Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35142

mantec nézete alapvetően az, hogy nem felelnek meg a szabványoknak, vagy legalábbis nem tudjuk, hogy megfelelnek-e, csak a gyártó (ill. az ő szóhasználatában csomagoló) állítja ezt.

 

Az sem változtat ebbéli meggyőződésén, hogy a Classicról és az Energy Combi LL-ről linkeltem már neki gyári tanúsítványt, illetve egy rakás más olajról is beszereztük ezeket, elérhetőek, letölthetőek, ellenőrizhetőek.

Előzmény: márne (35141)
márne Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35141

Igen!
De ha feltételezem mantec fórumtárs nézetét, miszerint a MANNOL (SCT) csak csomagol akkor természetesen ilyen tételek nem terhelhetik a céget. Más kérdés hogy, ha veszik az alapolajat, abban az árban már ezek a tételek is szerepelnek beleépítve.

 Megnéztem a videót a Litván üzemről és számomra kicsinek tűnik a labor. Ami kb arra elég, hogy folyamatosan ellenőrizzék az elkészült (bekevert) termék minőségét. Kutatás-fejlesztés nem nagyon beleférős a területbe. Szerintem!

 De még mindig nem tudom, hogy ha megfelel a szabványoknak, miért is fontos az, hogy eredetileg ki gyártotta az alapolajat?

Előzmény: -prokee- (35138)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 1 35140

Nem tájékoztatlak.

Tök felesleges, mert ha megteszem, figyelmen kívül hagyod, és felteszel egy másik kérdést, mondjuk hogy a terméket szállító kamionsofőrnek van-e ADR-vizsgája.

 

Egyrészt az, hogy egy adott olaj megfelelò minőségű-e általában és egy adott alkalmazásban, az nem egy csatolt vagy nem csatolt dokunentumtól függ, hanem a terméktől. Attól meg pláne nem, hogy te láttad-e már az adott dokumentumot.

 

Másrészt pedig a megfelelòség bizonyítása nem úgy múködik, hogy egy fórumtopukban meggyőzzük Szkeptikus Mantec kollégát, hanem úgy, hogy  bemutatjuk a minősítő által kiállított tanúsítványt. Ezt megtettem, linkeltem egy csomót már, ezeket elegánsan figyelmen kívül szoktaf hagyni.

 

Itt megjegyzem, hogy nemsokkal ezelőtt még olyan hozzászólásod is volt, amelyben API vagy ACEA besorolásról állítottad, hogy nem támasztja alá a gyártó állításán kívül semmi. Hát igen, az API és ACEA pont ilyen, önbevalláson alapuló besorolás. Így csinálja a Castrol és a Mobil is. Jó reggelt!

Előzmény: mantec (35139)
mantec Creative Commons License 2016.10.16 -1 0 35139

T -prokee-!

 

Mobil 1 ESP 0W-40

 

Kérlek tájékoztass, hogy a termékeken és termék adatlapokon (ha léteznek) feltüntetett jóváhagyásokból melyekkel rendelkeznek a termékek, és melyek a csomagoló ígéretei?

Hol nyilatkozik erről - hitelt érdemlően - a csomagoló?

Előzmény: -prokee- (35136)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35138

" az számomra a kutatás teszt üzeme, ahol extrém körülmények között további tapasztalatokat szerezhet egy komplex gyártó."

 

Na meg legalább 400 millió dollár csak a Deepwater Horizon katasztrófája utáni kárelhárításra, hogy csak a populáris vonalon induljunk el :)

Előzmény: márne (35137)
márne Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35137

 Szia!

 

 Nem vitatom az általad leírt különbségeket. Engem sem győzött meg teljesen az oldaluk tartalma.

