Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14717
Tulajdonképpen nem keresek, van munkám, persze nem sofőr vagyok.
Előzmény: S.Zola (14716)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14716
Te találtál már melót?
Előzmény: szicsi (14715)
szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14715
A pályaalkalmassági minősítés a következő alkalmassági kategóriákra vonatkozhat

1. alkalmassági kategória:
megkülönböztető jelzést használó gépjármű vezetése;
2. alkalmassági kategória:
közúti közlekedési szolgáltatás keretében személyszállítást végző autóbusz (trolibusz), személygépkocsi,
nemzetközi közúti személyszállítást végző autóbusz, amelyben a vezetőülésen kívül legalább 17 állandó ülőhely van,
veszélyes áru szállítását végző gépjármű vezetése,
3. alkalmassági kategória:
7500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó, közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató, nyerges vontató és járműszerelvény,
7500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó, nemzetközi közúti áruszállítást végző tehergépkocsi, vontató, nyerges vontató és járműszerelvény vezetése,
4. alkalmassági kategória:
A fentiekben nem említett gépjármű vezetése.



forrás:
http://www.kff.hu/kozpfelugy/pav/alttaj
Előzmény: S.Zola (14713)
szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14714
Hidd el, úgy van ahogy leírtam.
Előzmény: S.Zola (14713)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14713
Valószínű nem csak úgy kérik, hanem ez kell, különben elég lenne nekik a III is, mivel állítólag nagy sofőrhiányban szenvednek..
Előzmény: szicsi (14712)
szicsi Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14712
A PAV I. csak önszorgalom a Waberer's-nél, sőt a PAV II. is.
PAV I. a megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek vezetéséhez kell a rendelet szerint. PAV II. a személyszállító és a veszélyes anyagot szállító gj-k vezetéséhez kell. PAV III. 7.5 t felett kell, nemzetközi forgalomban, közúti közlekedési szolgáltatás keretében végzett áruszállítás esetén.
Így emlékezetből ennyi...


De ha ők a PAV I.-t vagy II.-t kérnek akkor azt kérnek, megtehetik.
Előzmény: S.Zola (14711)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14711
E havi camion magazinban egész oldalas hirdetés:
Waberers keres "dinamikusan bővülő flottájához tehergépjármű vezetőket nemzetközi fuvarfeladatokra"
AKár havi netto 300 ropiért
E jogsi
BÁF/TIR
PÁV I vagy II
útlevél

És most eszembe jutott, hogy már az útlevelem sem jó, azt is meg kell majd csináltatni.
Amúgy ha én nemzetközözni akarok nagyautóval, akkor PÁV II kell? Mert ez még nem tiszta előttem, mert valahol PÁV III-mal hirdettek, meg olvastam itt olyat is, hogy nemzetközire csak 7.5 t-ig jó a PÁV III.
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.13 0 0 14710

Üdv!

 

 

"Van olyan partnerem akinek 100 autójára csak szerény becslései szerint évi 70 milliós kárt okoznak az ilyen lopásokkal."

Ez 265ft-os(kiskeres, áfás) gázolajjal számolva is kocsinként 2641,5 liter/év...

Ha ez a szerény, akkor milyen lehet a durva becslés?:)

"Tegyük fel van 10 sofőrje...10 sofőrből kb 3 az aki hozzálopja a különbséget...ugye Ő úgyis nagyker áron veszi...",

Az arányt tekintve tehát 100-ból 30 lop, azaz fejenként 8805 lityi...

Nem az arányt tekintve viszont 10 kocsira nagyker ár?

Pl. a DKV-s kártyával való fizetés már annak számít?  Ezt most csak kérdezem...

"...a többi meg nyitott szemmel alszik bagóért az utakon."

Ilyen vagyok én is, de hidd el -legalábbis saját mértékem szerint- nem bagóért:)

"Én azt állítom hogy nem minden sofőr tolvaj!"

Na, ez szimpatikus megközelítés:)))

 

Tudom, szövegkörnyezetből kiemelve használtam a mondatokat de a lényeg azért érzékelhető.

