbe. Így most pont a régi 6-os vonalára teszik a hosszabbításokat, és akármelyik irányból is közelítené meg az ember, mindenképp átszállásra kényszerül, pedig egy közvetlen pesti vagy fehérvári - akár menetrendszerinti, akár különvonatos - eljutással mindenki jobban járna.

 

A másik, hogy Fertődre jó ötlet elvinni a nagycenki vonalat... persze csak akkor, ha a járműveket és a pályát is egy kicsivel komolyabbra veszik.

Előzmény: MCA-001 (59911)
zjakabfi Creative Commons License 2017.07.26 0 1 59913

Királyrét, Szilvásvárad, Gemenc,Mátra, Debrecen

 

Itt azért évente 1-2 szer mennek.

 

Gemencen menetrend szerint hetente hétvégéken...

Előzmény: General Specific (59904)
Lovrin Creative Commons License 2017.07.26 0 0 59912

Nagyon örülnék neki ha minden megvalósulna.

De ennyi pénzből már Kecskemét vagy Nyíregyháza is feltámasztható lenne.

MCA-001 Creative Commons License 2017.07.25 0 4 59911

Talán történik valami?

 

A Kormány 1467/2017. (VII. 25.) Korm. határozata
a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak fejlesztéséről
A Kormány – a kisvasutak növekvő népszerűségére, valamint a fenntarthatósági, klímavédelmi, turisztikai, nemzetgazdasági és
egészségügyi szempontokra tekintettel – támogatja a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutakkal kapcsolatos infrastruktúra
fejlesztését és a járműpark felújítását. Ennek érdekében
1. a Kormány
a) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a földművelésügyi minisztert, hogy a b) pont szerinti feladatátadással
kapcsolatos finanszírozási kérdéseket megállapodásban rendezzék, és egyetért azzal, hogy a  MÁV Magyar
Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a  továbbiakban: MÁV Zrt.) által a  3. és 4.  pont szerint
visszafizetett támogatás összegének figyelembevételével, annak terhére – az  államháztartásról szóló
2011. évi CXCV. törvény 33.  § (4)  bekezdés b)  pontjában foglaltak alapján – a  nemzeti fejlesztési miniszter és
a földművelésügyi miniszter fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosítást hajtanak végre, külön megállapodás
alapján;
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
földművelésügyi miniszter
Határidő: azonnal
b) felhívja a földművelésügyi minisztert, hogy az 1. melléklet I/a. és I/b. pontja szerinti keskeny nyomtávú vasúti
fejlesztésekre nyújtson támogatást, és kössön támogatási szerződést az érintett erdőgazdaságokkal, legfeljebb
6045 millió forint összegben;
Felelős: földművelésügyi miniszter
Határidő: azonnal
c) felhívja a  nemzeti fejlesztési minisztert, hogy az  1.  melléklet I/a. és I/b.  pontjában meghatározott
fejlesztésekre biztosítson legfeljebb 2491,2 millió forint összegű támogatást, és kössön támogatási
szerződést;
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
d) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a kötöttpályás vasúti járműfejlesztési programba való beillesztés
mellett gondoskodjon az  1.  mellékletben foglalt járműparkfejlesztéshez (többek között járműigényfelméréshez,
motorkocsi- és vontatójármű-tervezéshez, prototípusgyártáshoz és járműgyártáshoz) szükséges
intézkedések megtételéről a c) pont szerinti forrás terhére;
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
e) felhívja a  kerékpározásért és az  aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztost, hogy gondoskodjon
– az  engedélyes és kiviteli tervek birtokában – az  1.  melléklet szerinti II. ütemben foglalt fejlesztések
végrehajtásához és a  pótlólagos költségvetési forrás biztosításához szükséges kormány-előterjesztés
kidolgozásáról;
Felelős: a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos
Határidő: a szükséges tervek rendelkezésre állását követően azonnal
f) felhívja a  külgazdasági és külügyminisztert, hogy az  MNKH Magyar Nemzeti Kereskedőház Zártkörűen
Működő Részvénytársaság útján mérje fel a  keskeny nyomközű vasúti járművek beszerzésére vonatkozó
igényeket és a hazai gyártók exportlehetőségeit az Európai Unió tagállamaiban.
Felelős: külgazdasági és külügyminiszter
Határidő: 2017. december 31.
2. A Kormány által biztosított forrás a beruházásokhoz kapcsolódó általános forgalmi adó finanszírozására csak abban
az  esetben használható fel, ha a  beruházást végrehajtó végső kedvezményezett nem jogosult a  beruházásra jutó
előzetesen felszámított általános forgalmi adó visszaigénylésére.
3. A  Kormány egyetért azzal, hogy az  egyes egyedi infrastruktúra-fejlesztési beruházások forrásszükségletének
biztosításáról szóló 1803/2016. (XII. 20.) Korm. határozat 1. mellékletében a „Keskeny nyomtávú vasúti fejlesztések”
megnevezésű fejlesztésre 10 000 millió forint helyett 1463,8 millió forint támogatás kerüljön biztosításra.
4. A  Kormány felhívja a  nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a  3.  ponttal összefüggésben tegye meg a  szükséges
intézkedéseket a MÁV Zrt. felé a támogatás elszámolása, visszafizetése és a kapcsolódó támogatói okirat módosítása
érdekében.
Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter
Határidő: azonnal
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök

