Én is úgy gondolom, hogy előbb itthon kell kezdeni, nem hiszem, hogy totál kezdőként kellenék külföldre.. Persze, nyilván nyelvtudás is kell, arra is rá kéne hajtanom előbb-utóbb..
Hello Zola! Menjél el nemzetközizni pár hét után úgyis kiderül bírod,akarod-e vagy sem! Külföldön tényleg nem kell páv,nemzetközi meg efféle "ökörségek",annyival könnyebb dolgod lenne ott,habár nyelv az kéne bárki bármit mond-valamilyen szinten.
En itt vagyok Angliaban, es szeretnek valami sofor melot melot keresni Januarban. Megvan a C+E de nincs gyakorlatom ami allitolag kell itt. 2 ev tapasztalatot varnak el lehetoleg angolt. Amugy amit hallottam hogy a munkaerok kozvetitoknel heti 500 fontol indul az ajanlat nem allando munkara. Nem sokat tudok meg, nemreg kezdtem erdeklodni miutan megtudtam hogy keresett itt a C+E.
Szerintem nem kellene a lengyeleket és a litvánokat majmolni ilyen téren... Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nyelvvizsgával menj ki, de legalább annyit tudjál, hogy ha a neved megkérdezik akkor arra ne yes-t vagy no-t válaszolj.
Nagyon hülyének kell lenned,hogy ne sikerüljön az a keserves PÁV2. Igaz nekem sem sikerült elsőre,de csak azért mert félrészegen mentem buli után.Ha kipihenten mész,megnyomod magad kv-val,energiaitallal akkor egy egészséges embernek simán sikerül.Talán még a PÁV1 is.Ezért érdemes a jelentkezési lapon a PÁV 1-et bejelölni,és amelyikbe beleférsz megkapod. Ha a PÁV 2-öt jelölöd be,és neagyisten túlteljesíted és beleférnél az 1-be,akkor is csak a 2-őt kapod meg,miközben az egyet is megkaphatnád.
Ma beszélgettem a tanfolyamon egy sráccal, aki most E-t csinál, kérdeztem, aztán kamionozni akar, azt mondta, igen, csak nem itthon! Valahol Angliában, heti 350-480 fontért.. Állítólag oda nem kell sem PÁV, sem TIR, állítása szerint nyelvtudás nem, csak sima teherre várnak el alap nyelvtudást, kamionra nem(?), ezt nem értem, de szvsz jó azért az alap nyelvtudás.. Egyéb konkrétumokat(mennyit kell dolgozni, mennyi szabadidő, mennyit járhat haza stb) nem tudott mondani. Én okt. 30-án vizsgázom amúgy KRESZ-ből, ma kiderült. Mostmár nem aggaszt, ha nem jön össze a PÁV-om, akkor irány külföld, sőt, azon gondolkodom, meg sem csinálom, hanem eleve külföld felé nézegetek, bár inkább itthon kéne kezdeni szvsz..
HA kiváltottátok a fuvarozói engedélyeket a kocsikra ,akkor egyértelmű,hogy kell a gkv-nek a tir.Kiváltott engedély mellett csak úgy tudsz saját számlás fuvart végezni,ha a számlán te vagy az eladó vagy vevő.De a tir-vizsga ez esetben is kell!
Akkor neked kell egy belf.fuvarozói "kiskártya" és egy tir vizsga-kártya.
Szeretném megkérdezni,hogy akkor a kocsijaitokra (nemzetközi) árufuvarozói engedélyt kiváltottátok?Ha nem, akkor ez adócsalás.Bocs ha erősen fogalmaztam.
Márk, Ezzel csak az a baj, hogy még ha nem is igy lenne, akkor is egyszerűbb lenne levizsgázni belőle mint elmagyarázni Kovács12 főtörzsnek, hogy miért nincs. Neki az a parancs, hogy ha látja engedjen el, ha nincs, büntessen. Biorobotok a legegyszerűbb programmal :))))
Road, A CB-hez még annyi, hogy CEPT-es rádiót legálisan használhatsz. Más tészta, hogy azon csak magadban beszélgethetsz.
A (belf.)fuvarozói "kiskártya" és tir kártya csak fuvarozáshoz kell .Benne van a nevében is.Tehát sárga rendszámos autóhoz.Jaj,bocsánat ,egy kis modosítás, ugyebár 2006.01.01-től megszűnt a sárga rendszám,vagyis az árufuvarozói tev. folytató jármű vezetőjének kell.A saját számlás gkv-nek mind belf. mind külföldön csak a jogsi kell.(+nemz-ben 7,5t felett a pav3)
körfuvart csinálok. nitrán kezdek hétfő délelőtt utána megyek gorzów wielkopolskiba onnan vissza leszno onnan pedig nitra. szerda estére vagyok általában itthon.
Tehát "X" cég áruját "Y" cég szállítja.Jól értelmeztem?És ezért "X" fizet "Y"-nak aki számlát ad róla.Akkor ez fuvarozás!Még akkor is ,ha ugyanazok a két cég tulajdonosai.A lényeg,hogy papíron ez két különböző cég.
Road, Elvileg az autóban dohányzást is betiltották Belgiumban...esténként mégis szikrázik az aszfalt ;)
szabi, A magyar csak a magyart (vagy néha a románt) baszogatja. A miértet meg pont le is irtad. CB-t mondjuk itt keresgélj, én mindkettőt itt vettem: http://elektronline.hu/pannondxc (rádióamatőr adok-veszek)
Mercis, Igen, igen...egy pár hétig :) Ezzel csak az a baj, hogy ha tényleg emiatt lettetek átvéve, akkor ki jár jól vele?? Mert ha nektek is kitalálják, hogy ittvan napi 25Eur, minimálbér, az üzemanyagot meg termeld meg útközben akkor kiváncsi leszek hány Révészes marad a cégnél. Én személy szerint sajnálom a dolgot, mert hoztam már haza pár kollégád Subenból és ők nem ilyen Wabererses világról meséltek. De ugyanezt el lehetne mondani a Hungarocamionról is...ott a románok, szerbek helyett, hogyhogy magyarok dolgoztak?
A Fix Kft meg véletlenül nem szlovák cég lett (vagyis magyar, csak ott volt bejelentve)?
Elméleti alapon a belföldi fuvarozói engedélyt is azért találták ki (a kis lapról beszélek),hogy munkát válalhasson az ember ez fuvarozói tevékenységtől független.
Ezek tekintetében elméletileg a TIR papír is kötelezőnek kellene lenni mivel munkát végzel teherautóval.
De ezt csak én gondolom így a pontos infóhoz felkéne hívni a Közlekedés Felügyeletet vagy végig böngészni a http://www.kff.hu/ oldalt.
Nemzetközi menetlevelet irok,és kint kapok cmr-t a cuccrol!
Kifelé üresen megyek!
A számlán nem a cég neve van mert cég a cébe alapon alapitottak még egy céget ami csak a kocsikat intézi!!
A papir amit kaptam az egy nyilatkozat amin kocsi adatok cég adatok főnök adatok.............gépjármű cégünk saját számlás termékét szállitja,nemzetközi viszonylatban.Dij ellenében fuvarozást nem végzünk:
Milyen beosztásba vagy???? Én 16 éve nyomom a gázt az utakon. Ha a Bogáncsba dolgozol akkor ismerni kellene Neked Engem. Az előző üzenetedbe azt írtad, hogy pár éve csinálod ezt a szakmát. Ha ismered a Révészt fel tudsz hívni, RT CAMION-os a telefonom 257 a vége. Ott jobban el lehet mondani Bármit.