Viszont, ha elfogadom a nézetedet, hogy csak egy csomagoló cég akkor is ott marad a kérdés, meddig értékesíthetne a piacon termékadatlapon feltüntetve a teljesítményi besorolást, ha nem felelne meg az adott szabványoknak? Adna-e a BMW, Mercedes jóváhagyási tanúsítványt egy nem megfelelő minőségű olajnak. Illetve nem lépne-e fel azonnal, ha az interneten ilyen dokumentum jelenne meg az ő jóváhagyásuk nélkül?

 Számomra a kutatás-fejlesztés az ami nem fellelhető az interneten. Amit ők magas költségvetésű reklámnak említenek (technikai sportok), ezzel magyarázva a termék alacsony árát, az számomra a kutatás teszt üzeme, ahol extrém körülmények között további tapasztalatokat szerezhet egy komplex gyártó.

 Végső kérdés, ha csak csomagolnak és valaki más fejleszt és gyárt, de a termék megfelel a szabványi feltételeknek, miért ne venném meg olcsóbban azt, amit nagy múltú vetélytársa duplájáért árul?

Előzmény: mantec (35135)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35136

Mellébeszélsz.

Te hoztad fel az MSDSt és a PDSt, aztán kiderült, hogy az egész felvetésed nem releváns. Ezért most egyszerűen el kell fogadnunk, hogy a Castrol soha nem hazudik, bezzeg a Mannol!

Mert csak.

Előzmény: mantec (35135)
mantec Creative Commons License 2016.10.16 0 0 35135

T -prokee-!

 

És gondolod, hogy csak ennyi a különbség egy teljes vertikumú energetikai cég és egy csomagoló cég és termékeik között?

Előzmény: -prokee- (35134)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35134

Kösz, jelzem is.


Sajnos a magyar domain nem az importőr, hanem annak egyik magyar tulajdonosának birtokában van, azon egy webshoppal, így nincs közös magyar oldal, ahová mindent - javítva az esetleges elírásokat mint ez - felpakolnánk. Ezért nekünk sincs más ötletünk, mint - az importőr másik tulajdonosaként - a saját adatainkat igyekszünk rendben tartani. Az sem könnyű, elég tisztes adatmennyiség :)

Előzmény: márne (35133)
márne Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35133

 Sziasztok!

 

 Érdekel a téma és szerintem igazad is van. A Castrol sem tüntet fel több adatot, minősítést (esetleg hivatkozást a jóváhagyásról, ahol leellenőrizhető lenne).

 A háromnyelvű technikai adatlap viszont hibás. Kihagyás és elcsúszás van a 40-100 fokos viszkozitás és viszkozitási index soraiban.

Előzmény: -prokee- (35132)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.15 0 1 35132

Itt van egy, az általad példaként felhozott castrol.hu oldalról származó PDS.

 

Kérlek, bontsd ki részletekben, miben több, és különösen miben hitelesebb ennek az adattartalma, mint a szóban forgó Mannol PSD-é!

 

(Pontosan tudom, hogy nem a termékadatlapokon szokás "igazolni" a minősítéseket és jóváhagyásokat, ott csak simán felsorolják, te hoztad ezt fel példaként.)

Előzmény: mantec (35131)
mantec Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35131

T -prokee-!

 

"... PDS magyarul ..."

 

Ebből a dokumentumból nem lehet megtudni, hogy a termék milyen elfogadásokkal rendelkezik és melyek a csomagoló ígéretei.

 

Ha tetszik - nem tájékoztat, hanem megvezet.

 

Előzmény: -prokee- (35130)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35130

MSDS magyar, német, angol.

 

PDS angolul, németül és oroszul, itt meg magyarul.

 

(Azért épp az Energy Formula PD, mert az került szóba, de természetesen van mindegyikről.)

Előzmény: mantec (35129)
mantec Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35129

T -prokee-!

 

"... megszerezni ..."

Egyszerűbb lenne, ha az eladni kívánt termékekről elérhető lenne termék (PDS) és műszaki (MSDS) adatlap,

Amiből kiderülhetne az egységsugarú felhasználó számára is - feketén fehéren - hogy rendelkezik elfogadással, vagy a csomagoló ígérget ismét.

