Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 2023.05.26 0 0 173453

Szia!

Nagyon bízom benne hogy nem véglegesen. Én egy értelmes embernek ismertelek meg, aki otthon van a kétüteműek rejtelmeiben. Szívesen beszélgetnék Veled továbbra is. Biztos vagyok benne hogy tudnánk egymásnak tippeket adni hogy jobb legyen a motor.

Előzmény: kaktusz 22 (173451)
cédrusata Creative Commons License 2023.05.25 0 0 173452

Üdv. a Társaságnak.!   210es  Babszim  csapágyrendszerének   utólagos  kenése-olajozása  lenne  a  Célom. Cca 6 éve    minden csapágy  cserélve  lett SKF-re + viton-szimmeringek.-Ahogy  kell,fél oldalon  leszedett porvédők,ahol kaphat  kenést.(szimering oldal fedett  maradt. Kicsit zajos  kezd lenni a   Gép,olyan  blokkom van,amibe  lehet  olajat  tölteni,+ egy  leeresztő(sajna   nem  a  legalján..)-Gondoltam  feltöltöm  félig olajjal, egy-két  fordulat,és  leeresztem. De ! volt  benne   régebben   olaj..-egysebességes,+fogaskerekek nélkül) Sajnálatosan akkor  minden utamra  3-4  gyertyával kellett  elinduljak..Beköpte  mindig..-amíg  le nem  eresztettem az olajat.Gondoltam a  blokk  aljára  lukat   fúrni,hogy  mind   kimenjen az olaj,majd   lepasztázni..  

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.25 0 0 173451

Letettem a lantot.

 

Előzmény: 4728ITI (173449)
4728ITI Creative Commons License 2023.05.24 0 0 173450

Szia!

Nem kell bejáratni, mivel a henger és a dugattyú már be lett járatva. A gyűrűk majd be fognak kopni a rendes méretre, de ez nem egy új bejáratás. Húzhatod neki nyugodtan.

Előzmény: Easyrideröcsi (173447)
4728ITI Creative Commons License 2023.05.24 0 0 173449

Értem én hogy miről írsz. Ezek mind fontos dolgok hogy elegendő levegőt kapjon a motor. De Babettánál? Sokkal több dolog kell ahhoz hogy erősebb legyen a motor.

Én tuningoltam a motoromat, de nem a polírozással kezdtem, hanem a keresztmetszetek növelésével. Nagyobb torokméretű porlasztó, nagyobb átmérőjű kipufogó, verseny henger, szabályozott CDI-s gyújtás. A 2 LE-s motorból így 4-4,5 LE-s lett. 45 helyett 70 fölött képes menni. A légszűrőn nem változtattam, mert a próbák során bebizonyosodott hogy mindegy hogy rajt van, vagy sem, a végsebességen semmit nem változtatott.

Előzmény: kaktusz 22 (173448)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.24 0 0 173448

" Ha kiveszed, vagy kicseréled egy direkt szűrőre, attól nem lesz jobb a motor. Észre sem veszed a különbséget." Akkor miért találták ki a sport légszűrőt?? A torok és átömlők polírozása miért a tuning

egyik fő eleme? Csodálkozom, hogy Te, mint tuningolást végző ilyeneket állítsz.:)

Előzmény: 4728ITI (173435)
Easyrideröcsi Creative Commons License 2023.05.23 0 0 173447

Sziasztok!
207-es babetta blokkom új dugattyú gyűrűket fog kapni, mert a régiek közül az egyik szerelés közben elpattant. A dugattyú és a henger marad a régi, jó állapotúak, a hengernek nincs válla. Ilyen esetben, hogy csak a gyűrűk lesznek cserélve, be kell járatni a motort? Ha igen, akkor hogy? Úgy mint egy frissen fúrt hengert?
A válaszokat előre is köszönöm.

subaaa Creative Commons License 2023.05.23 0 0 173446

Én meg az előgyújtást is ellenőrizném, annak a rossz beállítása is generál ilyen hibát

Előzmény: vigirian (173445)
vigirian Creative Commons License 2023.05.23 0 0 173445

Hello

207-es Babettám üzemmeleg állapotban és magas fordulaton gyakran elkezd durrogó, pattogó hangot kiadni magából, ha a gázt visszaveszem, akkor egy időre abbahagyja. Mindent ami a blokkon kívül van, azt kipucoltam, cserélgettem, de érdemi változást nem sikerült elérnem. Arra tipppelek, hogy fals levegőt szívhat, talán a szimeringeknél, de nem vagyok benne biztos. Ha valaki találkozott már hasonló tünetekkel, és netán sikerült is orvosolni a problémát, akkor írjon!

