Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.10.11 0 0 14647

És ezek csak a magyarországi ingatlanok és befektetések legális összértéke...

Így Pl.  Waberernek a lengyel, román, ukrán, spanyol és szlovák leányvállalatának piaci értéke nincs is benne.

Úgyhogy kiváncsi lennék a '100 leggazdagabb magyar'  teljes vagyon alapján felállított  listájára.

Hogy az alapján miképp rendeződne át a sorrend...sztem Ők maguk se tudják:)

Előzmény: Gasolin (14629)
kacagógerle Creative Commons License 2006.10.11 0 0 14646
A T.I.R. sorozat tényleg jó volt,még gyerek voltam mikor nyomták a tv-ben,és megnéztem szinte az összes részt.
Jó lenne mégegyszer megnézni,nincs meg valakinek?
Előzmény: Roadtrain (14644)
Roadtrain Creative Commons License 2006.10.11 0 0 14645

Tegnap este már csak a végéből láttam 3percet sajna :o((

Ahogy néztem még egy verseny (okt.31) és vége az évadnak.

Előzmény: Gasolin (14633)
Roadtrain Creative Commons License 2006.10.11 0 0 14644
T.I.R. volt a sorozat címe és IVECO-val nyomták :o)))))
Előzmény: cicó (14643)
cicó Creative Commons License 2006.10.11 0 0 14643

Már volt itt többször téma, itt egy keresési lista...

Film nem nagyon van több, esetleg megnézheted Stallonét a Túl a csúcsonban hogy kamionozik,meg valami sorozat ment a tévében, de annak nem tudom a címét majd a többiek megmondják...

http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9025783&aq_ext=1&aq_text=Moldova

Előzmény: Törölt nick (14642)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.11 0 0 14642
szevasztok,
most néztem meg a 'konvoj' c. filmet kris kristofferson és ali macgraw főszereplésével és szeretném Tőletek megkérdezni, tudnátok-e még hasonló, a kamionosok életéről szóló, azzal foglalkozó jó filmeket, könyveket ajánlani nekem?! előre is köszönöm!
cicó Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14641

Kedvet kaptam itt a százas lista olvasgatásához, még egy szállítmányozással kapcsolatos fazon van benne (a 2005-ös listáról van szó):

Kautz István a Masped résztulajdonosa 4.9 milliárddal a 61.helyen

 

És egy kis Révész Bálint életrajz hátha kedvet kaptok valami multicég létrehozásához :)

 

"Eredetileg karosszéria lakatos volt...1981-ben belevetette magát a maszek világba, magánfuvarozóként egy másfél tonnás teherautóval kezdte (figyelsz Road?):))) Napközben még a BKV-nál is dolgozott (figyelsz Tector?):)))

A nemzetközi fuvarozásba a nyírbátori szövetkezetnél kezdett bele ahol társaival a nagy hazai cégeknek vállalt külföldi fuvarokat.

Az üzlet beindult és a rendszerváltás idején már több tucat járműből állt a flottája ma több mint 800 autón (2005-ös adat) díszeleg a Révész Eurotrans (undorító)emblémája.

Nemzetközi szállítmányozó cége az elmúlt években töretlenül fejlődött, de az igazi kiugrást az jelentette amikor  1998-ban megbízták a TVK termékeinek szállításával,erre már több száz spéci kamionból álló flottát állított ki.

A következő nagy fogás a Michelin megbízása volt, a francia gumigyártó cég az egész európai fuvarozását bízta rá 2002-ben ami önmagában 15 millió eurós üzletet jelentett a cégnek.Az európai terjeszkedést cégfelvásárlásokkal erősítette meg, néhány hónap alatt három speciális szállítmányozócéget vett meg, majd Révész Logisztika néven 40ezer négyzetméteres logisztikai bázist épített Nyíregyházán.

Két évvel ezelőtt megvette az R-T Camion kft-t amely egy csapásra 170 kamionnal gyarapította a flottáját. 2005 augusztusában pedig újabb raktárbázist avathattak fel ami másfél milliárdos beruházást jelentett.A cég árbevétele 2005-ben 20 milliárd forint volt amely a tulajdonos szerint évente 15-20 százalékkal növekszik."

 

Forrás:Manager magazin top 100 2005

 

Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy a cég ahol a férjem dolgozik szintén hordja elég rendesen a Michelin cuccokat a Révész megbízásából...aztán ha Gyuri bácsi majd azt mondja no-no.....az érdekes lesz....

