Keresés

Részletes keresés

Bányatörp Creative Commons License 2018.05.28 -1 0 6757

Mit tömnek?

Előzmény: bodrostomi (6749)
C50 Creative Commons License 2018.05.27 0 1 6756
C50 Creative Commons License 2018.05.26 0 1 6755
Előzmény: C50 (6753)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.05.26 0 0 6754

De ez kb igaz minden bányaterületre meg bányavasútra is, emlékek és maradványok maradnak mindenhol amik még sokáig emléket állítanak.

Előzmény: C50 (6752)
C50 Creative Commons License 2018.05.25 0 1 6753
C50 Creative Commons License 2018.05.25 0 1 6752

Valami oknál fogva minden bányavidéken random maradnak meg épületek. az esetek többségében megveszi egy vállalkozó, nem jön be a buli aztán sorsára hagyják. Csak itt körülöttem 10 km-es sugárban van 15-20 ilyen.

Előzmény: bodrostomi (6751)
bodrostomi Creative Commons License 2018.05.24 0 0 6751

Lehet tudni ez az épület mért maradt meg?

Előzmény: C50 (6750)
C50 Creative Commons License 2018.05.24 0 1 6750

A tarfóháznál.

 

Ügyesen összephotoshoppolták a három csillét.

Előzmény: bodrostomi (6749)
bodrostomi Creative Commons License 2018.05.24 0 0 6749

Nagy a csend a topikban.

 

Egy találós kérdés: merre jártam?

 

Valamint egy hír: megy a tömedékelés Kurityánban.

 

 

bodrostomi Creative Commons License 2018.05.06 0 1 6748

A hétesi salakhányó felé.

Előzmény: -d.p- (6737)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.06 -14 0 6747

2018.05.05.

 

Előzmény: -d.p- (6746)
-d.p- Creative Commons License 2018.05.05 0 1 6746

A kisvasút a Kútház alatt cca 600m kapaszkodna fel az eredeti nyomvonalra.

Innen az eredeti nyomvonalon haladna a Medves hotelig.

 

 

Előzmény: John Howard (6744)
C50 Creative Commons License 2018.05.04 0 1 6745

100 m körül.

Előzmény: Bányatörp (6742)
John Howard Creative Commons License 2018.05.04 0 0 6744

Ja, hogy ezen a részen nem az eredeti nyomvonalon épülne újjá? No, ez érdekesen hangzik, várom a fejleményeket! :-)

Előzmény: -d.p- (6743)
-d.p- Creative Commons License 2018.05.04 0 1 6743

Igen, a Zagyvai rakodó - Inászó kisvasút része volt.

Most a vasgyár melletti rész az új köztemetőig a fogas része lesz.

Előzmény: John Howard (6741)
Bányatörp Creative Commons License 2018.05.03 0 0 6742

Milyen hosszú volt az alagút?

Előzmény: C50 (6740)
John Howard Creative Commons License 2018.05.03 0 0 6741

Ez nem a Vízválasztó felől jövő keskenynyomtávú (adhéziós) vasút része volt a Zagyvai rakodón?

Előzmény: -d.p- (6737)
C50 Creative Commons License 2018.05.03 0 1 6740

Nem tudom.

Előzmény: Buszos világjáró (6739)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.05.03 0 0 6739

Ej ha. Elég furcsa kivitelezés volt akkor a középső fa biztosítás. A túlvégi pincében is valamiféle gomba tenyésztés van vagy használaton kívül van? 

Előzmény: C50 (6738)
C50 Creative Commons License 2018.05.03 0 2 6738

Csak a két vége volt falazott, középen fa biztosítású. A vasút felbontása után magára hagyták és a fa biztosítású rész beomlott gödröt csinálva a felette levő szántóföldbe. Per lett, azért kellett a közepét tömedékelni. Mindkét végén vas ajtók voltak, én még néztem be egyik bezárt ajtó résein úgy hogy a távolban láttam a másik körvonalait. A másik oldal pinceként üzemel.

https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=341&i=6271

Előzmény: Buszos világjáró (6735)
-d.p- Creative Commons License 2018.05.03 0 0 6737

Ózdon merre volt a fogas?

A salgótarjáni sok más mellett az egykori bányászat bemutatására lesz kihegyezve.

A tervezett nyomvonal egy darabkája.

