Nagyon bízom benne hogy nem véglegesen. Én egy értelmes embernek ismertelek meg, aki otthon van a kétüteműek rejtelmeiben. Szívesen beszélgetnék Veled továbbra is. Biztos vagyok benne hogy tudnánk egymásnak tippeket adni hogy jobb legyen a motor.
Üdv. a Társaságnak.! 210es Babszim csapágyrendszerének utólagos kenése-olajozása lenne a Célom. Cca 6 éve minden csapágy cserélve lett SKF-re + viton-szimmeringek.-Ahogy kell,fél oldalon leszedett porvédők,ahol kaphat kenést.(szimering oldal fedett maradt. Kicsit zajos kezd lenni a Gép,olyan blokkom van,amibe lehet olajat tölteni,+ egy leeresztő(sajna nem a legalján..)-Gondoltam feltöltöm félig olajjal, egy-két fordulat,és leeresztem. De ! volt benne régebben olaj..-egysebességes,+fogaskerekek nélkül) Sajnálatosan akkor minden utamra 3-4 gyertyával kellett elinduljak..Beköpte mindig..-amíg le nem eresztettem az olajat.Gondoltam a blokk aljára lukat fúrni,hogy mind kimenjen az olaj,majd lepasztázni..
Nem kell bejáratni, mivel a henger és a dugattyú már be lett járatva. A gyűrűk majd be fognak kopni a rendes méretre, de ez nem egy új bejáratás. Húzhatod neki nyugodtan.
Értem én hogy miről írsz. Ezek mind fontos dolgok hogy elegendő levegőt kapjon a motor. De Babettánál? Sokkal több dolog kell ahhoz hogy erősebb legyen a motor.
Én tuningoltam a motoromat, de nem a polírozással kezdtem, hanem a keresztmetszetek növelésével. Nagyobb torokméretű porlasztó, nagyobb átmérőjű kipufogó, verseny henger, szabályozott CDI-s gyújtás. A 2 LE-s motorból így 4-4,5 LE-s lett. 45 helyett 70 fölött képes menni. A légszűrőn nem változtattam, mert a próbák során bebizonyosodott hogy mindegy hogy rajt van, vagy sem, a végsebességen semmit nem változtatott.
" Ha kiveszed, vagy kicseréled egy direkt szűrőre, attól nem lesz jobb a motor. Észre sem veszed a különbséget." Akkor miért találták ki a sport légszűrőt?? A torok és átömlők polírozása miért a tuning
egyik fő eleme? Csodálkozom, hogy Te, mint tuningolást végző ilyeneket állítsz.:)
Sziasztok! 207-es babetta blokkom új dugattyú gyűrűket fog kapni, mert a régiek közül az egyik szerelés közben elpattant. A dugattyú és a henger marad a régi, jó állapotúak, a hengernek nincs válla. Ilyen esetben, hogy csak a gyűrűk lesznek cserélve, be kell járatni a motort? Ha igen, akkor hogy? Úgy mint egy frissen fúrt hengert? A válaszokat előre is köszönöm.
207-es Babettám üzemmeleg állapotban és magas fordulaton gyakran elkezd durrogó, pattogó hangot kiadni magából, ha a gázt visszaveszem, akkor egy időre abbahagyja. Mindent ami a blokkon kívül van, azt kipucoltam, cserélgettem, de érdemi változást nem sikerült elérnem. Arra tipppelek, hogy fals levegőt szívhat, talán a szimeringeknél, de nem vagyok benne biztos. Ha valaki találkozott már hasonló tünetekkel, és netán sikerült is orvosolni a problémát, akkor írjon!