Előzmény: figusa (14688)
cicó Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14709

Hehe találtam az NLC-n kamionos feleség topicot :))))))

Akit érdekel ezen emberfajta lelkivilága olvasgasson bele, időrendben teszem be a linket mert az eleje informatívabb számotokra :) későbbiekben már több szó esik fodrászról meg dáliákról meg ilyesmi...:))

http://www.nlcafe.hu/forumkifejt.php?forumid=52390&id=&step=0&bw=1&forumuser=

cicó Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14708

:))

 

Előzmény: paypal (14707)
paypal Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14707
ugy latszik hiaba mentegetözöm :-)))) , csaladomból többen is az egyik legnagyobb magyar fuvarozó cégnél dolgoznak..., amugy nekem még C+E jogsim sincs, úgyhogy nagyjabol talál amit irtal :-)))
Előzmény: cicó (14706)
cicó Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14706
Ez olyan, mint amikor mindenkinek kizárólag a szomszédja/ismerőse/boldog őse füvezik és nem ő nem próbálta sose...de ha mégis akkor csak kizárólag egyszer.....:)))
Előzmény: paypal (14705)
paypal Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14705

köszi, de hagy emeljem ki hogy ezt nem én talaltam ki, en csak mások élthü tapasztalatait osztom meg veletek, mivel több soför is mozog szerény ismerettsegi körömben....

 

Előzmény: figusa (14704)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14704

Aha aha:)Hová is tűnt a szép romantikus kamionos topic?:)Autózzunk bele a naplemenetébe mint Kris Kristofferson?:)

Jön ám a magyar vér látom, de nem baj kicsit felélénkültetek:)

Eddig paypal a nyerő a "fehérgalléros" bűnözésével:)

Előzmény: paypal (14703)
paypal Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14703
legegyszerübb modja a gazolaj lopasnak amikor maga a benzinkutas veszi meg töled a "megtakaritott" gazolajat, bemondasz neki mondjuk 100 lityi plusszt ö meg hozzá csapja a szamladhoz, kartyaval fizetsz, ugye a cegtöl levonjak, ö meg neked a kasszabol kifizeti kb 80 centért literjét! nem kell ide már csö meg kanna, már a kezedet sem kell bemocskolni...
Előzmény: S.Zola (14698)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14702
Vagy leveszi a visszafolyócsövet, ez talán egyszerűbb.
Előzmény: S.Zola (14698)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14701

Hát a kamionban nincs szűrő a betöltőnél.Van viszont egy bazi nagy leeresztőcsavar az alján.

Na ennek a helyén láttam már kerti csapot is:)

Előzmény: S.Zola (14698)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14700
Hát én se szarakodnék, az biztos.
Előzmény: figusa (14696)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14699

Igen de az csak cellainformációkat tud, plusz elég magas havidíjjal.

És ami a tulajnak fontos, nem ír menetlevelet, és főleg nem regisztrál tankolásokat:)

Előzmény: Roadtrain (14695)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14698
Hát ez elég primitív :) Én is próbáltam olyannal benzint szívni az autómból, de nem akart jönni :) Mellesleg, nálunk a buszokban rács van a töltönyílásban, oda nem fér be, kamionokon nincs ilyen? Így marad 2 lehetőség: leveszi a szintjelzőt és ott dugja be, vagy megbontja valahol a csövet a tápszivattyú után. Nem tudom, az újabb kamionoknak milyen az üzemanyagrendszere, de sztem azokon már nincs kéziszivattyú. Legalábbis, ha nincs rajta adagoló.
Előzmény: Roadtrain (14694)
cicó Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14697
És manapság már szívni se kell......:))))
Előzmény: Roadtrain (14694)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14696

Na az álltalános kérdések:)

Amiket a beépítesknél mindig feltesznek

-akkor ez most mit mér?

-menyibe kerül?

-erre bezzeg van pénz

-és tényleg 5 litert is mutat?

 

A rendszerekben van egy pár százalékos hibahatár.Nem tud senki egy 600 literes tankban 5-10 litert észrevenni.Ez lehet pl hőtágulásból eredő térfogatcsökkenés is.Este megállsz egy forró nyári napon, reggelre összesik a gázolajad az tuti.Tehát itt az egyik pont, csak finoman óvatosan.

