Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

M63FUN Creative Commons License 2017.05.21 0 0 20062

mivel trafo2000-nek igaza van,első körben valóban érdemes lenne megnézned a szervóolajat, fékolajat, meg a motorolajat. ha azok nem hiányoznak, akkor a váltó lesz a "nyerő".

Előzmény: V8TommY (20059)
trafo2000 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 20061

Ez a bölcső,oda sokféle olaj folyhat,a színe segíthet.Kormányszervo olaj,a kuplung kinyomócsapágyának a fékolaja,a jobb oldali féltengely mellett váltó olaj,ilyesmik.

Előzmény: V8TommY (20059)
M63FUN Creative Commons License 2017.05.17 0 0 20060

hát sajna ez a kép sokat nem segít, szóval ez műhely lesz. első körben, ha minden ott van, ahol gondolom, akkor a váltóból folyik elég komolyan az olaj. a visítás is lehet akár vízpumpa, akár ékszíj. a motorod lehet ugyan láncos, de a generátor, klíma, szervó és egyebek attól még ékszíjhajtással vannak megoldva

Előzmény: V8TommY (20059)
V8TommY Creative Commons License 2017.05.17 0 0 20059

Sziasztok,

 

segítséget szeretnék kérni. Először járok köztetek.

 

 

2005-ös évjáratú, 1.3-as benzines, 51 kW-os Fiestánk alatt tegnap este egy fel tenyérnyi olajfoltot fedeztem fel.

A mai munka után a parkolóban ugyanez megismétlődött.

 

Miután hazaértem, az úton az autó alá néztem, és a következő képet látom.  Őszinte leszek, fogalmam sincs mi az ami képen van és amiből az olaj csepeg.

 

 

 

 

További hibajelenségek: hidegen a motor éles vinyító hangot hallat, ami a motor bemelegedése után megszűnik. Az előbbi hangot ahhoz tudnám még hasonlítani mint amikor az csúszik az ékszíj, ellenben tudtommal ez egy láncos motor. Szóval nem értem.

 

 

 

Tavaly megnézte az autót egy szerelő, azt mondta, hogy minden rendben van. Később megnézte egy másik szaki is, aki szerint a vízpumpa a hibás. Kértem egy árajánlatot a javításról, de mire az árajánlat megérkezett volna, a műhely bezárt.

 

 

A barátnőm az autó első és egyetlen gazdája, 165 Ezer valós kilóméter van benne, az autó teljes törtenét még nem ismerem.

 

Kérlek, segítsetek!

 

Előre is köszönöm!

 

üdv,

Tamás

 

 

[nexus] Creative Commons License 2017.05.16 0 0 20058

Köszi.

Előzmény: M63FUN (20057)
M63FUN Creative Commons License 2017.05.15 0 0 20057

hát a dízelben nem vagyok biztos, hogy ib5 a váltó, de egy ránézést megér.

szóval szemben a váltó jobb oldalán van egy műanyag borítás, annak az elejét le lehet pattintani, látni fogod azt az 5-6 fület ami tartja. alatta lesz a két váltó bowden, illetve megtalálod a leeresztő és betöltő nyílást is (nem biztos, hogy igazam van, de benzinesen így van)

az "örök élet olaj" dumát pedig érdemes értelmezni. a gyár 3 év garit ad, vagyis nekik az örök élet 5-6 évet jelent. vagyis kellene cserélni az olajat, de mivel a váltóolaj nem használódik annyira, mint a motorolaj, ezért sokan pont úgy nem cserélik, mint a szervóolajat.(pedig azt is kéne)

én 100 000 km.-nél (ekkor került hozzám a kocsi) cseréltem az olajat, érezhető volt a különbség.

én castrol syntrans 75w90-es olajat raktam bele, de szerintem bármelyik komoly gyártó ilyen olaja jó bele. csak nehogy sperrhez való olajat vegyél (75w140)

Előzmény: [nexus] (20056)
[nexus] Creative Commons License 2017.05.14 0 0 20056

Sziasztok!

 

2006-os Fiesta 1.4 TDCi. Ebbe elvileg "örök élet" sebességváltó olaj van. Ajánlott ennek ellenére  ezt cserélni? 11 éves az autó és mindössze csak 44.000 Km van benne.

Van beöntő és leeresztő nyílása/csavar? Mert én - aknára állva - nem láttam ilyet, vagy csak nem vettem észre.

