Bocsi,de tegnap későn neztem meg a fórumot. Pedig dél körül ott jártam az állomás közelében.Elindítani persze elindítottam a fiam és az én örömömre,meg biztos a szomszédok is élvezték.
Szeretném felhívni a figyelmet 2012. május 19.-én Bokorban, a Traktormajálison Lévay Sándor bemutatta frissen felújítot Hofherr K 44-48 traktorát. Ez az egyetlen Magyarországon megmaradt darab.
Köszönjük, igazán élmény volt látni. Gratulálunk hozzá!
Köszönöm szépen Endre. Holnap ha erre jársz a gőzőssel leugorhatsz róla egy órára,mert éppen du 2-3 óra körül szeretném elindítani.Ha eljössz mehetsz is vele.
A kis Hofherr az igen "peckesen" jár. A Jancsár Józsi bácsival beszélgettem a számok színéről. Véleménye szerint a fehér lehetett. Őt elfogadhatjuk mérvadónak. Igen az szép gondolat, hogy a három azonos együtt legyen egyszer. Mezőkövesd az egy szép apropó lenne, mivel az idei gépésznap a Hofherr 100 éves összeolvadás jegyében zajlana. A lehető legtöbb fajta , és db gépet kellene összehozni. A kicsiket előbb is összehozhatjuk valahol...
Köszönöm a hozzászolásokat.Nem titkolt vágyam egyébként,hogy a három 22-es együtt "hupogjon".Múltkorában beszéltünk Sanyi a porlasztókról,maradtam az eredetinél és szerintem szépen megy vele,kicsit pattogósabban jár mint a nagy,de ez azt mondják így természetes.
Gratulálok ehhez a nagyon ritka géphez. Fényképet nézve nagyon jól sikerült. A valóságban majd megkritizáljuk ha körbenézegetjük. A motor üzemel rendesen?! Ami kérdéses talán, hogy az elején levő felirat az fehér volt-e eredetileg.... No ez az ami gyorsan korrigálható (ha szükséges) A nagyobbak azok biztos fehérrel voltak jelölve. Mégegyszer GRATULÁLOK !!
Két év munka után az országban harmadikként/tudomásom szerint/,elkészült egy kis
Hofherr R20-22es. Köszönet érte a segítségnyujtóknak. Köszönet a sok türelemért családom részéről. Remélem egy két találkozóra eltudok menni,ebben az évben. A bokori majálisra,elfoglaltság miatt sajnos most nem érek oda. Íme egy két kép:
A hidraulika tartály tetején van egy aluminium szürő ház,vedd le a 4 csavarral rögzitett fedelét találsz benne egy mágnest és alatta egy szürőt húzd ki és a szürő tartó müanyag pohár aljáig ha ér akkor jó az olajszint minimális szintet csak saccolni tudom120 liter
a forditómű oldalán kell lenni nivószint csavarnak addig öntsd fel kb 10 liter.........
Sziasztok. Megtudná nekem mondani valaki , hogy a Veimar T 174 2 forgó rakódó gép hidraolika szivattyú tartályába , a mi a jobb hátulján fent helyezkedik el, mennyi a minimális olajszint kb hány liter lehet. Illetve a forgómozgást biztosító redukáló hajtóműbe , mennyi olajat kell tölteni. Esetleg ha valaki tudna adni egy kezelési utasítást azt nagyon megköszönném . Kérlek benneteket segítsetek. Köszönöm.
Helló! Ujabb hibát találtam a hengerfej tömités sem jó hozzá mert a henger 95-ös a tömités meg 108 tüzkarika átmérőjü és szintén internetes rendelésű alkatrész , még jóhogy nem indul , és ne legyek ideges ,ez az akció vagy 30000 ezerbe ,egy hétbe ,tengernyi fejtörésbe került ,de holnap leanyázom telefonon aki ezt okozta nekem ,mint a szél
Helló mindenkinek ! Olvastam a hozászólásokat , de közben elvittem az adagolót egy adagoló szervizbe és tökéletes nincs baja, de a porlasztócsucsot kikel cserélnem az ujat mert nem jó bele ,azt mondta az adagolós, most aztán megint vehetek újat , ez a tanulság nem szabad vebáruházban venni semmit mert nem aszt küldik a mit a paraszt megrendel és csak a szivás van vele .
Nicsak... ez egész olvasmányos stílusú mesének tűnik... :-)))
Összegezve tehát, kaptál ajándékba egy negyvenötöst... a vellanyos önindítós egyszerűbbnek tűnik, de a kismotorindítású a szegényember traktorja, mert abba nem kell ötévente akksit venni - viszont az tud kutya munkát végezni ha azt a tíz lovas motorocskát trehányul akarja berántani a gazdi.
