Ugyan nem szoktam írni nektek de ez az üzemanyagdolog elég érdekes.
A munkámból adódóan nagyon sok fuvarozó céggel találkozom naponta.
Az üzemanyag meg a "szemét tolvaj sofőr, ezeknek semmi sem elég" szinte minden esetben előjön minden cégtulajdonosnál.Egy ideje már kezdem ezt a hozzáállást rohadtul unni, ugyanis álltalában akikkel találkozom (tisztelet a kivételnek) maguk is sofőrként kezdték ügyeskedtek helyezkedtek és ilyen-olyan módon törtek fel.
Tehát semmilyen szempotból nem jobbak, sőt sok esetben rosszabbak mint a sofőrök nagy átlaga!Ismernek minden trükköt a gázolajozásra, és minden másra is, és mit gondoltok vajon miért?
Egyébként olyan rendszer nem létezik ami leállítja a motort.Illetve van, de ez a világ legfelelőtlenebb dolga ha vki ilyet szereltet be.Egy cégről biztosan tudok, a Nyírtrans autóiban van ilyesmi.De Gyuri bácsié nem ilyen, az csak egy NitSat alapokra épített csökevény.
Nagy álltalánosságban az üa lenyúlások a billencseseknél vannak jelen.
Nehezen behatárolható norma (eső volt ragadt a föld azért evett 50 litert stb)
Szedett-vetett társaság
Valóban nem túl csábító fizetések
Van olyan partnerem akinek 100 autójára csak szerény becslései szerint évi 70 milliós kárt okoznak az ilyen lopásokkal.
De ide lehet sorolni a mart aszfalt eladást, a mixerben maradt cuccot, és millió más dolgot is ez kimeríthetetlen.
Én azt állítom hogy nem minden sofőr tolvaj!
De sok esetben az üzemanyaglopásra maga a tulaj ösztönöz!!Ez egy burkolt fizetési plusz.
Tegyük fel van 10 sofőrje, mondjuk nemzetközisek.Átlag mai nemzetközis fizu 300-350 ezer forint (aki ezalatt elmegy az megérdemli a hülyeségét)
Tulajdonosunk azt mondja Ő nem ad annyit csak mondjuk 250-et.
A 10 sofőrből kb 3 az aki hozzálopja a különbséget, a többi meg nyitott szemmel alszik bagóért az utakon.
Most akkor ki is jár jól?
Tudja az emberünk hogy van aki meglopja, de ugye Ő úgyis nagyker áron veszi, áfát igényel stb.
Sokkal kissebb veszteség mint a magasabb fizetés után plusz járulékot fizetni, és az ezzel járó macera.
Ezért sokan nem csinálják azt amit itt vki előttem szólt (ami a legjobb megoldás) hogy a megtakarítást megveszi a tulaj annyiért mint amennyiért el lehet adni.
(ilyen pl a Várfalvi Debrecenben)
A különféle GPS-eket meg átfolyásmérőket meg szondákat meg úgy lehet átverni hogy a kutya sem mondja meg most kivettem- e belőlle vagy sem.
Természetesen vannak értelmes emberek is és nem lehet általánosítani.
Ismerek személy szerint is olyan sofőrt akinek lenne lehetősége és mégsem teszi meg.Pedig a megtakarított üzemanyag pénzt NEM kapja meg,de ha túl fogyasztása van akkor rögtön levonják neki.
cicó leírta már a választ,de nekem ugyanez a tapasztalatom/véleményem.
Fizethetsz akármennyit ha akad lehetősége tuti lefogja nyúlni a gázolajat.
Természetesen neked is igazad van mert ha próbálsz ilyen kis dolgokkal mint az üzemenyag megtakarítás vagy prémium akkor talán van esélyed,hogy nem fogja lenyúlni,de mérget ne vegyél rá.
Szoktam látni sofőröket akik gátlástalanul az út szélén szedik le a gázolajat kannákba.
Amikor ömlesztett cementet hordtam feltünés nélkül tudtam volna gázolajat leszívni, mivel az ürités során vagy 1 órát megy a motor fordulaton(a siló magasságától függően), tehát nehezen követhető a fogyasztás, mégsem tettem.
A legnagyobb ilyen jellegű bűnöm az volt, amikor a józsefvárosi piacra, feketén vittem 20 meg 40 lábas konténereket a kinaiaknak.(persze azt már nem tartályossal:)) De a végén a kellő gázolajat bele is tankoltam.
egyebkent alapjaban véve igazad van, aki egyszer mar ezt elkezdte az ugysem fog vele leallni es mindig meg fogja talalni a modjat hogy legyen valami kis plussz...
igen-igen, csak a mai vilagban ezt mar egyre nehezebb belekalkulalni, vegyük a waberers peldajat, van mondjuk 1500 soförje, abbol mondjuk 1000 lopja az üzemanyagot, ha fejenkent atlagban csak havi 100 litert lopnak, akkor azt nem nehez ki szamolni hogy mennyibe kerül a cegnek, amugy szerintem meg böven többet lopnak, az ismeröseim ilyen 200-300 liter/ho beszelnek
ha kicsi a ceg akkor meg az a baj hogy olyan nyomottak a fuvardijak, hogy azert nem fér bele....
