Én a második ütemre leszek igazán kíváncsi. Abban szerepelnek olyan vasutak, amelyek nehezen megközelíthetőek, mert annak idején elvágták őket a nagyvasúttól. Gondolok itt a Felsőtárkányi kisvasútra, amelyik valaha Eger-Felnémetről indult. Az Eger Felnémet-Felsőtárkány szakasz visszaépítése lendíthetne a kisvasút forgalmán, mert igazán szép helyekre visz. Vagy a Pálházira, ami ugyan csak Pálháza Iparteleptől indult, de össze volt kötve a Hegyközi kisvasúttal, amit teljesen felszámoltak a Pálháza-Pálháza Ipartelep szakasz kivételével. Itt is vissza kellene épéteni a Hegyközi kisvasút Sátoraljaújhely-Pálháza szakaszát, hogy nagyvasútról megközelíthető legyen. Újhelyen úgyis épült már libegő, kabinos kötélvasút, zipline és épül üveghíd is.
Még most sem lenne késő és olyan extra drága átalakitani a pályát. A sint, járműveket fel lehet használni más vonalakon, ide meg vissza kellene rakni a nagyvasutat, Tatabánya felé is egy deltával, úgyis arra volna több utas Fehérvárról. Ha a 30A-n esemény van még terelni is lehetne a vonatokat erre.
Az első, hogy Felcsúton óriási baklövés volt kisvasutat építeni ahelyett, hogy a nagyvasutat hozták volna rendbe. Így most pont a régi 6-os vonalára teszik a hosszabbításokat, és akármelyik irányból is közelítené meg az ember, mindenképp átszállásra kényszerül, pedig egy közvetlen pesti vagy fehérvári - akár menetrendszerinti, akár különvonatos - eljutással mindenki jobban járna.
A másik, hogy Fertődre jó ötlet elvinni a nagycenki vonalat... persze csak akkor, ha a járműveket és a pályát is egy kicsivel komolyabbra veszik.
A Kormány 1467/2017. (VII. 25.) Korm. határozata a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak fejlesztéséről A Kormány – a kisvasutak növekvő népszerűségére, valamint a fenntarthatósági, klímavédelmi, turisztikai, nemzetgazdasági és egészségügyi szempontokra tekintettel – támogatja a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutakkal kapcsolatos infrastruktúra fejlesztését és a járműpark felújítását. Ennek érdekében 1. a Kormány a) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a földművelésügyi minisztert, hogy a b) pont szerinti feladatátadással kapcsolatos finanszírozási kérdéseket megállapodásban rendezzék, és egyetért azzal, hogy a MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: MÁV Zrt.) által a 3. és 4. pont szerint visszafizetett támogatás összegének figyelembevételével, annak terhére – az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 33. § (4) bekezdés b) pontjában foglaltak alapján – a nemzeti fejlesztési miniszter és a földművelésügyi miniszter fejezetek közötti előirányzat-átcsoportosítást hajtanak végre, külön megállapodás alapján; Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter földművelésügyi miniszter Határidő: azonnal b) felhívja a földművelésügyi minisztert, hogy az 1. melléklet I/a. és I/b. pontja szerinti keskeny nyomtávú vasúti fejlesztésekre nyújtson támogatást, és kössön támogatási szerződést az érintett erdőgazdaságokkal, legfeljebb 6045 millió forint összegben; Felelős: földművelésügyi miniszter Határidő: azonnal c) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy az 1. melléklet I/a. és I/b. pontjában meghatározott fejlesztésekre biztosítson legfeljebb 2491,2 millió forint összegű támogatást, és kössön támogatási szerződést; Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter Határidő: azonnal d) felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a kötöttpályás vasúti járműfejlesztési programba való beillesztés mellett gondoskodjon az 1. mellékletben foglalt járműparkfejlesztéshez (többek között járműigényfelméréshez, motorkocsi- és vontatójármű-tervezéshez, prototípusgyártáshoz és járműgyártáshoz) szükséges intézkedések megtételéről a c) pont szerinti forrás terhére; Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter Határidő: azonnal e) felhívja a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztost, hogy gondoskodjon – az engedélyes és kiviteli tervek birtokában – az 1. melléklet szerinti II. ütemben foglalt fejlesztések végrehajtásához és a pótlólagos költségvetési forrás biztosításához szükséges kormány-előterjesztés kidolgozásáról; Felelős: a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos Határidő: a szükséges tervek rendelkezésre állását követően azonnal f) felhívja a külgazdasági és külügyminisztert, hogy az MNKH Magyar Nemzeti Kereskedőház Zártkörűen Működő Részvénytársaság útján mérje fel a keskeny nyomközű vasúti járművek beszerzésére vonatkozó igényeket és a hazai gyártók exportlehetőségeit az Európai Unió tagállamaiban. Felelős: külgazdasági és külügyminiszter Határidő: 2017. december 31. 2. A Kormány által biztosított forrás a beruházásokhoz kapcsolódó általános forgalmi adó finanszírozására csak abban az esetben használható fel, ha a beruházást végrehajtó végső kedvezményezett nem jogosult a beruházásra jutó előzetesen felszámított általános forgalmi adó visszaigénylésére. 3. A Kormány egyetért azzal, hogy az egyes egyedi infrastruktúra-fejlesztési beruházások forrásszükségletének biztosításáról szóló 1803/2016. (XII. 20.) Korm. határozat 1. mellékletében a „Keskeny nyomtávú vasúti fejlesztések” megnevezésű fejlesztésre 10 000 millió forint helyett 1463,8 millió forint támogatás kerüljön biztosításra. 4. A Kormány felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a 3. ponttal összefüggésben tegye meg a szükséges intézkedéseket a MÁV Zrt. felé a támogatás elszámolása, visszafizetése és a kapcsolódó támogatói okirat módosítása érdekében. Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter Határidő: azonnal Orbán Viktor s. k., miniszterelnök
A tegnapi Maócai különvonat nagyon jóra sikeredett, két C50-es húzta fel a reggeli legelső szerelvényt négy kocsival, erőlködtek de nagyon szépen felhúzták. Természetesen nem maradhatott ki Lillafüred sem ha már erre jártam, oda vissza a szokásos MK48 volt. Jó látni, hogy mennyi energiát, pénzt időt fektetnek bele az ottaniak ennek a vasútnak a létezésébe. A járművek és kocsik jó állapotúak, a pálya szinte tökéletes utas szemmel. Egyszóval köszönjük szépen a szervezőknek a tegnapi rendezvényt és azoknak is akik a mindennapokban tesznek ezért a vasútért!