Üdv Mindenkinek! Végigfutottam az előzményeken, de választ nem találtam a következőre. Klimatöltés elött rendszerben 7 bar és 380g töltet a gyári 760 helyett. Annyival is müködött de gyengén, főleg a nagy melegben. Töltésnél szaki jelzi, hogy nagyon szutykos a kondenzátor.Töltés után kompresszor el sem indult. Kondi alapos kimosása után minden rendben. Azóta álló helyzetben meleg idöben, meleg motornál van, hogy el sem indul a kompresszor /motor jár/ menet közben -50 kmh fölött- viszont jól hüt, tudja az ajánlott 6-7 C-t. Menetszéltől lehet valami gondolom. Magasnyomású kapcsoló meddig engedi felmenni a nyomást, az lekapcsolhatja a rendszert? Köszi!
Lehet bakkot barkacsolni. Olcsobb, mint a kompresszor csere. Csak eros legyen, mert kellemetlen, ha az 800km-es nyaralasi ut elso 50 km-en elreped, es ki kell kapcsolni miatta a klimat. Az en klimasomat is lattam torott bakkot hegyeszteni, amig ott voltam. Egyebken ez lakatos tema. Lakatosoktol erdeklodj! Parezerert szerintem megvan.
Szia!Nagy barkácsoló vagy látom:)
Nekem olyan bajom van,hogy bontva vetem egy klmát,de a kocsimhoz való elvileg.Csak a blokkon nincs helye a kompresszoromnak.Szóval szerinted ki tudna nekem egy bakot eszkábálni a motorblokkra a kompresszoromhoz?Ez egy mercedes w123 240D ezekhet 2féle kompresszor+bak létezett.De aza fajta amelyik az enyémhez jó,az nagyon ritka:(Szóval adjam el ezt és kerítsek egy passzoló kompreszort, vagy meg lehet egy bakot egyszerűen barkácsolni?
Koszi! Es a hezag korbe nyitott? Ami menetszel a kondenzatoron bemegy a hezagba, az csak a huton keresztul tud tovabbjutni, vagy oldalra is tavozhat anelkul, hogy a huton atmenne?
Milyen sporolasi cellal? Csak megbontassal tudtam kiszedni. Most mar persze kinosan ugyeltem arra, hogy az egesz klimat megbontas nelkul lehessen ki-be szerelni a kocsibol. Most mar olyan is, de a 100-asban meg nem ilyen volt.
Felhivtam egy adag klimast. "Lefejtokuk van?" nehany: "Igen"..."Ja R12-re nincs, csak R134a-ra". A tobbinek egyaltalan nincs.
Meg ez szemlelet kerdese. Dicserj is meg, amiert olyan vigyazva, ovatosan vezettem, hogy nem karamboloztam, es emiatt nem szokott el tobbszor a gaz.
Te tudsz olyat, aki 12-t lefejt? Mert akkor felteszem a honlapomra.
"Leeresztettem, a szivem megszakadt, hogy elengedtem a levegőbe 10000 Ft-ot. "
Nem a 10e HUF-t kellene sajnálnod, hanem azt, hogy ezzel a lépéseddel aktívan hozzájárultál(spórolási céllal) az ózon károsításához. Gratulálok hozzá. Legalább ne írtad volna le...
"Feltöltöttük R12-vel, de nem működik. Lefejteni persze csak a R134a-t lehetne. "
Ezt honnan szedted???
De jo, hogy ratalaltam erre a topikra! A klimamrol itt: http://b.janos.hu/hobby/skoda/klima.htm (http://b.janos.hu/hobby/skoda/klima.htm mert neha nem mukodik a link beszuras)
Szoval az lenne a kerdesem, hogy mennyi a szokasos hezag (ha egyaltalan van) a motor hutoje es a klima kondenzator kozott? Most ugyanis teljesen egymas melle van teve (ugy ertem osszesimulva egymas mogott). Baj lehet talan, hogy allo helyzetben a huto futi a kondenzatort. Bar azt sem tom, ki fut kit, mert nemtom ki melegebb. Szoval most ez a problemam. Ja, meg az, hogy hol lehet venni klima-kondenzator-ventillatort? Persze ocsoert. Tudjatok, olyat, ami olyan vekony, hogy elfer elotte, mert a mostani neha nagyon csikorog.
Hali !
Nemrég szert tettem egy bontott Peugeot 205 klímára. Sajnos a kismotorosból szedték ki, így nekem a klímakompresszora nem jó, ezért eladó.
Sanden SD 508 a típusa, hátha valaki pont ilyet keres.