 

 

http://www.magyarkozlony.hu/hivatalos-lapok/b9bb02aed698d2cb30259fc2844e8b4569dc0251/dokumentumok/0c6135595e405fbde44030b6a671a3531a7f1ef2/letoltes

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2017.07.25 0 0 59910
Előzmény: General Specific (59904)
Pályaőr Creative Commons License 2017.07.25 0 1 59909
Előzmény: General Specific (59904)
C50 Creative Commons License 2017.07.24 0 2 59908

Pár kép a kemencei kisvasúti napról.

BahnScorper Creative Commons License 2017.07.24 0 0 59907

Ja, meg Weiz, Stainz, Kienberg, Jindrichuv Hradec...

Előzmény: benbe (59906)
benbe Creative Commons License 2017.07.24 0 0 59906

Ha közelebb keresel, akkor Feketebalog is szóbajöhet.

Előzmény: benbe (59905)
benbe Creative Commons License 2017.07.24 0 0 59905

Debrecen, Gemenc.

Előzmény: General Specific (59904)
General Specific Creative Commons License 2017.07.24 0 1 59904

Urak,

üzemképes kisvasúti gőzös hol akad még manapság, ami néha-néha el is indul?

Köszönöm előre is!

EKM-765 Creative Commons License 2017.07.23 0 1 59903

Király.

Előzmény: KPK-299 (59901)
KPK-299 Creative Commons License 2017.07.23 0 0 59901

OFF ( Na milyen volt a BPG-700? ;-)

Előzmény: EKM-765 (59885)
KPK-299 Creative Commons License 2017.07.23 0 2 59900

A tegnapi Maócai különvonat nagyon jóra sikeredett, két C50-es húzta fel a reggeli legelső szerelvényt négy kocsival, erőlködtek de nagyon szépen felhúzták. Természetesen nem maradhatott ki Lillafüred sem ha már erre jártam, oda vissza a szokásos MK48 volt. Jó látni, hogy mennyi energiát, pénzt időt fektetnek bele az ottaniak ennek a vasútnak a létezésébe. A járművek és kocsik jó állapotúak, a pálya szinte tökéletes utas szemmel. Egyszóval köszönjük szépen a szervezőknek a tegnapi rendezvényt és azoknak is akik a mindennapokban tesznek ezért a vasútért!

 

     

K.O. Lompos Creative Commons License 2017.07.23 0 1 59899

' 78-ban Szfehérváron dízel tanfolyamon voltam együtt azzal a Sráccal, aki a filmezéskor a gőzöst vezette.

..., szóval valahol 76 -- 77-ben forgatták.

Előzmény: alkotasu (59895)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!