Köszönöm

subaaa Creative Commons License 2023.05.22 0 0 173444

NGK B6HS: megbízható gyertya, de felfigyeltem egy érdekes jelenségre náluk és azóta többnyire kerülöm őket: olyan mintha nem M14-es menete lenne csak mondjuk mittudomén "M13,6" és emiatt meghúzásnál nincs egy határozott megakadás amikor már érzed hogy készre lett húzva, valahogy érzésre teljesen más egy NGK-t készre húzni a többi márkához képest. Többször, több NGK-val, több hengerfejjel teszteltem ezt. Lehet, hogy nem a rajtuk lévő menet profilja okozza ezt, hanem a tömítőgyűrű összenyomódása. De a végeredmény az, hogy az NGK gyertyáknál tömítetlenségi problémákba ütköztem  több ízben is. Ezt nem úgy kell elképzelni hogy mint az állat kifúj, hanem szépen lassan kezd olajos lenni a gyertya 50-100 km alatt. Jobban meghúzni pedig nem merem, mert totál az az érzésem, hogy ott már megszakad a gyertyamenet. És ezt semelyik másik márkánál nem tapasztalom, viszont mindegyik NGK-nál igen. Mivel többszörösen teszteltem ezt, az egész anomáliát az NGK kerülésével oldom meg.

Előzmény: garázsharcos (173440)
moyos Creative Commons License 2023.05.22 0 0 173443

Valamiért elsőre nem kellett neki a kép.

 

Előzmény: moyos (173442)
moyos Creative Commons License 2023.05.22 0 0 173442

Előzmény: moyos (173441)
moyos Creative Commons License 2023.05.22 0 0 173441

Elkészült a rallyra a 207es.

Első útján gyermek-hiba: nincs nafta! Hibaok: eldugult tankszellőző.

Friss motor járatása folyamatban. Jelenleg a hétvégén 45-50km körül "szaladt" bele.

A járatás első útján készült a kép. Ahol fotóztam, ott még mászkálnak vadászok, azért van keréknyom. A vadlest elhagyva még kb 1-1,2km volt a kormányszarv fölé érő fűben :)

Kiérve a zsilip betonjára 1-2 percem ráment amíg kiszabadítottam a fűcsomókból. 

Ígéretesnek tűnik!

garázsharcos Creative Commons License 2023.05.22 0 0 173440

Eléggé változatos a gyertyahasználat.

Tavaly nyártól nálam volt a haver gépe, tárolásra/javításra, azzal jártam, míg meg nem állt.

Előttem kapott egy fúrást, új dugót, kb be is járódott, akkor került hozzám, de egyszer kezdett lassulni, erőtlenné vált, kézzel nehéz volt forgatni a lendkereket.

A régi dugóból letörött egy pici darab, bennmaradt a forgattyúsházban.

X idő után ez elindult, aztán porrá őrlődött, ez az alupor beköltözött a csapágyakba (is), gyakorlatilag lenullázva a hézagot.

Ezt találtam, amikor szétkaptam.

Aztán, csapágyak, szimeringek és ment rendesen.

Nemrég visszaadtam, most már neki is tetszett.

Ebben egy Bosch W5 gyertya volt, újszerű, azzal adtam vissza.

Én is használom az említett Denso gyertyát, de van NGK HS6 is, az is jól viselkedett, de csak a japán verzió, egyszer volt francia NGK is, kb egy napig ment.

Most gyalogos vagyok, építem a következőt.

Összesen csak egy vázam van már, azt rakom össze.

Van viszont három blokkom, egy marad gyári, a másik kettő játéknak, szórakozásnak van, még akármi lehet belőlük.

Ja, kezdetnek fűztem két kereket magamnak, mert egy szál sem maradt.