NGK B6HS: megbízható gyertya, de felfigyeltem egy érdekes jelenségre náluk és azóta többnyire kerülöm őket: olyan mintha nem M14-es menete lenne csak mondjuk mittudomén "M13,6" és emiatt meghúzásnál nincs egy határozott megakadás amikor már érzed hogy készre lett húzva, valahogy érzésre teljesen más egy NGK-t készre húzni a többi márkához képest. Többször, több NGK-val, több hengerfejjel teszteltem ezt. Lehet, hogy nem a rajtuk lévő menet profilja okozza ezt, hanem a tömítőgyűrű összenyomódása. De a végeredmény az, hogy az NGK gyertyáknál tömítetlenségi problémákba ütköztem több ízben is. Ezt nem úgy kell elképzelni hogy mint az állat kifúj, hanem szépen lassan kezd olajos lenni a gyertya 50-100 km alatt. Jobban meghúzni pedig nem merem, mert totál az az érzésem, hogy ott már megszakad a gyertyamenet. És ezt semelyik másik márkánál nem tapasztalom, viszont mindegyik NGK-nál igen. Mivel többszörösen teszteltem ezt, az egész anomáliát az NGK kerülésével oldom meg.
Első útján gyermek-hiba: nincs nafta! Hibaok: eldugult tankszellőző.
Friss motor járatása folyamatban. Jelenleg a hétvégén 45-50km körül "szaladt" bele.
A járatás első útján készült a kép. Ahol fotóztam, ott még mászkálnak vadászok, azért van keréknyom. A vadlest elhagyva még kb 1-1,2km volt a kormányszarv fölé érő fűben :)
Kiérve a zsilip betonjára 1-2 percem ráment amíg kiszabadítottam a fűcsomókból.
Tavaly nyártól nálam volt a haver gépe, tárolásra/javításra, azzal jártam, míg meg nem állt.
Előttem kapott egy fúrást, új dugót, kb be is járódott, akkor került hozzám, de egyszer kezdett lassulni, erőtlenné vált, kézzel nehéz volt forgatni a lendkereket.
A régi dugóból letörött egy pici darab, bennmaradt a forgattyúsházban.
X idő után ez elindult, aztán porrá őrlődött, ez az alupor beköltözött a csapágyakba (is), gyakorlatilag lenullázva a hézagot.
Ezt találtam, amikor szétkaptam.
Aztán, csapágyak, szimeringek és ment rendesen.
Nemrég visszaadtam, most már neki is tetszett.
Ebben egy Bosch W5 gyertya volt, újszerű, azzal adtam vissza.
Én is használom az említett Denso gyertyát, de van NGK HS6 is, az is jól viselkedett, de csak a japán verzió, egyszer volt francia NGK is, kb egy napig ment.
Most gyalogos vagyok, építem a következőt.
Összesen csak egy vázam van már, azt rakom össze.
Van viszont három blokkom, egy marad gyári, a másik kettő játéknak, szórakozásnak van, még akármi lehet belőlük.
Ja, kezdetnek fűztem két kereket magamnak, mert egy szál sem maradt.
Brisk N17C de még a régi fajta, mert nemrég változott a design, ez meg ugye kb 5 éve és 1000km óta nem volt kivéve a hengerfejből :)
Az új Briskek máshogy néznek ki, van is belőle, de azt még nem próbáltam mert találtam a fiókban Denso W20FS-U gyertyát és most az került be ennek a helyére, ezt meg eltettem tartaléknak.
Ma igazi Babetta day volt, nyomtam egyhuzamban motorleállítás nélkül egy Tápiógyörgye - Budapest távot :) Nulla hibajelenség, semmi túlmelegedés, gyertyaslussz vagy ilyenek, tette a gép a dolgát!
Néztem egy gyertyaképet az út végén miután kihűlt a blokk. Ezzel a gyertyával jártam dolgozni 10 hónapig napi kb 5 km, aztán le lett téve a motor, csak indítgatva volt max 2 havonta, a gyertya 5 éve nem volt kivéve és 1000 km körül van benne, mostmár kíváncsi voltam :)
Na ebben van közöttünk véleménykülönbség. Persze, igazad van hogy a légszűrő valamennyi fojtást jelent, de mivel nélkülözhetetlen, ezért nem fojtásként számolunk vele. Ha kiveszed, vagy kicseréled egy direkt szűrőre, attól nem lesz jobb a motor. Észre sem veszed a különbséget.