Milyen olajat javasoltok, gyártó szerint is, ami bevált és minőségi? Castrolt, Repsolt...?

Előre is köszönöm a válaszokat.

[nexus] Creative Commons License 2017.05.13 0 0 20055

Bocsi elnyomtam a billentyűt.

1.200/1.300 helyesen 1:200/1:300 arányban

Előzmény: [nexus] (20054)
[nexus] Creative Commons License 2017.05.13 0 0 20054

Nagyon szépen köszönöm. :))

 

Egy általános kérdést azért még feltennék és főleg a dízelesekhez. Van köztetek olyan, aki a dízel üzemanyagba öntöget 2T (kétütemű benzin motorokhoz való) olajat? 1.200/1.300 arányban. Másik fórumon téma volt ez egy darabig és sokan esküsznek rá, hogy mert szebben és csendesebben jár a dízelmotor tőle.

Előzmény: M63FUN (20053)
M63FUN Creative Commons License 2017.05.13 0 0 20053

így talán könyebb lesz, ne zavarjon, hogy ez fusion. de lesd meg előtte, mielőtt megbontod, látszik, ha tudod hol nézd.

 

https://teon.co/cars/ford-fusion-diesel-1-dot-4-tdci/manuals/51b71dfda114603275000519/chapters/interim-service/chapter_parts/oil-filter-change

Előzmény: [nexus] (20051)
M63FUN Creative Commons License 2017.05.13 0 0 20052

a turbócsövet látod, amellett van a légbeszivó cső az akku meg a turbocső között, azt ki kell venni,és kb 20 cm-el a turbo alatt-mögött meg fogod látni a szűrő műanyag házát. igazából látszik akkor is, amikor még a légbeszívó bent van, csak nem férni hozzá.

Előzmény: [nexus] (20051)
[nexus] Creative Commons License 2017.05.13 0 0 20051

Sziasztok.

 

Fiesta 2006-os 1.4-es duratorq (dízel) motornál hol van az olajszűrő ház? Látható helyen? Hol keressem? Ha tudna valaki egy képet betenni segítségnek, azt megköszönném,

ebédfuti Creative Commons License 2017.05.12 0 0 20050

nem nagy tétel, cserélni kell, ha nem jó. szerintem.

Előzmény: papus89 (20044)
ebédfuti Creative Commons License 2017.05.12 0 0 20049

Mindig mondják, ezt a "csak gyárit szereti" dumát.....  amikor még lehetett motorcraft eredeti gyertyákat kapni, ez lehet, hogy igaz is volt. FoMoCo gyári gyertya, made in russia.. szerintem egy hulladék. NGK gyertyával sokkal jobb mint ezzel az orosz szutyokkal. Lambda szondáról még nem tudok nyilatkozni, de ha azt is az oroszok gyártják... hajaj

Előzmény: papus89 (20048)
papus89 Creative Commons License 2017.05.12 0 0 20048

Üdv!

 

Hátsó lambaszondám úgy néz ki cserére szorul. Gyertyából tudom, hogy a gyárit szereti csak, lambdaszondából is érdemes inkább gyárit venni vagy jó monjuk neki a Bosch is? Vannak tapasztalatok?

jutasigabor1978 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 20047

Sziasztok! 

1.4 TDCi 2012-es az autóm, fél éve van nálam.

Éppen MAP szenzort szerettem volna cseréni az autóban. Sajnos nem sikerült, mert bár kinézetre egyformának tűnt, de mégsem ment össze a csati. A csúszó csatlakozó belseje eltért egy kicsit. Ez is egy tanulság lehet másoknak is.
De nem is erről szeretnék kérdezni.

Észrevettem egy érzékelőt (zöld csatlakozó a képen), ami nincs bedugva sehova. Talán lambdaszonda, de nem esküszök meg rá. Tudja esetleg vki, hogy mi lehet ez és miért nincs bedugva? vagy hova kellene bedugni?

A másik amit észrevettem az egy szakadt csati vezeték, de nem fértem hozzá, csak egy képet tudtam csinálni róla.
Ez az olaj nívópálca alatt van, a generátortól jobbra... ezt esetleg tudja vki, hogy mi lehet (zöld vezeték csonk látszik a képen)?