Ezeket a gépeket még az öröklétnek gyártották, úgyhogy nem csoda ha hasznavehetőnek látod.
Ahogyan pedig nekiláttál, úgy szép kiállítási felvonulós darabot fogsz összehozni belőle.
Az a dombornyomott betűs hűtőmaszk a legirigylendőbb az egészből nekem, mert az aztán tényleg ritkaság.
miután elkezdetem szétkapni egyre jobban tetszett az egyszerüsége ( megérzésem szerint nem is olyan sokára étolajjal kell dolgozni hogy megérje gazdálkodni a diesel borzasztó árú lesz,na ez elmegy azzal is)
és hihetetlen volt számomra hohy mégsincs széthullva a gép nincs elrohadva szinte sehol
a váltó volt a kritikus holt pont a műveletben ha az kuka akkor a szergej megy kévéskanálnak a öntödébe
de érdekes volt részenre hogy nem volt agyonkopva a difi kisfogaskeréken és tengelyen kivül különösebb probléma nem lesz vele már csinálja az öreg szaki a tengelyt olcsóbb lesz mint a boltból félárban
az elelmeket is leszedtem lehomokfúvóztam lemarttam a 60 éves festéket amit a kromofág alig akart leoldani
olajak leengedve hidraulika leengedve kitakaritva RÉZ alátétek a kötések alá kormánymű gömbfejek kitakaritva kimelegitve házilagosan kihézagolva összerekva
terepváltó kicserélve kb 2 centit kottyant jobbra balra az egész beletéve egy kapott lötyögésmentes
kormánymű meghúzva kitakaritva
olajdekni kitakaritva az uzemóra számláló szerint 725 üzemóra van benne
vemelőszerkezet kicserélve kapott hibátlanra
kerekek lefestve átgumizva
kaszni elemek lehomokfúvózva lealapozva lefújva
na és eddig itt járok amikor van egy kis időm molyolok rajta
naszóval ugy kezdődött ,hogy 2002 ben abbahagytuk faterral a gazdálkodást volt akkor minden mtz 52, 2 pót permetező eke tárcsa vetögép fükasza sodró szárzúzó markoló kombinátor mára csak a kasza sodró permetező kombinátor meg a markoló maradt meg
idén tavasszal beszélgettünk hogy el kellene adni a maradékot is mert ugysem használjuk már öket.elkezdetm nézelödni a neten
2012 februárban találtam egy hirdetést szentesen traktort cserélne ltz t ill 45 mtz t mg gépekre
telefonos beszélgetést követöen rácsapott a markolóra ami egy 1965 német atlas függesztett kismarkoló volt és cserét ajánlott a 45 re
nosza beültünk a régi traktorguru simerösünkel faterral a kocsiba és megnéztük a szergejt addigra már az ltz t eladta maradt a 45 ami akkor, első látásra hadifogságból szabadult megkinzott megcsonkitott félszemü veteránnak néztem a guru ment kipróbálni addig mi 30 m ről néztuk nehogy valami betegséget elkapjunk tőle
az első pozitiv meglepi akkor volt mikor kihozott egy 55 amperes akksit és azt tette bele csak néztük mit is akarhat azzal ?
és láss csodát nem tekert fél percet és járt a motor ekkor közelebb mentünk kiváncsiskodni
a traktoros barát le sfel mászkált vele próbálgatta járatta mondta a hibákat és halkan csak annyit mondott hogy a motorért igy ahogy van ad 200 at
a gyári motorja már nem volt meg utólag raktak bele egy dt 65 mocit öninditóval
az akudozás során sikerült egy az egyben elcserélni a trakit a markolóra és a fuvarköltséget is megfeleztük belekunyiztam még egy hasznélható hátsógumit difit plusz motorháztetőt hidraulikatartályt lámpákat bukókeretet
na igy jött haza a szergej tréleren otthon leálltunk vele majd beálltunk a régi szerviz placcra
A 3011 be gyárilag 5 lyukú (DOP150S525) csúcs való. Ha DOP160S625 az még nem olyan nagy baj. Az viszont nem mindegy, és arra nagyon érzékeny is, hogy milyen nyomásra állítod. Azt nem írtad, de feltételezem, hogy nem csak kicserélted de be is állítottad 160-ra.
Ha minden passzol tájékoztass mi lett az eremény
Milyena füstje: fekete v. fehéres, hangja? Milyen volt régen míg ment?