A pályaalkalmassági minősítés a következő alkalmassági kategóriákra vonatkozhat
1. alkalmassági kategória: megkülönböztető jelzést használó gépjármű vezetése; 2. alkalmassági kategória: közúti közlekedési szolgáltatás keretében személyszállítást végző autóbusz (trolibusz), személygépkocsi, nemzetközi közúti személyszállítást végző autóbusz, amelyben a vezetőülésen kívül legalább 17 állandó ülőhely van, veszélyes áru szállítását végző gépjármű vezetése, 3. alkalmassági kategória: 7500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó, közúti közlekedési szolgáltatást végző tehergépkocsi, vontató, nyerges vontató és járműszerelvény, 7500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó, nemzetközi közúti áruszállítást végző tehergépkocsi, vontató, nyerges vontató és járműszerelvény vezetése, 4. alkalmassági kategória: A fentiekben nem említett gépjármű vezetése.
A PAV I. csak önszorgalom a Waberer's-nél, sőt a PAV II. is. PAV I. a megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek vezetéséhez kell a rendelet szerint. PAV II. a személyszállító és a veszélyes anyagot szállító gj-k vezetéséhez kell. PAV III. 7.5 t felett kell, nemzetközi forgalomban, közúti közlekedési szolgáltatás keretében végzett áruszállítás esetén. Így emlékezetből ennyi...
De ha ők a PAV I.-t vagy II.-t kérnek akkor azt kérnek, megtehetik.
E havi camion magazinban egész oldalas hirdetés: Waberers keres "dinamikusan bővülő flottájához tehergépjármű vezetőket nemzetközi fuvarfeladatokra" AKár havi netto 300 ropiért E jogsi BÁF/TIR PÁV I vagy II útlevél
És most eszembe jutott, hogy már az útlevelem sem jó, azt is meg kell majd csináltatni. Amúgy ha én nemzetközözni akarok nagyautóval, akkor PÁV II kell? Mert ez még nem tiszta előttem, mert valahol PÁV III-mal hirdettek, meg olvastam itt olyat is, hogy nemzetközire csak 7.5 t-ig jó a PÁV III.
Hehe találtam az NLC-n kamionos feleség topicot :))))))
Akit érdekel ezen emberfajta lelkivilága olvasgasson bele, időrendben teszem be a linket mert az eleje informatívabb számotokra :) későbbiekben már több szó esik fodrászról meg dáliákról meg ilyesmi...:))
ugy latszik hiaba mentegetözöm :-)))) , csaladomból többen is az egyik legnagyobb magyar fuvarozó cégnél dolgoznak..., amugy nekem még C+E jogsim sincs, úgyhogy nagyjabol talál amit irtal :-)))
Ez olyan, mint amikor mindenkinek kizárólag a szomszédja/ismerőse/boldog őse füvezik és nem ő nem próbálta sose...de ha mégis akkor csak kizárólag egyszer.....:)))
köszi, de hagy emeljem ki hogy ezt nem én talaltam ki, en csak mások élthü tapasztalatait osztom meg veletek, mivel több soför is mozog szerény ismerettsegi körömben....
legegyszerübb modja a gazolaj lopasnak amikor maga a benzinkutas veszi meg töled a "megtakaritott" gazolajat, bemondasz neki mondjuk 100 lityi plusszt ö meg hozzá csapja a szamladhoz, kartyaval fizetsz, ugye a cegtöl levonjak, ö meg neked a kasszabol kifizeti kb 80 centért literjét! nem kell ide már csö meg kanna, már a kezedet sem kell bemocskolni...
Hát ez elég primitív :) Én is próbáltam olyannal benzint szívni az autómból, de nem akart jönni :) Mellesleg, nálunk a buszokban rács van a töltönyílásban, oda nem fér be, kamionokon nincs ilyen? Így marad 2 lehetőség: leveszi a szintjelzőt és ott dugja be, vagy megbontja valahol a csövet a tápszivattyú után. Nem tudom, az újabb kamionoknak milyen az üzemanyagrendszere, de sztem azokon már nincs kéziszivattyú. Legalábbis, ha nincs rajta adagoló.
A rendszerekben van egy pár százalékos hibahatár.Nem tud senki egy 600 literes tankban 5-10 litert észrevenni.Ez lehet pl hőtágulásból eredő térfogatcsökkenés is.Este megállsz egy forró nyári napon, reggelre összesik a gázolajad az tuti.Tehát itt az egyik pont, csak finoman óvatosan.
Aztán lehet variálni a légrugóval (tankoláskor elejét le hátulját ki és miután megtankoltál kiszintezed máris van 4-5 centi plusz gázolajad)
Ott van a kályha is pl, és még pár dolog.
A legpontosabb mérés amikor a gyári CAN BUS rendszerről vesszük le a fogyasztási adatokat.De az sem tökéletes.A vezérlőegység csak kiszámítja hogy mennyit kelleme befecskendezni egy adott terhelés-gázpedálállás-hőmérséklet stb mellett, de azt nem tudja hogy valóban annyi is ment-e bele.Tehát itt is lehet pár százalék eltérés de ezzel nem próbálkoznék.
Ilyen pl a 2004-es Stralis amit itt korábban kérdezett vki.Ha ilyen van benne inkább ne próbálkozzon.