 

cicó Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14640
Hát nem ezt írtam én is?:)
Előzmény: FSO Papa (14639)
FSO Papa Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14639
És kinek szervezik azt a sok fuvart? :) azt írja mindenki, hogy százával állnak náluk az autók :)
Előzmény: cicó (14637)
poiuzf Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14638
Bizony sok múlik a vezetésen.
Személyes tapasztalat itthonról Fernettiig általában 24-25tonna papírral le lehetett menni 32literrel is, de egy idegesebb napomon 38,5 volt. (automata váltóval, tehát az sem garancia a kicsi fogyasztásra)
Simán lehet úgy közlekedni hogy fékezni csak megállásnál kelljen (retarder nélkül is, persze nagyrészt pályán)
Előzmény: Gasolin (14634)
cicó Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14637
Szerintem ez csak egy lótifutiállás fuvarszerzésre :) Abból biztosan sosincs elég :)
Előzmény: FSO Papa (14636)
FSO Papa Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14636

De Gyuribácsinak a jelek szerint ez sem elég, keresi az emberét újabb üzletek építésére :)

 

http://www.profession.hu/hu/allas/68208

Előzmény: cicó (14635)
cicó Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14635

Waberer tavaly a 9. volt 25.8 milliárddal.....2004-ben nemtom hanyadik akkor 23 milliárdja volt...és khmmmm...2002-ben az első százban sem volt benne :))))

 

A Révész 2005-ben 4 milliárddal a 75. volt ekkor szerepelt először a százas listán :)

Előzmény: Gasolin (14629)
Gasolin Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14634
A nagyobb cégek külföldön szoktak tart Fahr+Spar trénigeket, ahol bárki részt vehet aki kifizeti érte azt a 400-500Euro-t.
Itt általában az adott járműre vonatkozó fogyasztáscsökkentő dolgokra hívják fel a figyelmet.

Pavel jól írta, a lényeg elsősorban az, hogy minél kevesebbet fékezzen a sofőr, mert egy 40t szerelvénynek óriási mozgási energiája, van és ezt érdemes kihasználni (pl. lámpánál)
Azért van a kamionokban 12 v. 16 fokozatú váltó, hogy mindig az adott sebességhez legyen egy optimális fokozat amivel a motor alacsony fordulatszámon jár. (ugye ha alacsony a motorfordulatszám az általában azt is jelenti, hogy a fogyasztás is alacsony).
Tempomat használat szabályai, meg ilyemi.
Csak érzékeltetés képpen, egy 40t-s szerelvényt 85km/h-ra felgyorsítani kb. 1,5L üzemanyagra van szükség, na most ha állandóan valaki észnélkül lefékez majd újragyorsít akkor nem csoda ha magas a fogyasztás.
Az ilyen vezetési tréningeken általában arra is felhívják a figyelmet, hogy hogyan csökkenhető a fogyasztás némi odafigyeléssel (pl. gumiabroncs nyomás folyamatos ellenőrzése, spoiler megfelelő beállítása meg ilyenek)

Egyszer én is részt vettem egy Mo.-i hasonló kezdeményezésen. Némi odafigyeléssel 2. fordulon (ugyanazon az útvonalon) több mint 1,5L/100km fogyasztáscsökkentést sikerült összehozni, és további finomítással még legalább 0,5-1L-t összejött volna.
Előzmény: Arisztogatya Lóvag (14631)
Gasolin Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14633
Este 23.00-jor kamionerseny az Eurosport-on.
Pavel Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14632
Elég sokrétű dolog, igen, alapvetően a megfelelő fokozat kellő időben való kiválasztásán, a gázpedál megfelelő kezelésén, az előrelátó, fékezés nélküli vezetésen, a lejtők optimális kihasználásán és ezer más apró dolgon múlik a dolog :)
Előzmény: Arisztogatya Lóvag (14631)
Arisztogatya Lóvag Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14631
Hali, szeretnem megkerdezni toletek hogy a profi sofor miert tud kevesebb uzemanyaggal kijonni? Arrol van szo hogy foleg hegymenetnel a megfelelo fokozattal megy vagy mi? Nagy dolog ezt megtanulni? Kicsit nemertem a dolgot. Koszi.
Pavel Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14630
Révész is benne van, most nemtom hanyadik helyen, de 3,5 milliárd alatt nem lehetett bekerülni a 100ba.
Előzmény: Gasolin (14629)
Gasolin Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14629
Olvasom az Index-en a hírekét közben ezt találtam:
"Búcsúzóul itt a Magyar Hírlap Top 10-e: 1.) Csányi Sándor 90 milliárd, 2.) Demján Sándor 80 milliárd, 3.) Széles Gábor 58,5 milliárd, 4.) Leisztinger Tamás 50 milliárd, 5.) Várszegi Gábor 45 milliárd, 6.) Nagy Elek 44 milliárd, 7.) Veres Tibor 40 milliárd, 8.) Bige László 33 milliárd, 9.) Dunai család 30 milliárd, 10.) Wáberer György 29 milliárd"