Előzmény: subaaa (173439)
subaaa Creative Commons License 2023.05.22 0 0 173439

Brisk N17C de még a régi fajta, mert nemrég változott a design, ez meg ugye kb 5 éve és 1000km óta nem volt kivéve a hengerfejből :)

Az új Briskek máshogy néznek ki, van is belőle, de azt még nem próbáltam mert találtam a fiókban Denso W20FS-U gyertyát és most az került be ennek a helyére, ezt meg eltettem tartaléknak.

Te milyen gyertyát használsz?

Előzmény: garázsharcos (173438)
garázsharcos Creative Commons License 2023.05.22 0 0 173438

Milyen gyertya amúgy?

 

Előzmény: garázsharcos (173437)
garázsharcos Creative Commons License 2023.05.21 0 0 173437

Ilyen gyertyakép csak a nagykönyvek színes fotóin láthatóak, ott is a "tökéletes gyertyakép" címszó alatt.

De, tényleg súrolja a tökéletest.

Biztosan szépen is megy.

Jó munkának megvan az eredménye...

Előzmény: subaaa (173436)
subaaa Creative Commons License 2023.05.21 0 0 173436

Ma igazi Babetta day volt, nyomtam egyhuzamban motorleállítás nélkül egy Tápiógyörgye - Budapest távot :) Nulla hibajelenség, semmi túlmelegedés, gyertyaslussz vagy ilyenek, tette a gép a dolgát!

Néztem egy gyertyaképet az út végén miután kihűlt a blokk. Ezzel a gyertyával jártam dolgozni 10 hónapig napi kb 5 km, aztán le lett téve a motor, csak indítgatva volt max 2 havonta, a gyertya 5 éve nem volt kivéve és 1000 km körül van benne, mostmár kíváncsi voltam :)

 

 

 

4728ITI Creative Commons License 2023.05.19 0 0 173435

"Egy motornál a légszűrő az bizony fojtás"

 

Na ebben van közöttünk véleménykülönbség. Persze, igazad van hogy a légszűrő valamennyi fojtást jelent, de mivel nélkülözhetetlen, ezért nem fojtásként számolunk vele. Ha kiveszed, vagy kicseréled egy direkt szűrőre, attól nem lesz jobb a motor. Észre sem veszed a különbséget.

Az én autómban sincs porlasztó, fojtószelep természetesen van. Nélkülözhetetlen az autó működéséhez. Van légszűrő is, természetesen, de az se jelent fojtást.

Előzmény: kaktusz 22 (173434)
kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.19 0 0 173434

"Szívó oldalon egyiknél sem, én még nem hallottam róla." Nagyon nem így van. Egyáltalán alapvető dolog a működéshez. Lehet itt magyarázni, hogy a karbiban van a fojtás, de van olyan, hogy nincs is karbi. PL az én autómban sincs. Viszont fojtószelep az van. Egy motornál a légszűrő az bizony fojtás

bárhogy magyarázod.---Abban egyet értünk, hogy ez a fojtás ici-picit levesz a teljesítményből (elhanyagolhatóan), de ez megéri, mert a levegőben lévő szennyeződést megszűri. A kipufogóban a fojtás az is levesz a teljesítményből, de megéri, mert ........

 

Előzmény: 4728ITI (173430)
subaaa Creative Commons License 2023.05.18 0 0 173433

Az utóbbi időben én már nem az eredeti hajtókarokat használom blokk generálnál, hanem a Rocket hajtókart. Nagyon jól bronzperselyezhető (nem vékony a persely mint a 207-es hajtókarnál), és ezáltal könnyebben lehet összeválogatni egy ígéretes csapszeg-dugattyú-persely kombót: ha például ne adj' Isten kissé nagyobb a csapszegfurat a dugattyúban (Bertákra jellemző de S&Bnél is fordul elő sajnos), akkor előveszek egy pluszos csapszeget (ami már szorul a dugóban), és hozzá igazítom a perselyt, és a nagy(obb) persely falvastagság miatt még mindig semmi gáz nincs, míg a 207-es persely már egészségtelenül vékony lenne. Nagyobb a mozgástered a dörzsárazást illetően, és maga a persely behelyezés is sokkal könnyebb a hajtókar-szembe. Úgyhogy jók a 210-es hajtókarok, legalábbis a Rockettel semmi bajom, gondolom az eredeti gyári sem rossz, a lényeg hogy ha tűgörgős kosárral van szerelve akkor azt hajítsd ki és perselyezd meg.