 

Lásd: castrol.hu

Előzmény: -prokee- (35126)
lapar Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35128

Jogos, a megállapításom nem statisztikai alapokon nyugszik, csak saját tapasztalat néhány tipussal.

Egyébként az Opelekről hallottam, hogy eszegetik az olajat.

Előzmény: oLayos (35125)
TSR125 Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35127

Milyen üzemállapotban, gondolom hosszú autópályázás mellett lehet ez kérdéses.

Előzmény: SLX-350 (35090)
-prokee- Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35126

mantecet meggyőzni bármiről?

 

Pont ugyanez volt a téma nem túl régen, csak akkor épp a Classicról. Merthogy nem teljesíti, csak "állítólag". Elkértem neki a Classic Renault-tanúsítványát, de arra már nem volt reakció. Mint ahogy az Energy Combi LL is szóba került már, annak is megszereztük a VW és MB tanúsítványát.

 

Megpróbálom megszerezni a PD-hez is (nyilván nekünk is az a jó, ha mind elérhető, csak a németek ilyenkor mindig furcsán pislognak, nem értik, hogy minek nekünk), de arra sem fogja azt mondani, hogy ja, izé, bocs, hát lehet, hogy tényleg van ilyen minősítése.

 

Egyszer feltettem azt a kérdést is, hogy fügetlen laborteszt vajon meggyőzné-e, de azt is valahogy átugotta.

 

Nyilván az lehet, hogy amit mantec nem látott, vagy nem fogott kézben, az nincs.

 

Hát el kell könyvelnem, hogy nem ő a célközönség.

Előzmény: oLayos (35123)
oLayos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35125

 " ... a mai autók 100-200 e km-ig nem nagyon igénylik az utántöltést 2 csere között ... "

 

Ezt azért "általánosan" így nem fogalmaznám meg kijelentésként. Gyakorlat sok esetben, több márkánál nem ezt igazolja.(sajnos) :(

Előzmény: lapar (35124)
lapar Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35124

"most gondban leszek, a jelenlegi autóm nem akarja fogyasztani az olajat. :)))"

Pont erre próbáltam utalni, hogy a mai autók 100-200 e km-ig nem nagyon igénylik az utántöltést 2 csere között. A Zsigulis korszakban nem volt gond a maradék olaj :-)

Tudom én, ne panaszkodjak, már az is eredmény, hogy több márka 4 l-est is forgalmaz, de a kicsi benyás motorokba tudtommal az is sok.

Előzmény: SLX-350 (35111)
oLayos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35123

Részemről is hagyhatjuk, ezért is fogalmaztam úgy, ahogy ...:)

 

" ...  gyártó/forgalmazó ajánlja mindkét márkához ... "

 

... de jön -prokee- és meggyőz téged!

Előzmény: mantec (35122)
mantec Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35122

T oLayos!

 

Hagyjuk már!

A gyártó a megye háromban focizik.

Az importőr elegánsan elfelejtkezik róla, hogy csak a gyártó nyilatkozata szerint teljesíti az elfogadásokat.

"Corresponds with requirements"

 

És akinek nem jön be az ócsó csoda, - és tudja hitelt érdemlően bizonyítani a vétkességet - az mehet reklamálni Wedell-be, a Feldstrasse 154-be.

Előzmény: oLayos (35118)
oLayos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35121

... ebben igazad van:

 

" ... A Renault benzines (Otto) követelménye az RN0700. ... "

 

 szívó benzines esetében ... de a kérdésben egy feltöltős motor szerepel és ezért talán:

 

 RN 0710

2008-ban megjelent minősítés. Benzines és turbó benzines motorok, dieselek és turbódieselek részecskeszűrő nélkül. Alapvető viszkozitás 0W-40, 5W40

Előzmény: mantec (35120)
mantec Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35120

T oLayos!

"... RN0710 ..."

Nem.
A Renault benzines (Otto) követelménye az RN0700.