Szóval Gyuribácsi is bennt van a Top10-ben (igaz utolsó, de azt hiszem ez nem lényeg)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14628
De ettől nem lesz olcsóbb, igaz?
Előzmény: Törölt nick (14627)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14627
Természetesen nem.
Előzmény: S.Zola (14625)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14626
Igazad van, hogy sokat agyalok, talán úgy tűnhet, csak szeretnék minél több infot összeszedni, és ami eszembe jut, azt megkérdezem itt, bár itt ahogy elnézem, kevés a gyakorló kamionios..De nem gond.
Előzmény: Törölt nick (14624)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14625
Csinálom, csinálom! :)
Azt kérdezném tőled, hogy a TIR vizsgán autószerelőknek is kell műszaki ismeretekből "vizsgáznia"?
Előzmény: Törölt nick (14624)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14624

Üdv Mindenki!

 

S.Zola, szerintem túl sokat agyalsz, menj csináld a tanfolyamokat aztán hajrá...:)

Elkezdesz melózni és utána tudni fogod hogy akarod-e csinálni vagy sem.

A TIR tanfolyamról meg annyit(májusban csináltam a fuvinfo-nál), hogy ha pénzért szállítasz árut akkor kötelező.

Vám-, forgalmi-, árukezelési- és  műszaki ismeret(ugyanaz mint a C.E.-nél) ezekből szóbeli és irásbeli vizsga egyaránt valamint nemzetközi kresz és nyelvi vizsga ezek viszont csak irásbeli vizsgák.

4 alkalommal lehadarják az anyagot aztán nosza jöhet a vizsga(ami után még a fénymásolatokat is visszakérik:) majd a mélyvíz és rájössz, hogy semmi használhatót nem tanultál(na jó talán a N.k. kresz).

Fogalmad sincs mit csinálj a vámnál, hogy tölts ki egy cmr-t meg mi az a carnet meg ilyenek...

De egyszer megcsinálod/megfejted(valaki segítségével) és utána tudni fogod. Így működik a dolog.

És ne felejts digitális tachográf kártyát(közlekedési felügyeletnél) még időben igényelni mert az átfutási ideje 4-5hét! Durva

 

 