Amikor még konténereztünk az alkalmazottaink bizony jól kerestek mégis játszottak az üzemanyaggal meg a bányapénzzel csak nem tudták, hogy mi tudjuk:) Bizonyos szempontból belekalkulálja az ember...teljesen mindegy kit ültetsz az autóra megteszi ha a sajátédestestvéred akkor is....
ilyen esetröl meg nincs tudomasom, amugy jogos a kerdes! Annyit tudok hogy letezik ilyen szerkezet amiröl az itt leirtakban szo volt, de gondolom ezt elkerülendö ezert nepszerübb az üzemanyagszonda amiröl mar szintén irtam, biztos forrasbol tudom hogy a waberersnel nem egy autoba van beepitve és mar soföröket is rugtak ki emiatt....
De a legegyszerűbb ha a cégvezető olyan normát állapít meg hogy még véletlenül se lehessen üzemanyagmegtakarítás sőt a hiányt le is vonja...garantáltan nincs miért lopni...maximum akkor ha saját kisautóba kell és a cégnél kevesebbet vonnak mint amennyibe a kúton kerülne....viszont eladni már nem érdemes...vagy nem lehet...
"Te vagy a cégtulajdonos és tőled nyúlná a gázolajat az alkalmazott!!!! "
Valószínűleg elgondolkodnék, hogy miért lopja el az üzemanyagot (főleg ha nem egyedi eset). Talán kevés pénzt fizetek neki és ezzel kényszerítem arra hogy meglopjon, vagy nem fizetem ki neki az üzemanyagmegtakarítás és ezért kényszerítem ilyen tettre.
Én azt nem tartom lopásnak ha a sofőr tud üzemanyagtakarékosan vezetni és kiveszi ezt a felesleget az autóból ha a cég nem hajlandó kifizetni neki. Az a gázolaj a sofőr pozítiv hozzáállása nélkül úgyis elfogyott volna. Sőt tovább megyek, külföldön nemegy cégnél előfordul, hogy a sofőr azért kap jutalmat (prémiumot) a cégtől ha nem töri össze az autót és balesetmentesen vezet, ha használja az autó olyan berendezéseit amivel a karbantartási költségeket csökkentenilehet (bubu, retarder). Azt ilyen hozzáadott tudást azért is érdemes honorálni, mert pluszmunkára kényszeríti a sofőrt, de ha nincs érte honorárium akkor miért vállaja el a cégvezető, hogy a sofőr használja az ilyen berendezéseket és pénzt takarítson meg neki.
És olyankor mi a helyzet, ha a parkolóban kiszívják az üzemanyagot este amikor alszol? Kamion nem indul?
Múltkor volt egy TV műsor az egyik német adón amin a rendőrök munkáját mutatták be. A parkolóban ált egy megviselt szgk. benne egy alvó lengyellel. A rendőrök bekopogtak az ablakon és felébresztették majd igazoltatták és kinyittatták a csomagtartót. Előkerült egy hosszabb gumicső és néhány üres benzines kanna. Mire készülhetett? Megválaszolom gyorsan. Várta, hogy késő este legyen amig a kamionok alszanak, majd ment volna üzemanyagot leszívni. A rendőrök persze bekisérték a kapítányságra.
pár jobb cegnel amugy mar rajöttek hogy mindenki jobban jar ha kifizetik az megtakaritott üzemanyag arat a soförnek, igy mindenki jol jár, mert van egy kis plusz motivacio a soförnek és nem lopja ki a fönök szemét, a soförnek meg nem kell leszivnia az olajat amit igy is kb 20-30%-al olcsobban tudott csak eladni
gondolom a cegnel azert közölnek ha lenne ilyen szerkezet beszerelve a gepbe, eleg gáz lenne ha mondjuk külföldön lecuppantasz egy kis olajat aztan se elöre se hatra, amivel meg tudnak fogni az még az üzemanyag szonda lehet, kb 40-50 rugo és meri az atfolyast, itthon meg leolvassak, aztan kerdöre vonnak hogy hol folyt el a többi.....
Annyira nem értk hozzá,de ha minden igaz akkor lekapsz mondjuk 10 litert és már vágja a ketyere,hogy csökkent az üzemanyag szint a tartályba közbe meg állt a kocsi :o))))) Az okosabbja meg is jegyzi :ĐĐĐĐĐĐ
de létezik ám, van ilyen szerkezet ami üzemanyagszökés miatt blokkolja a motort, de meg nem nagyon elterjedt, mert eleg draga, az uj generációs kamionok nagy reszet allitolag mar ilyenekkel szerelik, mert egyre nehezebben tudjak megemeszteni a cegek, hogy autojaik többsege aranytalanul sokat "fogyaszt"...
en ugy tudom hogy ezek csak ilyen saccperkábé felmeresek, az ingatlanok és a cegeik hozamai alapján, van aki azt mondja hogy nem jar messze a valosagtol, van aki meg azt hogy irrealis....