Előzmény: garázsharcos (173429)
T1OK3 Creative Commons License 2023.05.18 0 0 173432

Én a kormányzár kulcsával, úgy, hogy megfordítom, mintha egy pénzérmét használnék.

Előzmény: nyouc (173431)
nyouc Creative Commons License 2023.05.18 0 0 173431

Helló! Szerintetek a 228 as babszinak mivel nyitották ki a benzincsapját ?

4728ITI Creative Commons License 2023.05.18 0 0 173430

Én úgy gondolom, mindketten tudjuk hogy mi számít fojtásnak a Babettánál. A légszűrő biztosan nem. Százalékosan nem lehet kimutatni hogy mennyivel gyengébb a motor. Remélem ebben egyetértünk.

Motoroknál fojtást a porlasztó és henger között, a kipufogónál és elektronikusan alkalmaznak. Szívó oldalon egyiknél sem, én még nem hallottam róla.

Előzmény: kaktusz 22 (173426)
garázsharcos Creative Commons License 2023.05.18 0 0 173429

Köszönöm a megerősítést!

Van egy negyedik blokk is, de az olyan mélyen van, hogy még nem volt időm előbányászni.

Abban viszont egy 210-es hajtókar van, emlékszem rá.

Lehet, hogy javításkor olyat kapott, mert amúgy az is egy 207 blokk, valahol számban az említettek közt van.

Előzmény: subaaa (173428)
subaaa Creative Commons License 2023.05.18 0 0 173428

Szerintem pontosan úgy van ahogy mondod. A régi 28-as blokkoknál pedig még a számjegy is kevesebb.

Előzmény: garázsharcos (173425)
Istvan564 Creative Commons License 2023.05.18 0 0 173427

üdv! 

olyan kérdésem lenne, hogy van e olyan motor, aminek megegyezik a kilométerórája a babettáéval ? 

és ha esetleg van valakinek eladó újszerű kilométerórája spirállal, azt meghallgatom.

kaktusz 22 Creative Commons License 2023.05.18 0 0 173426

"hallottam a fojtószelepről, de az nem a szívó oldalon van. " Mégis hol lenne?  ( a megnevezés legyen eredendő légellenállás ami a konstrukcióból adódik. de ez valójában fojtja a motort ) Nem állítottam olyat, hogy Pl a Babettánál direkt fojtás van beépítve a karbi elé. De, ha már van benne a légszűrő légellenállása, akkor avval számolnak. Az nem igaz, hogy ha azt kiveszed, akkor a motor ugyanúgy üzemel.---- Nem berhelt motornál, hanem egy gyári állapotúnál értve.

Előzmény: 4728ITI (173424)
garázsharcos Creative Commons License 2023.05.17 0 0 173425

Egy kérdésem lenne a kedves fórumtársakhoz.

Van még három tartalék blokkom 207-hez, ezek számai pedig:

191670

363909 (ez egy 207/300)

488664

Az a kérdésem, hogy a növekvö számok azt jelentik, hogy a kis számú a legöregebb, a nagyobb pedig a legfiatalabb?

Logika szerint igen.

Régebben volt egy oldal, ahol ezt meg lehetett nézni, de mostanában nem találom.

Jó munkát/motorozást mindenkinek!

4728ITI Creative Commons License 2023.05.17 0 0 173424

Egyetértek Veled!

Én a fojtást úgy értelmezem hogy ha valaki megfázott és nehezebben lélegzik, az az élet velejárója, mint a motoroknál a normál állapot. Aztán van, amikor valakinek a torkát szorítják, na az már a fojtás. Abban igazad van hogy az indító csappantyú az valóban fojtás a szívó oldalon, a dúsabb keverék érdekében hogy könnyebben induljon a motor. De az nem üzemi állapot, csak indításkor kell.

Igen, hallottam a fojtószelepről, de az nem a szívó oldalon van. A porlasztóban a tolattyú is egy fojtószelep, de az már a porlasztó.

Egy motoron a szívó oldal kialakítása a konstrukció tervezésétől függ, nem építenek be tudatosan áramlásgátló tényezőket (alkatrészeket). Minden ilyen tényezőt ki lehet kerülni egy direkt szűrővel, bármelyik motoron. Babettán is. Már láttam olyant.

Jó Veled diskurálni, csípem!

Előzmény: kaktusz 22 (173423)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!