 

Előzmény: bodrostomi (6736)
bodrostomi Creative Commons License 2018.05.01 0 2 6736

Hátha lökést adna még pár hasonló dologhoz. Sajnos ez az ózdi fogas újraélesztésének még a gondolatához is kevés lenne szerintem.

Előzmény: -d.p- (6734)
Buszos világjáró Creative Commons License 2018.05.01 0 1 6735

Megvolt a Sárisápi utam a megszűnt Kaolin vasút alagútjához, jól elvolt dugva a domb alján, jó nagy gaz is volt. Köszönet a pontos meghatározásért C50-nek, egy előző posztban kaptam hozzá betájolást hol találom.

 

Kár, hogy le van tömedékelve a vágat, gondolom erre szükség volt a felette lévő út miatt. Én csak az egyik oldalról lestem meg de onnan is jól látszódik, hogy a fagy már rendesen kikezdte a téglás borítást, minden szét van repedezve és fagyva. Nem sokáig lesz már meg ez. 

 

      

-d.p- Creative Commons License 2018.04.29 0 3 6734

A fogaskerekű visszaépítése jelenleg tanulmányterv készítés szintjén van.

Ha tényleg lesz belőle valami, akkor az nagy durranás lesz!

Előzmény: Törölt nick (6732)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.29 -14 1 6733

Elnézést hogy hirtelen túltengek ebben a fórumban, de túrák után (és előtt) szeretek utánaolvasni dolgoknak, régi útleírásokban is.

Az 1929-ben kiadott Dr Darnay-Dornyay-féle útikalauzban ezeket az infokat találtam:

 

 600 méteres, 630, és 1606 m(!) hosszú kisvasúti alagutakat említ. Ismeri ezeket valaki? Hol voltak pontosan?

 fogaskerekű információk 

 

Előzmény: Törölt nick (6732)
Törölt nick Creative Commons License 2018.04.29 -13 1 6732

Jut eszembe...

A fogaskerekű kisvasút nyomvonala ennél kevésbé látványos, csupán egy kőzúzalékos földút, ugyanakkor több tarjáni is mesélte hogy vannak törekvések ennek újjáélesztésére, aztán ki tudja mi sül majd ki belőle.

 

Az eresztvényi Geopark épületében ez a fotó fogadja a betérőket:

 fogaskerekű

a nyomvonal ma már nem sok mindenről árulkodik

Törölt nick Creative Commons License 2018.04.29 -13 1 6731

Tegnap a Karancs-Medves túrák keretében hosszan sétáltunk az egykori kőszállító kisvasút nyomvonalán Somoskőújfalutól Eresztvényig.

Elnézegettem a töltést, néhol, elsősorban a Somoskőújfalu közelében 10+ méteres magasságkülönbségeket is kiegyenlítettek a vasút számára.

Jelenleg több turistaút is fut rajta, kerékpáros, gyalogos egyaránt, de éppen mikor áthaladtunk az alagúton egy traktor is jött fával megrakott pótkocsival, és az alagúton keresztül ment le a faluba.

Ez a nyomvonal olyan szépen látszik, és épségben van végig (egyébként egészen Magyarbányáig) hogy éppen csak a sínek hiányoznak róla.

 

Az alagút jó állapotban van, használják járművekkel is

 

 

1.-2. a töltés gyönyörűen megvan végig

3. ha valaki keresi az alagutat, Eresztvény felől tábla is útbaigazítja

4. Eresztvényben volt egy rakodó, gépjavító, kőzúzó is, a rakodó vágányainak a nyoma megvan, a kőzúzó épületének maradványa is, a gépjavító épületében ma is laknak. 

A sínpárok a kanyart levágó murvás töltésen futottak (ahol nejem sétál) 

 

 a kőzúzó maradványait most nem néztem meg, tavalyi kép, azóta lehet hogy már egy tájékoztató tábla is van előtte... legközelebb megnézem.

 

Buszos világjáró Creative Commons License 2018.04.28 0 0 6730

Holnap kilátogatok a Sárisápi Kaolinvasút alagútjához. Kérdezem, hogy ez a Sárisáp Községházi megállótól hány perc séta lesz nekem? Illetve, hogy le van-e zárva az alagút vagy össze dőlt-e.

Zolcsi67 Creative Commons License 2018.04.24 0 1 6729

Bezva, azaz Wieliczka.

Előzmény: C50 (6728)
C50 Creative Commons License 2018.04.23 0 1 6728

A csille alapján Csehszlovákia.

Előzmény: Buszos világjáró (6727)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!