S.Zola Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14623
Meg azért is szeretném megpróbálni, mert ez adna egy kis tekintélyt szvsz, hogy ilyen nagy dögöket vezetek/vezettem Európában.. :)
Előzmény: S.Zola (14619)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14622
Tudom, hogy miből áll. De mégiscsak egy vizsgálat. De mostmár hagyjuk ezt, még mielőtt Roadtrain bepöccen.. :)
Előzmény: Gasolin (14621)
Gasolin Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14621
A PÁV nem igazán orvosi vizsgálat. Nem lesz ott szemészet meg vérnyomásmérés ilyesmi. Nem kell orvosi vizsgálatra készülni.
Pszihológusal fogsz találkozni és ennyi. A többi feladatnál reakcióidőt meg mozgáskordinációt vizsgálnak, hogy milyen az agyad és többi érzékszerved és mozgásszerved közt közt a kapcsolat.
Majdnem olyan mint egy számítógépes játék. Gyorsan pontosan kell megoldani a feladatokat.
Előzmény: S.Zola (14620)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14620
Persze nyilván jobb, én pl. most semmit nem tudok az egésznek a folyamatáról. Ez nem is idegesít, csak a PÁV. Utálom ha vizsgálgatnak "orvosok". De mielőtt megint lebasznátok: el fogok menni. Valamikor.
Előzmény: Gasolin (14618)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14619
Mondjuk úgy, hogy kipróbálom. Aztán majd meglátom. Írtam is többször, hogy én főleg nem azért akarom csinálni, mert baromira jó, és egész életemben ezt szeretném, hanem rövidtávon, pénzügyi okokból. Meg van egy kis kalandvágy is, új élmények keresése. Mert most mi van? Bemegyek a melóba, aztán hazajövök, kész. Ezt már unom, meg itthonról is szeretnék elszakadni már. HA nem tetszik az egyik melóhely, próbálkozok másiknál, hisz lehet, írtátok is, hogy sokan keresnek sofőrt. Tudom, milyen buktatók vannak kerülhetek sittre baleset, vagy csempészet(pl. valamit belepakolnak az áru közé stb) miatt, meghalhatok alagúttűzben, vagy kompelsüllyedésben, esetleg balesetben, eltévedhetek útközben, átverhetnek stb. Én a legjobban a sittől tartok, rohadtul nem akarok valami török vagy bolgár sitten rohadni, de itthon sem, és sehol sem.. Iszonyatosan átrendeznék a kloákám.. :D
Igen, nem vagyok hozzászokva most a 0 szabadidőhöz. De vezetni szeretek, és tiszta meló azért, az is lényeg. Unom már a mocskot.
De egy kis számolás: most keresek 100-at, ebből félre tudok rakni 50 körül. Ha mondjuk keresek majd 200-at, abból 150-et. Háromszor annyit. Ez az ami nem mindegy. Ha csak 2 hónapig is csinálom fogcsikorgatva, akkor is előrébb vagyok. Utána esetleg keresnék kényelmesebb melót, ha nagyon nem bírom. Pl buszozás.
Amire még most gondolok, az, hogy télen nem nagyon szeretném csinálni. Tavasszal elkezdem, aztán év végefelé abbahagyom. Hacsak nem fog nagyon tetszeni, és nem fizetik tényleg nagyon jól.. Ha abbahagyom, akkor lehet pihenni 1-2 hónapot, lehet, hogy utána tavasszal másik cégnél, vagy akár ugyanott újrakezdem. Vagy elmegyek buszozni helyijáratba.
Ilyen, hogy szabadság, egyáltalán gondolkodhatok? :) Mert ugye csak jár a 21 nap szabi 1 évben. Kamionosoknál hogyvan? Kiváltja pénzzel a munkáltató? Vagy egybe kiveteti? Egyáltalán, ilyenbe, hogy nyaralás, vagy utazás, lehet gondolkodni?? Ha jól fizetnek, nem probléma, ha nem egyébként, csak akkor tényleg abbahagyom ősszel.
Amúgy még van vagy 5 hónapom, míg elkezdem(?), addig még sokminden történhet, megváltozhat a véleményem dolgokról, esetleg előre nem látható események történhetnek..
De most úgy állok, hogy kész vagyok tenni az előrelépésért, kényelmesen nem lehet "meggazdagodni". Mert ezzel, hogy itt bejárkálok havi 100-ért, ezzel nem fogok előrébblépni.. Ezzel csak úgy eltengődni lehet.
Előzmény: Roadtrain (14617)
Gasolin Creative Commons License 2006.10.10 0 0 14618
Lehet azon morfondírozni, hogy kell-e TIR meg belföldi vizsga, de úgy gondolom, hogy aki eddig abszolut nem foglalkozott fuvarozzással annak nem árt egy kis ismeret arról, hogy mihez van joga és lehetősége ha árút fuvaroz (feltételezem, hogy erről is szólnak ezek a tanfolyamok).
Mert nem csak arról szól a dolog, hogy beül valaki az autóba és elviszi az árút. Tudni érdemes, hogy mihez van joga a sofőrnek és mihez nincs, mi az ami a kötelessége és mi nem, mit várhatnak el tőle és mit nem. Ez egy szakma jogokkal és kötelességekkel.
Bele lehet úgy is vágni, hogy az embernek semmi ismerete sincs, de akkor ne lepődjön meg ha egyszer csak a börtönbe találja magát vagy a bíróságon.
(pl. illegális árút vitetnek el veled, nem rögzíted megfelelően az árút, vagy hiányos ismereteid miatt megkötbéreznek stb.)
A 2 tanfolyam nem olyan drága és időben sem vesz el senkitől annyit, hogy az kibirhatatlan lenne, ellenben minimális ismereteket biztosan nyújt (legalábbis feltételezem).


Az EU-ban is bevezetik a sofőröknek a kötelező teherautós és buszos tanfolyamokat (2007-től vagy 2008-tól, mert ott is nagyon felhigult a szakma) kérdés, hogy ennek a mostani Mo.-i rendszer megfelel-e vagy változtatni kell rajta (minden bizonnyal az utóbbi).
Mindenesetre az már ismert, hogy a vizsgának majd tartalmazni kell vezetési gyakorlatot is. És ezt a vizsgát majd meghatározott időnként meg kell ismételni.

Szóval lehet, hogy sok a bűrokrácia, de részben a te érdeked is szolgálja (főleg S.Zola felvetésére írtam az egészet).
Minimális ismeretek nélkül belevágni egyszerűen öngyilkosság. Lehet angliában működik, de biztosan ott is szívesbben választanak olyan jelöltből mankakerőt aki némileg képben van a témában és nem hívja fel állandóan a céget, hogy a felmerült helyzetben mit kell csinálni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!