mivel trafo2000-nek igaza van,első körben valóban érdemes lenne megnézned a szervóolajat, fékolajat, meg a motorolajat. ha azok nem hiányoznak, akkor a váltó lesz a "nyerő".
Ez a bölcső,oda sokféle olaj folyhat,a színe segíthet.Kormányszervo olaj,a kuplung kinyomócsapágyának a fékolaja,a jobb oldali féltengely mellett váltó olaj,ilyesmik.
hát sajna ez a kép sokat nem segít, szóval ez műhely lesz. első körben, ha minden ott van, ahol gondolom, akkor a váltóból folyik elég komolyan az olaj. a visítás is lehet akár vízpumpa, akár ékszíj. a motorod lehet ugyan láncos, de a generátor, klíma, szervó és egyebek attól még ékszíjhajtással vannak megoldva
segítséget szeretnék kérni. Először járok köztetek.
2005-ös évjáratú, 1.3-as benzines, 51 kW-os Fiestánk alatt tegnap este egy fel tenyérnyi olajfoltot fedeztem fel.
A mai munka után a parkolóban ugyanez megismétlődött.
Miután hazaértem, az úton az autó alá néztem, és a következő képet látom. Őszinte leszek, fogalmam sincs mi az ami képen van és amiből az olaj csepeg.
További hibajelenségek: hidegen a motor éles vinyító hangot hallat, ami a motor bemelegedése után megszűnik. Az előbbi hangot ahhoz tudnám még hasonlítani mint amikor az csúszik az ékszíj, ellenben tudtommal ez egy láncos motor. Szóval nem értem.
Tavaly megnézte az autót egy szerelő, azt mondta, hogy minden rendben van. Később megnézte egy másik szaki is, aki szerint a vízpumpa a hibás. Kértem egy árajánlatot a javításról, de mire az árajánlat megérkezett volna, a műhely bezárt.
A barátnőm az autó első és egyetlen gazdája, 165 Ezer valós kilóméter van benne, az autó teljes törtenét még nem ismerem.
hát a dízelben nem vagyok biztos, hogy ib5 a váltó, de egy ránézést megér.
szóval szemben a váltó jobb oldalán van egy műanyag borítás, annak az elejét le lehet pattintani, látni fogod azt az 5-6 fület ami tartja. alatta lesz a két váltó bowden, illetve megtalálod a leeresztő és betöltő nyílást is (nem biztos, hogy igazam van, de benzinesen így van)
az "örök élet olaj" dumát pedig érdemes értelmezni. a gyár 3 év garit ad, vagyis nekik az örök élet 5-6 évet jelent. vagyis kellene cserélni az olajat, de mivel a váltóolaj nem használódik annyira, mint a motorolaj, ezért sokan pont úgy nem cserélik, mint a szervóolajat.(pedig azt is kéne)
én 100 000 km.-nél (ekkor került hozzám a kocsi) cseréltem az olajat, érezhető volt a különbség.
én castrol syntrans 75w90-es olajat raktam bele, de szerintem bármelyik komoly gyártó ilyen olaja jó bele. csak nehogy sperrhez való olajat vegyél (75w140)
2006-os Fiesta 1.4 TDCi. Ebbe elvileg "örök élet" sebességváltó olaj van. Ajánlott ennek ellenére ezt cserélni? 11 éves az autó és mindössze csak 44.000 Km van benne.
Van beöntő és leeresztő nyílása/csavar? Mert én - aknára állva - nem láttam ilyet, vagy csak nem vettem észre.
Milyen olajat javasoltok, gyártó szerint is, ami bevált és minőségi? Castrolt, Repsolt...?
Egy általános kérdést azért még feltennék és főleg a dízelesekhez. Van köztetek olyan, aki a dízel üzemanyagba öntöget 2T (kétütemű benzin motorokhoz való) olajat? 1.200/1.300 arányban. Másik fórumon téma volt ez egy darabig és sokan esküsznek rá, hogy mert szebben és csendesebben jár a dízelmotor tőle.
a turbócsövet látod, amellett van a légbeszivó cső az akku meg a turbocső között, azt ki kell venni,és kb 20 cm-el a turbo alatt-mögött meg fogod látni a szűrő műanyag házát. igazából látszik akkor is, amikor még a légbeszívó bent van, csak nem férni hozzá.