Kivéve a kivételek.

 

olajmarket.hu,

kauffer.hu.

Előzmény: oLayos (35117)
mantec Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35119

T Robi53!

 

"... legjobb ..."

 

Ford WSS-M2C913-D:

 

mytyres.co.uk,

opieoils.co.uk,

idealo.de,

lubricantes.online.com.

Előzmény: Robi53 (35116)
oLayos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35118

Sőt - már ne mellőzzem -prokee- által képviselt olajmárkát sem - akkor még ennél is azt olvasom, hogy a gyártó/forgalmazó ajánlja mindkét autómárkához. 

 

http://lavina.hu/wp-content/uploads/2016/04/MANNOL-Energy-Formula-PD-5W-40.pdf

 

Ezt még nem ismerem, de ki tudja mit hoz a jövő fogyasztói igénye ... 

Előzmény: oLayos (35117)
oLayos Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35117

 " ... Azt tudom h 5W40- es, csak azt nem h ezen belül melyik jó hozzá ...  "

 

... ha az RN0710 speckóval rendelkezik, talán nem tesz kárt!:)

 

Amúgy meg ha - kiragadva egy terméket - ezt veszed, ez mind a két autóba megfelel a gyártó szerint:  https://oilgroupbg.com/pdf/castrol/castrol-edge-titanium-fst-5w40.pdf

 

... és még csak nem is bonyolítod túl a dolgot.

Előzmény: akitox (35099)
Robi53 Creative Commons License 2016.10.15 0 0 35116

Ahogy SLX350 írta, Neked ehhez az autóhoz Ford WSS-M2C913-c minősítésű olajra van szükséged.

Időközben megjelent a Ford WSS-M2C913-d minősítés, ami használható és ajánlott minden autóhoz (különösen ajánlott a dízelekhez) is, amelyekre vonatkozóan az előírás a 913-c volt.

A 913-c vagy 913-d ajánlást egyértelműen csak 5w-30 A5 olajak elégítik ki - utóbbiak nem mindegyikének van Ford (913-c vagy 913-d) jóváhagyása, célszerű olyat választanod, amelyiken mindkét, illetve mindhárom adottság ( 1.)Ford wss-m2c913-d specifikáció, és 2.)5w-30 illetve 3.)A5 ) szerepel.

Majd' minden ismert gyártónak (Motul, Mobil, Shell, Castrol, ...., ....) van ilyenje, pl. Motul esetén még a neve is "Specific 913-d", Castrol esetén a cimkén is pl. "Ford-Castrol Magnatec 5w-30 A5" szerepel, és lehetne folytatni a sort sokáig.

A legújabbnak tűnő cucc a "Castrol Magnatec Stop-Start 5w30 A5". (Nem az autó start-stop opciójára utal, hanem a jobb "városi" (alapjárat, felpörgés) kenőképességére.)

 

A Ford mostanság a Castrol-val van összenőve.

 

De wss-m2c913-d 5w-30 A5 olajból olyat veszel, aminek a neve közel áll a szívedhez. Az lesz a Ford-odhoz a legjobb.

 

Előzmény: trakeszv6 (35115)
trakeszv6 Creative Commons License 2016.10.14 0 0 35115

mindegyik jó a fordhoz,de melyik a három közül a legjobb?

Előzmény: Soma.01 (35108)
40-0832-2 Creative Commons License 2016.10.14 0 1 35114

"Meglepne"

 

Ne lepődj meg SLX-350!

 

Sok neves kenőanyag gyártó termékét "gyártják" itt... :-)

Ez a tevékenység kis hazánk egyik specialitása, csak hát a NAV...

 

Előzmény: SLX-350 (35109)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.14 0 0 35113

0,2 L az mennyi is a nívópálcán? 1,5mm?  :-)

Már ha lejönne a motorból az összes olaj,de olyan még megbontás nélkül nem volt.  :-)

 

Előzmény: -prokee- (35112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!