Aztán lehet variálni a légrugóval (tankoláskor elejét le hátulját ki és miután megtankoltál kiszintezed máris van 4-5 centi plusz gázolajad)

Ott van a kályha is pl, és még pár dolog.

A legpontosabb mérés amikor a gyári CAN BUS rendszerről vesszük le a fogyasztási adatokat.De az sem tökéletes.A vezérlőegység csak kiszámítja hogy mennyit kelleme befecskendezni egy adott terhelés-gázpedálállás-hőmérséklet stb mellett, de azt nem tudja hogy valóban annyi is ment-e bele.Tehát itt is lehet pár százalék eltérés de ezzel nem próbálkoznék.

Ilyen pl a 2004-es Stralis amit itt korábban kérdezett vki.Ha ilyen van benne inkább ne próbálkozzon.

Az biztos hogy bármilyen rendszer van benne onnantól az 50-100-200 literes kivételeket el lehet felejteni.Amit meg Én látok, a sofőrök lusták 5-10 literenként kivenni a tankból.

Előzmény: S.Zola (14692)
Roadtrain Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14695

A XXI.században már elég ehez egy mobil telefon is.

Ugyanis a szplgáltatóknál lehet kérni ilyen figyelő biz-baszt ami megmondja a telefon helyét,szerintem ennyi bőven elég.Bár izlések és pofonok.

A fuvardíjjak meg nálunk még nem nagyon indultak sehová,sajna.

Lehet rosz helyen dolgozom :o)))

Előzmény: figusa (14693)
Roadtrain Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14694

Viszi a kis lopó csövet amit már benzinkutakon is kapsz 800HUF-ért meg egy kanna,beteszi a tankba és leveszi amennyi kell.

STIMM??

Előzmény: S.Zola (14692)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14693

Igen egyébként ez egy kétélű dolog.Sok fuvar megköveteli hogy legyen, és álltalában ezek a pénzesebb melók (Philips, Nokia stb) tehát nem  mindig csak a totális kontroll a cél.Illetve piaci pozíciót lehet vele erősíteni illetve nyerni ami ma mint tudjuk nem elhanyagolható.

Amúgy elindultak a fuvardíjak felfelé ami azt jelenti hogy a sok új nagyreményű vállakozások kezdenek becsődölni, kevesebb az autó.

Ezt csak azért mondom nektek hogy ha vki munkahelyváltáson gondolkodik akkor mielőbb lépjen mert hamarosan sok szabad sofőr lesz.

Előzmény: Roadtrain (14691)
S.Zola Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14692
Na, én kérdeznék, de csak kíváncsiságból: hogy lopnak a sofőrök gázolajat? Tehát konkrétan, leköti a gázolajcsövet és pumpál, vagy hogy kell elképzelni? És hogy verik át az ellenőrző cuccokat?
Én nem fogok lopni, mert egyrészt én nem szeretem a macerás dolgokat(tárolni, hurcolni kell, eladni kell stb, hiányzik a francnak), másrészt én nyugodtan szeretek aludni. Meg nem is dízel autóm van :) Meg én nem vagyok az az ügyeskedő, csaló fajta..
Előzmény: figusa (14688)
Roadtrain Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14691

Engem nem sértettél meg.

Múltkor azt mondja nekem a spedítőr,hogy jó lenne ha tennék én is gps-t a kocsimba,hogy lássa merre vagyok!!!

Mondtam neki rögtön,hogy a....ba teszek majd egyet,hogy tud merre van a Rákóczin :ĐĐĐĐĐĐĐĐ

Előzmény: figusa (14690)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14690

Nem titok gps-ekkel foglalkozok, nagyjából a régebbi cégek mindegyikét ismerem ilyen-olyan szinten.

Én is pontosan ezt mondom hogy NEM mindegyik sofőr tolvaj.De ezt beláthatjuk hogy magyar szokás az amikor a fizetés mellett azt nézzük hogy mi van még?:)

Én azt tapasztalom hogy az ilyen jellegű visszaélések elsősorban a belföldeseknél vannak meg.Nemzetköziben azért minden ilyesmi macerásabb.