Fiesta 2006-os 1.4-es duratorq (dízel) motornál hol van az olajszűrő ház? Látható helyen? Hol keressem? Ha tudna valaki egy képet betenni segítségnek, azt megköszönném,
Mindig mondják, ezt a "csak gyárit szereti" dumát..... amikor még lehetett motorcraft eredeti gyertyákat kapni, ez lehet, hogy igaz is volt. FoMoCo gyári gyertya, made in russia.. szerintem egy hulladék. NGK gyertyával sokkal jobb mint ezzel az orosz szutyokkal. Lambda szondáról még nem tudok nyilatkozni, de ha azt is az oroszok gyártják... hajaj
Hátsó lambaszondám úgy néz ki cserére szorul. Gyertyából tudom, hogy a gyárit szereti csak, lambdaszondából is érdemes inkább gyárit venni vagy jó monjuk neki a Bosch is? Vannak tapasztalatok?
Éppen MAP szenzort szerettem volna cseréni az autóban. Sajnos nem sikerült, mert bár kinézetre egyformának tűnt, de mégsem ment össze a csati. A csúszó csatlakozó belseje eltért egy kicsit. Ez is egy tanulság lehet másoknak is. De nem is erről szeretnék kérdezni.
Észrevettem egy érzékelőt (zöld csatlakozó a képen), ami nincs bedugva sehova. Talán lambdaszonda, de nem esküszök meg rá. Tudja esetleg vki, hogy mi lehet ez és miért nincs bedugva? vagy hova kellene bedugni?
A másik amit észrevettem az egy szakadt csati vezeték, de nem fértem hozzá, csak egy képet tudtam csinálni róla. Ez az olaj nívópálca alatt van, a generátortól jobbra... ezt esetleg tudja vki, hogy mi lehet (zöld vezeték csonk látszik a képen)?
2004-es Fiesta (1.3 Duratec) a hidrotőkék igen durván csattognak, olyan a hangja, mint egy dízelnek. Mennyire kell szétszedni a motort/vezérlést egy hidrotőke cseréhez? Illetve honnan lehet megállapítani, hogy tényleg cserés-e vagy csak elég egy tisztítás, mert nem jut a hidrotőkékhez olaj az esetleges szennyeződések miatt és elég csak kitisztítani? Esetleg más alternatívát tudnátok mondani? Olvastam hidrotőke tisztító folyadékokról, de nem voltak túl bizalomgerjesztőek a vélemények, van akinek egy ideig javult a csattogás mértéke, pár száz kilóméter után ugyanúgy csattogott, vagy tönkretette a motort.
Most tudtam meg az előbb, hogy ebben a Fiestában tavaly (10 évesen) volt komplett vezérlés csere, ebben benne volt az összes ékszíj (köztük a generátoré is) cseréje is. Arra gondolok, hogy esetleg-talán túl feszesre húzták a csere után az új generátor ékszíjat és ez hozta össze a túlságosan korai (44 ezer km-nél) ezt a generátor csapágy cserét? Én hallottam annak a csapágynak a hangját és hát eléggé hangos volt. Bent az utastérben is de kívülről hallgatva is.
Egy 11 éves keveset futott (44.000Km) Fiesta generátor csapágy cserés lett. Ez mennyire jellemző erre a modellre, mert szerintem ehhez még nagyon kevés ez a kilométer szám. Bár ami elromolhat az el is romlik, hogy Murphy törvényeiből idézzek.
A centrál záram nem távirányítós, nézegettem neten nem sok pénzért már lehet távirányító szettet kapni. Van valakinek tapasztalata utólagos beépítésnél? Immobilizer okozhat problémát?
Mi annak a csőnek a neve és mi a funkciója, ami az olajbetöltőnyílás kupakjából jön ki és a levegőszűrőház oldalába megy be? Ez kirepedt és folyik belőle valami olajos cucc.