Képeket nézzétek meg az alábbi linken:
https://flic.kr/s/aHskWsDTNS

trafo2000 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 20046

motorolaj

Előzmény: [nexus] (20045)
[nexus] Creative Commons License 2017.05.06 0 0 20045

Sziasztok!

 

1.4-es TDCi dízel Fiestában (2006-os évjárat) a turbót azt mi hűti/keni? A motorolaj vagy a dízel üzemanyag?

papus89 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 20044

Üdv!

 

2004-es Fiesta (1.3 Duratec) a hidrotőkék igen durván csattognak, olyan a hangja, mint egy dízelnek. Mennyire kell szétszedni a motort/vezérlést egy hidrotőke cseréhez? Illetve honnan lehet megállapítani, hogy tényleg cserés-e vagy csak elég egy tisztítás, mert nem jut a hidrotőkékhez olaj az esetleges szennyeződések miatt és elég csak kitisztítani? Esetleg más alternatívát tudnátok mondani? Olvastam hidrotőke tisztító folyadékokról, de nem voltak túl bizalomgerjesztőek a vélemények, van akinek egy ideig javult a csattogás mértéke, pár száz kilóméter után ugyanúgy csattogott, vagy tönkretette a motort.

[nexus] Creative Commons License 2017.05.04 0 0 20043

Köszönöm.

 

Ha ez így van akkor viszont nagyon keveset bírt az a csapágy, hogy  44 ezer Km-nél megadta magát.

Előzmény: trafo2000 (20042)
trafo2000 Creative Commons License 2017.05.03 0 0 20042

Generátor szíjfeszítője automata.

Előzmény: [nexus] (20041)
[nexus] Creative Commons License 2017.05.02 0 0 20041

Még az előzőhöz.

 

Most tudtam meg az előbb, hogy ebben a Fiestában tavaly (10 évesen) volt komplett vezérlés csere, ebben benne volt az összes ékszíj (köztük a generátoré is) cseréje is. Arra gondolok, hogy esetleg-talán túl feszesre húzták a csere után az új generátor ékszíjat és ez hozta össze  a túlságosan korai (44 ezer km-nél) ezt a generátor csapágy cserét? Én hallottam annak a csapágynak a hangját és hát eléggé hangos volt. Bent az utastérben is de kívülről hallgatva is.

Előzmény: [nexus] (20040)
[nexus] Creative Commons License 2017.05.02 0 0 20040

Sziasztok!

 

Tapasztalt fiesztásokat kérdezem.

Egy 11 éves keveset futott (44.000Km) Fiesta generátor csapágy cserés lett. Ez mennyire jellemző erre a modellre, mert szerintem ehhez még nagyon kevés ez a kilométer szám. Bár ami elromolhat az el is romlik, hogy Murphy törvényeiből idézzek.

ACsabi79 Creative Commons License 2017.04.26 0 0 20039

Sziasztok,

 

2002-es Suzukinkat szeretnénk lecserélni egy 2006-os Fiestára.

 

Leginkább a fogyasztási adatok érdekelnének. Nyugodt vezető vagyok és a városi dugókat messze elkerülöm mindig.

 

Ha van esetleg más tapasztalat azt is meghallgatnám.

 

Köszönöm a válaszokat!

todi21 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 20038
Előzmény: papus89 (20037)
papus89 Creative Commons License 2017.04.24 0 0 20037

Üdv!

 

A centrál záram nem távirányítós, nézegettem neten nem sok pénzért már lehet távirányító szettet kapni. Van valakinek tapasztalata utólagos beépítésnél? Immobilizer okozhat problémát?

todi21 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 20036

....És,hogy már betekerted,van időd bontóban egy jó állapotut keresni és kicserélni(közhiedelemmel ellentétben van jelentősége a csőnek...).

Előzmény: Peet.. (20035)
Peet.. Creative Commons License 2017.04.11 0 0 20035

Értem, köszi, megcsináltam.

Előzmény: system77 (20034)
system77 Creative Commons License 2017.04.11 0 0 20034

Kartergáz elvezető cső, tekerd be szigetelő szalaggal első körben.

Előzmény: Peet.. (20033)
Peet.. Creative Commons License 2017.04.10 0 0 20033

Sziasztok!

Mi annak a csőnek a neve és mi a funkciója, ami az olajbetöltőnyílás kupakjából jön ki és a levegőszűrőház oldalába megy be? Ez kirepedt és folyik belőle valami olajos cucc.

Előre is köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!