[image1]
Tel: 06-20-9125735
furano
nemrég vettem egy '96-os 2.0 Lagunát (b56), man. klímával. kerestem a klíma levegőszűrőjét, de nem találtam. talán nincs benne?:) ahogy visszaolvastam, volt, akinek nem volt [i](opalben, ha jól emlékszem..)[/i].
más kérdés: nincs valakinek egy normális kezelési útmutatója, amiben az ilyenek benne vannak? svájc-ból behozott autó, és vagy az első, vagy a második - magyar - tulaj "kicsit" beáztatta az eredetit... lapok összeragadva, talán a jóisten szét tudná szedni, de egyenlőre nem válaszolt:)
Nem tudom mert én a kocsiban ültem,aztán kiszálltam és kint füst fogadott.Arra a dolgokra nem tértünk ki amiket te leirtál.Ha leszedem akkor meg lehet állapítani a leírt dolgokat?(már mint,hogy én mit nézzek rajta).A bontottnál mit kell megnéznem?Vigyek szerelőt?
Hmmm, utana kell neznem rajzon mi az a feher vezetek, de valami nem kerek itten nekem...
Aszondod h " ha nincs elé égö kötve akkor csak behuzza a kuplungot de nem kapcsolja be a kompresszort". Na ezt frankon nem ertem. A kompresszoron csak a kuplung van, ha az kap 12v-t akkor behuz es forog a kompresszor, mar ha a motor jar, ugyebar:o) Mas jel ottan nincs... Mi ertesz te azalatt h nem kapcsolja be a kompresszort??
A helyzet mára a következö, a nyomáskapcsolora rámegy egy fehér vezeték aminek a vége a klimavezérlö egységbe megy be,ha a klimát bekapcsolom utánna pedig erre a szálra egy égövel sorbakötött 12V-ot kapcsolok / ha nincs elé égö kötve akkor csak behuzza a kuplungot de nem kapcsolja be a kompresszort/ akkor minden frankon müködik, valszeg. hogy a nyomáskapcsolorol kellene kapnia egy jelet de valamiért nem kapja meg.Szerintem is a nyomáskapcsolo lehet a hibás, ha töltött állapotban cserélhetö az nagyon jó lenne.
Rákérdezek a vw-nál mennyibe kerül, nem hiszem hogy bontoban megbontanák a klimacsövet ezért.
Az a nyomaskapcsolo egy dupla cucc, az egyik aga egy bizonyos nyomasertek alatt nem engedi elindulni a kompresszort, a masik resze meg bizonyos nyomas felett maxigazon inditja a hutoventillatort. Namost, neked gondolom a vedelmi kapcsolot kell rovidrekotni. Mi kovetkezik ebbol: ha a rendszerben az eloirt nyomas megvan, es a kapcsolo megsem kapcsol, akkor kapcsolo csere. Elvileg cserelheto toltott allapotban is, mintha az remlene hogy van ott valami automata golyos szelep...
A hét végefelé fekszek neki a témának.Laikus vagyok amúgy eléggé.Egyelőre a kompresszorbakot nem birom a blokkra tenni,másik bak fog kelleni,Ha ezt megoldom,akkor derülhet ki, hogy mit kell csrélni ill felújítani a gépen.
köszönöm válaszod,majd írok részletesebbet is.Csővel kapcsolatban pedig megkeresnélek.Hovávalósi vagy?Én vidéki..
Nyomásméréssel kellene kezdeni.Miből gondolod,hogy az alacsonynyomáskapcsoló miatt történik mindez? A visszatérő csőnek mindig hidegnek kell lennie.És csak az egyik visszatérő :P Ha kevés lenne a hűtőközeg akkor nincs rendes hűtőteljesítmény és nem igazán hideg a szivóoldali cső.
És a kuplungtekercs égett le vagy a kompresszor belseje ,esetleg a szabadonfutócsapágy állt be? Attól függ,hogy mennyire akarsz belemerülni a felújításba.Ha komoly a gond a kompresszorral akkor inkább vegyél egy bontottat.
Azt tapasztaltam az automata klímámnál, hogy úgy 5 másodpercenként kapscol ki-be a kompresszor, az alacsony nyomás kapcsolója miatt. Valamint az elpárologtatóból visszatérő csövek nagyon hidegek. Amúgy a hűtés jó. Lehet-e az alacsony töltöttség miatt, vagy netán ez normális?
audi 100 Zexel kompresszorral. Minden hozzászólás érdekel!
Egy komplett felújítás többe kerülhet,mint egy bontott,de ott mi a gari,hogy az jó.Természetesen ha beépítési garanciát vállalnak rá akkor más a helyzet. 30-40. Ha még le sincs bontva és üzemközben se volt próbálva,akkor szerintem egy kicsit elhamarkodott a felújításról beszélni.De ha szerelődnek röntgenszeme van akkor bocs. :))
Ha nem írsz semmi konkrétumot,akkor hogy várod a segítséget? Miért kell egyszerre felújítani? 1. és 2. kérdés:Kompresszor típusa? 3.kérdés:Milyen méretű cső és milyen csatlakozói vannak?Én tudok csinálni. 4.kérdés:Megint a felújítás?Ha retrofitre gondolsz akkor készülj ,hogy nem 2 fillér lesz! 5.kérdés:Van ahol 2 évet írnak,van ahol 4-et,de ha már régóta áll akkor mindenképpen csere.Mérete kell és milyen csatlakozói vannak. Remélem kielégítő a válasz.