Tavaly az Avala hetekig csak Szabadkáig járt, hugyos ingából kiállítva, mert nem tudták kihozni a kocsikat a tárolóról. Bezárt ott valami szálloda is, emiatt a szabadkai utazószemélyzetnek módosították a fordulójukat, mert nem tudtak laktanyázni. Amikor utaztam, mindig volt több nemzetközi utas...
Mindenhova van busz. Általában légkondis buszok járnak naponta többször a távolsági járatokon. Vannak zsúfolt vonatok a fővonalakon, de csak azért, mert ott is 2 - 4 kocsis vonatok járnak. Nyáron a tengerpartra jobb vonattal menni, de arra meg órákat késik az összes.
...így ha bármelyik elfüstöl, sokkal könnyebb lesz gépmenetben elvinni a másikat. De szigorúan csak gépmenetben, mivel a fedélzeti wifik nem lesznek kompatibilisek ;-)
A Debrecen-Mátészalka vasútvonalon Nyírbátor és Hodász között erősáramú távvezeték szakadt a vasúti pályatestre. Jelenleg áll a vonatforgalom. A MÁV-START Zrt. megrendelte a buszokat az utasok elszállítására. Az utasokat Nyírbátor és Hodász között vonatpótló autóbuszok szállítják. Az átszállások és a hosszabb menetidő miatt az erre közlekedő vonatok utasai 20-25 perc késésre számítsanak.
Jelentős, 50-60 perces késésekre kell számítani a Budapest-Veresegyház-Vác vasútvonalon, miután Vácrátóton meghibásodott egy biztosítóberendezés, Váchartyánnál pedig egy Budapestre közlekedő személyvonat vezérlése romlott el - tájékoztatta a Mávinform szerdán az MTI-t.
A meghibásodott szerelvényt egy másikkal tolják be Őrbottyánra, az utasokat a következő személyvonat tudja elszállítani.
Az arra közlekedő vonatok utasai 50-60 perc késésre számítsanak a reggeli és a délelőtti órákban. A menetrend szerinti közlekedés a déli órákra állhat helyre.
A MÁV-START arról tájékoztatott (külön kérésre), hogy "a szerb vasúttársaság tájékoztatása alapján a 340/341 számú Beograd nemzetközi vonatban a szerb vasúttársaság 424 számú fekvőhelyes, illetve a 425 számú hálókocsi közlekedését további intézkedésig szünetelteti." Így a Beograd csak ülőhelyes kocsikkal közlekedik.
A vélelmezhető ok (a Balkáni vasutak topikból): 25 üzemképes kocsi van lezárva a belgrádi tárolóban,nem tudnak hozzájuk jutni, mert a vonattakarítók több mint 2 hónapja eltorlaszolták a tárolóból kivezető vágányokat,ők sztrájkolnak,a módszereik elég radikálisak,4 villanymozdonyt is eltorlaszoltak,úgyhogy kb 2 hónapja nem tudnak bejárni a belgrádi fűtőházba...a gépeket a pályaudvaron forgatják vonatról vonatra. A rendőrség teljesen passzív,azt mondják,hogy mindenhol sztrájkolhatnak ahol a munkaterületük található. Naponta eltorlaszolják a beogradi kijárati vágányokat is...ezt is tolerálja a rendőrség,csak 30 perc után jönnek ki szétkergetni őket...tipikus balkáni életkép.
Szerintem egyiket sem. A kompatibilitás hiányát már megszoktuk, ez így van jól.
Inkább örüljünk annak, hogy készül a 4000-es Szili, amelyet majd a megvett osztrák Schlieren vezérlő tud vezérelni, de szigorúan elvileg. Vajon milyen színe lesz? :))
Amikor a tripla próba ment, három színben pompázó vonattal, akkor se érdekelte itt a kutyát sem. A FLIRT topikba felkerült pár kép meg videó, aztán annyi.