És bocsánat ha vkit megsértettem.

Előzmény: Roadtrain (14689)
Roadtrain Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14689

Nem volt hosszú :o))

Ha nem prolbéma mesélhetnél kicsit a munkádról.

Mivel foglalkozol??

Speditőr vagy esetleg??

Vagy céged van??

De ne húzd fel magad hisz leírtuk,hogy NEM mindegyik sofőr ilyen és azt is tudjuk,hogy an olyan munkáltató aki fillérekért dolgoztat na az mondjuk megérdemli,hogy levegyék.De aki próbál normális fizetést adni és még azt is leveszik mint a nagykabátot na az durva.Vagyis inkább monthatni telhetetlen a sofőr.

Előzmény: figusa (14688)
figusa Creative Commons License 2006.10.12 0 0 14688

Ugyan nem szoktam írni nektek de ez az üzemanyagdolog elég érdekes.

A munkámból adódóan nagyon sok fuvarozó céggel találkozom naponta.

Az üzemanyag meg a "szemét tolvaj sofőr, ezeknek semmi sem elég" szinte minden esetben előjön minden cégtulajdonosnál.Egy ideje már kezdem ezt a hozzáállást rohadtul unni, ugyanis álltalában akikkel találkozom (tisztelet a kivételnek) maguk is sofőrként kezdték ügyeskedtek helyezkedtek és ilyen-olyan módon törtek fel.

Tehát semmilyen szempotból nem jobbak, sőt sok esetben rosszabbak mint a sofőrök nagy átlaga!Ismernek minden trükköt a gázolajozásra, és minden másra is, és mit gondoltok vajon miért?

Egyébként olyan rendszer nem létezik ami leállítja a motort.Illetve van, de ez a világ legfelelőtlenebb dolga ha vki ilyet szereltet be.Egy cégről biztosan tudok, a Nyírtrans autóiban van ilyesmi.De Gyuri bácsié nem ilyen, az csak egy NitSat alapokra épített csökevény.

Nagy álltalánosságban az üa lenyúlások a billencseseknél vannak jelen.

Nehezen behatárolható norma (eső volt ragadt a föld azért evett 50 litert stb)

Szedett-vetett társaság

Valóban nem túl csábító fizetések

Van olyan partnerem akinek 100 autójára csak szerény becslései szerint évi 70 milliós kárt okoznak az ilyen lopásokkal.

De ide lehet sorolni a mart aszfalt eladást, a mixerben maradt cuccot, és millió más dolgot is ez kimeríthetetlen.

Én azt állítom hogy nem minden sofőr tolvaj!

De sok esetben az üzemanyaglopásra maga a tulaj ösztönöz!!Ez egy burkolt fizetési plusz.

Tegyük fel van 10 sofőrje, mondjuk nemzetközisek.Átlag mai nemzetközis fizu 300-350 ezer forint (aki ezalatt elmegy az megérdemli a hülyeségét)

Tulajdonosunk azt mondja Ő nem ad annyit csak mondjuk 250-et.

A 10 sofőrből kb 3 az aki hozzálopja a különbséget, a többi meg nyitott szemmel alszik bagóért az utakon.

Most akkor ki is jár jól?

Tudja az emberünk hogy van aki meglopja, de ugye Ő úgyis nagyker áron veszi, áfát igényel stb.

Sokkal kissebb veszteség mint a magasabb fizetés után plusz járulékot fizetni, és az ezzel járó macera.

Ezért sokan nem csinálják azt amit itt vki előttem szólt (ami a legjobb megoldás) hogy a megtakarítást megveszi a tulaj annyiért mint amennyiért el lehet adni.

(ilyen pl a Várfalvi Debrecenben)

A különféle GPS-eket meg átfolyásmérőket meg szondákat meg úgy lehet átverni hogy a kutya sem mondja meg most kivettem- e belőlle vagy sem.

Huh.

Bocs ha hosszú volt, lehet kérdezni.

Jó utat!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!