Az biztos hogy bármilyen rendszer van benne onnantól az 50-100-200 literes kivételeket el lehet felejteni.Amit meg Én látok, a sofőrök lusták 5-10 literenként kivenni a tankból.
Igen egyébként ez egy kétélű dolog.Sok fuvar megköveteli hogy legyen, és álltalában ezek a pénzesebb melók (Philips, Nokia stb) tehát nem mindig csak a totális kontroll a cél.Illetve piaci pozíciót lehet vele erősíteni illetve nyerni ami ma mint tudjuk nem elhanyagolható.
Amúgy elindultak a fuvardíjak felfelé ami azt jelenti hogy a sok új nagyreményű vállakozások kezdenek becsődölni, kevesebb az autó.
Ezt csak azért mondom nektek hogy ha vki munkahelyváltáson gondolkodik akkor mielőbb lépjen mert hamarosan sok szabad sofőr lesz.
Na, én kérdeznék, de csak kíváncsiságból: hogy lopnak a sofőrök gázolajat? Tehát konkrétan, leköti a gázolajcsövet és pumpál, vagy hogy kell elképzelni? És hogy verik át az ellenőrző cuccokat? Én nem fogok lopni, mert egyrészt én nem szeretem a macerás dolgokat(tárolni, hurcolni kell, eladni kell stb, hiányzik a francnak), másrészt én nyugodtan szeretek aludni. Meg nem is dízel autóm van :) Meg én nem vagyok az az ügyeskedő, csaló fajta..
Nem titok gps-ekkel foglalkozok, nagyjából a régebbi cégek mindegyikét ismerem ilyen-olyan szinten.
Én is pontosan ezt mondom hogy NEM mindegyik sofőr tolvaj.De ezt beláthatjuk hogy magyar szokás az amikor a fizetés mellett azt nézzük hogy mi van még?:)
Én azt tapasztalom hogy az ilyen jellegű visszaélések elsősorban a belföldeseknél vannak meg.Nemzetköziben azért minden ilyesmi macerásabb.
De ne húzd fel magad hisz leírtuk,hogy NEM mindegyik sofőr ilyen és azt is tudjuk,hogy an olyan munkáltató aki fillérekért dolgoztat na az mondjuk megérdemli,hogy levegyék.De aki próbál normális fizetést adni és még azt is leveszik mint a nagykabátot na az durva.Vagyis inkább monthatni telhetetlen a sofőr.
Ugyan nem szoktam írni nektek de ez az üzemanyagdolog elég érdekes.
A munkámból adódóan nagyon sok fuvarozó céggel találkozom naponta.
Az üzemanyag meg a "szemét tolvaj sofőr, ezeknek semmi sem elég" szinte minden esetben előjön minden cégtulajdonosnál.Egy ideje már kezdem ezt a hozzáállást rohadtul unni, ugyanis álltalában akikkel találkozom (tisztelet a kivételnek) maguk is sofőrként kezdték ügyeskedtek helyezkedtek és ilyen-olyan módon törtek fel.
Tehát semmilyen szempotból nem jobbak, sőt sok esetben rosszabbak mint a sofőrök nagy átlaga!Ismernek minden trükköt a gázolajozásra, és minden másra is, és mit gondoltok vajon miért?
Egyébként olyan rendszer nem létezik ami leállítja a motort.Illetve van, de ez a világ legfelelőtlenebb dolga ha vki ilyet szereltet be.Egy cégről biztosan tudok, a Nyírtrans autóiban van ilyesmi.De Gyuri bácsié nem ilyen, az csak egy NitSat alapokra épített csökevény.
Nagy álltalánosságban az üa lenyúlások a billencseseknél vannak jelen.
Nehezen behatárolható norma (eső volt ragadt a föld azért evett 50 litert stb)
Szedett-vetett társaság
Valóban nem túl csábító fizetések
Van olyan partnerem akinek 100 autójára csak szerény becslései szerint évi 70 milliós kárt okoznak az ilyen lopásokkal.
De ide lehet sorolni a mart aszfalt eladást, a mixerben maradt cuccot, és millió más dolgot is ez kimeríthetetlen.
Én azt állítom hogy nem minden sofőr tolvaj!
De sok esetben az üzemanyaglopásra maga a tulaj ösztönöz!!Ez egy burkolt fizetési plusz.
Tegyük fel van 10 sofőrje, mondjuk nemzetközisek.Átlag mai nemzetközis fizu 300-350 ezer forint (aki ezalatt elmegy az megérdemli a hülyeségét)
Tulajdonosunk azt mondja Ő nem ad annyit csak mondjuk 250-et.
A 10 sofőrből kb 3 az aki hozzálopja a különbséget, a többi meg nyitott szemmel alszik bagóért az utakon.
Most akkor ki is jár jól?
Tudja az emberünk hogy van aki meglopja, de ugye Ő úgyis nagyker áron veszi, áfát igényel stb.
Sokkal kissebb veszteség mint a magasabb fizetés után plusz járulékot fizetni, és az ezzel járó macera.
Ezért sokan nem csinálják azt amit itt vki előttem szólt (ami a legjobb megoldás) hogy a megtakarítást megveszi a tulaj annyiért mint amennyiért el lehet adni.
(ilyen pl a Várfalvi Debrecenben)
A különféle GPS-eket meg átfolyásmérőket meg szondákat meg úgy lehet átverni hogy a kutya sem mondja meg most kivettem- e belőlle vagy sem.