Az én autómban sincs porlasztó, fojtószelep természetesen van. Nélkülözhetetlen az autó működéséhez. Van légszűrő is, természetesen, de az se jelent fojtást.
"Szívó oldalon egyiknél sem, én még nem hallottam róla." Nagyon nem így van. Egyáltalán alapvető dolog a működéshez. Lehet itt magyarázni, hogy a karbiban van a fojtás, de van olyan, hogy nincs is karbi. PL az én autómban sincs. Viszont fojtószelep az van. Egy motornál a légszűrő az bizony fojtás
bárhogy magyarázod.---Abban egyet értünk, hogy ez a fojtás ici-picit levesz a teljesítményből (elhanyagolhatóan), de ez megéri, mert a levegőben lévő szennyeződést megszűri. A kipufogóban a fojtás az is levesz a teljesítményből, de megéri, mert ........
Az utóbbi időben én már nem az eredeti hajtókarokat használom blokk generálnál, hanem a Rocket hajtókart. Nagyon jól bronzperselyezhető (nem vékony a persely mint a 207-es hajtókarnál), és ezáltal könnyebben lehet összeválogatni egy ígéretes csapszeg-dugattyú-persely kombót: ha például ne adj' Isten kissé nagyobb a csapszegfurat a dugattyúban (Bertákra jellemző de S&Bnél is fordul elő sajnos), akkor előveszek egy pluszos csapszeget (ami már szorul a dugóban), és hozzá igazítom a perselyt, és a nagy(obb) persely falvastagság miatt még mindig semmi gáz nincs, míg a 207-es persely már egészségtelenül vékony lenne. Nagyobb a mozgástered a dörzsárazást illetően, és maga a persely behelyezés is sokkal könnyebb a hajtókar-szembe. Úgyhogy jók a 210-es hajtókarok, legalábbis a Rockettel semmi bajom, gondolom az eredeti gyári sem rossz, a lényeg hogy ha tűgörgős kosárral van szerelve akkor azt hajítsd ki és perselyezd meg.
Én úgy gondolom, mindketten tudjuk hogy mi számít fojtásnak a Babettánál. A légszűrő biztosan nem. Százalékosan nem lehet kimutatni hogy mennyivel gyengébb a motor. Remélem ebben egyetértünk.
Motoroknál fojtást a porlasztó és henger között, a kipufogónál és elektronikusan alkalmaznak. Szívó oldalon egyiknél sem, én még nem hallottam róla.
"hallottam a fojtószelepről, de az nem a szívó oldalon van. " Mégis hol lenne? ( a megnevezés legyen eredendő légellenállás ami a konstrukcióból adódik. de ez valójában fojtja a motort ) Nem állítottam olyat, hogy Pl a Babettánál direkt fojtás van beépítve a karbi elé. De, ha már van benne a légszűrő légellenállása, akkor avval számolnak. Az nem igaz, hogy ha azt kiveszed, akkor a motor ugyanúgy üzemel.---- Nem berhelt motornál, hanem egy gyári állapotúnál értve.
Én a fojtást úgy értelmezem hogy ha valaki megfázott és nehezebben lélegzik, az az élet velejárója, mint a motoroknál a normál állapot. Aztán van, amikor valakinek a torkát szorítják, na az már a fojtás. Abban igazad van hogy az indító csappantyú az valóban fojtás a szívó oldalon, a dúsabb keverék érdekében hogy könnyebben induljon a motor. De az nem üzemi állapot, csak indításkor kell.
Igen, hallottam a fojtószelepről, de az nem a szívó oldalon van. A porlasztóban a tolattyú is egy fojtószelep, de az már a porlasztó.
Egy motoron a szívó oldal kialakítása a konstrukció tervezésétől függ, nem építenek be tudatosan áramlásgátló tényezőket (alkatrészeket). Minden ilyen tényezőt ki lehet kerülni egy direkt szűrővel, bármelyik motoron. Babettán is. Már láttam olyant.